'Moment of the Season' on ehdottomasti Hakanpään läpiajomaali. Repesin kyllä aika huolella nauramaan, kun tuo tapahtui. Niin absurdia ja yllättävää.Onhan tässä pelitavassa ollut mahtava nähdä milloin siellä on Niemelä, Kukkonen tai Hakanpää hyökkäyksen kärkenä
painimassa vastustajan päädyssä kiekosta.
Repesin Hakanpään maalille aikanaan ja hänet kotikatsomossa onkin nimetty "Orriksi" tuon jälkeen. Kyllä Misen vanhanaikainen kuuluu vähintään yhtä korkealle kauden erikoisissa kohokohdissa, sillä harvoin maalin synnyttyä repeää vain spontaanisti nauramaan kyyneleet silmissä.'Moment of the Season' on ehdottomasti Hakanpään läpiajomaali. Repesin kyllä aika huolella nauramaan, kun tuo tapahtui. Niin absurdia ja yllättävää.
Hyvä kirjoitus sinulta kokonaisuudessaan. Lainasin kirjoituksestasi nyt vain tuon pointtisi. Ehkäpä tosiaan voidaan sanoa, että ennen kauden alkua Kärppien rosteri oli potentiaalinen. Minä Kärppien kannattajana ja positiivisella vireellä asioihin suhtautuvana ihmisenä olin innokkaasti valjastamassa tuon potentiaalin ennen tekoja. Nyt voimme riemuisasti todeta, että tuo potentiaali todella toteutui myös käytännössä. Kärpät on materiaaliltaan ja pelaamisen tasoltaan liigan eliittiä.Pointti oli, että ennakkokaavailuissa Kärppien rosteri oli keskinkertainen mutta potentiaalinen. Tuon potentiaalin velmennusjohto on kuitenkin saanut ulosmitattua kiitettävällä tavalla ja tällä hetkellä Kärpillä on Liigan tulivoimaisin hyökkäyskalusto.
Olen todistettavasti veikannut neljän Kärppien kärkihyökkääjän nousun Liigan huipulle ennen kauden alkua. Leskistä veikkasin ehkäpä sarjan parhaaksi laituriksi. Ruohomaan ennakoin nousevan EHT-tasolle. Junttilan nimesin liigan eliittipelaajaksi. Mäenalasen kukkaanpuhkeamisesta olen myös kirjoittanut kovin. Niin paljon olen kyseisten pelaajien esityksiä nähnyt, ettei heidän onnistumisensa ennakoiminen ollut edes kovin vaikeaa. Aika moni muukin nimimerkki on kyllä kyseiseen nelikkoon uskonut, myös ennen kauden alkua. Bertrand on kärkihyökkääjistä ainoa, johon suhtauduin ennen kauden alkua varauksella. Toivoin, että hänet olisi hankittu kolmosen laitaan. Olen iloisesti yllättänyt hänen hurjasta suoritustasostaan. Toki jotkut Ässien kannattajat taisivat ennakoida hänenkin onnistumisensa laadukkaan sentterin vierellä.
Kaikkein tärkeintä on se, että Aho ja Manner ovat tienneet, mitä tekevät. Heillä on ollut tarkka ajatus tulevasta pelitavasta ja siitä, minkälaisilla pelaajilla tätä pelitapaa voi laadukkaasti toteuttaa. Eivät he pidä Kärppien menestymistä mysteerinä, kuten sinä. Se, ettet sinä kykene oikeastaan vieläkään hahmottamaan sitä, kuinka laadukas Kärppien joukkue on, ei tee Kärppien menestymisestä mysteeriä, paitsi tietenkin sinulle.
Eilen laitoin sinulle vanhan viestin syyskuun alusta, jossa oli ennalta mainittu juuri ne asiat Kärppien pelaamista, joiden ennakoimisesta todisteita kaipailit.
Hivenen minua kummeksuttaa se, että edelleen kirjoitellaan mysteeristä ja ylisuorittamisesta, kun puhutaan Kärppien hurjasta tuloksen tekemisestä. Minusta nyt alkaa jo pikkuhiljaa olemaan aika käänteen katseet menneestä tähän hetkeen ja tulevaisuuteen. Jotta tämän katseen uudelleen suuntauksen voi tehdä, olisi hyvä sisäistää Kärppien todellinen suoritustaso. Sen näkee muuten kätevästi sarjataulukosta.
En tykkää huonoa, huoli pois. Niin kuin olet varmasti huomannut, Kärppäosio on ollut jo vähän pidempään aikalailla kaksijakoinen menestysodotusten suhteen, siis sen suhteen, miten nimimerkit uskovat suosikkijoukkueemme suoriutuvan. Vaikka tässä keskustelussa on välillä roiskunut aika kovastikin, ei henkilökohtaisuuksiin ole juurikaan menty. Se on tärkeää. Ei asiakeskustelua pidä pelätä. Rapatessa roiskuu, ei sen kummempaa. Olen kokenut, että sen verran kovasti näkemyksiäni on haastettu, että ajoittain on ollut syytä antaa myös suoraa vastapalautetta. Olen esimerkiksi sitä mieltä, että tuo mainitsemasi nimimerkki sinikettu on pistänyt tarpeeksi suurella postimerkillä varustetun kirjekuoren postilaatikkoon. Tuossa kirjeessä hän on tilannut keskustelua Kärppien iskyvyn ennakoimisesta ja sen toteutumisesta.Sitten sanon hyvässä hengessä ja silläkin uhalla että tykkäät huonoa, että tuota pientä henkseleiden paukuttelua ja toisille kuittailua (uskon että viestisi sinikettu-nimimerkille oli juurikin sitä) en oikein ymmärrä tässä tapauksessa
Toki henkseleitä saa paukutella kun siihen on oikeasti aihetta, mutta ei silloin kun veikkaa lähes joka vuosi Kärppiä kärkeen ja se sattuu menemään sitten kohdilleen.
En tykkää huonoa, huoli pois. Niin kuin olet varmasti huomannut, Kärppäosio on ollut jo vähän pidempään aikalailla kaksijakoinen menestysodotusten suhteen, siis sen suhteen, miten nimimerkit uskovat suosikkijoukkueemme suoriutuvan. Vaikka tässä keskustelussa on välillä roiskunut aika kovastikin, ei henkilökohtaisuuksiin ole juurikaan menty. Se on tärkeää. Ei asiakeskustelua pidä pelätä. Rapatessa roiskuu, ei sen kummempaa. Olen kokenut, että sen verran kovasti näkemyksiäni on haastettu, että ajoittain on ollut syytä antaa myös suoraa vastapalautetta. Olen esimerkiksi sitä mieltä, että tuo mainitsemasi nimimerkki sinikettu on pistänyt tarpeeksi suurella postimerkillä varustetun kirjekuoren postilaatikkoon. Tuossa kirjeessä hän on tilannut keskustelua Kärppien iskyvyn ennakoimisesta ja sen toteutumisesta.
Eipä taida olla vaihtoehtoja tämän suhteen.Ronkaiselle, Mäkelälle ja Siikaluomalle rohkeasti tonttia vaan?
Kaikki nuo ovat mielestäni pelanneet vähintäänkin aina kohtuullisesti. Lisäksi mielestäni Huttula on ollut niissä peleissä hyvä missä päässyt pelaamaan. Ehkä pitää katsoa vielä, että lähteekö lopulta esimerkiksi Koivisto Olympialaisiin. Mikäli hänkin on siellä niin pakisto kyllä kieltämättä jäänee vajaaksi. Silloin voisi tulla kysymykseen, joku hieman kokeneemman pakin pätkäsoppari. Playoffeja ajatelleen kuitenkin näen tuon positiivisena juttuna, että vähemmälle peliajalle jääneet puolustajat saavat isompaa roolia.Jos Kivihalme todellakin on pitkään sivussa niin ongelmissa ollaan etenkin olympialaisten aikaan kun todennäköisesti Koivisto ja Kukkonen lähtevät kisoihin. Kyllä melkeen pakkikaupoillekkin on lähdettävä vai miten muut näkevät tilanteen? Ronkaiselle, Mäkelälle ja Siikaluomalle rohkeasti tonttia vaan?
Heshka
Hakanpää
Niemelä
Mäkelä
Ronkainen
Huttula
Rosterissa on vielä a-junnuissa ja mestissä pelannut Korhonen.
Minunki mielestäni tähän tarvittaisiin särkymävaraa. Jos koko kauden pelannutta Koivisto-Heshka -paria ei haluttais rikkoa, niin Aatamihan pelasi myös Lassen kans.Kyllä olisi playoffeihin mielenkiintoista hankkia pakistoon tuttu Adam Masuhr. Hänen kausi loppuu KHL:ssä samoihin aikoihin kun siirtoraja liigassa päättyy. Olisi kiekollisestikkin jäätävän kova puolustus tuon jälkeen.
Koivisto-Masuhr
Heshka-Kukkonen
Hakanpää-Kivihalme
Niemelä
Oltais jo lähellä Tapparaa.
Kyllä olisi playoffeihin mielenkiintoista hankkia pakistoon tuttu Adam Masuhr. Hänen kausi loppuu KHL:ssä samoihin aikoihin kun siirtoraja liigassa päättyy. Olisi kiekollisestikkin jäätävän kova puolustus tuon jälkeen.
Koivisto-Masuhr
Heshka-Kukkonen
Hakanpää-Kivihalme
Niemelä
Oltais jo lähellä Tapparaa.
Ainakin Eliten mukaan sopimus loppuu tähän kauteen.Loppuuko Adamin sopparikin tähän kauteen? Olisi tuohon pelitapaan varmaan aika huikea hankinta.
Ei oo kaivannut ei, viime kaudella enemmänkin olisi kaivannut. Mutta nyt Aatami kelpaisi niin olisi kivenkova seitsikko kevääksi ja siten yksi särkymävaraa. Mäkelä ja Ronkainen ehkä sitten vuoden päästä.Täytyy myöntää, etten ole Aatamia kaivannut tällä kaudella. Puolustus on ollut todella taitavaa ja Kivihalmeen kehitys on ollut hieno nähdä. Ensi kaudella voi olla tilaa, jos Koivisto lähtee, mutta ei oikeastaan muuten.
Hänen kausi loppuu KHL:ssä samoihin aikoihin kun siirtoraja liigassa päättyy. Olisi kiekollisestikkin jäätävän kova puolustus tuon jälkeen.