Individual
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Post-rock/ Post-punk
Huonosti menee jos yritysjohdon täytyy kysellä netin keskustelupalstoilta, miten päästä työntekijästä eroon, mutta varmaan aika kinkkinen tilanne. Toivottavasti ratkeaa.
Individual kirjoitti:Huonosti menee jos yritysjohdon täytyy kysellä netin keskustelupalstoilta, miten päästä työntekijästä eroon.
kiwipilot kirjoitti:Just, nämä on niitä pikkujuttuja mitkä saa vitutuskäyrän nousemaan; käytetään systeemiä armotta hyväksi. Ja sitten näitä pitäisi vielä ymmärtää. Kai mää vaan oon niin pirun kateellinen.
CatWoman kirjoitti:Jos jokainen UPM:llä työskennellyt olisi sijoittanut vuosien ajan rahaa firman osakkeisiin, vaikka aina puolet siitä lakkoilemalla saadusta palkankorotuksesta, olisi niistä tänään saanut sievoisen summan voittoa. Samalla myymällä omistuksensa olisi äänestänyt ratkaisua vastaan. Ehkä tällainen edunsaajien neuvonta olisi ollut paperiliitoltakin tarpeen, eikä ne samat touhut vanhentuneen lakkoaseen käytöstä.
Punainen Vaara kirjoitti:Kyllä minä saisin 2 viikkoa sairista, jos menisin lääkärille valittamaan jotain olematonta sairausta. Ei tarvi olla kovinkaan välkky saadakseen lääkärin kirjoittamaan sairista sairaudesta, jota ei oikeasti itsellä olekkaan.
Olen itse ollut 10 vuoden aikana pois töistä yhteensä n.1,5 viikkoa, joten en ole käyttänyt hyväksi lääkärien hyväuskoisuutta.
Dee kirjoitti:Aivan. LV todennäköisesti kuitenkin kasvaa pitkällä tähtäimellä inflaation ja myyntihintojen nousun myötä sen saman kuin palkkakustannuksetkin. Toisaalta tehokkaammat tuotantotavat voivat pienetää kuluja ja henkilötyön tarvetta. Ei siinä mitään, kyllä se on ihan ymmärrettävää, että tässä asiassa vallitsee tasapaino ja vähennyksiä henkilöstössä voidaan joutua tekemään. Mutta miksi ihmeessä shareholder valuen tulee jatkuvasti kasvaa?
masaman kirjoitti:Tarkoittaako tämä että maassamme koulutetaan kyvyttömiä lääkäreitä???? :D voi että, ja sitten niille maksetaan ihan järjetöntä palkkaakin. Kysyn että missä on vastuu ja kuka maksaa tämmöisen päin vittua -tehdyn työn?
scholl kirjoitti:Carloksen esittämä konttoristicasehan on kai jokaisen liiton tavoitetilanne. Jos porukkaa pitää vähentää niin silloin ensimmäisenä joutuvat lähtemään uusimmat, parhaimmat, halvimmat työntekijät kun taas suhteellisen tarpeettomat saavat senioriteettiperiaatteiden vuoksi jäädä ja kaikki menee päin helvettiä.
Mike kirjoitti:No jos Carloksen esittämässä konttoristicasessa tuo pienempipalkkainen on niin vitun tyhmä ettei lähde itse jouduttuaan noin pahasti sorsituksi, niin ihan hyvä jos joku hänet siihen pakottaisi.
scholl kirjoitti:Olet oikeassa, jos on noin suuri palkkaero. Mutta yleensä tilanne on todellakin se, että vanhempi saa korkeampaa palkkaa kuin nuorempi ja tehokkaampi työntekijä.
Mike kirjoitti:Se on ihan totta, mutta tämmöisissä esimerkkitapauksen kaltaisissa tilanteissa pitäisi olla jo ihan päivänselvää, että nuoremman palkkaa nostetaan jos halutaan pitää hänet töissä. Mikäli konttoristi on täysjärkinen, niin hänellä on työpaikkamarkkinoilla jo verkot vesillä Carloksen yrityksen palkkapolitiikan takia.
wilco kirjoitti:Mistäs hän tuon toisen palkan tietää? Kun eivät ole julkisia tietoja, paitsi jos lukee veropörssiä. Ja jos tuntee olevansa tyytyväinen tuohon palkkaansa.
Että silleen...
scholl kirjoitti:Carloksen esittämä konttoristicasehan on kai jokaisen liiton tavoitetilanne. Jos porukkaa pitää vähentää niin silloin ensimmäisenä joutuvat lähtemään uusimmat, parhaimmat, halvimmat työntekijät kun taas suhteellisen tarpeettomat saavat senioriteettiperiaatteiden vuoksi jäädä ja kaikki menee päin helvettiä. Niin lienee käynyt Sonerassa, Elisassa ja muissa ex valtion tai kaupungin firmoissa.
Mike kirjoitti:No jos Carloksen esittämässä konttoristicasessa tuo pienempipalkkainen on niin vitun tyhmä ettei lähde itse jouduttuaan noin pahasti sorsituksi, niin ihan hyvä jos joku hänet siihen pakottaisi.
Carlos kirjoitti:Tämä vanhempi täti puolestaan on ollut talossa vuosikausia, ja joku mikälie-idiootti hänet on aikoinaan palkannut. Homman tekee todella vaikeaksi se että tämä tantta sattuu olemaan TJ:n vaimon joku saunakaveri, eli automaattisesti "hyvä työntekijä". Kyseinen TJ ei tykännyt yhtään kun taannoin vihjailin jotain suojatyöpaikasta.
Carlos kirjoitti:Tämä vanhempi täti puolestaan on ollut talossa vuosikausia, ja joku mikälie-idiootti hänet on aikoinaan palkannut. Homman tekee todella vaikeaksi se että tämä tantta sattuu olemaan TJ:n vaimon joku saunakaveri, eli automaattisesti "hyvä työntekijä". Kyseinen TJ ei tykännyt yhtään kun taannoin vihjailin jotain suojatyöpaikasta.
V-man kirjoitti:Mites se lääkäri kivun mittaa? Loppujen lopuksi lääkäri pystyy havaitsemaan hyvin marginaalisen osan ihmisen vaivoista. Kuka tyhmä sitä menee lääkärille valehtelemaan että "Minulla on kauhea kuume ja käsikin on melkein irtipoikki" kun voi vaan sanoa että "Päätä/selkää särkee ihan saatanasti ja unta en ole saanut oikeastaan viikkoon.".
Holocaust kirjoitti:Itse pidän pitkällä aikavälillä täysin kestämättömänä ajattelumallina sitä, että yrityksiä/yritysjohtoa kiinnostaa vain ja ainoastaan talodellinen kasvu ja osakkeenomistajien mielyttäminen. Ei kai kaiken lähtökohtana voi olla utilitarismi. Muutama nauttii ja miljoonat kärsii... Miten käy demokratian ja ennen kaikkea eri valtioiden kansantalouksien eriarvoisuuden? En minä tiedä... Se vain on varmaa, että nykyglobalisaation edut ja haitat jakautuvat vielä hyvin epätasaisesti. Tässä tuli asiaa pohdittuani enemmän uusia kysymyksiä kuin vastauksia.
Ower und ulos.
AnaMasa kirjoitti:Kulunut sanonta "on lottovoitto syntyä Suomeen" näyttää nyt todellisen karvansa. Suurin osa sota-aikojen jälkeen tänne syntyneistä on loppujen lopuksi pelkkiä arpajaisvoittajia.