Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 703 753
  • 17 056

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Patrick Laine passes Wayne Gretzky in the NHL record books. - NHL News - HockeyFeed

"None other than 19-year-old Winnipeg Jets star forward Patrick Laine, managed to surpass The Great One in at least one statistical category...."

Jutussa on kaksi räikeää virhettä, etunimi on Patrik, ei Patrick ja hän on superstar.

Tuleeko kenellekään mieleen toista suomalaiskiekkoilijaa joka olisi ohittanut Väinön jossakin NHL-tilastossa?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Onhan se kyllä huikeaa että täällä vertaillaan ansaitseeko 20v rookie Laine vai Blake Wheeler paikan NHL:n runkosarjan kakkosen ykköskentän laidalla.

Missä Pulju vertailut?
Pulju on niin ylivertainen, ettei kukaan viitti lähtee edes vertailemaan.
 

teppana

Jäsen
Patrick Laine passes Wayne Gretzky in the NHL record books. - NHL News - HockeyFeed

"None other than 19-year-old Winnipeg Jets star forward Patrick Laine, managed to surpass The Great One in at least one statistical category...."

Jutussa on kaksi räikeää virhettä, etunimi on Patrik, ei Patrick ja hän on superstar.

Tuleeko kenellekään mieleen toista suomalaiskiekkoilijaa joka olisi ohittanut Väinön jossakin NHL-tilastossa?

Hienoa lukea näitä juttuja. Toki tuo ennätys ei Gretzkyn nimissä ole,mutta silti on aina hienoa kun Great Onen edelle pääsee.

Onhan noita statseja joissa Väinö on Suomalaisittain piesty. Kullilla on enemmän maaleja yksissä pleijareissa. Selänteellä enemmän maaleja+pisteitä ensimmäisellä kaudella.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eikos Laine ole myos tehnyt eniten maaleja NHL:ssa sen jalkeen kun sinne siirtyi? Ainakin runkosarjan loppupuolella siita keskusteltiin mediassa taalla.

Se on 2-3 ketjun peliajoilla melkoinen suoritus, jotkut kilpailijat pelaavat taysia 2 minuutin ylivoimia ja melkein 10 minuuttia enemman per peli.

Ja pitaa muistaa etta noin 50 pelia meni Littlen kanssa.

Historiankirjat olisivat hyvin erilaiset, jos Laine olisi saanut samanlaisen roolin mita muut saman tason pelaajat saavat. Se on minun mielipiteeni, perustuen ylla mainittuihin.
 

Vatman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Eikos Laine ole myos tehnyt eniten maaleja NHL:ssa sen jalkeen kun sinne siirtyi? Ainakin runkosarjan loppupuolella siita keskusteltiin mediassa taalla.

Se on 2-3 ketjun peliajoilla melkoinen suoritus, jotkut kilpailijat pelaavat taysia 2 minuutin ylivoimia ja melkein 10 minuuttia enemman per peli.

Ja pitaa muistaa etta noin 50 pelia meni Littlen kanssa.

Historiankirjat olisivat hyvin erilaiset, jos Laine olisi saanut samanlaisen roolin mita muut saman tason pelaajat saavat. Se on minun mielipiteeni, perustuen ylla mainittuihin.
Mitenkäs jos se Laine olisi pelannut 20 minuuttia iltaan 82 kertaa tänä vuonna, niin etkö koe että tuo olisi näkynyt väsymyksenä jossakin kohtaa joka tätä myötä olisi näkynyt heikentyneinä otteina? Toki Laine kyllä pelaa hyvin flegmaattista mutta säästeliästä kiekkoa, kun ei paljoa osallistu likaiseen duuniin laitojen lähellä joka eniten sitä energiaa vie aina vaihdoissa, joten ehkä hän olisi jaksanutkin painaa jo nyt samoja pelimääriä mitä muut pelaajat, ken tietää.
 

Kuppi

Jäsen
Voisi myös vasta-jankkaajat tässä muistaa että jokainen yritys todistaa psychon olevan väärässä johtaa vain jankkaamisen jatkumiseen. Sen takiahan miehellä on tuollainen ylimielinen ja toisia keskustelijoita vähättelevä tyyli että hän nauttii siitä että kaikki ovat hänen kimpussaan. Jos oikeasti haluaisi vaihtaa mielipiteitä olisi ihan eri tyyli. Vaikka WAR-tilaston keksijä itse tulisi tähän kertomaan ettei tilastolla voida mitenkään todistaa Laineen olevan parempi kuin Wheeler niin ei se muuttaisi mitään, sama meno jatkuisi.

Sorruin itsekin joskus vastaamaan miehelle mutta kun Sokrateksen matematiikkaan perustuva viiltävä analyysi todisti minun olevan Matthews-fani tajusin mistä oli kyse. Eikä ollut myöskään aikaa kertoa miksi pitää jäädä jankkaamaan jokaisen kanssa kun voisi vain esittää mielipiteensä ja antaa muiden ottaa sen huomioon haluamallaan tavalla. Mutta nythän se vihdoin selvisi tuossa ylempänä, mies ei halua hävitä keskustelua tai antaa muiden luulla voittaneensa. Se kertoo jo aika paljon.

Sen mitä itse tästä hyödyin niistä ekoista viesteistä oli että WAR-tilasto tuli tutuimmaksi. Mielenkiintoinen ja erittäin monimutkainen tilasto. Loput sata viestiä oli sitten saman asian toistamista. Henk.koht en osaa sanoa olisiko WPG:n peli parempaa jos Laine olisi ykkösessä. Varmasti Laineen tehot nousisivat mutta erittäin vaikea arvoida olisiko kokonaisuuden kannalta parempi vai ei. Joka tapauksessa Jetsin peli näyttää aika hyvältä tällä hetkellä ja tämä playoffsarja on ollut erittäin viihdyttävä. Mielestäni Laineen peli on ollut hyvää, en odota dominointia joka vaihdossa. Aika harvoin suomalainen pelaaja kuitenkin vetää PPG-tahtia NHL:n pudotuspeleissä. Kun vielä lisäksi pelaa contenderissa niin nyt kannattaa keskittyä nauttimiseen eikä jankkaamiseen.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mitenkäs jos se Laine olisi pelannut 20 minuuttia iltaan 82 kertaa tänä vuonna, niin etkö koe että tuo olisi näkynyt väsymyksenä jossakin kohtaa joka tätä myötä olisi näkynyt heikentyneinä otteina? Toki Laine kyllä pelaa hyvin flegmaattista mutta säästeliästä kiekkoa, kun ei paljoa osallistu likaiseen duuniin laitojen lähellä joka eniten sitä energiaa vie aina vaihdoissa, joten ehkä hän olisi jaksanutkin painaa jo nyt samoja pelimääriä mitä muut pelaajat, ken tietää.

Itse olisin kokeillut ja reagoinut sitten vasymykseen kun sita ilmaantuu. Olisin halunnut tietaa missa rajat menee koska se olisi hyodyllista dataa esim. Playoffeja ajatellen.

Olet oikeassa saasteliaasta tyylista, Laine yrittaa (ja osaa) sijoittua erittain hyvin, han ennakoi tilanteita. Hanen tehtavansa ei tietenkaan ole kulmissa kaivaminen, hanelle halutaan kiekkoa vapaisiin paikkoihin. Kaivurin hommat hanen ketjussaan siis kuuluu muille.

Nakisin etta se on monien suurin vastustus Laineen suhteen. Suomesta kun on aina tullut kaivureita ja niita on arvostettu "duunareina" enemman kuin niita jotka ratkoo pelit. Niilla kaivureilla voitetaan pronssia ja hopeaa. Pelin ratkaisijat eivat ole riittavassa arvossa.

Laineesta tekee ylivertaisen juuri se laukauksen poikkeuksellisuus. Han on kaikin tavoin huippukiekkoilija mutta yksi asia on ylitse muiden ja selvasti. Siksi hanen arvonsa on niin suuri voittamiseen. Han tekee jaakiekkopelin voittamisen kannalta tarkeinta vaatimusta, maalintekoa, paremmin kuin kukaan muu. Ehka lajin historiassa.

Ei siita koskaan tule kulmakaivajaa. Ei siksi etteiko raamit riittaisi, vaan siksi etta hanen tarkein tyomaansa on maalin edessa josta voi laukoa, ei sen takana kulmissa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Voisi myös vasta-jankkaajat tässä muistaa että jokainen yritys todistaa psychon olevan väärässä johtaa vain jankkaamisen jatkumiseen. Sen takiahan miehellä on tuollainen ylimielinen ja toisia keskustelijoita vähättelevä tyyli että hän nauttii siitä että kaikki ovat hänen kimpussaan. Jos oikeasti haluaisi vaihtaa mielipiteitä olisi ihan eri tyyli. Vaikka WAR-tilaston keksijä itse tulisi tähän kertomaan ettei tilastolla voida mitenkään todistaa Laineen olevan parempi kuin Wheeler niin ei se muuttaisi mitään, sama meno jatkuisi.

Sorruin itsekin joskus vastaamaan miehelle mutta kun Sokrateksen matematiikkaan perustuva viiltävä analyysi todisti minun olevan Matthews-fani tajusin mistä oli kyse. Eikä ollut myöskään aikaa kertoa miksi pitää jäädä jankkaamaan jokaisen kanssa kun voisi vain esittää mielipiteensä ja antaa muiden ottaa sen huomioon haluamallaan tavalla. Mutta nythän se vihdoin selvisi tuossa ylempänä, mies ei halua hävitä keskustelua tai antaa muiden luulla voittaneensa. Se kertoo jo aika paljon.

Sen mitä itse tästä hyödyin niistä ekoista viesteistä oli että WAR-tilasto tuli tutuimmaksi. Mielenkiintoinen ja erittäin monimutkainen tilasto. Loput sata viestiä oli sitten saman asian toistamista. Henk.koht en osaa sanoa olisiko WPG:n peli parempaa jos Laine olisi ykkösessä. Varmasti Laineen tehot nousisivat mutta erittäin vaikea arvoida olisiko kokonaisuuden kannalta parempi vai ei. Joka tapauksessa Jetsin peli näyttää aika hyvältä tällä hetkellä ja tämä playoffsarja on ollut erittäin viihdyttävä. Mielestäni Laineen peli on ollut hyvää, en odota dominointia joka vaihdossa. Aika harvoin suomalainen pelaaja kuitenkin vetää PPG-tahtia NHL:n pudotuspeleissä. Kun vielä lisäksi pelaa contenderissa niin nyt kannattaa keskittyä nauttimiseen eikä jankkaamiseen.

Ihan asiallista pohdintaa. Olet oikeassa siina, etta jos minulle jankataan etta olen vaarassa, mutta minua ei todisteta vaaraksi, tulen kylla jankkaamaan maailman tappiin asti sita vastaan. Minun mieleni on todella helppo muuttaa todisteilla, mutta mahdoton kaantaa yli huutamalla.

Olet vaarassa siina etta nauttisin tasta. Nautin logiikasta, ja loogisessa maailmassa todisteet muuttavat mielipiteita. Kun kerron ihmisille esim. Laineen tilastoista ja niiden historiallisesta merkityksesta, sen pitaisi rekisteroitya jonkun aivoihin koska ne ovat konkreettisia todisteita hanen arvostaan ja paikastaan jaakiekkoilijana. Mina siis nauttisin tilanteesta, jossa faktat muuttaisivat ihmisten fakkiintuneita mielipiteita. Turhaudun kun niin ei tapahdu. Vastaan argumentoidaan "nayttaa laiskalta", "ei ole kokonaisvaltainen". Ja sitten ihmetellaan etten kunnioita mielipiteita? Kunnioitan varmasti sellaisia mielipiteita jotka perustuvat logiikkaan. En kunnioita mielipiteita jotka perustuvat tunneperaisiin syihin. Jokainen saa mielipiteensa esittaa, se ei minun kunnioitustani vaadi. Sen saisi muistaa myos nama peraanhuutelijat. Voitte ihan vapaasti valita ilmaisetteko vastalauseenne "olen eri mielta" tai "etkos sa sanonu vuonna X etta Laine on maailman paras myos maalivahtina!!1". Toinen on keskustelua ja toinen on...mita ikina holinaa.

Itsekin olen tykannyt Laineen pelista playoffeissa, haluaisin vaan nahda sita pelia enemman. Enka voi kasittaa miten sita ei kayteta 2 minuuttia joka ylivoimalla. Ovechkinia ja muita kylla usein kaytetaan eika niilla ole vastaavaa asetta.

Ei siksi etta Laine saisi enemman pisteita vaan siksi etta Jetsilla on isompi mahdollisuus voittaa mita enemman Laine laukoo ilman estelyja. Ei Laineen pisteet minua kiinnosta kun ei ole rahaa kiinni. Jetsin SC voitolle sen sijaan on.

Silla on joku 4-5 tolppaa jo playoffeissa. Ei yllattaisi yhtaan jos heittaa hatullisen jossain vaiheessa playoffeja.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jos ja kun joku haluaa advanced statseista poimia huomioita vaikkapa Laine-Scheifele-Wheeler -kolmikosta, niin se pitää tehdä kattavasti. Asia erikseen, jos mielipide on päätetty etukäteen, ja poimitaan muutama omaa agendaa tukeva tilasto, joita rankutetaan viestistä toiseen. Tämä itse asiassa on advanced statsien käytön yksi yleinen synti - poimitaan yksi tilasto, jonka perusteella argumentoidaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jos ja kun joku haluaa advanced statseista poimia huomioita vaikkapa Laine-Scheifele-Wheeler -kolmikosta, niin se pitää tehdä kattavasti. Asia erikseen, jos mielipide on päätetty etukäteen, ja poimitaan muutama omaa agendaa tukeva tilasto, joita rankutetaan viestistä toiseen. Tämä itse asiassa on advanced statsien käytön yksi yleinen synti - poimitaan yksi tilasto, jonka perusteella argumentoidaan.

Juuri sita WAR82 yrittaa yhdistaa. Se on kokoelma monista statseista.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei se määrä vaan se tahti ja kovuus. Ei tuon ikäisen kestävyyskunto vain voi olla vielä sillä tasolla kuin vaikkapa 25v pelaajan. Näkeehän sen jo jalan liikkeestä, ainakin näissä kahdessa viimeisessä pelissä, että alkaa painaa.
Sanoihan hän itsekin, että keväällä pelaavat miehet.

Toivottavasti Pate saisi ketsuppipullonsa auki game sevenissä, sitä tarvitaan.
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
"None other than 19-year-old Winnipeg Jets star forward Patrick Laine, managed to surpass The Great One in at least one statistical category...."

Tässä Väinön statseja vääristää ensimmäinen kausi whl liigassa, jos Edmonton oli pelannut NHL:ssä uskon Väinön tehneen pitkälti yli 100 maalia ennen 20 vuoden ikää.

Eikos Laine ole myos tehnyt eniten maaleja NHL:ssa sen jalkeen kun sinne siirtyi?

Ei, vaan Ovetškin.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Pudotuspelit mukaan laskettuna väliin kiilaa Sidney Crosby, Evgeni Malkin ja Nikita Kucherov.

Vähän arvelinkin että väliinkin kavereita mahtuu, en jaksanut alkaa kännykällä sen enempää tarkistelemaan kun näitä kahta sankaria vaan vertailtiin. Mutta tosiaan hyvä tarkennus.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vähän arvelinkin että väliinkin kavereita mahtuu, en jaksanut alkaa kännykällä sen enempää tarkistelemaan kun näitä kahta sankaria vaan vertailtiin. Mutta tosiaan hyvä tarkennus.

Niin, yleensa pudotuspeleja ei lasketa kuin erikseen koska pudotuspelien maara on joukkueilla eri mutta runkosarjan pelit ei. Puhe oli siis runkosarjasta, mutta tarkennus on hyva.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin, yleensa pudotuspeleja ei lasketa kuin erikseen koska pudotuspelien maara on joukkueilla eri mutta runkosarjan pelit ei. Puhe oli siis runkosarjasta, mutta tarkennus on hyva.
Olen melko varma, että ensi vuonna tähän aikaan lasket Paten PO-maalit mukaa agendaasi vahvistamaan. Siksi varmaan sanoitkin "yleensä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös