Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 663 456
  • 17 029

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Suoranopeushan Laineella on käsittääkseni aika hyvä, taisipa pärjätä kohtuullisesti nopealla kieroksellakin silloin ensimmäisen kauden tienoilla. Pelin aikana se nopeus näyttäytyy sitten hieman eri tavoin. Lähtönopeus, rytminvaihdokset ja suunnan muutokset ovat avainroolissa. Nopeuteen liittyy oleellisesti myös pelin lukeminen - jos saat kiekon vauhtiin tai ajoitat maalille ajon oikein, niin todennäköisesti näytät nopeammalta kuin olet. harvoin niitä suoralla tapahtuvia luistelukilpailuita pelissä tapahtuu, jossa molemmat lähtevät paikaltaan.

Jääkiekkossa se terän käyttö korostuu, jos pelaaja pystyy ylläpitämään vauhtia ja saa hyödynnettyä liikkeen suunnanmuutoksissa, kaarrenluistelussa tms mahdollisimman tehokkaasti. Joku McDavid, Huges, Makar ja Heiskanen näistä nyt loistavia esimerkkejä. Varsinkin Heiskasen luistelu on kuin taidetta, se ei näytä niin sähäkkäältä, kuin monilla pikakiitäjillä, mutta osaa hyödyntää vauhdin olemassa olevan tehokkaasti ja luistelu on todella sulavaa. Liikkeen hyödyntäminen mahdollistaa myös isot peliminuutit ja sen, että niilläkin minuuteilla on jatkuvasti nopea. Kaikki luistimilla liikkuneet ymmärtävät varmasti sen, että eniten energiaa kuluttaa liikkelle lähtö.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Mulle jää vähän mysteeriksi, miksi täällä nyt käytetään perusteluna pikaluistelijoiden harjoittelu. Myönnän, että olen seurannut lajia melko vähän. Onko sitten sattumaa, ettei niillä katsomiskerroilla poutaloilla, koskeloilla ym. Kilpailijoilla ole ollut kertaakaan stop & go'ta, tai tarvetta suojata kiekkoa, tai tehdä suunnanmuutosta suorituksen aikana? Epäilen.

Sen ku vaan sivusta ihmettelen ja huutelen.
Tuossa vielä peruskauraa luistelun treenaamisesta jääkiekossa. Kuulostaako todella erilaiselta verrattuna pikaluistelijan treeniin? Tottakai erojakin on, mutta pääperiaatteet ovat hyvinkin samanlaisia. Räjähtävän lihasvoiman kehittäminen on kaiken a ja o.

 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se pointti on siinä, että stop and go-pelaamisessakin tärkeimmät menestystekijät ovat nopea kiihdyttäminen, johon tarvitaan lihasten räjähtävää voimaa sekä sitten toisaalta se lihasten riittävä nopeuskestävyys. Täysin samojen periaatteiden mukaan se kiihdytys tapahtuu pikaluistelijoilla sekä jääkiekkoilijoilla. Ja itse asiassa hyvin samankaltaisia lihasharjoitteita jääkiekkoilijat käyttävätkin kesäharjoittelussaan, kuin pikaluistelijat. Ja täysin vastaavalla tavalla molemmissa lajeissa on se täysin lihasharjoittelun keskittyvä vaihe kesäharjoitteluissa. Näin se on kaikilla ammattimaisilla jääkiekkoilijoillakin, vaikka jotkut täälläkin ilmeisesti kuvittelevat, että jotkut jääkiekkoilijat olisivat koko kesän aikana säännöllisesti jäällä. Eivät ole, vaan normaalisti jääharjoittelua aloitellaan heinäkuussa pikkuhiljaa ja lisätään sitten mitä lähemmäksi kauden alkua tullaan.

Tuossa vielä peruskauraa luistelun treenaamisesta jääkiekossa. Kuulostaako todella erilaiselta verrattuna pikaluistelijan treeniin? Tottakai erojakin on, mutta pääperiaatteet ovat hyvinkin samanlaisia. Räjähtävän lihasvoiman kehittäminen on kaiken a ja o.

No joo, sinällään olet ihan oikeassa tuosta harjoittelusta, että on niissä yhtäläisyyksiä ja räjähtävää voimaa sekä nopeuskestävyyttä tarvitaan molemmissa lajeissa. Ilmaisin edellisessä viestissä itseäni epäselvästi, joten tarkennan nyt.

Nimimerkit @palle fontän ja @julkki toivat esille Laineen puutteita luistelun osalta ja aika hyvin perusteltunakin, että kyse on enemmän teränkäytöstä, liikkuvuudesta, motoriikasta jne. Siihen nähden on hyvin outoa tämä jankkaaminen räjähtävästä voimasta ja pikaluistelijoiden harjoittelusta.

Totta kai myös sitä räjähtävää voimaa tarvitaan osana kokonaisuutta mutta eihän sillä korjata teränkäyttöön tai liikkuvuuteen liittyviä puutteita. Voi toki yrittää korvata, mutta silloin antaa muille tasoitusta turhaan ja omaa tyhmyyttään. Pikaluistelu on suorituksena paljon yksipuolisempi - lähtökiihdytys jossa tarvitset sitä räjähtävää voimaa ja sitten se loppuosa, minkä aikana pyrit ylläpitämään lähtökiihdytyksessä saamasi vauhdin ja siihen tarvitset nopeuskestävyyttä. Eikähän se ole muuta kuin omalle kropalle sopivalla kadenssilla jauhamista mahdollisimman kovaa. Nojoo, en väitä olevani lajiasiantuntija mutta ei ne pikaluistelijat jääkiekkoilijoiden tavoin tee jatkuvia suunnanmuutoksia, tai taistele kiekonhallinnasta. Niissä tilanteissa pitää olla muitakin kykyjä, kuin jerkkua jaloissa. Tuo edelle linkattu video Crosbyn ja Marchandin jääharjoittelusta antaa siitä ihan hyvän kuvan.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
No joo, sinällään olet ihan oikeassa tuosta harjoittelusta, että on niissä yhtäläisyyksiä ja räjähtävää voimaa sekä nopeuskestävyyttä tarvitaan molemmissa lajeissa. Ilmaisin edellisessä viestissä itseäni epäselvästi, joten tarkennan nyt.

Nimimerkit @palle fontän ja @julkki toivat esille Laineen puutteita luistelun osalta ja aika hyvin perusteltunakin, että kyse on enemmän teränkäytöstä, liikkuvuudesta, motoriikasta jne. Siihen nähden on hyvin outoa tämä jankkaaminen räjähtävästä voimasta ja pikaluistelijoiden harjoittelusta.

Totta kai myös sitä räjähtävää voimaa tarvitaan osana kokonaisuutta mutta eihän sillä korjata teränkäyttöön tai liikkuvuuteen liittyviä puutteita. Voi toki yrittää korvata, mutta silloin antaa muille tasoitusta turhaan ja omaa tyhmyyttään. Pikaluistelu on suorituksena paljon yksipuolisempi - lähtökiihdytys jossa tarvitset sitä räjähtävää voimaa ja sitten se loppuosa, minkä aikana pyrit ylläpitämään lähtökiihdytyksessä saamasi vauhdin ja siihen tarvitset nopeuskestävyyttä. Eikähän se ole muuta kuin omalle kropalle sopivalla kadenssilla jauhamista mahdollisimman kovaa. Nojoo, en väitä olevani lajiasiantuntija mutta ei ne pikaluistelijat jääkiekkoilijoiden tavoin tee jatkuvia suunnanmuutoksia, tai taistele kiekonhallinnasta. Niissä tilanteissa pitää olla muitakin kykyjä, kuin jerkkua jaloissa. Tuo edelle linkattu video Crosbyn ja Marchandin jääharjoittelusta antaa siitä ihan hyvän kuvan.
Itse asiassa olen juuri tuosta täysin eri mieltä, että Laineen ongelma olisi terän käyttö. Luisteluasennolla näen kylläkin jonkin verran vaikutusta ongelmiin hänen stop and go pelaamisessaan, mutta senkään merkitys ei silti ole lähellekään sitä tasoa, joka hänen heikohkolla jalkalihasten räjähtävyydellä ja myös puutteellisella jalkojen lihaskestävyydellä on asiassa. Viime kaudella hänen lähtökiihdytyksensä näytti sentään jonkin verran menneen eteenpäin, ainakin suuressa osassa peleistä, joita katsoin. Toki kun niitä keskikehon ongelmia oli taas kauden aikana loukkaantumistenkin muodossa, näytti siltä, että luistelukin muuttui jälleen hieman kankeammaksi, eivätkä kiihdytyksetkään onnistuneet samaan malliin, kuin parhaissa vaiheissa kautta.

Itse olen todellakin sitä mieltä, että Laine käyttää itse asiassa isoksi mieheksi varsin hyvin terää, ja esim. pystyy kääntymään erittäinkin hyvin pienessäkin tilassa vauhtiaan tiputtamatta. Iso koko ja pitkät raajat saattavat joitakin hämätä tässä asiassa, mutta itse olen kyllä siitä vakuuttunut, että nimenomaan teränkäyttö ei ole todellakaan minkäänlainen isompi ongelma Laineen luistelussa. Ainoastaan pientä viilausta voidaan siihen kaivata, mutta ei se mikään isompi ongelma ole missään tapauksessa. Olen sitä mieltä, että teränkäyttöongelmiin uskovat ja sitä julistavat ovat hänen luistelunsa arvioinnissa hakoteillä, ja varsin pahastikin.

Mielestäni on aika uskomatonta, jos Laineen pelejä paljon nähneenä ei näkisi hänen luisteluun liittyvien ongelmien liittyvän hyvin selvästi jalkalihasten heikohkoon räjähtävyyteen, sekä myös keskikehon puutteellisesti kehittyneiden (varsinkin kokoon nähden) lihasten aiheuttamiin ongelmiin mm. luisteluasennon suhteen. Noiden keskikehon puutteiden vaikutukset ovat kuitenkin suurimmillaan hänen ongelmissaan kaksinkamppailuissa, sekä todennäköisesti myös niihin ongelmiin mitä hänellä on lisäksi kiekon suojaamisen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kai sä @Ippenator oot jonku sortin valmentaja itekin? Niin hyvin tunnut tietävän kaiken lätkään liittyvän, että hukkaan meet jos teet jotaki muuta ku jääkiekkovalmennusta.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Kai sä @Ippenator oot jonku sortin valmentaja itekin? Niin hyvin tunnut tietävän kaiken lätkään liittyvän, että hukkaan meet jos teet jotaki muuta ku jääkiekkovalmennusta.
Meneehän täällä monen muunkin kirjoittajan tietämys hukkaan. Niinkuin todella suuri osa muistakin asioista tässä maailmassa. Melkoisessa hukkaputkessahan tässä eletään…
 

julkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
@Ippenatori on kyllä toki oikeassa, että voimantuotanto on tärkeimpiä asioita luistelussa ja itse luistelua avittaa todella paljon, erityisesti tätä stop-and-go pelaamista. Mutta tosiaan monen asian summa ja voimallakaan ei tee mitään, jos sitä ei pysty hyödyntämään.

Tilanne on sinänsä hämmentävä, koska Lainehan saa viritettyä laukauksen käytännössä mistä asennoista vain ja voimaa tämän taakse älyttömästi. Tämä viittaa taas siihen, että pelaajan tasapaino on oltava tosi hyvällä tasolla. Silti hyökkäysalueella juuri tuo kiekonhallinta liikkeessä tuntuu olevan Laineella erittäin vaikeaa sekä 1vs1 väännöissä kiekon voittaminen itselleen. Ainakin itse olen kiinnittänyt huomiota, että pitkälti kaikki ratkaisut hänellä höykkäysalueella tapahtuu seisovin jaloin.

Itse näen, että tuota luistelua ja kiekon kuljettamista sekä suojaamista pienessä tilassa, ja vielä samaan aikaan vääntämistä toista pelaajaa vastaan ei opi mitenkään muuten kuin edellisiä asioita tilanneomaisesta harjoittelemalla.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
@Ippenatori on kyllä toki oikeassa, että voimantuotanto on tärkeimpiä asioita luistelussa ja itse luistelua avittaa todella paljon, erityisesti tätä stop-and-go pelaamista. Mutta tosiaan monen asian summa ja voimallakaan ei tee mitään, jos sitä ei pysty hyödyntämään.

Tilanne on sinänsä hämmentävä, koska Lainehan saa viritettyä laukauksen käytännössä mistä asennoista vain ja voimaa tämän taakse älyttömästi. Tämä viittaa taas siihen, että pelaajan tasapaino on oltava tosi hyvällä tasolla. Silti hyökkäysalueella juuri tuo kiekonhallinta liikkeessä tuntuu olevan Laineella erittäin vaikeaa sekä 1vs1 väännöissä kiekon voittaminen itselleen. Ainakin itse olen kiinnittänyt huomiota, että pitkälti kaikki ratkaisut hänellä höykkäysalueella tapahtuu seisovin jaloin.

Itse näen, että tuota luistelua ja kiekon kuljettamista sekä suojaamista pienessä tilassa, ja vielä samaan aikaan vääntämistä toista pelaajaa vastaan ei opi mitenkään muuten kuin edellisiä asioita tilanneomaisesta harjoittelemalla.
Olen tosiaan itse sitä mieltä, että ainakin osittain nuo kuvailemasi ongelmat johtuvat noista keskikehon ongelmista. Siellä on vanhoja loukkeja ja ilmeisesti jotain väärää treenaamistakin ihan junnuna. Selän kanssahan oli jo ongelmia, ennen kun meni treenaamaan aikoinaan Rautalan porukoihin. Rautalahan totesi, että selkä ja keskikeho olivat sellainen selkeähkö Laineen heikko kohta, ja niitä yritettiin jo aikoinaan hänen opeillaan vähitellen vahvistaa. Käsittääkseni samaan on kiinnitetty huomiota myös Barkovin opein treenatessa, mutta toki ainakin osittain eri metodein. Ainakin keskikehon liikeratoihin ovat yrittäneet löytää joustavuutta ja kehon toimivuuden kannalta optimaalisempia liikeratoja. Vaikea sanoa varmuudella paljonko Barkovin koulu on auttanut Rautalaan verrattuna, mutta kyllä ainakin viime kaudelle oli jonkinlaista eteenpäin menoa mielestäni nähtävissä luistelussa, ennen niitä keskikehon vaivojen ärsyyntymisiä. Ei mitään valtavaa, mutta eteenpäin menoa joka tapauksessa.

Se kuitenkin huolestuttaa, että nyt niitä vaivoja oli selän sijasta tullut erityisesti vatsalihasten alueelle. Pienen kysymysmerkin tuokin heittää siihen, että onko treeni ollut kaikin puolin toimivaa Barkovinkaan ohjauksessa? Toki eipä sitä eteenpäin menoa fysiikassa kovin hääppöisesti vaikuttaisi tapahtuneen Rautalankaan alaisuudessa. Toisaalta se fyysisen kehittymisen tie on yleensä todella monivuotinen, erityisesti niille pelaajille, joilla ei luonnostaan ole kovin paljoa jaloissaan nopeita lihassoluja, eikä keskikehokaan ole luontaisesti kovin vahva.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Toisaalta se fyysisen kehittymisen tie on yleensä todella monivuotinen, erityisesti niille pelaajille, joilla ei luonnostaan ole kovin paljoa jaloissaan nopeita lihassoluja, eikä keskikehokaan ole luontaisesti kovin vahva.

Laine treenaa nyt seitsemättä kesää NHL-pelaajan statuksella, joten innolla odotan, missä vaiheessa tämä monivuotinen projekti saavuttaa kliimaksinsa. Ehkä se sitten on seitsemäs ja kahdeksas vuosi, kun rauta alkaa tottelemaan ja ukkoa on katollaan askissa jatkuvasti.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Laine treenaa nyt seitsemättä kesää NHL-pelaajan statuksella, joten innolla odotan, missä vaiheessa tämä monivuotinen projekti saavuttaa kliimaksinsa. Ehkä se sitten on seitsemäs ja kahdeksas vuosi, kun rauta alkaa tottelemaan ja ukkoa on katollaan askissa jatkuvasti.
Ota vaikkapa verrokiksi sinänsä suunnilleen saman kokoinen Wheeler, jolla oli myöskin uransa alkuaikoina varsin puutteellinen fysiikka siihen nähden mitä oli myöhemmin uransa parhaina päivinä. Puhkesi kukkaan vasta joskus hieman ennen kolmeakymppiä. Isoilla pelaajilla voi se tie helpommin olla tuollainen.

Toki olenhan itsekin todennut, että se Laineen fyysinen kehitys on vaikuttanut minullekin olevan paljon heikompaa kuin olisin odottanut. On kuitenkin syytä muistaa, että nuo keskikehon vaivat ensin selässä ja nyt myös vatsan alueella ovat aivan varmasti vaikeuttaneet treenaamistakin ainakin jossakin määrin.

Joka tapauksessa olen ainakin itse tullut yhä enemmän vakuuttuneeksi siitäkin, että Laine on huippupelaajaksi varsin heikkolahjainen fysiikaltaan, joten vaikka hän kuinka treenaisi tästä eteenpäinkin ja selviäisi paremmin ilman loukkeja sun muita vaivoja, niin tuskin hänestä siltikään ihan kuvauksesi mukaista pelaajaa tulee.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ota vaikkapa verrokiksi sinänsä suunnilleen saman kokoinen Wheeler, jolla oli myöskin uransa alkuaikoina varsin puutteellinen fysiikka siihen nähden mitä oli myöhemmin uransa parhaina päivinä. Puhkesi kukkaan vasta joskus hieman ennen kolmenkymppiä. Isoilla pelaajilla voi se tie helpommin olla tuollainen.

Aina löytyy yksi esimerkki, johon voi vedota. Ota itse vaikkapa Scheifele, Benn, Barkov jne. verrokiksi, eli ei se tie ole juurikaan sellainen, että vasta lähellä kolmeakymppiä breikataan.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Aina löytyy yksi esimerkki, johon voi vedota. Ota itse vaikkapa Scheifele, Benn, Barkov jne. verrokiksi, eli ei se tie ole juurikaan sellainen, että vasta lähellä kolmeakymppiä breikataan.
Ei toki olekaan, mutta nuo pelaajat olivat kyllä lähes varmasti fyysisesti Lainetta lahjakkaampia. Scheifelekin, väittäisin, vaikka toki oli aika rimpula kyllä nuorempana, mutta vaikuttaisi siltä, että se räjähtävä voima on ollut siellä jaloissa kuitenkin paremmin olemassa ja vaikuttaisi myös siltä, että ylipäätään voima on hänelle treenillä varsin hyvin tarttunut. Toki saattaa Pohjois-Amerikan kaurapuuroillakin olla osuutensa asiaan, vaikka kukapa sen tietää.

Barkovin näkisin vähän paremmin Laineeseen soveltuvaksi verrokiksi siinä, että hänkin vaikuttaisi olevan pelaajatyyppiä, jolla ei noita nopeita lihassoluja jaloissa kovin paljoa myöskään ole. Kovalla treenillä on sitten vähitellen treenannut niitä vähempiä nopeita lihassolujaan sinänsä vahvemmiksi ja tehokkaammiksi. Lisäähän niitä ei määrällisesti sinänsä saa, vaikka kuinka lujaa ja hyvin treenaisi.

Barkov oli kuitenkin sinänsä jo nuorempana vahvempi keskikehonsa osalta kuin Laine, joten hänellä on ollut Laineeseen nähden ainakin siinä etulyöntiasema, vaikka hänelläkin oli NHL-uransa alkuvuosina selkävaivoja, joiden takia joutui itse asiassa aika radikaalisti muuttamaan treeniohjelmaansa lisäämällä siihen mm. varsin paljon lenkkeilyä, ja tietyn ajan varovaisemmin ja vähitellen treenaamaan erityisesti selkäänsä, jotta se kestäisi paremmin muutakin treenaamista ja pelaamista.

Edelleenkin se minun väitteeni on siis joka tapauksessa, että Laine on huippujääkiekkoilijaksi vain sen verran heikkolahjainen fyysisesti, että sitä aiemmin monen kuvittelemaa (toki siis minunkin kuvittelemaa) potentiaalia ei sieltä ulosmitata minkäänlaisella treenillä, ikävä kyllä. Toki kehitystä voi silti vielä tapahtua, ja uskonkin siihen ainakin jossakin määrin - varsinkin jos pääsisi noista ikävistä vaivoista eroon. Siltikään en odota mitään massiivista fyysistä kehittymistä enää. Hyvä pelaaja on kuitenkin varmasti jatkossa. Sellainen pelaaja, josta kuitenkin saadaan parhaiten hyötyä irti nimenomaan oikean tyyppisten ketjukavereiden kanssa. Tuskin tulee olemaan kuitenkaan mikään yksin pelejä hallitseva pelaaja, muuta kuin joidenkin yksittäisten välähdysten kautta. Hieman samaan tapaan kuin tähänkin mennessä. Siinä ei ole kuitenkaan mitään väärää - jääkiekko kun on joka tapauksessa joukkuepeli.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Laineen kannalta tämän kesän tuoreista sopimuksista merkittäväksi nousee Kevin Fialan tuore diili Kingsin kanssa. Veikkaan, että Kekäläinen & co rinnastaa arvon tuohon soppariin. Tuohon peilattuna $9M on aika kaukana Laineen ulottumattomissa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Laineen kannalta tämän kesän tuoreista sopimuksista merkittäväksi nousee Kevin Fialan tuore diili Kingsin kanssa. Veikkaan, että Kekäläinen & co rinnastaa arvon tuohon soppariin. Tuohon peilattuna $9M on aika kaukana Laineen ulottumattomissa.

Näinpä. Evolving-hockeystä kun noita katsoo, niin jokaisessa versiossa eri pituudella on +1M ero Fialan hyväksi.

Itse en usko Laineen saavan 7M enempää. Ihme jos säilyttää vanhan palkkansa 7.5M, siinä olisi jo vähän ylimaksua potentiaalista.
 

Obasan

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näinpä. Evolving-hockeystä kun noita katsoo, niin jokaisessa versiossa eri pituudella on +1M ero Fialan hyväksi.

Itse en usko Laineen saavan 7M enempää. Ihme jos säilyttää vanhan palkkansa 7.5M, siinä olisi jo vähän ylimaksua potentiaalista.
Millä vuosimäärällä nämä mutut?

Kova varausnumero + hypetetty maalintekijän status saattaa ajaa seuran kannalta typerään soppariin. Joku seiskan AAV kuulostaa vielä todella järkevältä verrattuna joihinkin ysin haihatteluihin, oli sopparilla mittaa mitä hyvänsä. Ja joku pitkä soppari seiskankaan cap hitillä tuntuu melko isolta riskiltä tässä kohtaa näillä näytöillä. Parhaimmillaan todella hyvä, kun sillä saadaan joku 40-50 maalin ukko, mutta heikoimmillaan saadaankin se nippanappa 40 pisteen ukko.

Edit.
Mitkä on mahdollisuudet vuoden ja 7,5 miljoonan sopparille? Riski kaikkien kannalta, mutta sillä seura saisi aikaa katsoa tuleeko tästä mitään. Ja jos näyttäisi tulevan, niin voisi sitten koittaa treidata kunnon vastineeseen tai tehdä järkevän isomman sopparin vähän pidemmän ajan näytöillä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mitkä on mahdollisuudet vuoden ja 7,5 miljoonan sopparille? Riski kaikkien kannalta, mutta sillä seura saisi aikaa katsoa tuleeko tästä mitään. Ja jos näyttäisi tulevan, niin voisi sitten koittaa treidata kunnon vastineeseen tai tehdä järkevän isomman sopparin vähän pidemmän ajan näytöillä.
Kehtaisin väittää, että jos pitkää jatkosopparia ei saada aikaan ja tuo QO pitää tehdä niin Pate treidataan hyvissä ajoin ennen deadlinea...
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paljonkohan on Paten palkkapyyntö ja sopimuksen pituus, kun ei meinaa Jarmon mukaan sopimusta syntyä vaan pitäisi rahasta tinkiä?

Pate nyt ei hirveästi halua tinkiä, koska on mahdollista että nyt voi olla ainut mahdollisuus pitkään ja rahakkaaseen (8x9M) sopimukseen. Ja ensi kaudeksi on kuitenkin melkein varma sopimus jo taskussa.
Rahamäärä osui lähelle oikeaa mutta sopimuksen pituus ei. Keklu ei todennäköisesti halunnut pitkää sopimusta jos Paten taso ei lopulta vastaa hintalappua.
 

olleby

Jäsen
Ikävä olla niin negatiivinen, mutta kyllä tuossa on nyt ainakin miljoona liikaa peliesityksiin nähden. Perustan tämän siihen, että Laine ei ole tähtistatuksestaan huolimatta kovinkaan kokonaisvaltainen pelaaja. Kamppailutilanteet ja liike isoimmat heikkoudet.

Columbus kuitenkin tarvitsee Lainetta enemmän kuin Laine Columbusta, joten Keklu kaivoi kuvetta ja sillä sipuli. Onhan tässä kaikki ainekset myös onnistumiseen. Laine, Gaudreau ja Werenski rakentavat aika uskottavan tuntuisen ykkösylivoiman.

Vertailua tuohon 8.7 miljoonaan per kausi voi tehdä tästä.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Patrik and Johnny Hockey, brothers from different mothers.
 

agent082

Jäsen








Pate on ainakin innoissaan Johnny Hockeysta.
Kyllähän tässä itsekin mielenkiinnolla seuraa mitä tämä tutkapari mahdollisesti saa aikaan.

Ei kyllä kovin lupaavalta kuulosta, jos kädet tärisee noin paljon. Jääkiekko kuten kaikki urheilulajit on kuitenkin siitäkin kiinni, että pystyykö suorittamaan riittävän rennosti. Pakottamalla ja jännittämällä harvoin syntyy hyvää tulosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös