Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 786 495
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

AVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kokoonpanot ennen peliä on esitetty epäselvästi. Hyökkääjät ja puolustajat ei oikein loogisesti niin että näkis silmiä enemmän heiluttamatta ketä ykkösessä ja ketä kakkosessa. Myös pelaajoen kuvat toivottavasti tulossa.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Hakekaa joku oikeasti toi Bergenheim pois tuolta.

Ei mitään käyttöä.

"Hyvää hokia ollu hei!"
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Selostus tulee ennen kuvaa ainakin puhelimen telia tv sovelluksessa
Näin tekee. Ja tuo Bergenheim on todella jäätävä. Ottakaa kuten Kölli sinne studioon. Elkää selostamoon. Kiitos

Onhan tämä vähän kurjaa. Ensin testataan vanhoja laitteita. Saadaan kuva toimimaan kyllä. Sitten koitetaan uusia ja kaksi peliä menee ohi. Sit palataan vanhaan ja ääni tulee kuvaa edellä. Ihan mielenkiinnosta. Missähän välissä Telia meinasi testata tuota uutta kalustoa joka paikkakunnalla, että avaus viilonloppuna lätkää NÄHDÄÄN kaikkialla? Ettei vain kaivurit ajelisi muualla ja Jyväskylässä voi vaikka traktori sitten yllättää
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ensi maanantaista alkaen ollaan sitten ihan jokaisena päivänä paikalla, arkisin aamukasista iltakasiin eli kellon ympäri ja viikonloppuisin puoliltapäivin iltakasiin asti.

Tässä kannattaisi hieman miettiä onko tarvetta olla paikalla aamukasilta. En voi puhua muiden puolesta, mutta aika vähän kiinnostaa jääkiekko aamukasilta. Kannattaisiko hieman painottaa tuota palvelua sinne iltaan missä on enemmän tarvetta.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
En jaksa kahlata ketjua läpi koska nillitystä on tullut useampi sivu kumpaankin ketjuun.

Miten tuossa chromecast +Telia tv sovelluksessa sai näkyviin tuon kelauksen jos aloittaa matsin alusta ja peilaa kuvan? Nyt se on piilossa.
 
Tässä kannattaisi hieman miettiä onko tarvetta olla paikalla aamukasilta. En voi puhua muiden puolesta, mutta aika vähän kiinnostaa jääkiekko aamukasilta. Kannattaisiko hieman painottaa tuota palvelua sinne iltaan missä on enemmän tarvetta.
Tuskin jatkoaikaa varten on ylimääräisiä työvuoroja, vaan tätä palstaa hoidetaan siinä sivussa kuin muitakin asiakaspalvelukanavia. Tuona aikana [8-20] lie aspaa eniten langoilla.
 

AVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Uusinnat ontuu toistaseks ainakin erittäin pahasti. Esim vaihtovireet pitää pystyä saamaan kasetille myös Telian kuvauaryhmien.
 

jussilainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kuvanlaadussa palattu myös ilmeisesti vanhaan standardiin. Kaukana ollaan vielä tyydyttävästä katselukokemuksesta. Ensimmäisen kerran alkaa itselläkin hiipimään ajatus mieleen, että tuleekohan tästä valmista kauden alkuun mennessä.
 

Goalpost

Jäsen
Kuvanlaadussa palattu myös ilmeisesti vanhaan standardiin. Kaukana ollaan vielä tyydyttävästä katselukokemuksesta. Ensimmäisen kerran alkaa itselläkin hiipimään ajatus mieleen, että tuleekohan tästä valmista kauden alkuun mennessä.
Tämä oli selvästi havaittavissa. Kirjoittelin asiasta myös tuonne aspa-ketjuun ja siellä asiaan myös vastattiin. Syyksi epäiltiin paluuta vanhaan tekniikkaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Uusinnat ontuu toistaseks ainakin erittäin pahasti. Esim vaihtovireet pitää pystyä saamaan kasetille myös Telian kuvauaryhmien.
Sama kuvausryhmä ilmeisesti kuin Ruudun aikana. Eli ei muutosta tulossa. En tiedä johtuuko nuo kuvaajista, ohjaajasta vai ohjaajan toiveesta, mutta parannettavaa oli jo Ruudun aikana.
 
Tänään oli kuva suurimman ajan selvästi huonompaa kuin aikaisemmin, nimenomaan kuvan liikkeen sulavuuden kannalta. Siis selvästi huonompaa. Samoin kuva selostusta perässä n. 2s. ärsyttävää katsottavaa, ei näitä pitäisi olla enää tässä vaiheessa. Ruutukin oli parempi viime aikoinaan kuin tämän päivän lähetys cheomecastilla Galaxy s7:lla ja Telian mobiili 4g:llä.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En jaksa kahlata ketjua läpi koska nillitystä on tullut useampi sivu kumpaankin ketjuun.

Miten tuossa chromecast +Telia tv sovelluksessa sai näkyviin tuon kelauksen jos aloittaa matsin alusta ja peilaa kuvan? Nyt se on piilossa.
Peilaus pois ja kelaa kohdilleen ja peilaus takaisin. Näin saa ainakin erätauot kelailtua pois.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuskin jatkoaikaa varten on ylimääräisiä työvuoroja, vaan tätä palstaa hoidetaan siinä sivussa kuin muitakin asiakaspalvelukanavia. Tuona aikana [8-20] lie aspaa eniten langoilla.

No ei nyt tietenkään juuri Jatkiksen takia, mutta noin yleensä.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä kannattaisi hieman miettiä onko tarvetta olla paikalla aamukasilta. En voi puhua muiden puolesta, mutta aika vähän kiinnostaa jääkiekko aamukasilta. Kannattaisiko hieman painottaa tuota palvelua sinne iltaan missä on enemmän tarvetta.

No ei nyt tietenkään juuri Jatkiksen takia, mutta noin yleensä.
Noin yleensä?

En tiedä, mutta uskallan esittää veikkauksen: Telian asiakaspalvelu toimii ensisijaisesti noilla aikatauluilla, koska kyse on teleoperaattorista. Näyttäisi Telian asiakaspalvelu olevan jopa suhteelliseen pitkään auki, kun esim. Elisa sulkee puhelinlinjat arkisin klo 19 ja DNA klo 18. Erityispalveluita sitten tarjotaan pidempään. Mitkään isot teleoperaattorit Suomessa eivät tiedä, mihin aikaan noin yleensä on tarvetta asiakaspalvelun aukiololle? "Jääkiekko ei kiinnosta aamukasilta" ei mielestäni ole lähelläkään validia syytä lähteä siirtämään asiakaspalvelun avausta myöhäisemmäksi. Uskallan epäillä, että Telian asiakaspalvelua työllistää kuitenkin enemmän ne muut jutut kuin pelkät Liiga-asiakkaat. On puhelin- ja internetliittymiä ja sillain...

Tietenkin halutessaan Telia voisi harkita panostusta iltaan pidentämällä päivää. Mutta olisiko siinäkään järkeä välttämättä? Jos lähetys toimii sinne toiselle erätauolle asti, niin pidän epätodennäköisenä, että akuuttia tarvetta asiakaspalveluun siinä pelin lopulla tulisi.

En edelleen näe, miksi takertua Telian asiakaspalvelun tavoitettavuuteen. Kritiikin aiheita on useampiakin. Klo ~20 asti palstalla päivystävä asiakaspalvelu ei sitä ole. Ristiriitainen viestintä ulospäin ja ongelmat lähetyksissä sen sijaan ansaitsevat kaiken mahdollisen kritiikin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuskin jatkoaikaa varten on ylimääräisiä työvuoroja, vaan tätä palstaa hoidetaan siinä sivussa kuin muitakin asiakaspalvelukanavia. Tuona aikana [8-20] lie aspaa eniten langoilla.
Nimenomaan. Telian normaali asiakaspalvelu on toiminnassa 8-20 ja tuon ulkopuolella ei tavallista asiakaspalvelua ole. Ei kuitenkaan olisi mahdoton tehtävä muuttaa käytäntöä hieman, jotta asiakaspalvelu olisi ottelupäivinä toiminnassa pienemmällä miehityksellä noin tuntia pidempään. Tämä ei toki tarkoita pelkästään jatkoaikaa, vaan asiakaspalvelua yleisesti. Voi toki olla, että näin on jo päätetty toimia, mutta ei ole ajateltu pysyä jatkoajassa aktiivisena enää klo 20:n jälkeen.

Ei mikään pakollinen juttu tai iso asia muutenkaan, mutta kyse on kuitenkin asiakkaiden huomioimisesta ja hyvästä palvelusta, johon Telia tietääkseni haluaa pyrkiä.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Kysymys Telialle liigalähetyksistä.

Telian Jatkiksen haastattelussa Olli-Pekka Takanen totesi.

Miksi Liiga-paketin tilaajien on maksettava päälle kuukausimaksu Telia TV -boksista?

Telia TV -digiboksi on osa Telia TV -tarjoamaamme. Digiboksin avulla pystymme tarjoamaan asiakkaille tutun TV-kokemuksen kaukosäätimineen päivineen. Kun digiboksin yhdistää Telian laajakaistaan, pystymme myös varmistamaan asiakkaille mahdollisimman laadukkaan kuvan. Meillä on myynnissä yhdistelmäpaketteja, joissa Telian laajakaistan ja Liigan ostaja saa digiboksin käytännössä veloituksetta.

Kysyn: Kenen on maksettava Liiga -paketin tilaajien päälle vielä kuukausimaksu Telia TV-boxista, ja jos tuota mystistä boxia ei ole niin onko olemassa kaksi katsojakategoriaa; boxin omistajat, jotka saavat laadukkaan kuvan ja ne jotka katsovat ilman boxia, saavat huonomman kuvan?

Lunastin Telia TV:n jouukkuepassin. Itse katson suoraan PC:ltä Telia TV -sovelluksen kautta matseja Chromen tai Firefoxin selaimen kautta mobiiliyhteydellä (erillisen mobiilireitittimen kautta) ilman mitään sen kummempaa tarvetta Telia TV -boxiin tai muuhunkaan erilliseen laatikkoon. Televisiota en omista enkä tarvitse, ainoastaan ison erillisen PC -näytön. En ole Telian mobiiliverkon asiakas koska näillä kulmilla sen mobiiliyhteydet ovat olleet toistaiseksi surkeat ja hyvää kiinteää kuitulaajakaistaa Telia ei pysty myöskään toistaiseksi tarjoamaan tai no pystyi kyllä kiinteän yhteyden (loppupätkä kotiin tuli kuparin kautta), mutta Telian oma linja pätki niin pahasti, joten oli pakko jo aikoja sitten luopua siitä.
 
Viimeksi muokattu:

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
– Telia rakentaa erillisen sovelluksen, jonne se kokoaa ottelukoosteet ja huippuhetket. Tulevan sovelluksen teknisistä yksityiskohdista ei ole tällä hetkellä tietoa.

Tuleeko koosteet yms. ainoastaan tuonne erilliseen sovellukseen? Vai tuleeko myös tuohon TeliaTV-sovellukseen, jotta asiakkaiden ei tarvitse ladata mitään toista sovellusta nähdäkseen huippuhetket jne?
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Tuleeko koosteet yms. ainoastaan tuonne erilliseen sovellukseen? Vai tuleeko myös tuohon TeliaTV-sovellukseen, jotta asiakkaiden ei tarvitse ladata mitään toista sovellusta nähdäkseen huippuhetket jne?

Mielestäni Liiga vahvisti jo, että koosteet tulevat näkyviin myös heidän sivuilleen.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämän Jatkoajan haastattelun perusteella kehityskohteena pitäisi olla ilman muuta potkia pois tämä ympäripyöreitä sössöttävä Head of Hockey, herra Takanen. Oli kyllä niin paljon poliittista paskaa koko haastattelun anti että ei ole pahemmasta väliä. Tullut sellainen olo, että Telia on jäänyt housut kintussa kiinni nyt jo niin monesta kusetuksesta mm. tilausten, maksujen, tekniikan ym. ym. puolelta ja sen päälle vielä täysin epälooginen viestintä, eri puolelta ja eri henkilöiltä saa erilaisia vastauksia asiakaspalvelusta. On kyllä todella jähmeää touhua, kunnon Byroslavia tuo koko talo. On taidettu aliarvioida nykyajan kuluttajien vaatimukset ja tietotaito, ihan kaikkea ei kannata selittää, kun näköjään löytyyniitä jotka oikeasti näkevät selitysten läpi mm. kuvanlaatu, alusta, appsit ym. asioissa. Ihan alusta asti on tainnut täälläkin melko laajalla rintamalla viestitty, että tärkeintä on tehdä perusasiat hyvin, vasta sitten lähteä kikkailemaan kaikella oheiskrääsällä. Nyt on sitten käynyt niin, että koko perusta on mätä alkaen tilauksesta, tunnusten luonnista, maksamisesta, saatavuudesta ulkomaille aina tekniikkaan asti, kuvanlaadusta, kuvauksen parantumisesta puhumattakaan. Ei siinä paljon silloin uusi hieno studio ja parantuneet äänet auta, jos kaikki muu on laadultaan tasoa itä-blokin kehitysmaa.
 

Telia

Jäsen
Kiitokset palautteista koskien meidän palveluaikaa. Toistaiseksi on katotsottu että tällainen 7 päivää viikossa ja laajalla aikataululla paikallaoleminen on hyvä alku. Tilannetta varmasti tarkastellaan kun saadaan homma käyntiin. Toki haluamme olla täällä aktiivisesti paikalla ja tarjota apua parhaalla mahdollisella tavalla.

Merja / Telia
 

Telia

Jäsen
Tänään oli kuva suurimman ajan selvästi huonompaa kuin aikaisemmin, nimenomaan kuvan liikkeen sulavuuden kannalta. Siis selvästi huonompaa. Samoin kuva selostusta perässä n. 2s. ärsyttävää katsottavaa, ei näitä pitäisi olla enää tässä vaiheessa. Ruutukin oli parempi viime aikoinaan kuin tämän päivän lähetys cheomecastilla Galaxy s7:lla ja Telian mobiili 4g:llä.

Lauantaiksi olisi Telian pakko saada homma pelittämään tai ei hyvä heilu. Sitten on jo oikeuksia vaatia korvauksia, kun laskutuskin pyörii.

Tämä eilisessä pelissä ollut äänien ja kuvan epäsynkka on saatu korjattua heti eilisen matsin jälkeen, joten sitä ei enää jatkossa esiinny. Eilinen peli tosiaan kuvattiin vanhalla kalustolla ja jäljellä olevien harkkapelien aikaan tehdään vielä tiukkaa testausta, jotta ollaan valmiina 14.9. kun kiekko tippuu jäähän. Mitään hätää tässä ei ole, vaan hommat etenee hyvällä tahdilla ja saadaan koneisto iskuun kauden alkuun.

Se kannattaa myös huomioida, että kaikki uusi tekniikka on käytössä vasta kauden alkaessa, kuten myös meidän hieno uusi studiokonsepti :)

Niko / Telia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös