Ostoksilla nettikaupassa

  • 178 782
  • 570

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
ihan arkipäivän tuotteita ja kilpailukykyiseen hintaan?
No ei siellä vaippoja ja vessapapereita ole mutta joo kyllä sieltä safkatarvikkeet saa hankittua, pääosissa nämä venäläistyyliset tuotteet, niin säilykkeet kuin jääkaappikylmät sekä pakasteet. Kantsii käydä kääntymässä, viimeksi mulle jäi matkaan hirvimakkaraa, maustekurkkua vähän twistillä ja leipää.

_
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
@adolf; retkeilyhenkiselle ja muutoinkin rennomman asustuksen harrastajalle esimerkiksi LLBean tarjoaa hyvälaatuisia asuja, retkeilytarvikkeita ja muuta tavaraa. Linkki sivustolle as follows.

L.L.Bean International
Kiitos vinkistä. Niin zalando on tuttu kauppa. Olin ajatellut jonkinlaisia tennareita ja sitten tuo takki ei ole ihan vielä hahmottunut. Joka tapauksessa kevyt tämmöisille kevätkeleille. Ei haittaisi vaikka vähän pitäisi vettäkin ja semmoisesta sporttisesta kuosista tykkään.

Jotain paitoja olin kanssa ajatellut. Huppareita en enää huoli, mutta kiva olisi saada vaatekaappiin vähän täydennystä. Zalandon lisäksi täytyy ainakin asoksen tarjontaa silmäillä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitos vinkistä. Niin zalando on tuttu kauppa. Olin ajatellut jonkinlaisia tennareita ja sitten tuo takki ei ole ihan vielä hahmottunut. Joka tapauksessa kevyt tämmöisille kevätkeleille. Ei haittaisi vaikka vähän pitäisi vettäkin ja semmoisesta sporttisesta kuosista tykkään.

Jotain paitoja olin kanssa ajatellut. Huppareita en enää huoli, mutta kiva olisi saada vaatekaappiin vähän täydennystä. Zalandon lisäksi täytyy ainakin asoksen tarjontaa silmäillä.
Perusvaatteita järkevillä hinnoilla löytyy Uniqlosta, joka on maailman valloittanut japanilainen minimalististen vaatteiden ketju. Ei ole myymälää Suomessa, mutta Mens, Womens & Childrens Clothing | Lifewear | UNIQLO toimittaa Suomeen. Se on vähän niin kuin H&M, mutta laadukkaampaa kamaa. Ei nyt toki mitään premiumia kun aika edullisia vaatteita ovat, mutta hintaisekseen hyviä ovat esimerkiksi supima puuvillasta tehdyt t-paidat 10 euroa, merinoneuleet 35 euroa, selvedge-kankaasta tehdyt farkut 50 euroa ja pikeepaidat 20 euroa.

Zalandolta löytyy kaikkea laidasta laitaan sisältäen halpaa paskaa sekä laadukkaampia merkkejä. Onneksi palautukset ovat tosin ilmaiset.
 

Veijari

Jäsen
Zalandosta täälläkin tilailtu ja hyvät on valikoimat rytkyissä. Emännän mukaan Boozt.com on Zalandoa parempi, mutta tiedä sitten. Molemmissa kuitenkin ilmaiset palautukset ja ilmainen toimitus xx€ summan jälkeen. Itse etsiskelin hiljattain reisitasku housuja netistä niin Zalandolla taisi olla yli parisataa vaihtoehtoa ja hintahaitari 25-250€. Ihme jos ei noista löydy mieleistä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kiitos vinkistä. Niin zalando on tuttu kauppa. Olin ajatellut jonkinlaisia tennareita ja sitten tuo takki ei ole ihan vielä hahmottunut. Joka tapauksessa kevyt tämmöisille kevätkeleille. Ei haittaisi vaikka vähän pitäisi vettäkin ja semmoisesta sporttisesta kuosista tykkään.

Jotain paitoja olin kanssa ajatellut. Huppareita en enää huoli, mutta kiva olisi saada vaatekaappiin vähän täydennystä. Zalandon lisäksi täytyy ainakin asoksen tarjontaa silmäillä.

Tennareita tilataan tietysti ruotsalaisista
Streetwear, Sneakers and Premium Clothing since 2003 | Caliroots
Sneakersnstuff | sneakers & streetwear online since 1999

Molemmista vuosikausien hyvät kokemukset ja alennuksetkin hyvää luokkaa. Sporttista katutyyliä löytyy muutakin kuin kenkiä molemmista.
 

Tuamas

Jäsen
Suomessa on vaatteet todella kalliita. Oliskos mitään ulkomailla sijaitsevia nettikauppoja joista voisi vilkuilla vaatteita? Kenkiä ja kevättakkia ainakin suunnitteilla hankkia.

Itse kyllästyin vaatekaupoissa pyörimiseen ja sen jälkeen kyllästyin kalliiden vaatteiden palautteluun (tai oikeastaan siihen kun en muistanut palauttaa epäsopivia) ja siirryin käyttämään Rekkiä. Eli käytännössä käytettyjä vaatteita, nuo ostavat vaatteet yksityisiltä, käyvät läpi ja pistävät myyntiin. Seula on aika tiukka, eli pienikin virhe yleensä johtaa siihen että tavara ei pääse myyntiin.

Ainakin tähän mennessä kaikki tilatut vermeet (kauluspaitoja ja pikkutakkeja) ovat olleet täysin kuin uusia ja hinta murto-osa kaupan hinnasta, eikä niin haittaa sitä myöten vaikka ei muistaisi jotain epäsopivaa tuotetta palauttaa.

Käytetyt vaatteet, kengät ja asusteet netistä | Rekki
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Suomessa on vaatteet todella kalliita. Oliskos mitään ulkomailla sijaitsevia nettikauppoja joista voisi vilkuilla vaatteita? Kenkiä ja kevättakkia ainakin suunnitteilla hankkia.

sportsdirect.com kannattaa aina tutkia jos urheilullisia kamoja etsii.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ei ole tarkoitus arvostella, ihan vaan aidosti ihmetellen kysyn, että miten hemmetissä netistä kannattaa tilata vaatteita ja varsinkin kenkiä kun sovittamisen mahdollisuutta ei ole? Ainakin mun epämuodostuneelle kropalle huonosti-istuvan vaatekappaleen mahdollisuus on pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Toki tuo palautusoikeus auttaa asiaa, mutta eihän sekään vaivatta hoidu?. Olen siis itsekin tilaillut netistä kamaa mm. retkeilyyn, moottoripyöräilyyn, musahommiin, elektroniikkaa jne, mutta vaatteiden osto ei ole käynyt edes mielessä. Olenko (taas) tipahtanut ajan hermoilta?

Toki jos jo kertaallen hyväksi havaittua ja tuttua tilaa, niin sitten toki ymmärrän homman mielekkyyden ja onhan sekin totta, että ainakin allekirjoittaneen vaatekaapin sisältö on sen verran spartalaisen vakiintunut tiettyjen vaatekappaleiden osalta, että aivan hyvin ja vähemmällä vaivalla ne samat farkut, chinot tai kauluspaidat voisi netistä kyllä tilatakin... joten taisinkin jo osin vastata itselleni, heh

@Tadu vinkki noista UNIQLON vaatteista on hyvä... kohtuu laadkukasta hyvällä hinnalla. En ole netistä tilaillut enkä sitä puolta tiedä, mutta Aasiassa kun pääsin vierailemaan eräässä Uniqlon myymälässä niin pettymys oli melkoinen havaitessani (siis ainakin tässä kyseisessä myymälässä) kokojen loppuvan käytännössä eurooppalaiseen L-kokoon. se kannattaa ottaa huomioon, että heidän mainostamansa XL on "Asian-XL" (ellei sitten Eurooppaan ole laitettu oma kokoluokitus - käsittääkseni kyseeessä on japsi-firma)? Asian XXL kokoja (eli eurooppalainen XL ei liikkeessä ollut edes tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei ole tarkoitus arvostella, ihan vaan aidosti ihmetellen kysyn, että miten hemmetissä netistä kannattaa tilata vaatteita ja varsinkin kenkiä kun sovittamisen mahdollisuutta ei ole? Ainakin mun epämuodostuneelle kropalle huonosti-istuvan vaatekappaleen mahdollisuus on pikemminkin sääntö kuin poikkeus.
Valikoimat ovat aivan ylivertaiset nettikaupoissa ja toinen syy on se että tästä pitäisi matkustaa se 150 kilometriä Helsinkiin jossa olisi tarjontaa riittävästi. Oikeassa olet siinä, että mieluiten minäkin kaupoissa kiertelen ja rauhassa hypistelen sekä sovittelen vaatteet läpi.

Ja aika harvassa ne täydet hudit on omalta kohdaltani nettikaupoista olleet kuitenkin. Yhdet sandaalit pistin just myyntiin kun ovat kokoa liian pienet ja ei niillä pysty kävelemään yhtään pidempiä matkoja, mutta siinäpä ne melkein onkin.

Niin ja kiitos noista kaikista nettisivuista mitä tänne on sadellut. Täytyy tuossa jossain kohtaa ruveta kahlailemaan noita läpi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei ole tarkoitus arvostella, ihan vaan aidosti ihmetellen kysyn, että miten hemmetissä netistä kannattaa tilata vaatteita ja varsinkin kenkiä kun sovittamisen mahdollisuutta ei ole? Ainakin mun epämuodostuneelle kropalle huonosti-istuvan vaatekappaleen mahdollisuus on pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Toki tuo palautusoikeus auttaa asiaa, mutta eihän sekään vaivatta hoidu?. Olen siis itsekin tilaillut netistä kamaa mm. retkeilyyn, moottoripyöräilyyn, musahommiin, elektroniikkaa jne, mutta vaatteiden osto ei ole käynyt edes mielessä. Olenko (taas) tipahtanut ajan hermoilta?
Palautusoikeus auttaa asiaan. Jos tilaa ulkomailta verkkokaupoista, joihin ei ole palautusoikeutta, voi maksaa Paypalilla, joka vielä palauttaa tilaajalle palautuksen postikulut kun tätä vaan hakee. Kannattaa googlata paypalin return funding vai miten se nyt menikään.

Itse tykkään tilata vaatteita netistä, koska Suomen tarjonta on todella huonoa. Netin tarjonta on parempaa, hinnat matalampia ja tarjoustuotteita ei tarvitse samalla tavalla kahlata läpi, vaan voi filtteröidä esimerkiksi merkin tai vaatekappaleen mukaan. Kenkien koossa taasen jokaisella on "peruskoko", jonka voi mitata amerikkalaisella brannock-laitteella "kunnon kaupassa" tai joillain suutareilla. Tilattavien kenkien kokoja voi sitten netissä googlailla miten vertautuvat tämän laitteen antamaan kokoon. Toki eihän tuokaan systeemi ole 100 %, vaan sovittamalla parhaiten selviää. Joissain kaupoissa yleensä laadukkaampien vaatteiden kohdalla on myös tarkat mitat verkkokaupassa, joita voi verrata omiin vastaaviin vaatteisiin. Esimerkiksi housuista voidaan kertoa vyötärön mitta, reiden leveys sekä lahkeen leveys ja miten nämä mitat on saatu. Näitä mittoja sitten voi verrata omien housujen mittoihin. Joidenkin kauppojen asiakaspalvelustakin antavat kokosuosituksia kun vaan kysyy.

Palauttamisrumbassa on aina hommaa, mutta niin on kaupassa käynnissäkin. Mieluummin itse sovittelen vaatteita kotona rauhassa. Toki jos oma kroppa on "haastava", niin silloin netistä tilaaminenkin on haastavaa. Bleisereitä ja puvun takkeja en itse tilaa netistä, koska näissä istuvuus on vaan haastava saada oikein. Oikeastaan kaiken muun tilaan verkosta. Tänään hain itseasiassa postista kolmet Zalando Loungelta tilaamani Ben Shermanin housut, jotka kaikki istuivat mainiosti. OVH-hinnat ovat 100 euroa pari, mutta nämä kolme paria sain yhteensä 100 eurolla. Vaikka näistä kahdet housut joudun viemään ompelijalle lyhennettäväksi, oli tämä aika hyvä diili.

Summa summarum. Molemmissa tavoissa on hyvät ja huonot puolensa. Ei siinä ole mitään väärää eikä se ole merkki ajan hermolta tipahtamisesta jos käy kaupassa shoppailemassa.

@Tadu vinkki noista UNIQLON vaatteista on hyvä... kohtuu laadkukasta hyvällä hinnalla. En ole netistä tilaillut enkä sitä puolta tiedä, mutta Aasiassa kun pääsin vierailemaan eräässä Uniqlon myymälässä niin pettymys oli melkoinen havaitessani (siis ainakin tässä kyseisessä myymälässä) kokojen loppuvan käytännössä eurooppalaiseen L-kokoon. se kannattaa ottaa huomioon, että heidän mainostamansa XL on "Asian-XL" (ellei sitten Eurooppaan ole laitettu oma kokoluokitus - käsittääkseni kyseeessä on japsi-firma)? Asian XXL kokoja (eli eurooppalainen XL ei liikkeessä ollut edes tarjolla.
Hyvä kysymys, johon annan vastauksen mielelläni. Uniqlolla on tosiaan oma kokojärjestelmä Euroopassa. Aasian Uniqlon koot ovat eurooppalaisia vastaavia kokoa pienempiä sekä vielä pari senttiä lyhyempiä. Olen käynyt Uniqlossa muutaman kerran Japanissa sekä tilannut Euroopan verkkokaupasta vaatteita, joten tämän voin todeta olevan oikein. Vaikka olen eurooppalaisittain M-kokoa (180/78), niin Japanissa piti aina ottaa L-koko, ja näissäkin paidat olivat useasti liian lyhyitä. Uniqlon verkkokaupasta olen tilannut tavaraa M-koossa ja se on aina ollut sopivaa. Euroopan verkkokaupasta voisiis huoletta tilata omaa kokoa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole tarkoitus arvostella, ihan vaan aidosti ihmetellen kysyn, että miten hemmetissä netistä kannattaa tilata vaatteita ja varsinkin kenkiä kun sovittamisen mahdollisuutta ei ole? Ainakin mun epämuodostuneelle kropalle huonosti-istuvan vaatekappaleen mahdollisuus on pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Toki tuo palautusoikeus auttaa asiaa, mutta eihän sekään vaivatta hoidu?. Olen siis itsekin tilaillut netistä kamaa mm. retkeilyyn, moottoripyöräilyyn, musahommiin, elektroniikkaa jne, mutta vaatteiden osto ei ole käynyt edes mielessä. Olenko (taas) tipahtanut ajan

Nimenomaan kenkiÄ tulee tilattua, koska kivijalkamyymälöistä kenkiä ei yleensä löydä. Jotain kokoja 40-45 löytyisi pilvin pimein, mutta 48 on jo harvinainen löytö kenkähyllyssä - eikä varmasti ole juuri koskaan missään tarjouksessa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei ole tarkoitus arvostella, ihan vaan aidosti ihmetellen kysyn, että miten hemmetissä netistä kannattaa tilata vaatteita ja varsinkin kenkiä kun sovittamisen mahdollisuutta ei ole? Olenko (taas) tipahtanut ajan hermoilta?

Olet auttamatta tipahtanut. Ammattilainen käy sovittamassa haluamansa vaatteen kaupassa ja sen jälkeen menee kotiin tilaamaan saman tai samanlaisen tuotteen puoleen hintaan netistä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Uniqlolla on tosiaan oma kokojärjestelmä Euroopassa. Aasian Uniqlon koot ovat eurooppalaisia vastaavia kokoa pienempiä sekä vielä pari senttiä lyhyempiä. Olen käynyt Uniqlossa muutaman kerran Japanissa sekä tilannut Euroopan verkkokaupasta vaatteita, joten tämän voin todeta olevan oikein. Vaikka olen eurooppalaisittain M-kokoa (180/78), niin Japanissa piti aina ottaa L-koko, ja näissäkin paidat olivat useasti liian lyhyitä. Uniqlon verkkokaupasta olen tilannut tavaraa M-koossa ja se on aina ollut sopivaa. Euroopan verkkokaupasta voisiis huoletta tilata omaa kokoa.

Tämä oli hyvä tarkennus, sillä en varmasti ole ongelmani kanssa kuitenkaan yksin. Kun pituutta on harteikkaassa kropassa 187cm ja "jääkiekkoilijan perse", niin varsinkin (hyvin istuvien) housujen löytäminen voi olla aikamoista tuskaa, ellei jo entuudestaan tiedä, mitä on hankkimassa. Pitää uudelleen tarkistaa tuo Uniqlon Euroopan nettikaupan valikoima, sillä osa tuotteista oli oikeasti suht. laadukkaan oloista hintaansa nähden.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Valikoimat ovat aivan ylivertaiset nettikaupoissa ja toinen syy on se että tästä pitäisi matkustaa se 150 kilometriä Helsinkiin jossa olisi tarjontaa riittävästi.
Helsingissä löytyy spesiaalimpaa rättiä ymmärrettävästi enemmän, mutta jos etsii jotain peruskauraa tyyliin J&J, löytyy pikkupaikkakuntien alennuslaareista ylivoimaisesti parhaalla hinta-laatusuhteella matskua. Mun vakkarikierronseni esim. entisellä kotipaikkakunnallani Pieksämäellä on käydä tsekkaamassa Osmotexin tarjonta ja yleensä sieltä tarttuu mukaan jotain - 70%, jonka koot loppuvat isoimpien kaupunkien aleista tai ihan normaalihintaisinakin samantien. Viime kesänä ostin parit neuleet Nurmeksesta ja vaimo löysi Sastan ulkoilutakin puoleen hintaan samasta kaupasta, alekappaleita oli vaikka kuinka.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uniqlosta puheenollen, kävin viime reissullani Berliinissä tsekkaamassa sen Potsdamer Platzin myymälän ja sinänsä ihan ihan kivannäköistä matskua halvahkoon hintaan oli tarjolla. Laatu nyt ei erityisemmin vakuuttanut ainakaan niissä, mitä kokeilin ja hipelöin, mutta olisin voinut niillä hinnoilla ostaa, ellei jostain käsittämättömästä syystä esim. paitojen leikkaukset olisi olleet niin käsittämättömiä: se mikä istui hartioista, oli yleensä aivan älytön lakana alhaalta, enkä nyt puhu minään mentulana, vaan ihan tällaisena perussalijamppana. Hartialinjani on kyllä keskivertoa leveämpi luonnostaankin, mutta kyllä mulle yleensä perus-L istuu urheilupaidoissa, joskus jopa kookas M. Tai Superdry:n XL. Eikä kyse ollut vain yhdestä mallista, koska kokeilin useampia yläosia aina t-paidasta pusakoihin. En todellakaan pidä siitä, että muuten sopiva paita pussittaa ja liehuu kuin jokin trooliverkko, olipa hinta ja printti kuinka hienoja tahansa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uniqlosta puheenollen, kävin viime reissullani Berliinissä tsekkaamassa sen Potsdamer Platzin myymälän ja sinänsä ihan ihan kivannäköistä matskua halvahkoon hintaan oli tarjolla. Laatu nyt ei erityisemmin vakuuttanut ainakaan niissä, mitä kokeilin ja hipelöin, mutta olisin voinut niillä hinnoilla ostaa, ellei jostain käsittämättömästä syystä esim. paitojen leikkaukset olisi olleet niin käsittämättömiä: se mikä istui hartioista, oli yleensä aivan älytön lakana alhaalta, enkä nyt puhu minään mentulana, vaan ihan tällaisena perussalijamppana. Hartialinjani on kyllä keskivertoa leveämpi luonnostaankin, mutta kyllä mulle yleensä perus-L istuu urheilupaidoissa, joskus jopa kookas M. Tai Superdry:n XL. Eikä kyse ollut vain yhdestä mallista, koska kokeilin useampia yläosia aina t-paidasta pusakoihin. En todellakaan pidä siitä, että muuten sopiva paita pussittaa ja liehuu kuin jokin trooliverkko, olipa hinta ja printti kuinka hienoja tahansa.
Nohnoh, bodarin vartalolla nyt 90 % myytävistä vaatteista ei istu. Uniqlon vaatteet ovat kuitenkin lähes kaikki nykyaikaiseen tyyliin slimmejä, eivätkä mitään säkkejä. Leveille hartioille ne nyt eivät varmastikaan sovi, mutta tällaiselle "liikaa penkkiä ja liian vähän kaikkea muuta" treenanneelle vartalolle ovat erittäin passeleita. Ovat aika samanlaisia verrattuna vaikka henkkamaukkaan. Uniqlolla tosin on tuo uusi U-mallisto, jotka ovat sitten huomattavasti säkimpiä ihan tarkoituksella, sillä leveät leikkaukset ovat tällä hetkellä "in". Vaatteiden istuvuus toki on vaatteissa se kaikista tärkein asia. Jos vaate ei istu, niin on ihan sama onko kyseessä 10 euron vai 1000 euron vaate, hölmöltä se näyttää. Kun vartalon mittasuhteet eivät ole ne yleisimmät, niin vaatteiden hankkiminenkin on vaikeampaa. Itselläni on lyhyet jalat, mutta erittäin pitkä selkä. Kun ostan kauluspaitoja, joiden täytyy pysyä housuissa, niin ne on pakko teettää mittatilauksena.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jep, niinhän ne pitää miettiä kunkin mittasuhteiden mukaan. Lähinnä mietin vain, että mikäli tuolta verkkokaupasta tilailee, voipi tulla yllätyksiä. Itse en tilaa kuin korkeintaan jotain fanitavaraa vaatteina, ellei kyseessä ole jokin tuttu malli, josta pystyn heittämään koon luotettavasti kehiin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
sportsdirect.com kannattaa aina tutkia jos urheilullisia kamoja etsii.

Tämä oli mielenkiintoinen, joten kiitos tästä. Tuli tuonne laitettua tilaus sisään. Onko kokemuksia kauanko yleensä kestää tuolta tuotteiden saapua?
Tosin ei tässä nyt taida vielä T-paidoilla ja shortseilla kauhea kiire olla.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tämä oli mielenkiintoinen, joten kiitos tästä. Tuli tuonne laitettua tilaus sisään. Onko kokemuksia kauanko yleensä kestää tuolta tuotteiden saapua?
Tosin ei tässä nyt taida vielä T-paidoilla ja shortseilla kauhea kiire olla.

Aika nopeeta ne yleensä sieltä lähtee jos kaikkia kamoja on varastossa on. Vuosien varrella on ollut monenlaista kuriirifirmaa millä on tullut sitten perille mut viimevuodet tainnut ihan dhl olla ja kun nykyään asun pohjoisempana niin on sitten postin toimesta loppumatka taittunut. Aiemmin Helsingissä asuessa joku kuriirijakelu aina kilautteli ja kiikutti. Toimitusajathan noissa vaihtelee millasta reittiä ja kuljetusvälinettä sattuu kohdalle. Ei se yleensä mikään lentopaketti kuitenkaan ole, mutta viikossa on yleensä suomen päässä (missä sitten varsinkin postilla joskus tuntuu kestävän ja kestävän...)
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Nohnoh, bodarin vartalolla nyt 90 % myytävistä vaatteista ei istu. ...

Eikä tarvitse olla edes bodarin vartalo, vaan ihan atleettinen lihaksikkaampi yläkroppakin tuo yllättävän usein ongelmia eteen vaateostoksilla. MInulla käy varsin usein varsinkin tuollaisten "napakammin istuvien" paitojen ja puseroiden kohdalla siten, että käsivarsien osalta leikkaus on liian kapea. Onhan minulla toki keskivertojamppaa enemmän hauista, mutta en minä itseäni sentään bodarina pidä. Toinen ongelma on sitten tuo @Sampion viittaama, eli muuten mallikkaasti istuva paita on kuin pallopurje keskivartalon kohdalta. Ihmeellisen mallisia ihmiset nykyään; pienet lihakset, mutta sitäkin isompi vatsa ;-) Pitänee lopettaa treenaus ja siirtyä pizza-kalja dieetille...
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Postin Priority-paketti on aika nerokas keksintö. Tuli Amazonista tilattua vähän jenkkiherkkua ja se tulee tuollaisella toimituksella. Kustin ei kuulemma kuulu soittaa asiakkaalle ennen tuollaisen paketin kotiin toimittamista, mutta jos toimitus ei jostain syystä onnistu, niin sitten kuskin pitäisi soittaa asiakkaalle, että miten toimitaan. No eipä soittanut kuski, vaikka puhelinnumeroni kuulemma löytyy lähetyksen tiedoista. Mikä järki tuollaisessa arpapelissä oikein on, että lähdetään ihan sokkona kokeilemaan toimitusta ilman ilmoitettua toimituskellonaikaa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Postin Priority-paketti on aika nerokas keksintö. Tuli Amazonista tilattua vähän jenkkiherkkua ja se tulee tuollaisella toimituksella. Kustin ei kuulemma kuulu soittaa asiakkaalle ennen tuollaisen paketin kotiin toimittamista, mutta jos toimitus ei jostain syystä onnistu, niin sitten kuskin pitäisi soittaa asiakkaalle, että miten toimitaan. No eipä soittanut kuski, vaikka puhelinnumeroni kuulemma löytyy lähetyksen tiedoista. Mikä järki tuollaisessa arpapelissä oikein on, että lähdetään ihan sokkona kokeilemaan toimitusta ilman ilmoitettua toimituskellonaikaa?
En tiedä mutta FedExillä on sama järjetön juttu. Yrittävät toimittaa paketin yleensä noin 11-15 välillä (kun useimmat töissä), eivät soita vaikka numero on - ei kuulemma kuulu soittaa, eikä paketin jakoaikaa voi muuttaa, ENNEN KUIN yksi epäonnistunut jakoyritys on tehty. Käsittämätöntä. Muilla kuriirifirmoilla on melkoisen paljon joustavammat tavat. Joskus ei vain voi ulkomailta tilatessa valita kuin tuon FedExin
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Amazon.de :n paketti ollut nyt jo yli 3vk matkalla saksasta suomeen. Prkl.
Oli vielä kolmannen osapuolen lähettämä joten ei tracking koodia, mistäs näiden perään voi kysellä?
Laitoin Amazonin tilin kautta kyselyä lähettäjälle, ei ole tullut vastausta. Onko tässä nyt apinaa koijattu gringoa kusetettu vai tuleeko se jollain fillarilähetillä saksasta kun kestää niin vitun pitkään.

_
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Auttakaas hieman nopsaan. Yritin käydä hakemassa pakettia tänään postista ja he ilmoittivat että se on luovutettu jo jouluaattona. Postin chatissä asiaa selvitettiin ja paketti on todellakin annettu jollekin toiselle. Posti yrittää pyyhkiä käsiään hommasta toteamalla että he eivät pysty enää jäljittämään pakettia koska kuka vaan on voinut käydä hakemassa paketin, ja pyysivät minua olemaan yhteydessä lähettäjään että lähettävät uuden paketin.

Mutta eikö Posti oli tästä ihan laillisestikin vastuussa eikä lähettäjä, kun ovat luovuttaneet väärälle henkilölle paketin. Ja ei muka pysty jäljittämään, kun Posti on luovuttaessaan paketin viivakoodilukijalla lukenut kaverin ajokortin, joten siitä sitten vaan numeropalvelusta Posti selvittämään asiaa.

Eli eikös mulla ole perustelut ilmoittaa heille että homma menee poliisille, jos ei Posti meinaa tehdä mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös