Mainos

Pasila – laadukasta animaatioviihdettä Suomesta

• 138 707
  • 344

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jahas, katsojien mielipiteiden jakaminen näköjään jatkuu :D Mielestäni eilinen jakso oli toisen tuotantokauden parhaimmasta päästä. Repomies on kyllä oivallinen johtaja.

Itse pidin myös eilisestä jaksosta. Nykyään jos jaksoa pitää hyvänä, niin voi olla varma, että täällä sitä haukutaan. Jokaisella on tietysti erilainen huumorintaju. Toisaalta osa taas nauraa joillekin yksittäisille sarjan vitseille, jotka eivät itseäni niinkään naurata. Enemmänkin jakson viihdyttävyys kokonaisuutena ratkaisee. Eilisessa jaksossa oli ideaa ja se toimi pääosin hyvin.

Eihän tämä tietysti mitään algamis-tasoa ollut.

ditrim

Jäsen
Jakso oli tasoa ihan kiva. Ei kuitenkaan mitään syytä miksi tuon katsoisi uudestaan. Paitsi ehkä vähän ajan päästä kun sen on unohtanut. Eli ei mikään ikimuistoinen jakso, ei naurattanut eikä noussut sinne 1. kauden klassikkojen tasolle.

Alkaa luotto kadota tähän 2. kauteen...

KultaKerho

Jäsen
Suosikkijoukkue
HpK
Mikäli Pasilan jakso voisi olla huono, niin tämä oli sitä. Ei oikeen jäänyt mitään mieleen ja naurunpyrähdyksiltä "vältyttiin". Tosin Pasila paranee kuin viini vanhetessaan :P Huikean 1. tuotantokauden jälkeen tämä toinen on tuntunut hieman vaisulta..

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itsekään en ihan niin kovin tästä pitänyt, tosin taas oli kyllä hyviä irrallisia heittoja.
"Jumalauta, en mihinkään kelvannut!" sitten pikku nenän pyyhkäisy ja "No, mitähän televisiosta tulee". Jotenkin hyvin tehty pikkukohtaus, heh.

Mutta itse tykkään niistä "oikeista" poliisitehtävistä joissa mennään jotain panttivanki yms tapausta selvittämään ja Pöysti on ihan kyrsiintynyt niihin tekijöihin. No nyt oli tietysti kultamitalisti siinä asemassa, mutta toi oheiskehys ei napannut, että jotain poliiseja laitetaan vartijaksi hänelle jne.

Missä on muuten Kyöstin naisasiat? Ei ole vähään aikaan näkynyt. Ykköskaudella muistaisin että olisi vähän väliä ollut tapaamassa jotain.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Eilinen jakso oli hyvin keskitasoa. Kertaakaan ei tullut naurettua ääneen, mutta pari kohtaa aiheutti hyväksyviä hymähdyksiä. Traaginen ex-urheilija oli aiheena hyvä, mutta jäin kaipaamaan yllättävämpiä heittoja. Jakso jäi turvallisilla laduille hiihtelyksi.

Paras repla meni taas Routalemmelle: "Suomalaiset miehet istuvat hiljaa kahdestaan. Sanoja ei tarvita. Toverukset." (Ainakin jotain tuohon suuntaan)

Repomiehen laulukin oli hyvä. Näitä lisää.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sainpahan vihdoin ja viimein katsottua tämänkin jakson boxilta. Hyviä piikkejä Nykäseen ja hänen "luottotoimittajaansa" sekä kyseisen henkilön työnantajaa kohtaan. Keskitasoa oli tuo jakso. Muutaman kerran hymähdytti mutta samalla tavalla tuli todettua että kärjistetysti tuollaisia suurin osa suomalaisista on jotain vanhaa urheilusankaria kohtaan joten hyvä huomio käsikirjoittajalta.

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Minä pidin Olympiavoittaja-jaksosta. Menee omassa kakkoskauden rankingissani kakkoseksi heti Pimeän viinan jälkeen, tosin aika lailla tasoihin Stalkkerin kanssa.

Aihepiiristä - suomalainen alkoholisoitunut ex-urheilusankari - saatiin aika hyvin nyhdettyä läppää. Tämän jakson tenho perustuikin juuri yksittäisiin heittoihin, sekin riittää silloin kun niitä tulee tarpeeksi.

Lisäksi muutamia pasilamaisia surrealistisuuksia, kuten kuvaajan heittäminen tornista tai lopun metsään päästäminen.

Jokerikunniamaininta sarvipäiselle roskalehden päätoimittajalle liekkien ympäröimänä.

Viimeksi muokattu:

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt alkaa huolestuttaa. Todella huono jakso, eikä hauska oikeastaan mistään kohtaa. Routalempi oli ihan jees, muut hahmot eivät saaneet mitään aikaan. Juoni oli huono ja ilmeisesti tällä penis-huumorilla yritettiin epätoivoisesti piristää jaksoa.

Tästä on suunta vain ylöspäin, Pasilan historian huonoin jakso on takana.

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Surkea jakso tänään, koko sarjan surkein tähän mennessä. Kahdesta edellisestä jaksosta kyllä pidin kovasti. Todennäköisesti ensi viikolla on parempi jakso, koska tästä on vaikea laittaa enää huonommaksi. Repomies ja Pöysti toistivat vanhoja syylä/luomi -vitsejään ja jakso junnasi muutenkin koko ajan paikoillaan.

Suosikkijoukkue
TPS
Mikäköhän idea siinä kahtia sahatussa valaassa oli? Muistaakseni näky kadun vieressä sen jälkeen, kun Pöysti tuli lääkäristä.

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
On melkeinpä sääntö kuin poikkeus, että jos täällä edellinen jakso on haukuttu, minä olen pitänyt siitä todella paljon.
Niin tälläkin kertaa. Moukarinheittäjä -jakson jälkeen odotukset eivät olleet korkealla, mutta Repomiehen syyläjutut ja sekoilut ja Routalemmen sunnuntaiajelut olivat kultaa.
Etenkin jo aikoja sitten Pasilan omilta sivuilta ja tubesta löytynyt sekoilu mummoista oli mahtava.

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tän viikon jakso oli minusta kyllä yksi parhaista, paljon hyvää kehuttavaa. Routalempi oli ainakin loistava takaa-ajoineen ja selityksineen, eikä Repomieskään huonosti ollut esillä.

Tosiaan jännä huomata miten jaksot jakavat mielipiteet, kun esim. minä en välittänyt yhtään edellisen viikon jaksosta ja taas ne jotka pitivät, eivät pitäneet tästä. Moniko ohjelma on samanlaisessa tilanteessa?

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Onkos joku myy kärsinyt ongelmista yle areenan kanssa? Sieltä olen yrittänyt katsella, kun olisi mielekkäämpi nähdä koko jakso putkeen (vertaa Youtube jossa 3:ssa osassa kaikki jaksot). Jostain syystä tahtoo ruveta video pätkimään, tai oikeastaan lakkaa pyörimästä, mutta äänet toimivat normaalisti. Liian hidas netti ei voi olla ja olen antanut puskuroidakkin aivan rauhassa. Kaikki uusimmat päivitykset pitäisi olla ja Firefox käytössä.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos joku myy kärsinyt ongelmista yle areenan kanssa? Sieltä olen yrittänyt katsella, kun olisi mielekkäämpi nähdä koko jakso putkeen (vertaa Youtube jossa 3:ssa osassa kaikki jaksot).

Youtube itseasiassa näyttää nykyään jaksot putkeen ainakin jos olet rekannut saitille. Ykkösosa vaihtuu siis automaattisesti kakkoseksi.

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Youtube itseasiassa näyttää nykyään jaksot putkeen ainakin jos olet rekannut saitille. Ykkösosa vaihtuu siis automaattisesti kakkoseksi.

Kyllä ihan rekisteröitynyt olen Youtubeen. Ei se itsestään vaihdu, ellei kyseiset osat ole peräkkäin jossain playlistissä, ainakaan minulla. Itse en tälläista ole löytänyt, mutta aivan sama, ei kai se osan vaihtaminen maailmaa kaada.

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Mikä tekee hyvän Pasila-jakson?

Kuten tätäkin ketjua lukemalla käy selväksi, Pasilan jaksojen taso - erityisesti nyt kakkoskaudella - vaihtelee rajusti. Lisäksi tuntuu että eri katsojiin tehoavat eri elementit, siinä määrin jaksot tuntuvat jakavan mielipiteitä.

Kun katselin eilen uusintana edellisen jakson, hoksasin vihdoin yhden selittävän tekijän, joka nimenomaan minulle määrittelee sen, pidänkö jaksosta vai en. Mitenkään yksiselitteinen tämä kaava ei tietenkään ole, mutta tietty korrelaatio löytyy.

Vaikka sarjan ylivoimaisesti hauskin hahmo on Repomies, niin tässä katsannossa kuitenkin merkittävin hahmo on Pöysti. Oletteko panneet merkille, että Pöystissä on periaatteessa kaksi puolta, joista yleensä toinen korostuu jakson aikana toista enemmän. Ensinnäkin on neuroottinen Pöysti, joka tekee elämästään tarpeettoman vaikeaa ja löytää ongelmia sieltäkin missä niitä ei ole. Sitten on se rationaalinen, myös vähän kyyninen, Pöysti, joka pistää nasevalla artikuloinnilla dorkat ojennukseen. Minä pidän enemmän rationaalisesta Pöystistä ja parhaita jaksoja ovat yleensä ne, joissa tämä Pöysti pääsee pätemään.

Yhteenvetona: kun jakson keskiössä on mä-lähden-Goalle-kun-koko-kuvio-on-täällä-jotenkin-niin-jotenkin-Pöysti, jakso on tylsä. Kun estradille pääsee oletko-sä-nähnyt-Amelien-sata-kertaa-eikä-riitä-Pöysti, jakso on timanttia.

Olympiavoittaja Kemppainen: Mä olen liian herkkä tähän julmaan maailmaan.
Pöysti: Etkä ole! Sä olet liian kusipää tähän ajoittain aika lempeään maailmaan!

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
No ei tämä jakso nyt millään sinne tämän kauden heikoimpien jaksojen joukkoon mene. Sanoisin melkein, että tämän kauden TOP3-jakso yhdessä Orpojen koirien ja Salaviinan kanssa. 24-parodiointi toimi (johtuuko sitten siitä, että en ole fani vaan satunnaiskatsoja), Jack Jofa oli kaikessa kuivuudessaan eliittiläppä, Kontiovaara oli riittävästi ruudussa ja vielä normaalia enemmän normihahmojen ulkopuolelta tuotuja henkilöitä, eli siinäkään ei menty liian helpolla.

Ihan viimeisen kohtauksen olisi voinut jättää pois (en tosin tiedä kuuluuko tuo 24:n tyyliin rikoksen selvittyä) ja Repomiehen kuulustelukidutuksissa olisi riittänyt vähempikin. Ja se alaston vaimo piti taas tuoda sinne. Muuten hyvää settiä. Muutenkin itse pidän sellaisista Pasilan jaksoista, missä rikoksessa on vähän selvittämistäkin, eikä vaan noudeta linnoittautunutta rikollista kotoaan.

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En oikeasti millään ymmärrä, miten jokaisen jakson jälkeen puolet jengistä on sitä mieltä, että aivan täyttä skeidaa.

Itse en ole ekaa tuotantokautta nähnyt, mikä voi hieman vaikuttaa arvosteluun. Eilinen jakso oli kuitenkin aivan huikea lähtien jakson nimestä aina homoilkaa-käskyihin ja pommin purkamiseen.

Luulisi jääkiekkopalstalla riittävän hyväksi jaksoksi jo pelkästään se, että mukana oli Jack Jofa. Enkä ole edes 24:a seurannut.

tutzba

Jäsen
Tietysti nyt osa on sitä mieltä, että jakso oli parasta mitä Pasilassa ikinä on ollutkaan

No minä ainakin olen, mutta yhdellä ehdolla. Seuraavan jakson täytyy jatkua siitä, mihin eilinen loppui. Jos se oli vaan joku irrallinen heitto ja ihmetyksen aihe, olisi sen voinut jättää tekemättä. Sen sijaan mikäli tuosta saadaan oikeasti tarinaa kehitettyä eteenpäin, julistan eilisen jakson parhaaksi ikinä!

Ensi maanantain jakso onkin muuten sitten viimeinen tältä tuotantokaudelta. Onko ollut mitään puhetta siitä, että Pasila jatkuisi vielä 3. tuotantokauden ajan? Elokuvankin voisi tehdä, mietin sitä joskus viime viikolla!

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eilinen jakso oli todellakin aivan hulvatonta irrottelua. Näkisin hyvänä, jos ohjelmaa lähdettäisiin nyt viemään juonikuvioiltaan toisenlaiseen suuntaan, toki osia entisestä menosta säilyttäen, sillä uudistuminen toisi uusia mahdollisuuksia ja ulottuvuuksia nykyiseen menoon, joka alkaa olla paikoitellen jo jonkin verran kulunutta toistoa, vaikkakin silti vielä minun makuuni hyvää satiiria se onkin.

Tutzban kanssa samoilla linjoilla siis, että nyt olisi loistava mahdollisuus lähteä viemään sarjaa eteenpäin edellisen ohjelman todella yllättävän loppujuonen mukaan. Ei muuta kuin hanaa, sanoisi entinen formulakuskikin.

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Loistava jakso oli. Hieman plagioinnin makua tosin, tuota 24:ää on irvailtu jo Simpsoneissa ja South Parkissa aiemmin.

Simpsoneitakin väännetty se parisenkymmentä kautta niin on helpompi luetella mitä ne EIVÄT ole tehneet. Tuossahan on se jokaisen uuden animaatiosarjan ongelma.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy