En ole itse päässyt lukemaan tätä juttua, mutta käyttäjä Jaska T kirjoitti toisessa ketjussa lainauksen: "Emme unohda kuuluisia viivelähtöjä ja trappivaiheita, mutta yritämme saada yhteispelin sille tasolle, ettei niitä tarvitse valita aina ensimmäisenä."
Eli eikö tuo nyt ole juuri päinvastoin, että yritetään pelata nopeampaa.
Minä luen tuon nimenomaan niin, että se viivelähtö on ensisijainen pelitapa, mutta yhteispeliä ja pelaajien luontaiselle tilanteen tunnustamisella ja vaistolla pelaamisella pyritään siihen, ettei se ole AINA se ykkösvaihtoehto. Kuten Manner sanoo itsekin aina. Tätä viestiä hän on täsmentänyt myös joukkueelle, mitä olen sieltä kuullut. Voisiko tuota sitten sanoa kaksitahtiseksi marjamäkeläisyydeksi, jossa on se toinenkin vaihtoehto. Latella se systeemi oli menestyksestä huolimatta aika tiukka ja jopa yksioikoinen.
Se mitä Mannerista itse olen havannoinut, niin Laserin aikaan peli oli aika holtitonta rymistelyä, päästä päähän ja pelisysteemi oli vähän niin ja näin. Marjamäen tiimissä Manner osti niin monta pelitavallista ja ihmisten kohtaamista juttua Latelta, että hänen oma ajatusmallista pelistä laajentui aika tavalla. Manner on myös kaikista huolimatta vähintäänkin äärimmäisen kova seuraamaan, mitä jääkiekossa tapahtuu myös kv-tasolla.
Viimeksi muokattu: