Jos itse miettii tuota joukkueen rakennetta, niin kyllä ykkösen sentterin paikalle pitäisi saada oikeasti selkeästi kovempi karju, kuin mitä Ruohomaa/Lasu tai muut on. Kupari / Koskenkorva tai edes Kuokkanen eivät minun mielestä voi sitä kärkisentterin roolia vielä kantaa. Hyvä, että siellä on näitä bubbling under pelaajia ja reilun näyttöpaikan tulevat takuulla saamaan ja näin sen pitää mennäkin. Jos sieltä sitten löytyy sellaista osaamista, että syrjäyttää jonkun toisen sentterin keskeltä, niin tilannehan on hyvä. Mutta itse en tämän ikäisille junnuille (pl. Kuokkanen) vielä sysäisi paineita edes 2/3 sentterin tontista. Mahdollisuus pitää antaa ottaa se paikka ja jonkin verran enemmän annetaan virheitäkin anteeksi, mutta minusta Kärppien budjetin omaavassa joukkueessa pitäisi olla myös tällä osastolla selkeämpi roolitus. Minusta ei ole hyvä roolitus, että joukkueessa on kolme kappaletta senttereitä, joista ei tiedä yhtään, kuka kantaa mitäkin ketjua. Tai tiedossa on, että Humaloja ja Lasu ovat laadukkaita 3/4 senttereitä, mutta isommasta roolista ei ole varmuutta. Ruohomaan taso viime kauden jäljiltä on erittäin epävarma, puhumattakaan sitten junnujen kehittymisestä miesten tasolle. Epävarmuutta on paljon.
Olisihan se toisaalta hauska nähdä, että sekä Kuokkanen, Kupari että Koskenkorva syrjayttäisivät nuo meidän muut sentterit - tai vaikka 2/3. Mutta kun Kuokkasen osoite on todennäköisesti rapakon takana ja itse en ihan vielä usko, että Kossu tai Kupari pystyisi joukkuetta kantamaan, niin epäilen tämmöistä skenaariota aika vahvasti.
Optimaalinen tilanne olisi, että joukkueeseen tulisi joku Sallisen tapainen profiili-sentteri ja Kupari pelaisi niin hyvin, että Ruohomaa saisi siirtyä laidalle pelaamaan. Tällöin olisin itse huomattavasti luottavaisempi keskikaistan riittävyydestä, kun laidalta löytyisi kuitenkin tukea keskelle Ruohomaan ja Koskenkorvan muodossa.
Olisihan se toisaalta hauska nähdä, että sekä Kuokkanen, Kupari että Koskenkorva syrjayttäisivät nuo meidän muut sentterit - tai vaikka 2/3. Mutta kun Kuokkasen osoite on todennäköisesti rapakon takana ja itse en ihan vielä usko, että Kossu tai Kupari pystyisi joukkuetta kantamaan, niin epäilen tämmöistä skenaariota aika vahvasti.
Optimaalinen tilanne olisi, että joukkueeseen tulisi joku Sallisen tapainen profiili-sentteri ja Kupari pelaisi niin hyvin, että Ruohomaa saisi siirtyä laidalle pelaamaan. Tällöin olisin itse huomattavasti luottavaisempi keskikaistan riittävyydestä, kun laidalta löytyisi kuitenkin tukea keskelle Ruohomaan ja Koskenkorvan muodossa.