Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 786 530
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä toive on välitetty kehitysporukalle. En uskalla luvata, että kuinka paljon tuota vanhaa mediasoitinta vielä kehitetään. Meillä on kuitenkin suunnitelmissa se aiemminkin mainittu HTML5 pohjainen mediasoitin, joka on tulossa alustavien suunnitelmien mukaisesti alkavan talven aikana. Onko sinulla mahdollisuutta käynnistää castausta puhelimelta tai tabletilta?

Niko / Telia

No jos edes siihen uuteen versioon saisi, ettei ihan turhaan tullut tuota chromecastia hommattua. Hieman ihmeellistä kun kaikilla muilla tuo onnistuu, muttei teillä. Ei ole mahdollista castata kuin läppäriltä, kun käytössä on vain puhelimesta jaettu netti.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onpa ollut hauska lukea näitä juttuja täällä. Olin jo kesällä aivan varma että vituiks menee mutta täytyy myöntää: en olisi ikinä uskonut että näin iso firma voi näin päin vittua toimia; pakotetaan ihmisiä ostamaan jotain helvetin härpäkkeitä ja jumalauta kiskotaan vielä toimitusmaksua periaatteessa ei mistään kun se vitun boksi täytyy vielä palauttaa.No eipähän tartte tilata.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onpa ollut hauska lukea näitä juttuja täällä. Olin jo kesällä aivan varma että vituiks menee mutta täytyy myöntää: en olisi ikinä uskonut että näin iso firma voi näin päin vittua toimia.

Se ongelma tässä on nimenomaan firman koko eli liian iso.

Onko Telialla yövuorossa tekijöitä tällä hetkellä, niitä tekniikan poikia. Vai onko niin, että maanantaina jatkuu asioiden selvittely, kunhan ensin on luettu netistä lehdet ja joku juo kahviakin. Sanontana voi sanoa kellon ympäri tätä tehdään ja silti ei oikeasti tehdä. Ylimmältä johdolta ei kenties ole tullut ylityölupaa. Sellaiset pitää laittaa viikkoraporttiin ja sitten selitellä lukuja.

Pienempi pulju laittaisi työntekijöille viestiä, vaikka keskellä yötä voisitko tulla tänne nyt, kun se kausi alkaa kohta. Sitten alkaisi toimia.

Siinä on syy miksi IT-alasta tehdään komediaa eri tavoilla. Telia tekee niistä osapuilleen kaiken.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on ihan totta, että jos suurin osa katsojista soittaa meidän asiakaspalveluun juuri tuntia ennen pelin alkua tilatakseen Liigaa, niin hieman voi ruuhkaa muodostua.

Eikö Liigaa voi tilata muka interwebistä suoraan? Ei sitten.
Terv.nim. eioopuhelinta
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Eikö Liigaa voi tilata muka interwebistä suoraan? Ei sitten.
Terv.nim. eioopuhelinta
Tottakai voi. Tuolla viitattiin siihen, että 14.9 on luultavasti ruuhkaa ja tilaukset eivät mene läpi. Niin porukka soittaa suu vaahdossa aspaan. Itse en luota pätkääkään, että kaikki pääsevät 14.9 pelejä katsomaan. Toinen asia on myos se, näkyvätkö KAIKKI pelit kun jo yhden tuottaminen on ollut nuin vaikeaa. Ekalla kiekalla kuitenkin tulee 7 peliä samaan aikaan
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Sellaista mainetta on paha pyyhkiä pois kun sen on kerran saanut ja ihmiset suututtanut. Ja se heijastuu helposti muuhunkin bisnekseen, sen verran paljon lätkänseuraajia kuitenkin tästä maasta löytyy. Että ei mitään paineita.

Tässä on validi pointti. Kuten on tullut selväksi Telia haluaa myydä tässä kaikkea kivaa Liigan siivellä. Mutta jos homma kusee, niin käykin äkkiä juuri päinvastoin.

Kuten jossain ketjussa kerroin, itselläkin on firman puhelimet, nettiliittymät, officet ja muut Telian kautta. Jos oikein tulee paha mieli, niin äkkiä ne vaihtuu. Muutenkin tympii niiden laskutukset Arvatoineen päivineen.

Joten toivottavasti finanssipuolen jäbät ovat kynät pystyssä valmiina laskemaan kokonaissaldoa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Tottakai voi. Tuolla viitattiin siihen, että 14.9 on luultavasti ruuhkaa ja tilaukset eivät mene läpi. Niin porukka soittaa suu vaahdossa aspaan. Itse en luota pätkääkään, että kaikki pääsevät 14.9 pelejä katsomaan.
Itsekin operaattorialalla työskennelleenä voin kertoa että aivan varmasti näin tulee tapahtumaan. Joka helvetin vuosi tilanne on se että esim. MM-kisojen aikaan soitetaan noin minuutti ennen pelin alkua että pitäisi saada pelit näkymään heti tässä ja nyt, mikä on kun kesti näin kauan vastata? Varmaan se että sun lisäksi on miljoona muutakin jonossa.

Toki nykyään luulisi että nettikatselussa sen katseluoikeuden pitäisi aktivoitua saman tien, etenkin jos siis ihminen lisää sen asiakkaan asiakaskortille. En tiedä meneekö näin käytönnössä, mutta luulisi. Eri juttu tv-korttien kanssa kun niissä saattaa oikeasti mennä hetki kun kanaville tulee se valtuututs ja etenkin jos niitä kanavia on valtuutusjonossa niin siinä voi mennä hetki. En osaa sanoa onko nettipalveluissa samanlaista jonoa. Muistaakseni DNA:lla menee niin että DNA TV -palvelussa maksukanavat tulee aikalailla heti näkyväksi ja TV-kortin kanssa aktivoituminen saattaa vaihdella jostain kymmenestä minuutista muutamaan tuntiin.

Kaikkein parhaita tilanteita on vuosien aikana olleet kyllä sellaiset jotka tilaa kanavapaketin tosiaan n. minuutin ennen Suomen pelin alkamista, kysytään että onko sulla se vanha tv-kortti vielä tallessa. Ai ei ole, missä on lähin myymälä? Niinjoo 300 kilometriä matkaa. No hei mukaan kuuluu tämä nettipalvelu. Ai sulla ei ole nettiä. No kortti tulee muutamassa päivässä, paitsi kun nyt on perjantai niin ehkä tiistai-keskiviikko akselilla se tulee.

Ja tämäkin on luonnollisesti operaattorin vika kun ei saada teleportattua asiakkaalle tv-korttia tuhannen kilometrin päähän. Asiakashistoriasta vielä löytyy että sama asiakas on tyyliin joka vuosi perseillyt samalla tavalla ja joka vuosi on käyty sama keskustelu läpi että pidä se kortti tallessa tai tilaa vaikka viikkoa aikaisemmin niin ei tule kiire. TV-kortistakin saa sen korttivuokran yleensä pois jos ei ole varsinaista kanavapakettia tilattuna.

Menee nyt osittain aiheen ohi mutta siis hyvänä nyrkkisääntönä ja ohjenuorana kaikille jotka niitä pelejä meinaa katsella niin tilatkaa se paketti nyt vaikka edes vuorokautta aikaisemmin niin ei tule kiire.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Itsekin operaattorialalla työskennelleenä voin kertoa että aivan varmasti näin tulee tapahtumaan. Joka helvetin vuosi tilanne on se että esim. MM-kisojen aikaan soitetaan noin minuutti ennen pelin alkua että pitäisi saada pelit näkymään heti tässä ja nyt, mikä on kun kesti näin kauan vastata? Varmaan se että sun lisäksi on miljoona muutakin jonossa.

Tätähän minäkin olen tässä Teliankin näkövinkkelistä toitottanut. Nyt palstan ”itkijät” ovat vielä hyvin pieni vähemmistö, aivan pikkuriikkinen murto-osa. Meidän ”kusipäiden” joukko noin satakertaistuu kun kausi pyörähtää ensi perjantaina käyntiin. Silloin paska osuu tuulettimeen ja pahasti.

”Miten tilataan?” Ja jopa ”jaa, multa ei siis onnistu koko tilaaminen, vai?”

”No, tilaus tehty. Miten katselen?” Ja jopa ”jaa, multa ei siis onnistu koko katseleminen, vai?”

Varautukaa paskamyrskyyn Telialla. Vaikka tuotanto lupaustenne mukaisesti toimisikin kunnolla joka paikkakunnalla (joka on hyvin epätodennäköinen skenaario), asiakas on tilaaja ja törmää ensimmäisiksi noihin kahteen asiaan. Tällä hetkellä nimenomaan tämä asiakkaan prosessi on kaukana toimivasta ja helposta. Vielä kauempana se on asiakaslähtöisyydestä, jos siellä Telialla joku vielä tämmöisestä hölynpölystä on kiinnostunut.

Menee nyt osittain aiheen ohi mutta siis hyvänä nyrkkisääntönä ja ohjenuorana kaikille jotka niitä pelejä meinaa katsella niin tilatkaa se paketti nyt vaikka edes vuorokautta aikaisemmin niin ei tule kiire.

Ei palstaveli tai -sisar lähde tähän. Empiiristen kokemusteni mukaan syy on siinä että joutuu maksamaan yhden päivän ylimääräistä. Tämä tekee kuitenkin 0,66€-0,83€.
 
Viimeksi muokattu:

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Menee nyt osittain aiheen ohi mutta siis hyvänä nyrkkisääntönä ja ohjenuorana kaikille jotka niitä pelejä meinaa katsella niin tilatkaa se paketti nyt vaikka edes vuorokautta aikaisemmin niin ei tule kiire.
Tai sitten katsotaan piraattistreamia. Itsellä näyttää vaihtoehdot olevan kauden avauksessa katsoa kännykästä, piraattistreamistä tai vaihtoehtoisesti kuunnella radiosta pelin kulkua. Ellen sitten mene ostamaan uutta läppäriä. Ensi viikonloppuna ei ole omaa telkkaria käytettävissä. Mutta toisaalta, radiosta seuraaminen ja satunnaiset hallilla käynnit ovat "blast from the past", kivaa nostalgiaa toisaalta, jos sitten keväällä html5 olisi toiminnassa.
 

Mettis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
Ei palstaveli tai -sisar lähde tähän. Empiiristen kokemusteni mukaan syy on siinä että joutuu maksamaan yhden päivän ylimääräistä. Tämä tekee kuitenkin 0,66€-0,83€.
Tätähän voisi verrata vaikka siihen, että olet lähdössä ulkomaille ja menet viimeisellä mahdollisella kulkuvälineellä lentokentälle, mutta myöhästyt liikenneonnettomuuden takia. Siinä on turhaan syyttää ketään muuta kuin itseään, miksi näin kävi. Tätä ei kovin moni tunnu tajuavan. Helpompaa toki syyttää muita ja vaahdota pää punaisena, muut toki saavat tällaisesta komediaa..
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tätähän voisi verrata vaikka siihen, että olet lähdössä ulkomaille ja menet viimeisellä mahdollisella kulkuvälineellä lentokentälle, mutta myöhästyt liikenneonnettomuuden takia. Siinä on turhaan syyttää ketään muuta kuin itseään, miksi näin kävi. Tätä ei kovin moni tunnu tajuavan. Helpompaa toki syyttää muita ja vaahdota pää punaisena, muut toki saavat tällaisesta komediaa..

Ihan osuva vertaus. Tietysti sillä erolla, että liikenneonnettomuuden riski on kohtuullisen pieni. Tässä Telian tapauksessa totaalinen liikennekaaos on 100% varmaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Ei palstaveli tai -sisar lähde tähän. Empiiristen kokemusteni mukaan syy on siinä että joutuu maksamaan yhden päivän ylimääräistä. Tämä tekee kuitenkin 0,66€-0,83€.
Noin yleisesti ymmärrän kyllä säästöidean siinä että esim. Kärppien fanina tilaan paketin vasta siinä syyskuun puolivälissä koska Telia näyttää ensimmäisen Kärppien pelin vasta 15. syyskuuta. Harjoituskauden pelejä ei Telian paketista näe, joten en itsekään kyllä kovin mielelläni täyden kuukauden hintaa lähde maksamaan. Kärppien suhteen käy itse asiassa jopa vielä pieni säkä kun 15.9. pelattava avauspeli tulee TV5:ltä ilmaiseksi, joten tilauksen kanssa ei ole mikään kiire.

En nyt ihan päiväkohtaista säästöä lähde miettimään, mutta kyllä minä sillä n. 8-10 eurolla ostan itselleni vaikka kaljaa kuin että maksan ylimääräistä Telialle turhasta puolikkaasta kuukaudesta. Ilmaiseksi ei pidä saada mitään, mutta mielestäni on ihan reilua maksaa liigatuotteestakin siitä asti kun niitä pelejä on oikeasti mahdollista katsella.

Sekavaksi meni tämäkin viesti, mutta toivottavasti nyt vähän sait kiinni. Kannattaa maksaa se 80 senttiä ylimääräistä yhdeltä päivältä kuin menettää vaikka ensimmäisen päivän pelit sen vuoksi että et kerennyt jonoon ajoissa. Ja joo, ei se iso raha ole maksaa koko kuukauden hinta, mutta jos minä esimerkiksi ostan itselleni litran maitoa niin en minä siitä halua maksaa puolentoista litran hintaa, vaikka se ei paljoa maksaisikaan.

Tai sitten katsotaan piraattistreamia.
Joo olisi pitänyt sanoa että "Ne ketkä meinaa Telialta liigapaketin tilata" niin ei pääse tällä tavalla hassuttelemaan :)
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Joo olisi pitänyt sanoa että "Ne ketkä meinaa Telialta liigapaketin tilata" niin ei pääse tällä tavalla hassuttelemaan :)
En itseasiassa hassutellut tuolla. Ajattelin vain kun kaikki eivät saaneet tilausta hoidettua netin kautta, vaan tilaus jäi jonnekkin limboon. Sitten jos luottotiedot olivat menneet, niin piti soittaa aspaan yms. Tai sitten se chrome-lisäpalikan ja käyttikseen toisen lisäpalikan asennus (tämäkin aiheuttanut osalle ongelmia, eikä ongelma ole johtunut läheskään aina käyttäjästä) Eli vaikka olisit tilaamassa liigapaketin Telialta, niin kannattaa katsoa valmiiksi joku piraattistream valmiiksi. Kun ilmeisesti ainoat varmasti (tai varmemmin) toimivat tavat ovat Telian laajakaista + digipoksi taikka sitten win10-sovellus. Ilmeisesti omenatelkkarille löytyy myös appi?
 

Telia

Jäsen
Itsekin operaattorialalla työskennelleenä voin kertoa että aivan varmasti näin tulee tapahtumaan. Joka helvetin vuosi tilanne on se että esim. MM-kisojen aikaan soitetaan noin minuutti ennen pelin alkua että pitäisi saada pelit näkymään heti tässä ja nyt, mikä on kun kesti näin kauan vastata? Varmaan se että sun lisäksi on miljoona muutakin jonossa.

Toki nykyään luulisi että nettikatselussa sen katseluoikeuden pitäisi aktivoitua saman tien, etenkin jos siis ihminen lisää sen asiakkaan asiakaskortille. En tiedä meneekö näin käytönnössä, mutta luulisi. Eri juttu tv-korttien kanssa kun niissä saattaa oikeasti mennä hetki kun kanaville tulee se valtuututs ja etenkin jos niitä kanavia on valtuutusjonossa niin siinä voi mennä hetki. En osaa sanoa onko nettipalveluissa samanlaista jonoa. Muistaakseni DNA:lla menee niin että DNA TV -palvelussa maksukanavat tulee aikalailla heti näkyväksi ja TV-kortin kanssa aktivoituminen saattaa vaihdella jostain kymmenestä minuutista muutamaan tuntiin.

Kaikkein parhaita tilanteita on vuosien aikana olleet kyllä sellaiset jotka tilaa kanavapaketin tosiaan n. minuutin ennen Suomen pelin alkamista, kysytään että onko sulla se vanha tv-kortti vielä tallessa. Ai ei ole, missä on lähin myymälä? Niinjoo 300 kilometriä matkaa. No hei mukaan kuuluu tämä nettipalvelu. Ai sulla ei ole nettiä. No kortti tulee muutamassa päivässä, paitsi kun nyt on perjantai niin ehkä tiistai-keskiviikko akselilla se tulee.

Ja tämäkin on luonnollisesti operaattorin vika kun ei saada teleportattua asiakkaalle tv-korttia tuhannen kilometrin päähän. Asiakashistoriasta vielä löytyy että sama asiakas on tyyliin joka vuosi perseillyt samalla tavalla ja joka vuosi on käyty sama keskustelu läpi että pidä se kortti tallessa tai tilaa vaikka viikkoa aikaisemmin niin ei tule kiire. TV-kortistakin saa sen korttivuokran yleensä pois jos ei ole varsinaista kanavapakettia tilattuna.

Menee nyt osittain aiheen ohi mutta siis hyvänä nyrkkisääntönä ja ohjenuorana kaikille jotka niitä pelejä meinaa katsella niin tilatkaa se paketti nyt vaikka edes vuorokautta aikaisemmin niin ei tule kiire.

No nyt on mestari @Roger Moore paketoinut asiat värikkäästi nippuun. Teksti laittoi vähän hymyilyttämään, mutta huomaan että sinulla on paljon taustatuntemusta ja tiedät, miten hommat toimii :)

Tässä oli tärkeitä pointteja, joista voisin tiivistää ja vahvistaa vielä muutaman kohdan.

Liigan (ja muiden kanavien) tilaaminen onnistuu netistä, puhelimitse asiakaspalvelusta tai käymällä Telian liikkeessä. Mikäli asiakkaalla on olemassa Telian kaapelikortti, Telia TV -digiboksi tai Telia TV -sovellus, niin kanavat saadaan varsin nopeasti toimimaan. Digiboksille ja sovellukseen kanavat avautuu nopeimmillaan ihan välittömästi tilauksen jälkeen. Kaapelikortille kanavien avautuminen voi ottaa jopa pari tuntia aikaa.

Uuden kaapelikortin tai digiboksin toimitus meiltä kestä yleensä pari arkipäivää, riippuen vähän postin kulkemisesta. Uuden Telia TV -sovelluksen tilaaminen onnistuu myös aivan hetkessä suoraan verkkokaupan kautta ja samalla voi valita haluamansa kanavapaketit kylkeen.

Suosittelen siis tekemään tilaukset hyvissä ajoin, jolloin voit varmistua että kanavat on perjantaina auki kun pelit alkaa.

Niko / Telia
 
Viimeksi muokattu:

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Nyt jäi kaapelikortin edestä Telia pois.
 

Telia

Jäsen
Nyt jäi kaapelikortin edestä Telia pois.

Muokkasin sen tuohon viestiin. Pitää tosiaan olla Telian kaapelikortti ja se toimii Telian kaapelitaloudessa. Tämä toki varmasti jo monille tuttua hommaa, kun näistä on niin paljon tässäkin ketjussa keskusteltu, mutta hyvänä kertauksena toki :)

Niko / Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muokkasin sen tuohon viestiin. Pitää tosiaan olla Telian kaapelikortti ja se toimii Telian kaapelitaloudessa. Tämä toki varmasti jo monille tuttua hommaa, kun näistä on niin paljon tässäkin ketjussa keskusteltu, mutta hyvänä kertauksena toki :)

Niko / Telia
Olisi ihan järkevää teillä sisäisesti nostaa vielä tapetille tätäkin asiaa. Asiakkaiden näkökulmasta on hyvin vaikea nähdä mitään järkevää syytä sille, että muiden operaattoreiden kaapeleita ei tueta. Vastauksena on teidän suunnalta aina saatu jotain tyyliin "koska meillä on yksinoikeus", mutta se ei itsessään selitä miksi tähän on päädytty. Jos jokaisella asiakkaalla olisi mahdollista valita miltä operaattorilta kaapeli-tv:n tilaavat, niin tällaisen yksinoikeuden käytön voisi hyvin ymmärtää, mutta kun nyt ollaan siinä tilanteessa, että yli puolet asiakaskunnasta ei Telian kaapelia itselleen saa, vaikka kuinka haluaisivat. Mitä Telia tässä siis voittaa? Suututtaa vain asiakkaat tarpeettomasti, eikä saa yhtään kaapeli-tv -tilausta lisää.

Jos taustalla on jokin muu syy, niin siitä kannattaisi julkisesti kertoa. Tällä hetkellä on havaittavissa pelkkää ärtymystä ja ihmetystä asian tiimoilta, kun yksikään asiakas ei tätä tilannetta voi ymmärtää.

Mitä järkeä on "pakottaa" yksinoikeutta, jos yritys ei itse siitä voi mitään hyötyä, tilausmäärät jäävät vähäisemmiksi ja asiakkaat suututetaan?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tässä on validi pointti. Kuten on tullut selväksi Telia haluaa myydä tässä kaikkea kivaa Liigan siivellä. Mutta jos homma kusee, niin käykin äkkiä juuri päinvastoin.

Kuten jossain ketjussa kerroin, itselläkin on firman puhelimet, nettiliittymät, officet ja muut Telian kautta. Jos oikein tulee paha mieli, niin äkkiä ne vaihtuu. Muutenkin tympii niiden laskutukset Arvatoineen päivineen.

Joten toivottavasti finanssipuolen jäbät ovat kynät pystyssä valmiina laskemaan kokonaissaldoa.
Meillä ei firmassa pomo ollut oikein tyytyväinen pitkään asiakassuhteeseen Telian kanssa ja kaikki liittymät meni vaihtoon. Vaihto oli kiikun kaakun suunnitteilla muutenkin, mutta tämä liigaspedeily oli viimeinen niitti. Moneen kertaan kuunneltulta tallenteelta kuuluu selvästi kuinka asiakaspalvelija hehkuttaa ilmaista preseasonia ja sitä, että laskutus alkaa siitä kun liigapelit alkaa. Ensin Telialta kiistettiin koko homma, mutta tallenteen kuulemisen jälkeen alkoi samanlaista seposta kuin täälläkin. Loppujen lopuksi myönsivät virheensä, mutta se virhe koitui asiakkaan maksettavaksi niin kuin ollut vuosien varrella Telian kanssa kaikissa ongelmatapauksissa. Nyt katkesi kamelilta kaula ja hyvin on hommat toimineet uuden operaattorin kanssa.

Sen verran tuosta jäi käteen, että tämä Telian myyntiporukan perseily on firmassa myyntitykeille malliesimerkkinä kuinka markkinointia ja myyntiä ei hoideta.

Tätähän voisi verrata vaikka siihen, että olet lähdössä ulkomaille ja menet viimeisellä mahdollisella kulkuvälineellä lentokentälle, mutta myöhästyt liikenneonnettomuuden takia. Siinä on turhaan syyttää ketään muuta kuin itseään, miksi näin kävi. Tätä ei kovin moni tunnu tajuavan. Helpompaa toki syyttää muita ja vaahdota pää punaisena, muut toki saavat tällaisesta komediaa..
Sinun esimerkissäsi asiakkaalle ei koidu mitään lisäkustannuksia siitä että on ajoissa liikenteessä, kyse on vain ja ainoastaan ajanhallinnasta. Telia sen sijaan on päättänyt rahastaa heidän tuotettaan testaavia ja työtään helpottavia lupauksiaan halventavilla laskuilla ja maksattaa ennakkotilaajia tyhjästä. "Tilaa ennakkoon- et menetä mitään" Jep jep.

Suosittelen siis tekemään tilaukset hyvissä ajoin, jolloin voit varmistua että kanavat on perjantaina auki kun pelit alkaa.
Liigapelit kyllä alkaa, mutta mielenkiinnolla odotellaan voiko niitä nähdä mistään huikealla kuva- ja äänimaailmalla höystettynä. Kovin isoa vetoa en lähtisi lyömään ongelmattoman avauskierroksen puolesta.
 

Telia

Jäsen
Olisi ihan järkevää teillä sisäisesti nostaa vielä tapetille tätäkin asiaa. Asiakkaiden näkökulmasta on hyvin vaikea nähdä mitään järkevää syytä sille, että muiden operaattoreiden kaapeleita ei tueta. Vastauksena on teidän suunnalta aina saatu jotain tyyliin "koska meillä on yksinoikeus", mutta se ei itsessään selitä miksi tähän on päädytty. Jos jokaisella asiakkaalla olisi mahdollista valita miltä operaattorilta kaapeli-tv:n tilaavat, niin tällaisen yksinoikeuden käytön voisi hyvin ymmärtää, mutta kun nyt ollaan siinä tilanteessa, että yli puolet asiakaskunnasta ei Telian kaapelia itselleen saa, vaikka kuinka haluaisivat. Mitä Telia tässä siis voittaa? Suututtaa vain asiakkaat tarpeettomasti, eikä saa yhtään kaapeli-tv -tilausta lisää.

Jos taustalla on jokin muu syy, niin siitä kannattaisi julkisesti kertoa. Tällä hetkellä on havaittavissa pelkkää ärtymystä ja ihmetystä asian tiimoilta, kun yksikään asiakas ei tätä tilannetta voi ymmärtää.

Mitä järkeä on "pakottaa" yksinoikeutta, jos yritys ei itse siitä voi mitään hyötyä, tilausmäärät jäävät vähäisemmiksi ja asiakkaat suututetaan?

Tuossa se selitys jo aika pitkälti tulikin. Lisäisin kuitenkin, että meillä on aidosti halu tarjota Liigan ottelut ihan kaikkien nähtäville ja pystytään se toteuttamaan omien jakelukanavien kautta. Tilanne olisi toinen jos meillä ei olisi tarjolla näin kattavia tv-palveluita, mutta meidän Telia TV on kaikkien suomessa asuvien käyttöönotettavissa. Ei näillä päätöksillä tietenkään ole tarkoitus ihmisten elämää hankaloittaa tai ketään suututtaa. Siitä syystä meillä on valjastettu asiakastuki laajasti liikkeelle, jotta pystytään tarjoamaan kaikille riittävästi apua Liigan tilaamisessa ja käyttöönotossa.

Moniin paikkoihin on myös hankittavissa meidän kaapeli-tv, mikäli joku haluaisi sellaiseen operaatioon ryhtyä. Ymmärrän että kukaan yksittäinen asukas ei voi kerrostalon kaapeli-tv operaattoria yksin muuttaa, mutta kyllä näitä vaihdoksia toisinaan tapahtuu taloyhtiön yhteisellä päätöksellä.

Kerrostaloon on mahdollista hankkia meidän valokuitu ja sitä kautta myös kaapeli-tv
Omakotitaloihin on samaan tapaan tarjolla valokuitua ja sitä kautta kaapeli-tv

Niko / Telia
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Telia Huomasin että kännykällä ei voi ottaa screenshottia ottelutallenteista. "Tämä sovellus ei salli kuvakaappauksia jne". Mikäs tässä on järki? Eikö tuotteelle olisi vaan eduksi jos katsojat pystyisivät jakamaan tällaista sisältöä? Honor 9 lite. Nopeasti kokeiltuna Areena, Ruutu, HBO ei ole tällaista rajoitusta.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Mikäs tässä on järki?
Arvelisin että tällä pyritään estämään pelien tallennus joillakin kuvankaappaus ohjelmilla. Tosin varmaan helppo kiertää..?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Arvelisin että tällä pyritään estämään pelien tallennus joillakin kuvankaappaus ohjelmilla. Tosin varmaan helppo kiertää..?
Joo varmaan, mutta nuo em muut appsit eivät ole nähneet tarpeelliseksi. Ja olisihan tuo aika kaukaa haettua, ts miten vähentäisi tuotteen myyntiä?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nopeasti kokeiltuna Areena, Ruutu, HBO ei ole tällaista rajoitusta.
Toisaalta taas sitten esim. Netflixistä löytyy samanlainen rajoitus eli ei Telia suinkaan ainoa palveluntarjoaja ole joka tuota harrastaa. Toki kun on Ruudun aikana tottunut, että kuvakaappauksia pystyy vaivatta laitteella kuin laitteella kiinnostavista tilanteista ottamaan ja kavereille jakamaan on tämä aika harmillista.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuossa se selitys jo aika pitkälti tulikin. Lisäisin kuitenkin, että meillä on aidosti halu tarjota Liigan ottelut ihan kaikkien nähtäville ja pystytään se toteuttamaan omien jakelukanavien kautta. Tilanne olisi toinen jos meillä ei olisi tarjolla näin kattavia tv-palveluita, mutta meidän Telia TV on kaikkien suomessa asuvien käyttöönotettavissa. Ei näillä päätöksillä tietenkään ole tarkoitus ihmisten elämää hankaloittaa tai ketään suututtaa. Siitä syystä meillä on valjastettu asiakastuki laajasti liikkeelle, jotta pystytään tarjoamaan kaikille riittävästi apua Liigan tilaamisessa ja käyttöönotossa.

Moniin paikkoihin on myös hankittavissa meidän kaapeli-tv, mikäli joku haluaisi sellaiseen operaatioon ryhtyä. Ymmärrän että kukaan yksittäinen asukas ei voi kerrostalon kaapeli-tv operaattoria yksin muuttaa, mutta kyllä näitä vaihdoksia toisinaan tapahtuu taloyhtiön yhteisellä päätöksellä.

Kerrostaloon on mahdollista hankkia meidän valokuitu ja sitä kautta myös kaapeli-tv
Omakotitaloihin on samaan tapaan tarjolla valokuitua ja sitä kautta kaapeli-tv

Niko / Telia
Ette pysty. Yli vuodessa olisi pitänyt saada jo HTML5 tulille, joka olisi tuota asiaa enemmän auttanut. Telialla on halu ainoastaan myydä omia tuotteitaan mahdollisimman paljon, joka on pörssiyritykselle ihan ymmärrettävää. Suurimpana ongelmana on että tavalliset kiekonseuraajat joutuvat tästä kärsimään.

Itsekkään en esimerkiksi pysty tilaamaan Telialta normaalia laajakaistaa tai hybridilaajakaistaa tänne, mobiililaajakaista onnistuisi, mutta sitten tarvitsee ostaa lisäantenneja yms ja kuuluvuus on kahteen muuhun verrattuna täysin paska, Telian kännykkäliittymäkin toimii ainoastaan yläkerrassa.

En halua hyökätä mitenkään henkilökohtaisesti sinua vastaan, kun kuitenkin suollat tuota paskaa työnantajasi "käskystä". Mutta se ei mene läpi niille ketkä osaa ajatella omilla aivoillaan. Ja et tietenkään tätä voi myöntää (koska työnantajasi on Telia), mutta tuota suurinta paskanjauhamista voisi hieman vähentää ja koittaa lopettaa tehdä mustasta valkoista.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Lisäisin kuitenkin, että meillä on aidosti halu tarjota Liigan ottelut ihan kaikkien nähtäville ja pystytään se toteuttamaan omien jakelukanavien kautta.

Älkääs nyt enää jaksako, @Telia. ”Toimii kaikilla ruuduilla” ym. muiden sloganien aika meni jo; kusitte omille nilkoille jo näiden kanssa. Tuo että pystytte toteuttamaan Liigan ottelut kaikille omien jakelukanavien kautta onkin jo sitten ihan täyttä paskaa. Sitä minä ainakaan en siedä.

Se on hyvä että on sentään halu tarjota Liiga kaikille. Toki uskottavuus tuonkin kanssa on tällä hetkellä vähän niin ja näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös