Mainos

Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 789 930
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Ymmärrän, että palautetta tulee paljon ja kaikkia ei voida toteuttaa, mutta ei tällaista asiaa (kuvaajien ammattitaidon puute) pitäisi edes joutua palautteen kautta korjaamaan. Kuvaajien ammattitaito on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista kokonaisuuden kannalta. Aivan sama mitä 4k-kuvaa saatte ruutuun jos kuvaaja näyttää jotain kulmakahinaa kiekon ollessa muualla. Käsittämätöntä, että touhu on jatkunut näinkin kauan. Tuo olisi pitänyt päättävien elinten todentaa jo pitsissä ja korjata välittömästi. Osoittaa vaan sen karun tosiasian, että Telialla on keskitytty aivan liikaa kuvan laatuun eli osoittaa päättävien tahojen kykenemättömyydestä selviytyä tehtävistään. No, se huomataan sitten viimeistään siinä vaiheessa, kun tilaajia ei saada tarpeeksi ja homma kusee taloudellisesti. Mutta onpahan huikeeta tekniikkaa sentään.

Tämä on kyllä ihan uskomaton juttu, että täällä hehkutetaan jotain tulevaa 4k-tekniikkaa, koska todellisuudessa se 4k-tekniikka on sitten näiden samojen hermannien käsissä joille tuottaa vaikeuksia saada ottelun tärkeät tapahtumat näkymään katsojille. Myytävä tuote on jääkiekko-ottelu ja jostain syystä sen ottelun näyttäminen toivottavalla tavalla tuntuu olevan Liigassa jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeata. Kameroiden zoom-napit voisi teipata tai repiä irti, niin se olisi jo ihan kelpo alku ja parempi kuin nykyinen tilanne. Ohjaajatkin voisivat katsoa pari peliä, vaikka NHL:n puolelta ja sen jälkeen miettiä miksi me vielä näytämme vaihtoon luistelevia pelaajia zoomilla pelin ollessa käynnissä?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Sinänsä tämä on epäreilua omalta osaltani Teliaa kohtaan. Kuvaus on samaa tasoa kuin Ruudulla - tai oikeastaan hieman parempaa koska on lisätty uusia kamerakulmia (maalintakaa ja maalin ylhäältä). Nuo sivukamerat vaan ovat edelleen niin supersurkeat (TJEU: Saipan voittomaali eilen) ja suurimman osan ajasta pääkamera zoomaa liian liian lähelle. Eilisessä pelissä tosin oli hetkiä jolloin aivan tietoisesti kuvausta rauhoitettiin pääkameran osalta ja kuvausjälki oli hetkittäin ihan kelvollista.

Ymmärrän mitä Telia koettaa saavuttaa grafiikoillaan - vaalea layout yhdistettyä Telian omaan tunnusväriin (violetti?) parantaa koko Telian brand recognitionia.

TV-app tukivaatimukset ja läppärillä HMDI-piuhalla katsominen ja muut symbian-tuki ruinaukset ovat minulle yhdentekeviä koska Ruutua katsoin chromecastilla siitä asti kun sovellukseen sen tuki tuli.

Pelin tapahtumien kuvaus on kuitenkin koko pelin ydin. On turha raahata studioon Ismo Lehkosta, Sean Bergenheimia ja studioisäntää keskustelemaan ekan erän kiistanalaisesta maalista. Menikö kiekko helposti vai muuttiko se suuntaa oman pakin luistimesta? Oliko siinä maalivahdin häirintää? Kävikö kiekko maalissa? Osuiko maila Immosta suuhun? Oliko Tyrväisen taklaus päähänkohdistunut vai ei? Puhutaan ja arvaillaan koska kuvamateriaali on JFK murhan Zapruder-filmin pikselimössöä.

Onko kyse sitten siitä että kun lähinnä TotoTV:stä tuttu ja päämajaansa Ylivieskassa omakotitalossa pitävä Streamteam Nordic osti aiemmin Liiga-tuotannosta vastanneen Wernen osakekannan niin Liigan merkitys Streamteamissa laski ja entisen Wernen jampat vaan pitävät yllä vuoden 2009 status quota kun Streamteamin johto keskittyy panostamaan siihen miten rivissä liikkuvia hevosia kuvataan?

Tässä on se ongelma, että vuoden 2009 kiekkotuotannon taso ei riitä enää vuonna 2018. Eikä muuten riittänyt moneen vuoteen.
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Olen joskus kuullut sanonnan: vähemmän on enemmän.

Ihan hienoa, että yritetään jotain uutta, mutta se tärkein ei ole ainakaan toistaiseksi ollut kunnossa. Eli itse pelit ja niiden katselu.

Osa on jäänyt kokonaan välistä. Osassa ollut kuvanlaadussa häiriöitä. Selostus ja kuva tulee eri syncronoinnilla. Laatu on vaihdellut katselutavasta riippuen. Ja eilisestä TV5 siis televisiosta tulevassa pelissä oli kuvassa nykimistä. Samalla toinen mikki on hiljainen ja sit kohta äänet kaikuvat. Äänimaailman tuli mullistua, mutta aika kehnoa ollut tähän mennessä.

Tähän päälle sitten surkea kameratyöskentely etenkin hidastuksissa niin alkaa jo olemaan. Itse jo tuotteen peruin, mutta välillä myös kiekko katosi matkalla, joten oli paja sanoa menikö maaliin vai missä se menee?

Hienoa jos näihin on kaikkiin kiinnitetty huomiota ja asiat viety eteenpäin. Sekä luottoa omaan tekemiseen löytyy. Itse vai olen siinä suhteen pessimisti, että mihinkään taikanappulaan en usko. Siis siihen, että yhtäkkiä viikon päästä kauden alussa, kaikki toimii täydellisesti.

Etenkin 14.9 päivää odotan innolla kun peruutuksen tehneet + muut tilaavat tuotetta takaisin ja isokuormitus tässä ruuhkauttaa tilauksien läpiviennin kuin asiakasalvelijatkin. Moni huutaa veetä ja peetä kun peli ei avauspäivänä näykkään.

Loppuun kysymys. Onko vielä yhtäkään peliä näytetty 100% alusta loppuun ilman ongelmia?

Täällä on ihan täysi luotto siihen, että kausi lähtee hienosti liikkeelle. Meitä saa toki epäillä ja kritisoida ihan vapaasti, otetaan siitä vaan sitten lisää tsemppiä omaan tekemiseen. Liigaa on tekemässä todella kokeneet ammattilaiset, joten hyvä tästä tulee :)

Se on ihan totta, että jos suurin osa katsojista soittaa meidän asiakaspalveluun juuri tuntia ennen pelin alkua tilatakseen Liigaa, niin hieman voi ruuhkaa muodostua. Nyt kannattaakin olla hyvissä ajoin liikenteessä ja hoitaa tilaukset ajoissa kuntoon, niin ei tarvitse sitten tuskailla perjantaina klo 18. Meillä on juuri loistava arvontakin käynnissä, eli 12.9. mennessä Liigan tilaavat asiakkaat osallistuvat Samsungin 55" 4K television arvontaan samalla.

Onnistuneista peleistä voisi mainita ainakin Assät - Lukko ja KooKoo - Jukurit matsit. Näistä tuli paljon positiivista palautettakin.

Niko / Telia
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En syyttäisi kameramiehiä zoomailusta. Ne tekee mitä ohjaaja haluaa. Kyllä se on ohjaajan päätös miten zoomaillaan. Jos ohjaaja pyytää pääkemeralta laajaa kuvaa, niin kyllä sitä myös tulee. Nyt taitaa olla niin että kun on paljon kameroita ja kuvakulmia, niin ohjaaja haluaa niitä myös käyttää. Mun mielestä pelin ollessa käynnissä voisi näyttää vain sitä laajaa kuvaa ja hidastuksia sitten monesta vinkkelistä. Luulisi kuitenkin, että maksajalla (Telia) olisi jotain sanaa siihen miten pelit ohjataan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se on ihan totta, että jos suurin osa katsojista soittaa meidän asiakaspalveluun juuri tuntia ennen pelin alkua tilatakseen Liigaa, niin hieman voi ruuhkaa muodostua. Nyt kannattaakin olla hyvissä ajoin liikenteessä ja hoitaa tilaukset ajoissa kuntoon, niin ei tarvitse sitten tuskailla perjantaina klo 18.

Kenen tässä nyt siis pitäisi tuskailla. Miksi firma ei ota työntekijöitä töihin, kun tiedetään tämä. Maailma on täynnä pelejä missä lipunmyynti ei vain onnistu ja kaikki eivät ottelun alkuun mitenkään ehdi.

Miksi virtuaalisestikin tehdään keksittyjä jonoja.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos palaute on niin tärkeää, ja samasta asiasta on huomautettu jo pitsiturnauksesta lähtien, niin miksi asialle ei tehdä mitään? Vai onko tämä yksi niistä sadasta ominaisuudesta, jotka saadaan maagisesti kuntoon kun kausi alkaa?
Tuota on toivottu jo useamman henkilön toimesta, keväästä lähtien.

En ymmärrä mikä siinä kuvaamisessa on vaikeaa, kun kiekon pyöriessä toisessa päädyssä, kamera voidaan pitää paikallaan eikä tarvitse zoomeihin yms koskea. Ja tuota on toivottu ruudun ajoista lähtien. Nyt sitten koosteille tulee se oma mediaportaali-sovellus ja faneja roudataan studioon kertomaan mielipiteitään. Vaikka tämäkin on jo sanottu useaan kertaan, niin aika heikolta näyttää Telian toteutus tällä hetkellä. Mitä turhempi ja epäolennaisempi asia, sitä enemmän siihen tunnutaan panostavan. Itse keskiössä olevat asiat eivät välttämättä kehity, vaan menevät taaksepäin usealla rintamalla (selaimella katselu, tilauksen tekeminen jne).
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En syyttäisi kameramiehiä zoomailusta. Ne tekee mitä ohjaaja haluaa. Kyllä se on ohjaajan päätös miten zoomaillaan. Jos ohjaaja pyytää pääkemeralta laajaa kuvaa, niin kyllä sitä myös tulee. Nyt taitaa olla niin että kun on paljon kameroita ja kuvakulmia, niin ohjaaja haluaa niitä myös käyttää. Mun mielestä pelin ollessa käynnissä voisi näyttää vain sitä laajaa kuvaa ja hidastuksia sitten monesta vinkkelistä. Luulisi kuitenkin, että maksajalla (Telia) olisi jotain sanaa siihen miten pelit ohjataan.
Mä olen kyllä ollut siinä uskossa, että kamerahenkilöt kuvaavat miten kuvaavat ja ohjaaja päättää, minkä kameran kuva ajetaan eetteriin. Kameramiehen osaaminen korostuu ja osaamattomuus vituttaa kaikkia. Jos meillä täällä on oikeasti mahdollisuus vaikuttaa asiaan, niin tillaajan velvollisuus on välittää viesti sille tuotantoyksikölle.

Jos sillä ohjaajalla on oikeasti jotain sanomaa sille kamerahenkilölle, niin kyllä tuo liian aggressiivinen rajaus pitäisi saada kitkettyä eilen. Ei tää rakettitiedettä ole.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on ihan totta, että jos suurin osa katsojista soittaa meidän asiakaspalveluun juuri tuntia ennen pelin alkua tilatakseen Liigaa, niin hieman voi ruuhkaa muodostua. Nyt kannattaakin olla hyvissä ajoin liikenteessä ja hoitaa tilaukset ajoissa kuntoon, niin ei tarvitse sitten tuskailla perjantaina klo 18. Meillä on juuri loistava arvontakin käynnissä, eli 12.9. mennessä Liigan tilaavat asiakkaat osallistuvat Samsungin 55" 4K television arvontaan samalla.

Tuohan on periaatteessa vähän niin kuin maksulliset arpajaiset, ottaen huomioon, että nyt kun ollaan jo syyskuussa, maksat sitä enemmän, mitä aikaisemmin tilaat. Heille, jotka tilaavat 11.9. television arvonta maksaa enemmän kuin 12.9. tilaaville. He, jotka tilaavat 13.9. eivät enää maksa tarpeeksi päästäkseen mukaan arvontaan, mutta saavat kuitenkin ilon maksaa enemmän kuin 14.9. tilaavat.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuohan on periaatteessa vähän niin kuin maksulliset arpajaiset, ottaen huomioon, että nyt kun ollaan jo syyskuussa, maksat sitä enemmän, mitä aikaisemmin tilaat. Heille, jotka tilaavat 11.9. television arvonta maksaa enemmän kuin 12.9. tilaaville. He, jotka tilaavat 13.9. eivät enää maksa tarpeeksi päästäkseen mukaan arvontaan, mutta saavat kuitenkin ilon maksaa enemmän kuin 14.9. tilaavat.
Tuo on muuten hauska palkinto ja sopii erittäin hyvin Telian tämän hetken maineeseen (ainakin lätkän suhteen). Voit voittaa älytelkkarin, mutta sovellusta älytelkkarille ei tule. Eli et voi suoraan sen kautta katsoa lätkää. Noh tuossa saattaa olla sisäänrakennettu chromecast, mutta eipä se mitään auta kun castaus ei kunnolla toimi sisäänrakennettujen chromecastien kanssa. Eli itsessään tuo ei vielä kauheasti auta, vaan joutuu lisäostoksille jotta tuolla voi lätkää katsoa.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Lopputulema on se, että homma näyttää olevan vielä niin lapsen kengissä, että Liiga-pakettia ei voi yksinkertaisesti tilata vielä 14.9, mikä oli alkuperäinen suunnitelmani. Toivottavasti homma olisi kunnossa 18.9 pelattavaan TPS-Kärpät peliin mennessä tai muuten en kyllä ala tästä kärsimyksestä maksamaan latiakaan, vaan laitan suosiolla netin ilmaistriimit tulille.
.

Itse en jäänyt myöskään Telian "koekaniiniksi", vaan peruin tilaukseni ennen elokuun vaihtumista syyskuuksi. Se oli tässä surkeassa valmiustilassa yksinkertaisesti ainoa ratkaisu, sillä sen verran amatöörimäisesti Telia on lähestynyt Liigan televisiointia. Jos on irtonaista rahaa ja todennäköisesti haluaa armottoman hermoromahduksen, niin siitä vaan tilaamaan Telian liigatuote. Minulla on aikaa odotella vaikka ensi vuoteen, että homma pelittää ja vasta sen jälkeen maksan tuotteesta kun se on täysin kunnossa. Asiakkaalla ei pidä koskaan testata tuotetta tai pakkomyydä oheistuotteita.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hei, eikö tätä pitänyt pystyä katsomaan kahdella laitteella yhtä aikaa, kun Telia TV sovellus on käytössä. Liigan alkua varten testailua käynnissä ja ei onnistu nyt näkyvän SKA-Ufa pelin katsominen kahdella laitteella yhtä aikaa. Missä vika?
 

Telia

Jäsen
Mä olen kyllä ollut siinä uskossa, että kamerahenkilöt kuvaavat miten kuvaavat ja ohjaaja päättää, minkä kameran kuva ajetaan eetteriin. Kameramiehen osaaminen korostuu ja osaamattomuus vituttaa kaikkia. Jos meillä täällä on oikeasti mahdollisuus vaikuttaa asiaan, niin tillaajan velvollisuus on välittää viesti sille tuotantoyksikölle.

Jos sillä ohjaajalla on oikeasti jotain sanomaa sille kamerahenkilölle, niin kyllä tuo liian aggressiivinen rajaus pitäisi saada kitkettyä eilen. Ei tää rakettitiedettä ole.

Meidän Liiga-sisältöjen vastaava tuottaja Kalle Takala kuittasi juuri, että oli vastaanottanut nämä toimittamani palautteet kuvaamiseen liittyen. Nämä teidän kehitysehdotukset on otettu huomioon ja kuvioita tullaan kehittämään kauden edetessä. Meidän lähettämiä pelejä on ollut kuitenkin vielä varsin vähän ja tarkoitus on kehittää kaikkia osa-alueita eteenpäin kokoajan. Palautteet ovat siis tervetulleita myös kauden edetessä ja pyritään parhaamme mukaan näihin reagoimaan.

Niko / Telia
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Hei, eikö tätä pitänyt pystyä katsomaan kahdella laitteella yhtä aikaa, kun Telia TV sovellus on käytössä. Liigan alkua varten testailua käynnissä ja ei onnistu nyt näkyvän SKA-Ufa pelin katsominen kahdella laitteella yhtä aikaa. Missä vika?
Mistä lähtien nuo ovat pelanneet liigassa?
 

Team Tölkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suljettu liiga ja Kummola
Mitenkä olisi ihan kohtuullisuuden nimissä jos sitten vaikka Telia nostaisi käden pystyyn vihkoon menon merkiksi ja tarjoaisi puoleen hintaan pakettia niin kauan kuin harjoittelee ja parantelee keskeneräistä tuotetta. Eihän se nyt oikein ammattimaiselta kuulosta että kuukausi tolkulla viedään viestiä eteenpäin palautteista mitkä ovat pääosin oleellisia seikkoja itse pelin kannalta. Kyllä esim se kiekko pitäisi näkyä kuvassa ihan ilman katsojapalautteen tuomaan ahaa elämystä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hienoa, Niko. Kiitos. Nyt vaan toivotaan, että esimiehillä on boolsseja hoitaa homma kuvaajille asti ja valvoa, että kuvaaminen paranee tai äijät vaihtoon.
 

Telia

Jäsen
Mitenkä olisi ihan kohtuullisuuden nimissä jos sitten vaikka Telia nostaisi käden pystyyn vihkoon menon merkiksi ja tarjoaisi puoleen hintaan pakettia niin kauan kuin harjoittelee ja parantelee keskeneräistä tuotetta. Eihän se nyt oikein ammattimaiselta kuulosta että kuukausi tolkulla viedään viestiä eteenpäin palautteista mitkä ovat pääosin oleellisia seikkoja itse pelin kannalta. Kyllä esim se kiekko pitäisi näkyä kuvassa ihan ilman katsojapalautteen tuomaan ahaa elämystä.

Eihän tässä nyt sentään mitään keskeneräistä olla myymässä, eikä mikään ole mennyt vihkoon. Meillä on 14.9. laadukas Liigan lähetys asiakkaiden nähtävissä. Eihän se sitä tarkoita, että jokin olisi keskeneräinen tuote jos asioita tullaan kehittämään tulevaisuudessa vielä eteenpäin. Samalla logiikalla kaikki tuotteet on aina keskeneräisiä, kun kuvanlaatuihinkin on tulevaisuudessa tulossa isoja parannuksia 4K:n myötä ja nyt huhuillaan markkinoille jopa 8K kyvykkäitä laitteita. Mielestäni tuote pitää olla laadukas, mutta aina pitää säilyä nälkä kehittää asioita pikkuhiljaa eteenpäin.

Niko / Telia
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Jatkoajalta tullut aika hyvä teksti tästä tämän hetken Telian toiminnasta. Liiga ja jääkiekko ei ole se tärkein. Vain oman tuotteen myynti / mainostus.

Mikäli kiekko ja sen seuraaminen olisi tärkeintä niin. Ei enää käytettäisi silverlightia, pelin saisi näkymään millä vain järjestelmäpohjalla, millä vain selaimella ja millä vain operaattorilla. Kaikki nämä 360studiot ja "katsojia kuunnellaan ja asiat viedään eteenpäin" tuntuu aika toissijaiselta. Etenkin kun useampi juttu ei ole edennyt mihinkään. Telialla on aikaa ollut jo 1.5v saada asiat edes jollakin tavalla jiiriin. Nyt kauden alkuun on enää +5pv ja kaiken pitäisi kuulemma toimia. Taikanappia painetaan kun Liiga alkaa.

Itse annan kritiikkiä kun sille on aihetta ja kehuja kun niiden aika on. Etenkin jos on kyseessä palvelu, mistä maksan.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Laitan tämän nyt tänne uudestaan kun aikaisemmin en saanut vastausta.

@Telia Miksi selaimen (Chrome) avulla ei ole mahdollista suoratoistaa kuvaa näytölle? Tai siis pystyy suoratoistamalla välilehden mutta laatu muuttuu leivänpaahtimella kuvatuksi. Olisiko tämmöinen mahdollista toteuttaa? Esimerkiksi Youtubessa, Ruudussa ja Viasatilla kyllä pystyy suoraan castaamaan myös selaimella.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Jatkoajalta tullut aika hyvä teksti tästä tämän hetken Telian toiminnasta. Liiga ja jääkiekko ei ole se tärkein. Vain oman tuotteen myynti / mainostus.

Mikäli kiekko ja sen seuraaminen olisi tärkeintä niin. Ei enää käytettäisi silverlightia, pelin saisi näkymään millä vain järjestelmäpohjalla, millä vain selaimella ja millä vain operaattorilla. Kaikki nämä 360studiot ja "katsojia kuunnellaan ja asiat viedään eteenpäin" tuntuu aika toissijaiselta. Etenkin kun useampi juttu ei ole edennyt mihinkään. Telialla on aikaa ollut jo 1.5v saada asiat edes jollakin tavalla jiiriin. Nyt kauden alkuun on enää +5pv ja kaiken pitäisi kuulemma toimia. Taikanappia painetaan kun Liiga alkaa.

Loistavaa tekstiä päätoimittajalta. Siinähän se osittain tuli Telian ongelmat kiteytettyä, mutta ei siinäkään vielä kaikki mahtunut mukaan.

Onpa hienoa muuten katsoa Viafreen kautta juuri alkavaa Huuhkajien matsia. Ei töki ja tulee hienolla laadulla. Aivan kuten CHL-matsit Youtubesta. Kyllä jaloillaan äänestävä kuluttaja vaihtoehtoja löytää vapaa-ajan urheiluviihteeseensä. Goodbye, Telia tämän kauden osalta. Your time has been expired.
 

Jantse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Thailand
Valehteleeko Telia tietoisesti kuluttajille vai onko yhtiö todellakin näin tietämätön teknologioista joilla se on ryhtymässä SM-Liigan tuotantoon?

Aloitetaan Android TV sovelluksesta

"TV-sovelluksissa haasteena ovat yhteensopivuusongelmat ja eri TV-mallien ja järjestelmäversioiden määrä, jotka kasvavat vuosi vuodelta.", näin Olli-Pekka Takanen vastasi Jatkoajan esittämään kysymykseen 29.8.2018.

Onko todellakin niin, että Takanen sekä Telian sovelluksista vastaava työryhmä on näin tietämätön mobiiliteknologioista?
Android kehitysympäristössä on jo vuosia ollut mahdollisuus päivittää mikä tahansa olemassa oleva applikaatio myös Android TV yhteensopivaksi lisäämällä lähdekoodiin alle 10 riviä. Uusiin sovelluksiin pätee sama. Nämä taikarivit ovat saatavilla virallisilta Android kehittäjäsivuilta. Android käyttöjärjestelmä huolehtii itsessään näistä Takasen mainitsemista "ongelmista".

Näppäinyhdistelmät ctrl+c ja ctrl+v nopeuttavat päivitystyötä ja pienentävät typo-riskiä huomattavasti. Arvioitu työaika noin neljä minuuttia.

Maksutavat

Luottokortti- ja muiden maksutapojen lisääminen olemassa olevaan järjestelmään kuuluu jokaisen ohjelmistoja kehittävän yrityksen perustehtäviin.

Kun yritys haluaa laajentaa toimintaansa verkkoon tai päivittää verkkoliiketointaansa siten, että kaikki mahdolliset maksutavat tulevat käyttöön, tarjoukset missä tälle on arvioitu enemmän kuin neljä tuntia työaikaa, pitää hylätä epärealistisina.

Otteluiden näkyvyys

EU alueen ulkopuolella asuu kymmeniä tuhansia suomalaisia jotka seurasivat SM-Liigaa koko 2000-luvun päättyen kauteen 2017-2018. Oulun Kärppien kannattajat jopa 4-5 vuotta pidempään. Nyt Telia on pistänyt tälle stopin. Telia palautti urheilutapahtumat takaisin 1900-luvulle. Eikö nykypäivänä pitäisi tapahtua kehitystä?

Lähetystekniikka

Telian valitsema teknologia ottelutapahtumien signaali(e)n siirtämiseen ja keskitettyyn tuotantoon on kaunis ja moderni lähestymitapa. Kuitenkin, tämän mallin toteuttamiseen vaadittava teknologia ei ole vielä valmis. Telian verkkoinfrastruktuuri kykenee hallitsemaan digitaalisten signaalien siirtämisen, mutta jatkokäsittelyyn vaadittavat järjestelmät eivät ole valmiita vielä kahteen tai kolmeen vuoteen.

Telia ei ole tähän mennessä onnistunut luotettavasti toteuttamaan edes yhtä ottelutapahtumaa. Puhumattakaan siitä, että täyden ottelukierroksen aikana pitäisi pystyä seitsemän ottelun yhtäaikaiseen toteuttamiseen. Ennen SM-liigakauden 2019 alkua, Telia ei edes pääse testaamaan tällaista skenaariota.

Yhdysvalloissa, Englannissa ja muualla Euroopassa (baseball, jalkapallo, jääkiekko, koripallo) ottelutapahtumat on jaettu useamman operaattorin kesken ja tapahtumia on porrastettu. SM-liigan katsojien näkökulmasta tämä tarkoittaisi tällä hetkellä sitä, että ottelu alkaisivat 05:00, 08:00, 11:00, 14:00, 17:00, 20:00 ja 23:00.

Nyt Telia yrittää vajavaisin resurssein ja osaamattoman henkilökunnan kanssa lähteä uhmaamaan luonnontieteiden lakeja. Tästä tulevat kärsimään kannattajat mutta myös seurat. Palaute tulee kohdistumaan ensisijaisesti seuroihin eikä Teliaan kuten pitäisi. Yksikään seura ei pysty vastaamaan siihen hallitsemattomaan kaaokseen, minkä Telia aloittaa 14.9.2018.
 

Telia

Jäsen
Laitan tämän nyt tänne uudestaan kun aikaisemmin en saanut vastausta.

@Telia Miksi selaimen (Chrome) avulla ei ole mahdollista suoratoistaa kuvaa näytölle? Tai siis pystyy suoratoistamalla välilehden mutta laatu muuttuu leivänpaahtimella kuvatuksi. Olisiko tämmöinen mahdollista toteuttaa? Esimerkiksi Youtubessa, Ruudussa ja Viasatilla kyllä pystyy suoraan castaamaan myös selaimella.

Tämä toive on välitetty kehitysporukalle. En uskalla luvata, että kuinka paljon tuota vanhaa mediasoitinta vielä kehitetään. Meillä on kuitenkin suunnitelmissa se aiemminkin mainittu HTML5 pohjainen mediasoitin, joka on tulossa alustavien suunnitelmien mukaisesti alkavan talven aikana. Onko sinulla mahdollisuutta käynnistää castausta puhelimelta tai tabletilta?

Niko / Telia
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Täällä on ihan täysi luotto siihen, että kausi lähtee hienosti liikkeelle. Meitä saa toki epäillä ja kritisoida ihan vapaasti, otetaan siitä vaan sitten lisää tsemppiä omaan tekemiseen. Liigaa on tekemässä todella kokeneet ammattilaiset, joten hyvä tästä tulee :)

Se on ihan totta, että jos suurin osa katsojista soittaa meidän asiakaspalveluun juuri tuntia ennen pelin alkua tilatakseen Liigaa, niin hieman voi ruuhkaa muodostua. Nyt kannattaakin olla hyvissä ajoin liikenteessä ja hoitaa tilaukset ajoissa kuntoon, niin ei tarvitse sitten tuskailla perjantaina klo 18. Meillä on juuri loistava arvontakin käynnissä, eli 12.9. mennessä Liigan tilaavat asiakkaat osallistuvat Samsungin 55" 4K television arvontaan samalla.
Just nythän pitää vaan odotella rauhassa kauden alkamista ja seurata saatteko mitään toimimaan luvatulla ja odotetulla tavalla. Vain täysi pölvästi tilaa palvelun ja alkaa maksamaan nyt kun teillä ei ole yhtään mitään näytettävää.

Onnistuneista peleistä voisi mainita ainakin Assät - Lukko ja KooKoo - Jukurit matsit. Näistä tuli paljon positiivista palautettakin.

Niko / Telia
Ihan kahdesta pelistä tullut positiivista palautetta. Ei huono vaikka on toki juurikin sama määrä joista ei tullut lähetystä ollenkaan. Muissa sitten ollut enemmän ja vähemmän ongelmia.

En halua olla pahanilmanlintu, mutta melkoisen sudenkuopan on myyntiosasto kaivanut teknisen puolen toteuttajille. Harjoituskauden kusetuksen jälkeen palvelun tilaajat vaativat, että palvelu toimii oikeasti heti kauden alusta. Olisi ehkä kannattanut miettiä maksattaako ihmisillä puolelta kuulta ei mistään ja toinen puolikas täysin raakileesta palvelusta jonka toimiivuudelle ei juuri nyt pysty antamaan kovinkaan ruusuista ennustetta. Edes välttävällä pelisilmällä olisi koko harjoituskausi ollut ilmainen ja vähän suurempi pelisilmä olisi lykännyt koko syyskuun ennakkotilaajille vastikkeetta, jolloin olisi saanut harjoitella myös aivan tositoimissa ilman pelkoa valtaisasta paskamyrskystä.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kauden alkaessa 14.9. hommat on kunnossa ja pelit näkyy ihmisille hienosti. Eilenkin peli näkyi komeasti meidän Liiga TV -kanavalla, mutta ongelmia ilmeni TV5:n kuvassa. Moni raportoi täälläkin kuvan nykimisestä jne. Näihin löydettiin jo heti eilen syyt ja jatkossa ilmaispelit tulee näkymään myös TV5 kanavalla ongelmitta.

Ihan kahdesta pelistä tullut positiivista palautetta. Ei huono vaikka on toki juurikin sama määrä joista ei tullut lähetystä ollenkaan. Muissa sitten ollut enemmän ja vähemmän ongelmia.

Hauska kommentti tuo "..näkyi ongelmitta toisaalla, mutta...". Ihan samaa taattua laatua kuin muukin viestintä. Kuten "kyllähän se monilla sykkii ihan hienosti, mutta paras ratkaisu on...". Tee purkkaviritys x ja laita kädet ristiin.

Itselläni jopa avauskierrosta mielenkiintoisempaa tulee olemaan tämän Jatkoajan keskustelupalstan ja muun median seuraaminen kun perjantain avauskierros pyörähtää täytenä käyntiin. Voisipa melkein laittaa pystyyn otteluseurannan "14.9.2018: Telia vs ongelmat (en jaksa listata niitä miljoonia potentiaalisia)". Voitaisiinkin alkaa veikkaamaan tähän illan tuloksia. Mun rahat menee ongelmille numeroin 5-2.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Itselläni jopa avauskierrosta mielenkiintoisempaa tulee olemaan tämän Jatkoajan keskustelupalstan ja muun median seuraaminen kun perjantain avauskierros pyörähtää täytenä käyntiin. Voisipa melkein laittaa pystyyn otteluseurannan "14.9.2018: Telia vs ongelmat (en jaksa listata niitä miljoonia potentiaalisia)". Voitaisiinkin alkaa veikkaamaan tähän illan tuloksia. Mun rahat menee ongelmille numeroin 5-2.

Tämä nyt on täysin selvä asia tässä vaiheessa, että ilman ongelmia ei tulla selviämään. Ei tämä homma nyt valitettavasti mitään taikanappia painamalla ala yhtäkkiä toimimaan. Seuraavaksi pitäisi siis tuutata 7 pelin kierros eetteriin, kun yhdenkin pelin näyttäminen ilman ongelmia tuntuu olevan lähes mahdoton tehtävä! Lisäksi tähän vielä täysin testaamaton studiokonseptihässäkkä kylkeen niin voiko muuta odottaa kuin täydellistä katastrofia?

No, sitä saa mitä tilaa. Onhan tämä nyt ihan itse aiheutettu ongelma. Puoltoista vuotta on ollut aikaa tätä viilata. Jos homma kusee pahasti perjantaina, niin paskaa tulee lentämään tuulettimeen aivan järkyttävä määrä. Se on selvää. Ja jos homma kusee myös jatkossa niin Telialle on tarjolla melko nopeasti ns. urheilutuotannon "Fukushima"-palkinto.

Sellaista mainetta on paha pyyhkiä pois kun sen on kerran saanut ja ihmiset suututtanut. Ja se heijastuu helposti muuhunkin bisnekseen, sen verran paljon lätkänseuraajia kuitenkin tästä maasta löytyy. Että ei mitään paineita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös