Palkkakaton alle

  • 19 333
  • 160
Routainen Sydän kirjoitti:
Anteeksi, kun irrotan irrallisen lauseen tekstistäsi, mutta ehkäpä Levon kohdalla olikin niin, että hänen lapsensa olivat juuri kyseiseen aikaan tulleet kouluikään ja Levo halusi laittaa heidät suomalaiseen kouluun.

Eikös myöhemminkin ole ollut Scandinavian kohdalla vastaavia ongelmia? Nicklas Lidström oli kai siinä ja siinä, ettei palannut Ruotsiin lastensa koulun takia? Levolle tuskin 10M$ tarjottiin, olisko siinä jotain syytä...
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En välttämättä kirjoitti:
Nicklas Lidström oli kai siinä ja siinä, ettei palannut Ruotsiin lastensa koulun takia?
Tapauksia on monia, Lidström on kaiketi - muistini mukaan - yksi näistä.
 

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
En välttämättä kirjoitti:
Selvä. Kenttä on nyt sinun. Listaa ei-venäläiset tähtipelaajat, jotka ovat lähdössä Venäjälle pelaamaan kaudeksi 2005-2006. Ole hyvä.

Eh, nyt vaadit jo liikoja. Toivottavasti ei kovin moni. Ja mikä olisi muuten syy tuohon listaan, ei aukene näin raskaan työpäivän jälkeen...
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
HTZ kirjoitti:
Eh, nyt vaadit jo liikoja. Toivottavasti ei kovin moni. Ja mikä olisi muuten syy tuohon listaan, ei aukene näin raskaan työpäivän jälkeen...

Miksi "toivottavasti ei kovin moni"? Miksi sinusta olisi huono juttu, jos venäläiset kiekkoilijat pelaavat omassa maassaan?

Tshekkiläinen kiekkomedia hokej.cz:n mukaan seuraavat venäläiset pelaisivat ensi kaudella kotimaassa: Aleksandr Frolov, Nikolai Antropov, Aleksei Morozov ja Aleksandr Semin.

http://hokej.cz/index.php?lng=CZ&menu=menu_0&view=clanek&id=26361

Lisätään tähän vielä ainakin Aleksandr Ovetshkin, joka todennäköisesti tulee pelaamaan Omskissa, sekä Vladimir Malahov, joka teki sopimuksen sarjanousija Podolskin kanssa. Nuorista pelaajista myös Magnitogorskin timantti Jevgeni Malkin tulee olemaan ensi kaudella kova tekijä. Omskin kanssa teki sopparin myös toissa kaudella Columbuksessa läpi itsensä lyönyt Aleksandr Svitov, jolla ei tietääkseni ole NHL-pykälää sopimuksessaan.

Myös Pavel Datsjuk, Andrei Markov ja Maksim Afinogenov saatetaan hyvinkin nähdä Venäjällä ensi kaudella. Vähän nimettömimmistä pelaajista uskon Venäjälle jäävän ainakin muutaman seuraavista pelaajista: Andrei Nikolishin, Oleg Saprykin, Oleg Kvasha, Sergei Brylin, Aleksandr Koroljuk, Artem Tshubarov, Aleksei Zhitnik, Dainius Zubrus, Oleg Tverdovski, Dimitri Kalinin, Dimitri Afanasenkov, Vitali Vishnevski, Aleksandr Perezhogin ja Viktor Kozlov.

Venäjällä nähdään myös muutamia kovia tshekkejä/slovakkeja, kuten Jan Hejda, Martin Strbak ja mahdollisesti jopa Lubomir Visnovsky, jolla on soppari Dynamon kanssa (tosin NHL-pykälän kanssa).

Venäjällä tullaan näkemään hyvätasoista kiekkoa, vaikka työsulku loppuukin. Sarja muuten laajenee ensi kaudella peräti 18 joukkueen suuruiseksi.

EDIT: Unohtui vielä Karel Rachunek, joka pelaa ensi kaudella Lokomotiv Jaroslavlissa.
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
The Original Jags kirjoitti:
Miksi "toivottavasti ei kovin moni"? Miksi sinusta olisi huono juttu, jos venäläiset kiekkoilijat pelaavat omassa maassaan?


En ole varma mitä HTZ tarkoitti mutta kyllä itsekin olen samoilla linjoilla eli toivon että mahdollisimman monet venäläisen korkeatasoiset pelaajat pelaavat NHL:llää. Ei minulla mitään sitä vastaan ole että venäläiset pelaavat omassa maassaan mutta jos on nhl kiekon ystävä niin mielummin silloin toivoo että pelaavat nhl:llää. Mielummin heidän peliään kuitenkin katsoo nhl:llssä kun tietää että pelaavat venäjällä ja sitten mahdollisesti näkee mm-kisoissa.

En minä sitä minään kovin suurena ongalmana näe että muutamat venäläiset pelaajat jäävät kotimaahansa eikä nhl kiekko siitä erityisesti kärsi ellei nyt jokainen venäläinen siirtyisi kotimaahansa mutta sitä ei tule kuitenkaan tapahtumaan. Henkilökohtaisesti kuitenkin toivon että pelaisivat nhl:llää.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
steepler kirjoitti:
En ole varma mitä HTZ tarkoitti mutta kyllä itsekin olen samoilla linjoilla eli toivon että mahdollisimman monet venäläisen korkeatasoiset pelaajat pelaavat NHL:llää. Ei minulla mitään sitä vastaan ole että venäläiset pelaavat omassa maassaan mutta jos on nhl kiekon ystävä niin mielummin silloin toivoo että pelaavat nhl:llää. Mielummin heidän peliään kuitenkin katsoo nhl:llssä kun tietää että pelaavat venäjällä ja sitten mahdollisesti näkee mm-kisoissa.

No tavallaan ihan ymmärrettävää, että NHL:n ystävänä haluaa NHL:n pysyvän mahdollisimman kovatasoisena liigana. Itse kuitenkin toivon mahdollisimman monen venäläisen pelaavan Superliigassa, koska seuraan Superliigaa suuremmalla mielenkiinnolla kuin NHL:ää ja toivon sarjan olevan mahdollisimman kovatasoinen ensi kaudella. Olisi myös mukava nähdä venäläisiä huippuja ensi kauden maajoukkueturnauksissa.

Olisi myös hyvä, jos NHL:n liian dominoivaa asemaa saataisiin vähän tasapainotettua. Euroopassa on tasan yksi liiga, jolla on avokätisten omistajien kautta mahdollisuus kilpailla NHL:n kanssa pelaajista tosissaan, ja se on Venäjän Superliiga.

Kukapa olisi uskonut joskus vuonna 1995, että tilanne on joskus vielä tällainen. Tuolloinhan monilla venäläisseuroilla ei ollut varaa kunnolla edes varusteiden hankkimiseen pelaajille. Nopeasti ne ajat muuttuu, kun muutoksille on olemassa mahdollisuus.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
The Original Jags kirjoitti:
Kukapa olisi uskonut joskus vuonna 1995, että tilanne on joskus vielä tällainen. Tuolloinhan monilla venäläisseuroilla ei ollut varaa kunnolla edes varusteiden hankkimiseen pelaajille. Nopeasti ne ajat muuttuu, kun muutoksille on olemassa mahdollisuus.
Sellaista se on kapitalismi. Toisaalta kapitalismi (taikasana tosin lienee demokratia) on myös sellaista ettei siinä kenekään ole pakko leireillä & pelata maajoukkueessa jos ei tahdo (tai ei isänmaallisuus siihen pakota).
 

pekkak

Jäsen
kilonkingi kirjoitti:
Niin. Nythän se nähdään pelaavatko nämä supertähdet oikeasti rakkaudesta lajiin vai rahan vuoksi.

Onhan se myös työtä. Kyllä mä ymmärrän, ettei tähden sano suoraan pelaavansa myös rahan takia, koska kovin moni fani vetäisi siitä herneen niin pahasti nenäänsä. Kummaa vain, että juuri USAssa urheilija ei saisi sanoa pelaavansa rahan takia, kun rahaa ja varallisuutta kuitenkin muuten arvostetaan niin paljon. Hassu maa.

kilonkingi kirjoitti:
Tuomo Ruudun kommentti ilahduttaa ainakin minua:
- Moni ajattelee että huono sopimus ja kaikkea muuta, mutta eiköhän sitä saa jatkossakin ruokaa ostettua. Ei se itselleni ainakaan mitenkään huonolta tunnu, Ruutu naureskeli.

Minusta Tuomo on aika tosi fiksu jätkä, jos hänen antamiaan lehtilausuntoja katsoo. Kyllä tuo sopimus on varmasti jääkiekon suosion huomioonottaen ihan hyvä.
 

pekkak

Jäsen
Ilves#5 kirjoitti:
On se ihme meininkiä ollu. 10MILJOONAA!!!!! maksetaan. Toki korvaus pitää saada, muttei kymmentä miljoonaa. Uskon ainoastaa että venäläisten pelaajien pelaajien määrä tule vähenemään. Jos pelaa rahan eikä rakkauden takia lajiin, niin homma tulee kusemaan täysin!

Sanoihan Ovechinkin
- Haluan Nhl;ään koska siellä ovat parhaat pelaajat.

Mä en näe, mitä periaatteellista eroa on vaikka kolmella tai kymmenellä miljoonalla. Molemmat ovat aivan pirusti rahaa jääkiekon pelaamisesta, ja molemmat ovat myös samassa suuruusluokassa. En myöskään ymmärrä, miksei voisi pelata sekä rakkaudesta lajiin että siksi, että siitä maksetaan. Siis sekä-että, ei noi ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.
 

pekkak

Jäsen
Jani82 kirjoitti:
Ilman parhaita pelaajia, ilman mahdollisuutta voittaa Stanley Cup.
En usko, että Ovechkin jää Venäjälle pelaamaan ja jos jää niin korkeitaan yhden kauden ajaksi, tähän vaihtoehtoon en tosin usko ainakaan Ovechkinin omien puheitten mukaan.

Stanley Cup on lähes jokaiselle kiekkoilijalle kuitenkin se must palkinto.

Aika moni pelaaja on varmaan elänyt ihan onnellisen elämän ilman Stanleyn kannua. Kaikki puhuvat aina parhaista pelaajista: kyllä kyllä, pelaajat varmasti pitävät haasteista, mutta on niitä hyviä pelaajia muuallakin. Minä kehtaan väittää, että moni pelaaja on valinnut NHL:n ei pelkästään niiden parhaiden kanssapelaajien vaan myös korkeimman palkan takia. Jos palkka ei NHL:ssä enää olekaan niin korkea kuin jossain muualla, niin parhaiden pelaajien kanssa pelaaminenkin voi alkaa näyttää vähemmän houkuttelevalta, etenkin jos pitää muuttaa kauas merten taakse asumaan. Vaikka, onhan Kaliforniassa kivaa ja aurinkoista melkein ympäri vuoden. Sen sijaan vaikkapa Detroitissa tai Philadelphiassa taitaa olla aika häijyt talvet.
 

pekkak

Jäsen
Pêr un pugno di dolari kirjoitti:
Ai ei ole minkäänlaista yhteyttä? NHL-tähdethän ne itse rakentavat hallit, pukukopit ym. Niinpä niin. Kyllä se kuule lähtee kaikki sieltä ruohonjuuritasolta. Kukaan ei pelaisi ilman hallin huoltajia tai korjaajia, jotka kuittaavat juuri sen 20 000 vuodessa.

Juu-u, ja sitten tuolla kolmannessa maailmassa tehdään kenkiä ja vaatteita niille hallinrakentajille, ettei tarttisi ihan alasti töitä paiskia. Paljonko luulet niiden sweatshoppilaisten tienaavan? Tuskinpa hallia rakentava raksalainenkaan kantaa paljoa huolta aasialaisen, pikku kätösillään lenkkareita värkänneen wanna-be-koululaisen puolesta. Miksi nhl-staran pitäisi sitten kantaa huolta duunarin puolesta?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
pekkak:n allekirjoitukseen viitaten voidaan sopia että hän on oikeassa, mutta koska minä olen samaa mieltä, niin minäkään en ole väärässä.

Kyllä minä pidän omassa työssäni sen tarjoamista haasteista, maailman parhaista oman alansa asiantuntijoista työkavereina ja monesta muusta seikasta, mutta en minä sitä ilmaiseksi tekisi eikä minulla ole tippaakaan sama, että saanko palkkaa kolme kertaa enemmän tai kolme kertaa vähemmän vaikka ne jonkun sweatshoppilaisen mielestä ovat samaa suuruusluokkaa ja minä voinkin rehellisesti myöntää että tulisin pienemmälläkin palkalla toimeen varsin mainiosti. Pelkän ajankäytön kompensaation lisäksi kyse on mm. työnantajan arvostuksesta työtäni kohtaan, jota palkka siis osoittaa.
 
Coloradon tilanteesta vähän kattavampi raportti.

http://www.denverpost.com/avalanche/ci_2861376

Jos Foppa tai Foote pitää valita, niin mun mielestä Forsberg sais mennä, sillä Foote tulee pelaamaan enemmän pelejä Coloradossa, ja on maailmanluokan pakki, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
 

Maxell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Red Wings,HJK, Brad Norton fan club
En välttämättä kirjoitti:
Coloradon tilanteesta vähän kattavampi raportti.

http://www.denverpost.com/avalanche/ci_2861376

Jos Foppa tai Foote pitää valita, niin mun mielestä Forsberg sais mennä, sillä Foote tulee pelaamaan enemmän pelejä Coloradossa, ja on maailmanluokan pakki, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Toisaalta Foppa luultavasti tulee antamaan neuvotteluissa aika paljon periksi, sillä mies on tunnettu siitä, ettei dollarin kuvat ole päällimmäinen asia hänelle. Toki tämä on vain oma mielipiteeni, mutta uskon, että jos Blakesta hankkiudutaan eroon ja kun Foppa tulee pudottamaan palkkaansa on Coloradolla kenties mahdollisuus pitää sekä Foppa että Foote. Tietenkin tässä voisi alkaa tekemään tarkkoja laskelmia ja tarkistaa onko oma ehdotukseni mahdollinen numeroiden osalta, mutta kun ei huvita, niin täytyy tyytyä jossitteluun
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
mjr kirjoitti:
Eiköhän se nyt ole melko selvää, että parhaat pelaajat ovat siellä missä ovat parhaat palkat (ja vähintään tyydyttävät asumisolosuhteet). Paras mahdollinen asia jääkiekolle olisi, jos joku Euroopan liiga pystyisi mahdollisimman tasapäisesti kilpailemaan NHL:n kanssa. Nyt tämä monopoli on johtanut moneen lieveilmiöön niinkuin monopoleilla on tapana. Kilpailu on hyvästä!

Vaikka NHL-fani olen (tai ainakin olen ollut - tiedä kuinka tämän faniuden laita tulevaisuudessa on) niin pitäisin ehdottoman hyvänä asiana sitä, että liigalle löytyisi jostain varteenotettava kilpailija, minulle on sama olipa tämä kilpailija sitten Venäjän Superliiga tai joku muu - näkisin kilpailulla lopulta olevan lajia kehittävän vaikutuksen.

vlad.
 

pekkak

Jäsen
dana77 kirjoitti:
pekkak:n allekirjoitukseen viitaten voidaan sopia että hän on oikeassa, mutta koska minä olen samaa mieltä, niin minäkään en ole väärässä.

Kyllä minä pidän omassa työssäni sen tarjoamista haasteista, maailman parhaista oman alansa asiantuntijoista työkavereina ja monesta muusta seikasta, mutta en minä sitä ilmaiseksi tekisi eikä minulla ole tippaakaan sama, että saanko palkkaa kolme kertaa enemmän tai kolme kertaa vähemmän vaikka ne jonkun sweatshoppilaisen mielestä ovat samaa suuruusluokkaa ja minä voinkin rehellisesti myöntää että tulisin pienemmälläkin palkalla toimeen varsin mainiosti. Pelkän ajankäytön kompensaation lisäksi kyse on mm. työnantajan arvostuksesta työtäni kohtaan, jota palkka siis osoittaa.

Niinpä. Lisäksi, jos saisin kuulla vieressäni istuvan kaverin tienaavan täsmälleen samasta työstä, mahdollisesti minun silmini vielä vähän laiskemmin tehtynä (koska tokihan minä itse olen työpaikkani kantavia voimia) tuplapalkan omaani verrattuna, niin kyllä se vetäisi mielen aika mustaksi. Jos minulla olisi agentti, niin käskisin sen tehdä asialle jotain ja vähän nopeasti sittenkin. Ei siinä tulisi paljon ajateltua, että onko mulla jo nyt tarpeeksi rahaa vai ei tai mitä naapurin pappa tienaa, kyllä mä vaatisin työnantajalta selvitystä siitä, miksi mun palkkani on puolet kaverin palkasta. Näinhän ne palkat on NHL:ssäkin vähitellen nousseet, ja kun aina löytyy joku omistaja joka haluaa hinnalla millä hyvänsä sen viimeisen palasen joka nostaa joukkueen seuraavalle tasolle, niin hups, siinä ne palkatkin sitten nousee.
 
vlad kirjoitti:
Vaikka NHL-fani olen (tai ainakin olen ollut - tiedä kuinka tämän faniuden laita tulevaisuudessa on) niin pitäisin ehdottoman hyvänä asiana sitä, että liigalle löytyisi jostain varteenotettava kilpailija, minulle on sama olipa tämä kilpailija sitten Venäjän Superliiga tai joku muu - näkisin kilpailulla lopulta olevan lajia kehittävän vaikutuksen.

vlad.

Meneekö varaustilaisuudet samaan kuin 1990-lukua ennen oli? Ettei kukaan varaa venäläisiä, kun edelleen painotan, että vain venäläiset ovat sanoneet siirtyvänsä superliigaan. Jos siellä pelaa hyviä venäläisiä, niin pelatkoon, rikastuttaa lajia. Mutta mä luulen ettei P-Amerikan tai Euroopan huiput mene Venäjälle vaan NHL:ään.
 
Maxell kirjoitti:
Toisaalta Foppa luultavasti tulee antamaan neuvotteluissa aika paljon periksi, sillä mies on tunnettu siitä, ettei dollarin kuvat ole päällimmäinen asia hänelle. Toki tämä on vain oma mielipiteeni, mutta uskon, että jos Blakesta hankkiudutaan eroon ja kun Foppa tulee pudottamaan palkkaansa on Coloradolla kenties mahdollisuus pitää sekä Foppa että Foote. Tietenkin tässä voisi alkaa tekemään tarkkoja laskelmia ja tarkistaa onko oma ehdotukseni mahdollinen numeroiden osalta, mutta kun ei huvita, niin täytyy tyytyä jossitteluun

Veikkaan että Blake on sekä Forsbergin että Footen edellä tärkeysjärjestyksessä. Ja edelleen, Blake tulee todennäköisesti pelaamaan yhtäpaljon pelejä kuin Foote, sellasta 70-80 per kausi, kun Forsberg pelaa jonku 40 per kausi. Tosin runkosarjalla ei tietenkään sinällään ole mitään väliä, mutta silti, aika kallista maksaa pelkistä playoff-peleistä joku 5M$.

edit. Vähän faktaa tässä

Pelatut ottelut runkosarjassa 2001-2002 - 2003-2004 + Pelatut ottelut playoffeissa 2001-2004. Otos tietysti siltä ajalta kun kaikki ovat pelanneet.

Avalanche: 82+82+82=246 + 23+21+7+13=64 246+64=310
Foote: 55+78+73=206=83,7% + 23+21+6+11=61=95,3% 206+61=267=86,1%
Blake: 75+79+74=228=92,7% + 23+20+7+9=59=92,2% 228+59=287=92,6%
Forsberg: 0+75+39=114=46,3% + 11+20+7+11=49=76,6% 114+49=163=52,6%

Eli kyllä tuosta melkolailla selvästi näkyy Forsbergin loukkaantumiset. Kaikkihan nuo tietysti ovat AINA päässeet kentälle kun ovat olleet terveitä (eikä tietenkään mitään pelikieltoja yms. ole ollut)
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
pekkak kirjoitti:
Lisäksi, jos saisin kuulla vieressäni istuvan kaverin tienaavan täsmälleen samasta työstä, mahdollisesti minun silmini vielä vähän laiskemmin tehtynä (koska tokihan minä itse olen työpaikkani kantavia voimia) tuplapalkan omaani verrattuna, niin kyllä se vetäisi mielen aika mustaksi.
Nimeomaan näin. Keskipalkat lähtivät jyrkästi nousuun sen myötä kun palkkatiedoista tuli julkisia. Sitä ennen pelaajat olivat tyytyväisiä ja kuvittelivat että saavat palkkaa riittävästi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En välttämättä kirjoitti:
Meneekö varaustilaisuudet samaan kuin 1990-lukua ennen oli? Ettei kukaan varaa venäläisiä, kun edelleen painotan, että vain venäläiset ovat sanoneet siirtyvänsä superliigaan. Jos siellä pelaa hyviä venäläisiä, niin pelatkoon, rikastuttaa lajia. Mutta mä luulen ettei P-Amerikan tai Euroopan huiput mene Venäjälle vaan NHL:ään.

En usko, että aivan hetkessä käytäntö muuttuisi varaustilaisuuksien osalta näin, kukaan ei halua ottaa sellaista riskiä, että joku toinen varaakin sen huippulupauksen Venäjältä ja tämä huippulupaus päättääkin siirtyä Superliigan sijaan NHL:een. Tässä syy miksi vastaisuudessakin venäläiskiekkoilijoita varataan varhaisilla kierroksilla - ainakin huippujen osalta uskon, että näin toimitaan.

Varmasti NHL tulee toimiessaan olemaan statuksensa vuoksi se liiga johon valtaosa eurooppalaisista junioreista tähtää (pohj.amerikkalaisista tietty kaikki), mutta jos Superliiga kykenee kilpailemaan palkkoilla NHL:n kanssa uskoisin, että moni pitää sitä tuossa tapauksessa varteenotettavana sarjana jos oma tulevaisuus ei ota hetimiten NHL:ssa auetakseen ja farmi ei missään muotoa kiinnosta.

Tietty Superliigan vetovoimasta ei voi vielä mennä tekemään mitään pitkälle meneviä johtopäätöksia, kaikki voi muuttua muutamassa vuodessa mutta jos talouskehitys Venäjällä jatkuu vakaana ja miljardööreillä on varaa ja halua panostaa Venäjän sarjaan, kohonnee se eurooppalaisittain hyvinkin merkittäväksi sarjaksi, kuitenkin uskoisin, että eurooppalaisetkin huiput haluavat vastaisuudessakin käydä kokeilemassa mahdollisuuksiaan NHL:ssa ja yrittävät käydä voittamassa Stanley Cup'in.

Mutta jos Venäjän sarjan palkat ajavat kautta linjan NHL:n ohi niin mitä sitten? Riittääkö lopulta NHL:n status tuomaan eurooppalaiset huiput sinne - pohj.amerikkalaiset pysynevät edelleenkin pääosin omalla mantereellaan.

Oli miten oli, kaikesta huolimatta lajille kilpailu on hyvästä.

vlad.
 
dana77 kirjoitti:
Nimeomaan näin. Keskipalkat lähtivät jyrkästi nousuun sen myötä kun palkkatiedoista tuli julkisia. Sitä ennen pelaajat olivat tyytyväisiä ja kuvittelivat että saavat palkkaa riittävästi.

Niin siis palkkaahan ei pitkään aikaan ole maksettu rahassa vaan prosenteissa. Meinaten just tuota, että jos kaikkien palkoista otettais nolla pois, niin ne olisivat edelleen tyytyväisiä. Niin no tietysti ikävöisivät mennyttä, mutta kuitenkin.

Ei kukaan yksityishenkilö tarvitse rahaa kymmentä miljoonaa. Onhan se kiva jos sitä on, mutta ei sitä tarvitse niin paljoa.

Tommy Salo sano sillon ku neuvotteli viimeistä sopimustaan Edmontoniin, että en mä niin paljoa tarviis, mutta en kyllä ala olemaan se eka joka palkkaansa puottaa.

Summarum summa: Olen täysin samaa mieltä danan kans
 
vlad kirjoitti:
En usko, että aivan hetkessä käytäntö muuttuisi varaustilaisuuksien osalta näin, kukaan ei halua ottaa sellaista riskiä, että joku toinen varaakin sen huippulupauksen Venäjältä ja tämä huippulupaus päättääkin siirtyä Superliigan sijaan NHL:een. Tässä syy miksi vastaisuudessakin venäläiskiekkoilijoita varataan varhaisilla kierroksilla - ainakin huippujen osalta uskon, että näin toimitaan.

Tuossa olet oikeassa, mutta se, että on venäläinen, voi hyvinkin tulla jatkossa olemaan yhtä suuri tekijä kuin se, että on loukkaantumishistoriaa, tai rikosrekisteriä (Colorado Wojtek Wolski esimerkkinä). Siis saattaa hyvinkin nostaa varausnumeroa. Enkä sanokaan, että aivan hetkessä, mut mites joku vuosi 2020?

vlad kirjoitti:
Varmasti NHL tulee toimiessaan olemaan statuksensa vuoksi se liiga johon valtaosa eurooppalaisista junioreista tähtää (pohj.amerikkalaisista tietty kaikki), mutta jos Superliiga kykenee kilpailemaan palkkoilla NHL:n kanssa uskoisin, että moni pitää sitä tuossa tapauksessa varteenotettavana sarjana jos oma tulevaisuus ei ota hetimiten NHL:ssa auetakseen ja farmi ei missään muotoa kiinnosta.

Eurooppalaisistakin varmaan, no ainakin länsimaista, kaikki haluavat NHL:ään, sillä kielikysymys on aina kuitenkin jonkunlainen tekijä. Kaikki suomalaiset puhuvat englantia. Plus, että Venäjällä on sellainen leima kuin on. USA ja varsinkin Kanada mielletään paljon mukavammaksi paikaksi kuin Venäjä. Palkoista sen verran, että jos homma alkaa näyttää siltä, että Venäjä vie palkoillaan pelaajat, aivan satavarmasti palkkakattoa nostetaan. Ihan varmasti. NHL:Ssä on kuitenkin useampi, ainakin kymmenen, joukkuetta, jotka maksaisivat palkkaa pelaajilleen saman kuin venäläiset.

vlad kirjoitti:
Tietty Superliigan vetovoimasta ei voi vielä mennä tekemään mitään pitkälle meneviä johtopäätöksia, kaikki voi muuttua muutamassa vuodessa mutta jos talouskehitys Venäjällä jatkuu vakaana ja miljardööreillä on varaa ja halua panostaa Venäjän sarjaan, kohonnee se eurooppalaisittain hyvinkin merkittäväksi sarjaksi, kuitenkin uskoisin, että eurooppalaisetkin huiput haluavat vastaisuudessakin käydä kokeilemassa mahdollisuuksiaan NHL:ssa ja yrittävät käydä voittamassa Stanley Cup'in.

Näinhän se on. NHL:n tilanne on jotenkin varmempi. Palkat maksetaan satavarmasti, eikä mafia pahemmin ovella kolkuttele. Tällänen mielikuva mulla on.

vlad kirjoitti:
Mutta jos Venäjän sarjan palkat ajavat kautta linjan NHL:n ohi niin mitä sitten? Riittääkö lopulta NHL:n status tuomaan eurooppalaiset huiput sinne - pohj.amerikkalaiset pysynevät edelleenkin pääosin omalla mantereellaan. Oli miten oli, kaikesta huolimatta lajille kilpailu on hyvästä.

vlad.

Mä sanosin et edelleen homma menee niin, että niin kauan kuin NHL:n palkat on edes lähelle, sanotaan yli puolet, Venäjän palkoista, niin eurooppalaiset menevät NHL:ään.

Ja yksi kysymys ilmoille, liittyen aika paljonkin aiheeseen. Miksei Venäjän liiga jalkapallossakaan menesty? Siis voittihan ne UEFAcupin, mutta silti. Ei sinne nimimiehet mene. Rahaa siellä kyllä olisi. Johtuisikohan jonkin verran Valioliigan, Serie A:n, ja La Ligan legendaarisuudesta? Ok, ei niissä palkkakattoa ole, mutta silti, kyllä Venäjällä raha riittää vastaamaan siihen. Pelaajat haluavat seurata idolien jalanjälkiään ja pelata Valioliigassa tai NHL:ssä, ei missään Venäjällä.

Kuitenkin, samoilla linjoilla me ollaan, kilpailu on hyvästä. En silti toivo Superliigan ajavan NHL:n edelle.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
vlad kirjoitti:
Mutta jos Venäjän sarjan palkat ajavat kautta linjan NHL:n ohi niin mitä sitten? Riittääkö lopulta NHL:n status tuomaan eurooppalaiset huiput sinne - pohj.amerikkalaiset pysynevät edelleenkin pääosin omalla mantereellaan.

Oli miten oli, kaikesta huolimatta lajille kilpailu on hyvästä.

vlad.

Jos NHL pääsee takaisin sille tulo tasolle ennen työsulkua joka oli noin $2 miljardia se tarkoittaa sitä että pelaajien osuus täsät on $1.08 miljardia. Tuossa summassa alkaa miljärdööreilläkin olla tekemistä elleivät kaikkia rahojaan halua jääkiekkoon pistää. Jos NHL pystyy kasvattamaan tulojaan niin pelaajien osuus silloin tietenkin myös kasvaa.

NHL myös paransi pelaajien eläketurvaa, venäjällä tuskin mitään eläke järjestelmää Superliigan pelaajilla on. Siihen että venälälla palkat kautta linjan ajavat ohi on melko pitkä matka. Mikäli nhl menettää suosiotaan ja siellä tulot laskevat runsaasti ja venäjällä koetaan suurta taloudellista kasvua niin sitten se ehkä voi olla mahdollista.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
En välttämättä kirjoitti:
Ja yksi kysymys ilmoille, liittyen aika paljonkin aiheeseen. Miksei Venäjän liiga jalkapallossakaan menesty? Siis voittihan ne UEFAcupin, mutta silti. Ei sinne nimimiehet mene. Rahaa siellä kyllä olisi. Johtuisikohan jonkin verran Valioliigan, Serie A:n, ja La Ligan legendaarisuudesta? Ok, ei niissä palkkakattoa ole, mutta silti, kyllä Venäjällä raha riittää vastaamaan siihen.

Kyllähän tuolla esimerkiksi maajoukkuetsekkejä pelaa liuta. Venäjän futiksessa ei kuitenkaan raha todellakaan riitä vastaamaan näihin malcolmglazereihin, ainakaan vielä. Ehkäpä joskus. Kiekon puolella tilanne on ihan toinen; sitäpaitsi, taisi joku venäläisjoukkue tänä vuonna futiksessa jonkun euroturneen voittaa, toissakaudella olla UCL:ssa silloinen mestari kahdeksan joukossa jne. Nousussa futiskin on, mutta kilpailu on siellä ihan toista luokkaa kuin esimerkiksi jääkiekossa.
 

Homie

Jäsen
Ketkä sopimuspelaajat otetaan mukaan, kun joukkueen palkkakulut lasketaan palkkakaton suhteen? Miten on farmissa pelaavat, joilla on sopimus NHL joukkueen kanssa?

Tällainen asian jäi vaivaamaan mieltäni, kun katsoin alla olevasta linkistä sopimuspelaajia. Listasta puuttuu pelaajia, jotka ovat pelanneet farmissa. Esimerkiksi sopimukset pitäisi olla Hannu Toivosella Bostoniin ja Juha Alenilla Anaheimiin. Vastatkaa viisaammat.

http://www.tsn.ca/nhl/feature.asp?fid=7006
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös