Mainos

Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

• 5 090 262
  • 18 418
Laineen ketjussa on tuplasti viestejä Puljun ketjuun verrattuna. Puljun ketjussa taas yli tuplat Barkovin ketjuun verrattuna. Kyllä molempien pelaajien kohdalla kiinnostavuuteen on vaikuttanut myös huono suorittaminen, eli NHL-ura ei ole mitään tasaista tuloksen tekoa.

Olli Juolevin ketju on vielä kokonaan avaamatta. Hänestä vasta suorittamisen ja ennen kaikkea vastoinkäymisten suhteen olisikin keskusteltavaa.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Olli Juolevin ketju on vielä kokonaan avaamatta. Hänestä vasta suorittamisen ja ennen kaikkea vastoinkäymisten suhteen olisikin keskusteltavaa.

Niinpä, mutta jotain muuta se suurin mielenkiinto vaatii kuin tasaista menoa. Juolevin meno on toisaalta ollut aika tasaista ainakin U20-kisojen jälkeen. Painotetaan siis jälkikäteen sanaa 'myös' tuossa viestissäni.

Noh, jätetään tämä aihe, kun itselläni ei niin sydäntä ole lähellä se, että kenellä on suurin mediahuomio ja viestimäärä. Osa kirjoittajista tuntuu näilläkin asioilla mehustelevan - paremman puutteessa sanoisin.

Vikings

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä allaoleva kannattaa aika monen tähän ketjuun viime päivinä kirjoittaneen lukea ihan ajatuksella. Siinä siis Laineen omat mietteet tuosta vammaan johtaneesta tilanteesta.

Edelleen puhuisin vahingosta ja tapaturmasta kuin telomisesta. Hemmetisti ottaa päähän koko tapahtuma ja odotin jo pikkupojan innolla, että Laine pääsee irti.

Urheilucastissa nostettiin hyvä pointti ja kysymys, että oliko Laine valmis vielä peleihin pitkän tauon jälkeen. Rutiinilla olisi voinut ehtiä vetää jalkaa sivuun ja estää loukin. Onneksi polvituki oli se pelastus joka esti totaalituhon.

pernavoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Sympatiat: ANA, CAR, FLA
Pitääkö tuosta olla huolissaan, että Laine on omien sanojensa mukaan itse tehnyt päätöksen kuntoutuksen ja leikkauksen välillä?

is.fi
Laine paljasti päättäneensä itse, ettei hänen polveaan leikata.
– Tapasin muutaman lääkärin ja sain heiltä hyviä näkemyksiä. Lopulta se oli minun päätökseni, mitä polvelle tehdään. Päätin, ettei polvea leikata vaan kuntoutan sen, Laine kertoi.

Irbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Pitääkö tuosta olla huolissaan, että Laine on omien sanojensa mukaan itse tehnyt päätöksen kuntoutuksen ja leikkauksen välillä?
Minulla on erään jalkavamman kanssa sellainen kokemus, että sain valita leikkauksen ja kuntoutuksen väliltä, koska molemmissa ennuste oli hyvä ja toipumisaika suurinpiirtein sama.

En tosin tiedä liittyykö tämä yhtään mitenkään Laineen tilanteeseen, sillä en usko vaivan olevan täysin sama, enkä minä ollut tuolloin(kaan) NHL-pelaaja, eikä minua kaavailtu joukkueen ykköspyssyksi. Mutta näin mututuntumalla voisin kuvitella, että kyse on tuon suuntaisesta tilanteesta.

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Tämä allaoleva kannattaa aika monen tähän ketjuun viime päivinä kirjoittaneen lukea ihan ajatuksella. Siinä siis Laineen omat mietteet tuosta vammaan johtaneesta tilanteesta.

Olisihan se ollutkin tosi noloa syyttää vastustajan puolustajaa, kun itse omalla toiminnallaan on ollut edesauttamassa tapahtunutta. Laine teki mitä hänen kuuluu tehdäkin ja vastaavasti Pare teki oman hommansa. Epäonninen tilanne kaikin puolin.

Olisihan se ollutkin tosi noloa syyttää vastustajan puolustajaa, kun itse omalla toiminnallaan on ollut edesauttamassa tapahtunutta. Laine teki mitä hänen kuuluu tehdäkin ja vastaavasti Pare teki oman hommansa. Epäonninen tilanne kaikin puolin.

Niin, monet tässä ketjuissa nimittelevät Parea apinaksi tuon jäljiltä ja dissasivat niitä, jotka kehtasivat kyseenalaistaa Laineen oman pelaamisen tuossa tilanteessa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Urheilucastissa nostettiin hyvä pointti ja kysymys, että oliko Laine valmis vielä peleihin pitkän tauon jälkeen. Rutiinilla olisi voinut ehtiä vetää jalkaa sivuun ja estää loukin. Onneksi polvituki oli se pelastus joka esti totaalituhon.
Jep, ongelmana se että rutiinia ei synny ellei pelaa ja tuo olisi voinut tapahtua myöhemminkin kaudella. Huonoa tuuria tuossa oli kyllä lähinnä mukana.

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, monet tässä ketjuissa nimittelevät Parea apinaksi tuon jäljiltä ja dissasivat niitä, jotka kehtasivat kyseenalaistaa Laineen oman pelaamisen tuossa tilanteessa.

Apinaksi kutsui vain yksi nimimerkki, jos en missannut, kun äsken selasin ketjussa loukkaantumisen aikaiset ja seuranneet päivät. Toki hän kirjoittikin kyseisen sanan useampaan viestiin, niin mielikuva huutelusta on sikäli oikea.

a toinen apinasta kirjoittanut puolusti Parea ja viittasi apinaan siis sarkastisesti.

Lisäksi siellä oli yksi "keskinkertaisuus" ja yksi "polvitaklaaja, jolta pitäisi viedä palkka Laineen toipumisajaksi." Kappalemääräisesti enemmän sekä kirjoittajia että viestejä oli näkökulmasta, että voi hitto sentään ja että turhan ahtaaseen väliin meni liian leveässä asennossa.

Aika lailla malliesimerkki Laineen ja Puljun ketjujen keskustelun aaltoilusta. Ylivoimainen konsensus piti apinajuttua varmasti tökerönä ja epäreiluna Parea kohtaan, mutta samaan aikaan Laineen kohtalo harmitti. Ja enemmän analyyttiset ihan oikein puolustivat Parea ja ihan oikein toivat esiin Laineen omaa roolia.

Tätä yhtä lukuun ottamatta kukaan ei sitä ollut edes kiistänyt, mutta kun apinaa huudelleelle väännettiin rautalangasta tapahtuneen epäonnista luonnetta ja sitä, että noin ei kannata Laineen mennä viivan yli, niin näille (meille) jota tapahtunut risoi kovasti, se alkoi näyttäytyä ylimääräisenä ilkkumisena ja Laineen dissaamisena.

Tosi usein se menee näin, joku yksittäinen kirjoittaa jommastakukmmasta ääripäästä överin ja ärsyttävän mielipiteen tai kommentin, johon monet reagoivat vastineella siihen toiseen suuntaan, niin se taas ärsyttää alkuperäistä maltillisempia reagoimaan vastaväittein ja syntyy ikiliikkuja, jossa puolensa pitää valita.

Ja nää mun harrastamat meta-analyysit kuuluvat ikiliikkujaan totta kai. (Ironinen virnistyshymiö).

Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Tässä jonkun verran Laineen ajatuksia tapahtuneesta. Kaikkeen nähden vaikuttaa hyvin Pate suhtautuvan tilanteeseen. Muutenkin tulee hyvät vibat koko haastattelusta. Eiköhän Laine sopeudu Montrealiin hyvin ja tulee olemaan monen fanin suosikki.

Instagramissa oli myös jokin Canadiensin virallisen tilin hassuttelu-video jossa Laine pääsi arvioimaan Slafkovskyn tyylivalintoja. Ainakin sillä videolla Paten perinteisen suomalainen kuiva huumori näytti kommenttien perusteella uponneen myös Habs-faneihin.

Posin kautta eteenpäin. Sitten kunhan Laine astelee ensimmäiseen viralliseen otteluun kotihallissa Habs-paita päällä niin veikkaan että meteliä piisaa.

Luoto

Jäsen

Kun Laineen ajatukset tilanteesta ovat tuollaiset, niin ei kyllä arvostus häntä kohtaan nouse. Faniketjussa nyt on jutut mitä on, mutta Laineella olisi ollut tilaisuus ottaa selvä vastuu itse aiheuttamastaan loukkaantumisesta. Ei ollut miestä siihen, vaan jätti Paren löysään hirteen ja fanien vihan kohteeksi. Ei se ollut unfortunate collision, vaan vääjäämätön seuraus Laineen järjettömästä pelaamisesta.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun Laineen ajatukset tilanteesta ovat tuollaiset, niin ei kyllä arvostus häntä kohtaan nouse. Faniketjussa nyt on jutut mitä on, mutta Laineella olisi ollut tilaisuus ottaa selvä vastuu itse aiheuttamastaan loukkaantumisesta. Ei ollut miestä siihen, vaan jätti Paren löysään hirteen ja fanien vihan kohteeksi. Ei se ollut unfortunate collision, vaan vääjäämätön seuraus Laineen järjettömästä pelaamisesta.
Tä..?

Tuossahan nimenomaan sanotaan että ei ollut pelkästään Paren syy, vaan epäonninen törmäys. Miten saat ajateltua että tuossa Laine kuitenkin jättää Paren ”löysään hirteen ja fanien vihan kohteeksi”?

Olisiko Paten pitänyt sanoa että ”I was out of my mind and caused the whole thing because I wanted to hurt my knee in a collision with Pare. Pare is innocent, he tried to move away from me but I am a monkey and guilty. Pare is not a monkey. I am out of my mind, please fans, hate me and hang me, not Pare. I love Pare. I also think @Luoto from Continue-Times Discussion is the greatest and best and I suggest everyone votes him for the Years Continue-Timer. Pare also suggests that. He just told me, so please believe me even though I am a monkey. P.S. I am monkey”

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Laine sanoi, että ajoi itse itsensä siihen tilanteeseen ja arvostaa, että kaveri otti yhteyttä teon jälkeen.

Eihän tuo mitään löysään hirteen jättämistä ole vaan päinvastoin. Eiköhän Laine anna tuon kommentin vain ja ainostaan sen takia, että Pare ei saisi niin paljoa paskaa niskaan.

Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Viestistäsi huokuu se ettei sinulla alun perinkään ollut arvostusta Lainetta kohtaan. Kunhan halusit tulla vaan nälvimään ja lyömään lyötyä. Menee jotenkin ihon alle tuo viestisi.

Pyydän anteeksi hyökkäävää kommentointiani sinua kohtaan mikäli ihan oikeasti vain ymmärsit tuon Laineen kommentin väärin.

Animal

Jäsen
Tässä jonkun verran Laineen ajatuksia tapahtuneesta. Kaikkeen nähden vaikuttaa hyvin Pate suhtautuvan tilanteeseen. Muutenkin tulee hyvät vibat koko haastattelusta. Eiköhän Laine sopeudu Montrealiin hyvin ja tulee olemaan monen fanin suosikki.

En tiedä, mutta jotenkin tulee fiilis, että Laine on haastattelussa paljon kypsempi kuin mitä häneltä kuultiin Columbuksen aikaan tai aiemmin. Kuulostaa nöyremmältä ja aikuisemmalta, eikä siltä ärsyttävältä näsäviisaalta aikuislapselta.

Tsemppiä Patelle, toivottavasti homma klikkaa kun saa koiven kuntoon.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Apinaksi kutsui vain yksi nimimerkki, jos en missannut, kun äsken selasin ketjussa loukkaantumisen aikaiset ja seuranneet päivät. Toki hän kirjoittikin kyseisen sanan useampaan viestiin, niin mielikuva huutelusta on sikäli oikea.

a toinen apinasta kirjoittanut puolusti Parea ja viittasi apinaan siis sarkastisesti.

Lisäksi siellä oli yksi "keskinkertaisuus" ja yksi "polvitaklaaja, jolta pitäisi viedä palkka Laineen toipumisajaksi." Kappalemääräisesti enemmän sekä kirjoittajia että viestejä oli näkökulmasta, että voi hitto sentään ja että turhan ahtaaseen väliin meni liian leveässä asennossa.
Eikö siellä joku huudellut jostain kuorostakin viitaten kaikkiin meihin jotka näkivät tämän epäonnisena törmäyksenä minkä myös Pate itse olisi voinut pelata paljon paremmin?

Itse kommentoin vasta nyt ensimmäisellä viestillä tätä koko tilannetta, mutta jokainen joka on pelannut jääkiekkoa edes jollain tasolla tai on seurannut lajia monta vuotta, niin pitäisi ymmärtää tuon tilanteen olleen epäonninen ja huonoa tilanteenlukua Laineelta. Polvi kun kolahtaa polveen taklaustilanteessa, niin kyllä siitä ulosajon olisi voinut viheltää ja minun mielestä olisi pitänytkin viheltää, mutta tahallisuutta tuossa oli kuitenkin 0%. Jokainen pystyy kotona tuota tilannetta hieman hahmottamaan, jos vain lattia liukuu hiemankin. Liikettä taaksepäin kuin takaperinluistelussa ja sitten yhtäkkiä sivulle eteen ottamaan kontaktia. Kyllä siinä vain polvi pakosti ojentuu mukaan tuossa liikkeessä.

E: Ja täytyy sekin nyt tähän lisätä ja sanoa, että jos siellä on paljon tykkäyksiä näillä apina yms. kommenteilla, niin kyllähän silloin saman ajatuksen jakajia on useita, vaikka vain yksi alentuisi apinaa huutelemaan.

Viimeksi muokattu:

Luoto

Jäsen
Polvi kun kolahtaa polveen taklaustilanteessa, niin kyllä siitä ulosajon olisi voinut viheltää ja minun mielestä olisi pitänytkin viheltää, mutta tahallisuutta tuossa oli kuitenkin 0%.
Minusta ei pitänyt viheltää, olisi tuntunut oikeusmurhalta.

Jokainen pystyy kotona tuota tilannetta hieman hahmottamaan, jos vain lattia liukuu hiemankin. Liikettä taaksepäin kuin takaperinluistelussa ja sitten yhtäkkiä sivulle eteen ottamaan kontaktia. Kyllä siinä vain polvi pakosti ojentuu mukaan tuossa liikkeessä.
Juu, ei sitä suorin jaloin tehdä, paitsi jotkut jatkislaiset.

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils

Jaah. Johan oli taitavasti muotoiltu sinulta.

Nollatason argumentti. Ihan reilusti Laine tunnustaa, että oli omaa virhettä myös mukana.

Animal

Jäsen

Laine analysoi tilanteen aikalailla samoin, kuin suurin osa tänne kirjoittaneista "neutraaleista".

Jokainen voi katsoa mun viestihistorian tästä ketjusta ja siitä varmasti käy selväksi, että en ole ole mikään Laineen fanipoika vaan enemmänkin kriitikko.

Tuon tilanteen vierittäminen yksin Laineen ja hänen "järjettömän" pelaamisen syyksi on yksinkertaisesti väärin, sillä siinä myös Pare lähtee "tuplaamaan" eli jättää laidassa miehen vapaaksi lähtee höntyilemään toisena miehenä Lainetta vastaan. Pare on myöhässä ja jalat kolahtaa yhteen.

Tuo on jääkiekkoa ja noita joskus sattuu. Heitän itse edelleen arvion, että Laineella huono peli tilanteessa menee pitkän tauon piikkiin ja Parella höntyily kintaalla olevan pelipaikan ja sen aiheuttaman näyttämisen halun piikkiin.

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Laine analysoi tilanteen aikalailla samoin, kuin suurin osa tänne kirjoittaneista "neutraaleista".

Jokainen voi katsoa mun viestihistorian tästä ketjusta ja siitä varmasti käy selväksi, että en ole ole mikään Laineen fanipoika vaan enemmänkin kriitikko.

Tuon tilanteen vierittäminen yksin Laineen ja hänen "järjettömän" pelaamisen syyksi on yksinkertaisesti väärin, sillä siinä myös Pare lähtee "tuplaamaan" eli jättää laidassa miehen vapaaksi lähtee höntyilemään toisena miehenä Lainetta vastaan. Pare on myöhässä ja jalat kolahtaa yhteen.

Tuo on jääkiekkoa ja noita joskus sattuu. Heitän itse edelleen arvion, että Laineella huono peli tilanteessa menee pitkän tauon piikkiin ja Parella höntyily kintaalla olevan pelipaikan ja sen aiheuttaman näyttämisen halun piikkiin.
Täytyy sen verran korjata, että eihän Pare lähde mihinkään höntyilemään vaan seisoo kirjaimellisesti paikallaan. Laine tulee suoraan kohti joten ottaa tietenkin kontaktin vastaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy