Suomalaisen duunarin ahneudella ei ole rajoja. Miten on mahdollista että suurelta osin samat idiootit, jotka haukkuivat Kataisen hallituksen siitä että mitään ei tehdä, lähtevät nyt lakkoilemaan ja mieltä osoittamaan, kun meillä on hallitus, joka tekee kaikkensa työllisyyden ja talouden kohenemisen eteen. Mitkä toimet lakon kannattajien mielestä olisivat nyt sellaisia, joilla tämä maa saadaan nousuun ?
Hävettää miten kehdataan itkeä sunnuntaityökorvauksesta, joka on järisyttävän suuri ja siitä lähtisi vaivaiset 25 %. Miksi tuollaista edes maksetaan ? Ei ihminen nykyään pyhitä lepopäiväänsä, kaikki päivät ovat ohjelmantäyteisiä. Sunnuntaityön voisi ihan hyvin rinnastaa arkeen. Sama se on minä päivinä niitä töitä tekee, viikkotunnit ratkaisevat.
Hallitus päästää työntekijät todella helpolla näissä esittämissään leikkauksissa. Jos itse olisin ollut päättämässä, olisi lähtenyt paljon enemmän lomarahoista alkaen. Myös työttömän perusturvan olisi voinut samalla muuttaa vastikkeelliseksi. Mutta hallitus otti pehmeän laskun käyttöön ja nyt yltäkylläisyyteen tottuneet duunarit itkevät pahaa maailmaa. Missä on talvisodan henki Tuota olen kuullut kysyttävän näiden ay-ihmisten suusta. Katsoisivat peiliin ja esittäisivät sen kysymyksen sitten. Missä on ay-liikkeen vastaveto yhteiskuntasopimukselle, Lauri vastaa, äläkä itke poterostasi.