Tässä en näe mitään pahaa niin pitkään, kun lapsille annetaan vapaus valita oman tahtonsa mukaan heidän varttuessaan. Uskoon pakottamisesta ei ole kenellekään mitään hyötyä, kaikkein vähiten tietenkin uhrille. Itse aion kasvattaa lapseni hengellisessä ilmapiirissä ja toivon, että hän/he tulee tekemään henkilökohtaisen ratkaisunsa siinä vaiheessa, kun asiat ymmärtää itse.Viestin lähetti mysteeri
Helluntailaistuttavaperheiden lapsille on opetettu kaikki kristinuskoon liittyvät asiat pienestä pitäen. Heille on opetettu, kuka Jeesus on, miksi Hän kuoli jne. Ja lapset ovat myös uskoneet näin, kun heille on niin opetettu. He tietävät, että vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua.
Tähän en osaa ottaa enempää kantaa, koska en tuttuasi tunne. Omassa lähipiirissäni lasten perään katsotaan aivan kuten ei-uskovien tuttujeni luona. Yleistätköhän nyt kuitenkin yhden tapauksen perusteella?Eli on useammalta kuultua juttua nämä jännät kasvatusmetodit joihin olen törmännyt. Mainitsen nyt muutaman ihmisen juttuja:
--Yhdellä on semmonen tyyli et jumala hoitaa lapset ulkona, ei siellä tarvita vanhempia, sillä Jumala seuraa lasten toimia ja johdattaa oikeaan.
Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta on mielestäni turha demonisoida kasaa muovia, lasia ja muttereita, mutta kyllähän sieltä niin paljon sontaa kuitenkin tulee, että ymmärrän kyllä osittain tällaisen ehdottomuuden. Itse olisin ehkä kuitenkin yhteydessä lasteni ystävien vanhempiin mielummin kuin antaisin ohjeet pienelle lapselle siitä, mitä on turha katsoa.
--Toisella semmonen et tv:n katselu kavereilla kielletty ja kotoa tv puuttuu, sillä sieltä tulee kaikenlaista pahaa kotiin ja siellä näkee kaikenlaista pahaa mitä ei sovi kenenkään nähdä.
Jaahas. Oletko nyt aivan varma, onko kyseessä helluntailainen vai joku hare krisna-epeli tai muu vastaava ruohon purija? Jos kyseessä on oikeasti kristitty ihminen, pyydä häntä etsimään tuo paikka Raamatusta, jossa pöly tuo pahat henget sisään, ja laita se minulle sitten vaikka yv:nä.
--Kolmannella pölyt tuo pahaa ilmaa sisään ja samalla pahat henget, jotka sitten vie kuulemma voimat pyhältä hengeltä.
Mitähän tähän nyt sanoisi... Lähinnä tulee mieleeni, että joko olet ymmärtänyt ystäväsi väärin, hän ei ole osannut ilmaista asiaansa riittävä hyvin tai sitten hän on muuten vain yksinkertainen. Nimittäin ei edes vannoutunein vanhapiika pysty välttämään noita kaikkia luettelemiasi asioita, jos vain suinkin on normaalisti yhteiskunnan jäsen.Yksi ystäväni sanoo, että hänen rukouksensa on että varjeltuisi tämän ajan tarjonnalta, kuten esim. haureus, seksi, silmäinpyyntö, ura, raha, omaisuus, rikkaus, maine, kunnia ym. ja samaa hän toivoo lapsilleen.
Ja kaikkeen hän aina lisää, että Rakkaudesta Herraa kohtaan me olemme valmiit luopumaan kaikesta siitä minkä tiedämme olevan vastaan Herran tahtoa.
Ei kannata uskoa kaikkea, mikä on totta...
Viimeksi muokattu: