Tori.fi on kyllä aikamoinen palvelu, tai lähinnä sen käyttäjäkunta, joka tietysti on hieno läpileikkaus koko ihmiskuntaan.
Itse olen viime aikoina alkanut myymään Torin kautta paljon turhia tavaroita kaapeista pois. Ennen olin luonteeltani sellainen, että jos joku tuote on jonkun alle 10e arvoinen mielestäni, niin ei muuta kuin roskiin vain. Nykyään sitä ajattelee "ekologisemmin" ja rahallisesti, että ehkä se saatu viisi euroakin pienellä vaivalla on parempi kuin roskiin heittäminen.
Esimerkkitapaus: Soundbar-kaiutin televisioon. Hintapyyntö 20e. Viikon aikana yhteydenottoja tästä kymmenen kappaletta, joista melkein jokainen viesti on tyyliä "Onko vielä vapaa?". Sen jälkeen kun vastailen, että kyllä tuo on, niin seitsemän näistä oli katsonut viestini, mutta eivät vastanneet enää mitään. OK.
Yksi halusi tehdä kaupat ja kun sovittiin jo aikataulutkin seuraavalle päivälle, niin puoli tuntia ennen "kohtaamista" tuli viesti, että "Moi, en tulekaan. Sori". No, eihän siinä sitten, ainakin ilmoitti sentään.
Yksi laittoi tämän jälkeen sitten, että maksaa 10e, niin hakee pois. En suostunut.
No, lopulta sain kaupat ja ajankohdan taas sovittua, niin sieltä sitten jopa tultiin hakemaan. Joku pitsakuski firmansa autolla pamautti pihaan ja melkein survoi käteeni 10 euroa. Hinta siis edelleenkin sen 20 euroa eikä mistään muusta ollut puhetta.
Asian kun otin esille, niin rupesi armoton vänkäys, että hänellä on nyt vain 10 euroa. No sanoin, että summa oli 20 euroa, että minä en sitä halvemmalla nyt myy. Sitten löytyikin se kymppi taskusta ja saatiin vastahakoisesti ne kaupat tehtyä....
Ja sama juttu nyt kun myyn todella vähän käytettyä koiranpetiä pois huimalla viidellä eurolla. Yksi kyseli ja kun vastasin, niin ei mitään. Yksi pyysi muutaman lisävalokuvan, vaikka siis se peti on pyöreä koiranpeti ja laitoin jo ilmoitukseen kaksi kuvaa siitä.
Mielestäni on vaan aika törkeää, että ei voida vastata ihmisille ihan peruskohteliaasti vaikka, että "Hei, kiitos. Mutta en tätä ostakaan" tai jotain.