Ostoksilla nettikaupassa

  • 178 770
  • 570

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Auttakaas hieman nopsaan. Yritin käydä hakemassa pakettia tänään postista ja he ilmoittivat että se on luovutettu jo jouluaattona. Postin chatissä asiaa selvitettiin ja paketti on todellakin annettu jollekin toiselle. Posti yrittää pyyhkiä käsiään hommasta toteamalla että he eivät pysty enää jäljittämään pakettia koska kuka vaan on voinut käydä hakemassa paketin, ja pyysivät minua olemaan yhteydessä lähettäjään että lähettävät uuden paketin.

Mutta eikö Posti oli tästä ihan laillisestikin vastuussa eikä lähettäjä, kun ovat luovuttaneet väärälle henkilölle paketin. Ja ei muka pysty jäljittämään, kun Posti on luovuttaessaan paketin viivakoodilukijalla lukenut kaverin ajokortin, joten siitä sitten vaan numeropalvelusta Posti selvittämään asiaa.

Eli eikös mulla ole perustelut ilmoittaa heille että homma menee poliisille, jos ei Posti meinaa tehdä mitään.

Onkohan kyseestä mistä tilattu tuote? ainakin kiinantilauksista esim. wishin kautta monesti annetaan väärä seurantakoodi
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

Postin näkökulmasta sinä olet ulkopuolinen. Postilla on sopimusketjutus lähettäjään, ei sinuun.

Jos Posti on luovuttanut lähetyksen väärälle vastaanottajalle, nìin kyseessä on sopimusrikkomus, mutta ei sinuun nähden vaan lähettäjään. Sinua kiinnostava ongelma on sinun ja tavaran myyjän välinen. Ostit tavaran, mutta et saanut sitä. Siinä sinun ongelmasi ja taho jonka kanssa asiaa selvittää.

Jos myyjä ei suostu laittamaan uutta toimitusta, niin vaadi rahoja takaisin. Älä suostu siihen, että valtuuttavat sinut hoitamaan asiaa Postin kanssa, koska saamasi korvaussumma on suuruusluokkaa 20 euroa per alkava kilo.

Polìisilla uhkailu on siis turhaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nyt oon vähän kattellu noita kiinantuotteita ja jotain pientä tarviketta sieltä tilannutkin ja osalla tekee jotain ja osalla taas ei.

Onkos täällä kettään, joka olisi kiinalaisilta tms. tilannut sellaista älyranneketta, mikä keskustelee androidin kanssa? Ihan vaan kyselen, että onko mitään järkeä tilata moista ja saako sieltä edes toimivaa vekotinta?
En ole ihan varma tarvinko edes tuollaista laitetta ja siksi olisi mukava kokeilla jotain halpaa versiota, mikä toimisi edes hetken ja sitten voisi ostaa jostain paremman ja kalliimman, jos tunnen sille tarvetta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Vuokralainen Ei sellaisella rannekkeella/kellolla tee yhtään mitään. Ei niin kerta kaikkiaan mitään. Jos on puhelin taskussa ja tulee puhelu, niin myös ranneke ilmoittaa, että nyt tulee puhelu. Jippii. Kaikki muut toiminnot ovat joko turhia tai eivät toimi kunnolla halvoissa vehkeissä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
@Vuokralainen Ei sellaisella rannekkeella/kellolla tee yhtään mitään. Ei niin kerta kaikkiaan mitään. Jos on puhelin taskussa ja tulee puhelu, niin myös ranneke ilmoittaa, että nyt tulee puhelu. Jippii. Kaikki muut toiminnot ovat joko turhia tai eivät toimi kunnolla halvoissa vehkeissä.
Tätä mä vähän pelkäänkin. Toi ei mua kiinnosta pätkän vertaa, jotta ranne näyttää, et nyt puhelu tulee.
Lähinnä kiinnostaisi tietyistä syistä sellanen laite mikä mittaa unta(mitä siinä sitten mitataankin) ja fillarilenkeillä sykettä ja... No siinä ne tais ollakin. Eikun vois se nopeudenkin näyttää.
Tarvinnee joskus hankkia kunnon laite.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä mä vähän pelkäänkin. Toi ei mua kiinnosta pätkän vertaa, jotta ranne näyttää, et nyt puhelu tulee.
Lähinnä kiinnostaisi tietyistä syistä sellanen laite mikä mittaa unta(mitä siinä sitten mitataankin) ja fillarilenkeillä sykettä ja... No siinä ne tais ollakin. Eikun vois se nopeudenkin näyttää.
Tarvinnee joskus hankkia kunnon laite.
Itsellä ollut käytössä Xiaomin Mi Band 2 ehkä vuoden ajan. Ihan kivasti tuntuu toimivan, vaikka noiden uniseurantojen tarkkuudestahan ei koskaan tiedä. Parilla kympillä saa esim GearBestistä ja Suomessakin noita myydään, mutta hinta on luonnollisesti korkeampi. Täytyy sanoa, että on varsinkin hintaan nähden ollut erittäin hyvä kokemus ja useampi tuttukin on hommannut samanlaisen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tätä mä vähän pelkäänkin. Toi ei mua kiinnosta pätkän vertaa, jotta ranne näyttää, et nyt puhelu tulee.
Lähinnä kiinnostaisi tietyistä syistä sellanen laite mikä mittaa unta(mitä siinä sitten mitataankin) ja fillarilenkeillä sykettä ja... No siinä ne tais ollakin. Eikun vois se nopeudenkin näyttää.
Tarvinnee joskus hankkia kunnon laite.
Apple Watch 3 cellular on toiveissa mutta nämä kehityksen jälkijunaan jääneet kotimaiset operaattorit eivät tue sähköistä sim-korttia jonka laite vaatii.
Voisi oikeasti jättää kännyn himaan liikkuessa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Hyvää ja suht edullista reppua etsiskelen. Repun ei tarvitsisi olla mikään kamalan iso, koska sille olisi käyttöä lähinnä pyörälenkeillä, kävelylenkeillä ja työmatkoilla eväiden kuljetusta varten. Toki sinne saa salikamatkin mahtua eli lähinnä kengät, pyyhe ja vaihtovaatteet. Ulkonäköä yms tärkeämpää on hyvä istuvuus selkään.

Aiemmin mulla oli pirun hyvä https://m.bikester.fi/haglofs-corker-medium-paivalaukku-musta-335290.html -reppu, mutta vetoketju sanoi sopimuksensa irti. Toi olis muuten hyvä vaihtoehto, mutta on vähän liian kallis. Maksoin vuosia sitten tuosta jotain 50€.

Oisko kellään vinkata hyvää reppua reilusti alle satasen hintaan?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Hyvää ja suht edullista reppua etsiskelen. Repun ei tarvitsisi olla mikään kamalan iso, koska sille olisi käyttöä lähinnä pyörälenkeillä, kävelylenkeillä ja työmatkoilla eväiden kuljetusta varten. Toki sinne saa salikamatkin mahtua eli lähinnä kengät, pyyhe ja vaihtovaatteet. Ulkonäköä yms tärkeämpää on hyvä istuvuus selkään.

Aiemmin mulla oli pirun hyvä https://m.bikester.fi/haglofs-corker-medium-paivalaukku-musta-335290.html -reppu, mutta vetoketju sanoi sopimuksensa irti. Toi olis muuten hyvä vaihtoehto, mutta on vähän liian kallis. Maksoin vuosia sitten tuosta jotain 50€.

Oisko kellään vinkata hyvää reppua reilusti alle satasen hintaan?

Savotta LJK 202 päiväreppu

Miltäs tuo linkin reppu vaikuttaisi? Itselläni on tuollainen ja olen ollut varsin tyytyväinen. Toki kannattaa muitakin vinkkejä odotella. Linkki siis Varustelekan sivuille.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koska vihaan käydä vaatekaupoissa, olen viimeisen 4-5 vuoden ajan ostanut melkein kaikki vaatteet verkkokaupoista: Zalando (farkkuja, paitoja, kengät), Disturb (mageita paitoja), Unisportstore (jalkapallo- ja treenipaitoja).
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koska vihaan käydä vaatekaupoissa, olen viimeisen 4-5 vuoden ajan ostanut melkein kaikki vaatteet verkkokaupoista: Zalando (farkkuja, paitoja, kengät), Disturb (mageita paitoja), Unisportstore (jalkapallo- ja treenipaitoja).
Sama homma. Itse teen noin kerran vuodessa 100-150€ tilauksen Topstreetweariin, joka myy oman tyylini mukaisia vaatteita. Tykkään kyllä älyttömästi tuosta kaupasta, laatutuotteita löytyy jatkuvasti hyvällä hintaa. Kenkiä en ole vielä uskaltanut netistä tilata, ne on pitänyt hakea perinteiseen tyyliin jostain kivijalasta.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sama homma. Itse teen noin kerran vuodessa 100-150€ tilauksen Topstreetweariin, joka myy oman tyylini mukaisia vaatteita. Tykkään kyllä älyttömästi tuosta kaupasta, laatutuotteita löytyy jatkuvasti hyvällä hintaa. Kenkiä en ole vielä uskaltanut netistä tilata, ne on pitänyt hakea perinteiseen tyyliin jostain kivijalasta.

Farkkuja ostin pitkään vaatekaupoista siten, että ilmoitin myyjälle merkin, mallin ja koon ja aina oli sopivat, niin helppo ollut tilata tältä pohjalta Zalandosta - varsinkin, kun valikoima parempi kuin kaupoissa. Kenkien kanssa ollut myös aina helppoa ja kesällä tilasin ekaa kertaa Zalandosta. Paitojen suhteen voi olla vaikea valita M:n ja L:n välillä (esim. italialaiset ja espanjalaiset koot pienempiä), mutta noissa on yleensä mitat ilmoitettu ja niitä sitten vain vertaillen omiin paitoihin.

En ole tilannut yhtäkään vaatetta, joka olisi pitänyt palauttaa. Eiku sori, muistin just, että 7 v sitten tilasin liian pienen villapuseron Varustelekasta.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tilasin Gigantista uuden kotiparturilaitteen Black Friday -tarjouksesta. Seuraavana päivänä tilasin Verkkokauppa.comista tyttärelle helkkarinmoisen Ryhmä Hau -aluksen. Jälkimmäinen tuli keskiviikkona postiin. Gigantin toimitusta odottelen edelleen.

Se nyt vaan on tyhmää ostaa Gigantista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen meininkiä Ruotsin huuto.netissä, eli Traderassa. Tai no tuo on ehkä lähempänä paikallista ebaytä, paljon firmamyyjiä.
No mutta kuitenkin, olen etsiskellyt vaimolle posliinia (kyllä) ja sitä on tarjollakin. Osallistuin huutokauppaan ja voitin sen, 900kr oli voittava hinta. Hintavaraus ei ylittynyt mutta kuvittelin että niinkuin huuto.netissäkin, voin sitten myyjän kanssa neuvotella oikeasta hinnasta. Mutta eihän se mennytkään niin, vaan myyjällä oli "buy it now" hinta samalle tuotteelle 2495kr, eikä siitä suostunut tai ilmeisesti Traderan ehtojen mukaan voinutkaan tingata. Samaa tuotetta oli muilla myynnissä suoralla 1280kr hinnalla, siis ilman huutokauppaa.

Mikä helvetin järki on edes järjestää tuollainen huutokauppa, jos hintavaraus on yhtä kuin suoran kaupan hinta ja se on asetettu todella ylihintaiseksi?

No ostin sitten suoralla kaupalla tuon 1280kr. Saa nähdä monessako osassa kipot tulee.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ehkä enemmän ihmettelyketjun kamaa, mutta tämä osui hakuun, joten tänne ihmettely. Tilasin launtaina erään kotimaisen toimijan nettisivuilta harrastukseen liittyvää kamaa ja maksoin verkkopankin kautta. Tilauksen seuranta ilmoitti tähän päivään asti "tilaus vastaanotettu", mikä on mielestäni hiukan outoa. En huolestunut tilanteesta, koska olin aikanaan puljua edelleen pyörittävän kaverin kanta-asiakas ja hyvänpäivän tuttu. Itse asiassa luulin, että tilaamaani tuotetta ei ollut hyllyssä ja jäi odottamaan tukkutoimitusta tai jotain. Äsken tipahti meiliin ilmoitus Klarnalta, että "maksu suoritettu". Toi on varmaan ihan normaalia, mutta en ole missään nettikaupassa törmännyt vastaavaan ilmiöön tai viiveeseen. Kaikkialla muualla pankkimaksu on mennyt heti perille ja tilauksen tila muuttuu "käsittelyyn" tms.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Äsken tipahti meiliin ilmoitus Klarnalta, että "maksu suoritettu". Toi on varmaan ihan normaalia, mutta en ole missään nettikaupassa törmännyt vastaavaan ilmiöön tai viiveeseen. Kaikkialla muualla pankkimaksu on mennyt heti perille ja tilauksen tila muuttuu "käsittelyyn" tms.

Muistaakseni minulla Adlibris-tilaukset noudattivat samaa kaavaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Klarnalla kai ihan normaalia että maksukin etenee vasta kun tilaus lähtee maksutavasta riippumatta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Klarnalla kai ihan normaalia että maksukin etenee vasta kun tilaus lähtee maksutavasta riippumatta.
Voisitko hiukan suomentaa tuota? Siis tilaus lähtee? Sehän on ensimmäinen tapahtuma ketjussa, jos puhumme samaa kieltä. Valitaan tuote, maksutapa ja vahvistetaan tilaus. Tässä mun tapauksessa maksu eteni kolmen arkipäivän päästä. Tilaus on edelleen tilassa "vastaanotettu". Tuotteita ei ole kerätty eikä lähetetty. Vai mitä meinaat?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olen olettanut, että Klarnan tapauksessa myyjä lähettää Klarnalle tiedon siitä, että tilaus olisi kerätty ja lähetetty ja tämän tiedon perusteella Klarna sitten veloittaa valitulla tavalla. Selasin omia postejani ja Klarnan veloitusviesti on tullut samaan aikaan 'TIlauksesi on lähetetty' -viestin kanssa eli raha siirtyy kun tavara lähtee. Olen tosin aina maksanut kaikki Klarnat kortilla, mutta oletin että maksutavasta riippumatta maksu ei mene tilaushetkellä. Korkeintaan syntyy katevaraus, jos verkkopankin kautta tai debit-kortilla maksaa.
Saattaa toki olla että myyjän päässä on joku koodin vääntäjä tehnyt homman niin, että tieto Klarnalle ja tilauksen tilan muuttaminen verkkokaupassa pitää tehdä erikseen?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No joo, onhan nyt juhannusviikko ja kaikkea. Mutta...

Lähetyksen seuranta:

2019-06-18 12:40 PostNord Vantaa Suomi
Lähetys on saapunut jakeluterminaaliin

Laskettu toimituspäivä on 24.6.2019


Onhan tuosta lähikaupan automaatista, joka siis on yksi toimitusvaihtoehdoista, peräti 20 minuutin ajomatka Vantaan jakeluterminaaliin.
 

Puster

Jäsen
Kaikkialla muualla pankkimaksu on mennyt heti perille ja tilauksen tila muuttuu "käsittelyyn" tms.
En sano, että tässä on käynyt näin mutta jossain määrin vastaavia tapahtumia nähneenä, usein näissä on kyse paluun verkkokauppaan epäonnistumisesta. Eli siis jos verkkopankista ei selain palaudu oikeaan paluulinkkiin (suom. sinne verkkokauppaan), niin maksu ei välttämättä kirjaudu mihinkään järjestelmään. Näissä tapauksissa sitten suoritus seikkailee pankkien välisissä järjestelmissä ja pankkipäivien viiveiden vuoksi saattaa "käsittelyyn" siirtymisessä kestää yllättävänkin kauan.

Eli ei kannata selainta sulkea heti sen maksun jälkeen verkkopankissa tai laskuttajan järjestelmissä vaan se linkki 'palaa verkkokauppaan' (tjsp) on siellä ihan syystä.

Toimitusviiveet on sitten ihan toinen juttu ja niistä en tiedä mitään.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tilasin Gigantista uuden kotiparturilaitteen Black Friday -tarjouksesta. Seuraavana päivänä tilasin Verkkokauppa.comista tyttärelle helkkarinmoisen Ryhmä Hau -aluksen. Jälkimmäinen tuli keskiviikkona postiin. Gigantin toimitusta odottelen edelleen.

Se nyt vaan on tyhmää ostaa Gigantista.
Ja se niiden osta kätevästi netistä ja nouda "nopeasti jonottamatta". Paitsi että siellä noutopuljussa saa vuoronumeron kouraan ja pari työntekijää hoitaa niin noudot, palautukset kuin valituksetkin turhaa kiirettä pitämättä. Yleensä sais varmasti nopeammin liikkeestä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No joo, onhan nyt juhannusviikko ja kaikkea. Mutta...

Lähetyksen seuranta:

2019-06-18 12:40 PostNord Vantaa Suomi
Lähetys on saapunut jakeluterminaaliin

Laskettu toimituspäivä on 24.6.2019


Onhan tuosta lähikaupan automaatista, joka siis on yksi toimitusvaihtoehdoista, peräti 20 minuutin ajomatka Vantaan jakeluterminaaliin.
Mulla on työn puolesta liikaakin kokemusta kyseisen firman kuluttajapuolen jakelusta. Aivan normaalilta niiden touhulta näyttää...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En sano, että tässä on käynyt näin mutta jossain määrin vastaavia tapahtumia nähneenä, usein näissä on kyse paluun verkkokauppaan epäonnistumisesta.
Nyt ei ollut siitä kyse. Paketti tuli viikon päästä himaan. Taitaa olla puljun sivulla edelleen "tilaus vastaanotettu":
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös