Laskutuksesta tarkennuksia
Tähän tilanteeseen kaivattiin tarkennuksia, joten yritän nyt avata asiaa mahdollisimman selkeästi. Kanavapaketeissa on Telian toimitusehtojen mukaisesti 1 kuukauden irtisanomisaika. Aiemmin on voitu asiakaspalvelussa hyödyntää myös lyhempää irtisanomisaikaa, mutta lähtökohtaisesti aina maksu-tv kanavien minimi tilausjakso on ollut 1 kuukausi ja näin myös Liigan osalta. Määräaikaiset sopimukset on mahdollista lopettaa määräaikaisen sopimuksen loppuun, irtisanomisaika toki huomioiden.
Teknisistä syistä johtuen meillä on tällä hetkellä itsepalvelukanavassa telia.fi ja Minun Telia –sovelluksessa mahdollista päättää toistaiseksi voimassaoleva kanavapaketti heti irtisanomispäivälle, jolloin kanavien näkyminen ja laskutus päättyvät välittömästi samalle päivälle. Tähän tekniikkaan on tulossa muutoksia, jotta järjestelmä osaa tarjota irtisanomistilanteessa asiakkaalle toimitusehtojen mukaista irtisanomisvaihtoehtoa.
Liiga-passin ja Joukkuepassin osalta laskutus alkaa 1.9. ja kaikki passin tilanneet näkevät siis televisioitavat harjoitusottelut kauden alkuun saakka Telia TV:n kautta. Mikäli passin tilaa myöhemmin, niin kyseiseltä kuukaudelta veloitetaan päiväkohtaisella veloituksella ne päivät jolloin palvelu on käytössä. Laskulla näkyvä laskutusjakso voi vaihdella tilaushetkestä riippuen, eli laskulla ei veloiteta täsmällisesti kalenterikuukautta, vaan laskutettava jakso voisi olla esimerkiksi 14.9. – 13.10. väliseltä ajalta. Laskun erittelystä näkee aina selvästi, mitä aikaväliä siinä veloitetaan.
Syyskuun laskutuksesta on viestitty avoimesti Telian
Q&A-listauksessa, foorumeilla, sosiaalisessa mediassa ja tilausvahvistuksissa. Mikäli joku haluaa tilaamaansa pakettiin jotakin muutoksia tässä elokuun aikana, niin Telia TV –sovelluksen osalta se onnistuu telia.fi sivujen kautta ja muiden tekniikoiden osalta
asiakaspalvelusta.
Liiga-passi ja Joukkuepassi on automaattisesti maksuton kesätauon aikana, eli maksat niiltä kuukausilta kun pelejä pelataan. Mikäli käytössäsi on Joukkuepassi ja oman joukkueesi pelit päättyisivät maaliskuussa, niin laskutus päättyy automaattisesti maaliskuun loppuun. Mahdollisesti toukokuulle venyvien finaalipelien laskutus on meillä vielä mietinnässä. Haluamme toki löytää sellaisen ratkaisun, joka on kaikkien kannalta myös toukokuun osalta reilu.
Telian yleiset toimitusehdot löytyvät täältä
Toivottavasti tämä toi tarvittavaa selvennystä meidän laskutuskäytäntöön.
Niko / Telia