Ostoksilla nettikaupassa

  • 178 766
  • 570

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kauanko mahtaa paketti mataa Vantaalta Espooseen? Kekemukseni on, että tuo matka on noin puolet Kiina-Vantaa matkasta. Eli paketin tila tämä:
FINLAND, Arrived --25-Sep-2016 06:20 AM
FINLAND, the transfer of customs-- 25-Sep-2016 10:00 AM
Nyt kolme vuorokautta myöhemmin kukaan ei tiedä mitään, ei etenkään Posti. Kyllä Itella aikanaan hoiti hommat kunnialla, tämä uusi "Posti" on ihan paska keksintö.
Normi päivä. Vaikka paketti tulisi EU maasta. Omat useat kokemukset Englanti -> Suomi noin 2 pv. HKI/TKU -> Vaasa, vähintään 5 päivää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ostin pari lentolippua Ryanairilta. Kotisivu defaulttaa maaksi Irlannin. Tietenkin kaiketi siis siksi, koska pulju on irlantilainen. Sitten kyselevät katuosoitetta mihin voi laittaa mitä tahansa paskaa.

Miksi kotisivuja ei voisi tehdä kunnolla, mutta samapa se, jos lentokone lentää sinne minne nokka näyttää.

Näköjään muitakin kiinnostaa nämä palvelut koska menolipuissa oli jäljellä vain sellaisia tähtitieteellisiä hintoja. Peliinhän tässä ollaan menossa eli menon pääsee ihan yhtä hyvin junalla tai bussilla. Sitten irlantilaisilla siivillä takaisin kotiin.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Kauanko mahtaa paketti mataa Vantaalta Espooseen? Kokemukseni on, että tuo matka on noin puolet Kiina-Vantaa matkasta. Eli paketin tila tämä:
FINLAND, Arrived --25-Sep-2016 06:20 AM
FINLAND, the transfer of customs-- 25-Sep-2016 10:00 AM
Nyt kolme vuorokautta myöhemmin kukaan ei tiedä mitään, ei etenkään Posti. Kyllä Itella aikanaan hoiti hommat kunnialla, tämä uusi "Posti" on ihan paska keksintö.

Kysy Tullista. Kaikki ulkomaan lähetykset tietääkseni menevät tullipostiin, jossa niitä haistellaan yms. ennen kuin laittavat eteenpäin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@M@rko77 Posti sanoi, että kysy Tullista. Tulli sano, että kysy Postista. Lopuks Posti sano, että kysy kuule kiinalaisilta. Mä sanoin jotta erittäin hyvä neuvo.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@M@rko77 @SamSpade Eilinen itkupotkuraivarini loppui siihen, kun sain ilmoituksen saapuneesta kirjeestä. Paketista oli tullut kirje, siksi seuranta kuoli. Neljä vuorokautta Vantaalta Espooseen on silti paljon.

Aiheen vierestä, formuloita tilaamallani härpäkkeellä on ilo katsoa ilmaiseksi. Hyviä streameja on paljon, eikä vekotin vaadi kuin nettiyhteyden ja hdmi-kaapelille mestan töllössä. Langaton näppis tietty auttaa monessa hommassa, mutta sellainen oli jo hankittuna. Nyt katselen virheetönä (ei hd) kuvaa 2. harjoituksista. Tämmönen siellä postissa seikkaili:SCISHION V88 TV Box Rockchip 3229 Quad Core-25.89 Online Shopping| GearBest.com
Oli halvin, mutta toimii.
 

Veijari

Jäsen
Toihan on mielenkiintoinen vekotin, jonka Blöö linkkasit.
Tilasin itse vähän aikaa sitten Kiinasta (aliexpress.com) ledipolttimoita kodin valaisimiin ja paketti oli kotiovella viidessä vuorokaudessa. Kaikki ledit toimii ja laatu muutenkin tuntuu olevan ok.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tilailen paljon nettikaupoista ja yleensä ulkomailta. Tuo neljä päivää maahan saapumisesta tuotteen saamiseen on aika normaalia. Joskus tulee 2 päivässä, mutta joskus on mennyt yli viikkokin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tilailen paljon nettikaupoista ja yleensä ulkomailta. Tuo neljä päivää maahan saapumisesta tuotteen saamiseen on aika normaalia. Joskus tulee 2 päivässä, mutta joskus on mennyt yli viikkokin.
Juuri näin. Lähinnä mä sain hepslaagin siitä seurannan "kuolemisesta", kun paketti saapui Suomeen. Tuollaisen tv-boxin hankkiminen täältä on hankalaa, ellei mahdotonta. Tarjontaa ei joko ole tai hinnat ovat kolminkertaiset.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@M@rko77 @SamSpade
Aiheen vierestä, formuloita tilaamallani härpäkkeellä on ilo katsoa ilmaiseksi. Hyviä streameja on paljon, eikä vekotin vaadi kuin nettiyhteyden ja hdmi-kaapelille mestan töllössä. Langaton näppis tietty auttaa monessa hommassa, mutta sellainen oli jo hankittuna. Nyt katselen virheetönä (ei hd) kuvaa 2. harjoituksista. Tämmönen siellä postissa seikkaili:SCISHION V88 TV Box Rockchip 3229 Quad Core-25.89 Online Shopping| GearBest.com
Oli halvin, mutta toimii.

Tässä kun en itse tekniikasta ymmärrä ja jotain tuon kaltaista miettinyt kun oma läppäri on heikkotasoinen pyörittämään mitään Streamia ym.. ei ainakaan jaksa oikein saada kuvaa telkkariin niin toimiiko noiden streamien katselu jollain valmiina ohjelmalla tuossa vai ladataanko jostain lisäosa vai pitääkö samalla tyylillä kun läppärissä mennä johonkin sivustolle joka noita näyttää? tyhmää kysymystä mutta kun ei ole kokemusta :)

Toinen kysymys verkkokaupoista on se että tekeekö noille led videotykeillä ym.. mitä on kiinakaupoissa jopa muutamalla kympillä myynissä mitään? Itsellä ja tyttöystävällä vain perus hd ready telkkarit 32 tuumaisia, välillä vain pitäisi saada joku väliaikainen laite jolla voisi vaikka lätkää tai muuta urheilua katsoa. http://www.ebay.com/itm/Full-HD-108...16593396&tpos=top&ttype=price&talgo=undefined joku tämmöinen ebay sivulla olevan tyylinen, onko semmoinen ettei korvaa edes normi lcd telkkua väliaikaiseksi? enkä nyt ihan meinaa että juuri tuo mutta suurinpirtein tuota hintaluokkaa olevat, tekeekö edes väliaikaisena ratkaisuna mitään ja saisiko siitä halvan korvaajan jos yhdistäisi esim juuri ylläolevan tv boxin.

Siinähän se vain on ettei meillä köyhillä ole varaa hyvään, kyllähän hyvän telkkarin alkaa samaaan halvalla, mutta onko sitten rahaa ostaa semmoinen ja kun ei kotona silti voi olla kun yksi töllö :)
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@-pasi- Katselen parhaillaan Edmonton-Winnipeg matsia ja kuva on erittäin hyvälaatuinen. Ja juu, tässä on ihan hyvä selain valmiina, mutta android-kaupasta saa ilmaiseksi minkä selaimen haluaa. Eli sama nettisivun etsintä tässäkin on, mutta siinä alan olla kohtalainen omiin tarpeisiini. Eli kunhan näkee formuloita, lätkää ja futista. Ja värkin avulla pystyy myös ostamaan hd-striimejä.
On tuossa omat vaivansakin ollut, kun saa ohjelmia päivittää enkä muutenkaan kuulu androidin fanioikiin. Mutta ko. käyttikseen tottuneelle varmasti helppo käyttää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@-pasi- Katselen parhaillaan Edmonton-Winnipeg matsia ja kuva on erittäin hyvälaatuinen. Ja juu, tässä on ihan hyvä selain valmiina, mutta android-kaupasta saa ilmaiseksi minkä selaimen haluaa. Eli sama nettisivun etsintä tässäkin on, mutta siinä alan olla kohtalainen omiin tarpeisiini. Eli kunhan näkee formuloita, lätkää ja futista. Ja värkin avulla pystyy myös ostamaan hd-striimejä.
On tuossa omat vaivansakin ollut, kun saa ohjelmia päivittää enkä muutenkaan kuulu androidin fanioikiin. Mutta ko. käyttikseen tottuneelle varmasti helppo käyttää.

Ilmeisesti siis ihan pätevä tuohon tarkoitukseen jos haluaa jättää läppärin muuhun tarkoitukseen, ärsyttävintä on raahata läppäri telkkarin viereen ja alkaa jotain HDMI johtoa viritteleen, kuva ei aina hyvä ja kone välillä hyytyilee kun ei ole uusinta uutta :)

Mitenkäs muuten mikä se alv raja tullissa nykyään menee, pitääkö alkaa kikkaila ja etsiä halle 25 euron laitetta nettikauppojen tarjouksista vai meneekö raja nykyään jokatapauksessa yli joten ihan sama vaikka melkein ostelee langatonta näppäimistöä samaan pakettiin. Onko 21 euroa postikulujen kanssa mikä on muistikuva vai onkohan jo muuttunut?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kiinasta kun tilaa netissä, niin itselle 22€ ja lahjaksi 47€. Eli mä sain tarjouksessa (noilla on joka päivä vähän eri hinta eri sivustoilla) 21€, enkä joutunut Tullin kanssa tekemisiin.
Tuo eri raja itselle ja lahjaksi ostettaessa on huono vitsi. Mitä vittua se kellekään kuuluu miksi mä jotain Kiinasta tilaan?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Pain no gain Mun pointti tuossa tullauksessa oli se, että ei sen pitäisi milläään tavalla kuulua kellekkään, tilaanko mä netistä tavaroita häälahjaksi vai verkonpainoksi. Nythän voi Pentti antaa Matille 47€ ja pyytää tllaamaan lahjan itselleen. Jos maksaja ja saaja ovat eri henkilöitä, niin asian pitäisi olla sillä selvä. Lahjan antamisen syy ei varsinkaan kuulu muille. Ei pidä laatia sellaisia lakeja, joiden noudattaminen on vapaaehtoista tai koskee vain tyhmiä. Yksi raja kaikelle roinalle, niin eipä tarvitse kikkailla.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Olen @Blöö kanssasi samaa mieltä, että tyhmä laki, mutta ei sillä tuota Pentin ja Matin tapausta tarkoiteta. Suomen lain mukaan kauppa ei saa merkitä maksettua tilausta lahjaksi, maksajasta riippumatta. Sille, että moni ulkomainen kauppias näin pyynnöstä tekee, ei lainsäätäjä paljon mahda.

Idea olisi kuitenkin se, että sinun amerikkalainen mummosi tai kiinalainen kaverisi saa lähettää sinulle vaikkapa syntymäpäivälahjan ja sen arvo saa olla korkeampi kuin verkko-ostoksesi, ennen kuin veroja kannetaan.

Edit. hidas
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@ernestipotsi Mä maksoin 21,87€ boxista, jota vastaava on tuolla 60€. On siinä pikkuisen eroa.
Ja sen verran korjaan vielä (@-pasi- ) juttujani, että noissa boxeissa on pitkälti kysymys tästä:Kodi – Wikipedia
Kyseessä siis eräänlainen mediakirjasto, jonka kautta voi käyttää tiedostoja ja striimata (laillisuus joskus niin ja näin) leffoja, sarjoja, urheilua... Tässä on vasta opettelu menossa itselläkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kokemuksia Knaitek nimisestä verkkokaupasta? Ilmeisesti joku virolainen firma kyseessä.
knaitek.fi

Vanha Nexus 5 alkaa näyttämään ikääntymisen merkkejä ja miniusb-porttikin tuntuu olevan vääntynyt, niin saa välillä minuutin tunkea johtoa ja säätää, että alkaa edes lataamaan.
Tuolta näyttäisi tuon seuraaja mallin löytyvän eli Nexus 5X ja hintaakin juuri sopivat reilut 300 euroa.
Muualta alkaa olemaan tämä mall hävinnyt, kun Google vähän aikaa sitten julkaisi seuraavat mallinsa tuohon sarjaan. Mielestäni täysin ylihintaiset Pixel-puhelimet, jotka ei noilla hinnoilla kiinnosta.
 

Masentaja

Jäsen
Onko kenelläkään täällä kokemusta Wish-nimisen verkkokaupan käytöstä? Jos on niin millaisia?

Muija on jotain sieltä tilannut, toimii ilmeisen hyvin. Tavara on, no kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä siis laadultaan. Ymmärtääkseni antavat hyvin rahoja bäk jos joutuu tekee valituksen jostain syystä esim. jos tuote ei ihan vastaa kuvausta. Mä ite oon käyttänyt eniten dx.comia ja aliexpressiä. Toimii hyvin. Alilta on helppo tilata ainakin, löytyy vaikka mitä. Paras oli kahdeksan senttiä (0,08€) maksanut tuote joka tuli ilman postikuluja himaan :) Hyvin postittelevat ilmatteeksi mutta toimitusajat on välillä eeeeritttääääiiiinnn pitkiä.
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Onkos kellään kokemuksia Ruotsalaisesta nettikaupasta nimeltä webhallen.com? Ois halvalla XBOX one + Fifa 17 bundle siellä ja tuota olen katellut jo pitemmän aikaa. Lähinnä tässä mietin siis että jos kauppa luotettava, niin laitan tilaukseen enkä odottele enää black fridaytä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Onkos kellään kokemuksia Ruotsalaisesta nettikaupasta nimeltä webhallen.com? Ois halvalla XBOX one + Fifa 17 bundle siellä ja tuota olen katellut jo pitemmän aikaa. Lähinnä tässä mietin siis että jos kauppa luotettava, niin laitan tilaukseen enkä odottele enää black fridaytä.

Itse en tiedä tuosta putiikista mitään, mutta tässä jotain mitä muropuolelta löytyi: Webhallen kokemukset | MuroBBS
 
Viimeksi muokattu:

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Onko kenelläkään täällä kokemusta Wish-nimisen verkkokaupan käytöstä? Jos on niin millaisia?

Mulla on paljonkin kokemusta. Tuotteet siellä on todella halpoa ja lähinnä piraattituotteita. Vaatteet on ERITTÄIN heikkolaatuisia. Sen sijaan pienelektroniikkaa (kännykkä, tabletti, kaiutin...) suosittelen ostamaan, on halpaa ja mulla ainakin kaikki sen puolen tuotteet toiminut hyvin. Asiakaspalvelu on reilua, nopeaa ja hyvittää helposti paskan tavaran hinnan jos nyt haluaa 3 Euron paidasta rahat takaisin. Tuotteet tulee Kiina, Pakistan, Indonesia jne jotenka kestää hyvin kauan että saapuu perille, noin kuukauden verran.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuliko shoppailtua netissä ja nyt on morkkis? Ei ihme, että verkko-ostoksista palautetaan lähes puolet | Yle Uutiset | yle.fi

Tuo itse asia ei ole ollenkaan ihmeellinen vaan tämä:

"Verkkoteollisuus ry:n toimitusjohtaja Maria Rajakallion mukaan erityisesti mobiilin verkkokauppa kasvaa tällä hetkellä rajusti.

– Mobiilin verkkokaupan arvioidaan kasvavan yli 200 prosenttia nopeammin, kuin koko verkkokauppa kasvaa ensi vuoden aikana, Rajakallio kertoo."

Ostin ensimmäisen kerran netistä vuonna 1997 ja maksui hoitui helposti lähettämällä seteleitä oikein Amerikkaan asti. Muutenkin tulee aina jotain tilattua, mutta ilmeisen vähän kuitenkin, jos lippuja ei lasketa.

Siis kuka helvetti tilaa jollain typerällä luurilla verkkokaupasta jotain? Johan se on välillä riittävän hankalaa kirjoittaa vaikka Jatkoajalle sellaisella vehkeellä. Niin no, ei sillä, eipä ole tullut koskaan mieleen edes kokeilla. Jotain vetoja olen joskus laittanut ja jonkun laskun maksanut.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kuka helvetti tilaa jollain typerällä luurilla verkkokaupasta jotain?
Minä tunnen paljonkin ihmisiä, joille älypuhelin on ainoa tietokone. Me nörtit olemme sitten erilaisia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis kuka helvetti tilaa jollain typerällä luurilla verkkokaupasta jotain? Johan se on välillä riittävän hankalaa kirjoittaa vaikka Jatkoajalle sellaisella vehkeellä. Niin no, ei sillä, eipä ole tullut koskaan mieleen edes kokeilla. Jotain vetoja olen joskus laittanut ja jonkun laskun maksanut.

Eihän sitä tarvitse kun pari napin painallusta ja tilaus on lähtenyt menemään noilla sovelluksilla. Jossain Wishissä kokoajan tulee ehdotuksia mitä tilata ja sitten pistät ne parilla napilla tulemaan ja maksat laskun sitten sen jälkeen kun tavarat kotosalla. Vähän samalla tyylillä saa viikonlopun juomatkin halutessaan kotiin asti, toki muutaman viikon viiveellä :) Oikeastaan ei taida enää olla juurikaan montaa asiaa mitä ei saisi kotiovelle ja jopa aika edullisesti, melkeinpä kohta ei kannata kotiovelta lähteä mihinkään, toki moni on kotiansa kuollutkin ettei sinne kannata jäädä, mutta miettii ettei pankkeihin enää saa tulla ja kauppojen isoin valikoima ´melkeinpä netissä ja kivijalasta löytyy vain suosituimat asiat..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös