Opetustyö

  • 366 629
  • 3 061

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Asenteesi minua kohtaan on selvästi vähättelevä, koska itse olet ilmeisesti kokenut opettaja ja minä en vielä edes valmis. Haet vain keinoa päästä ilkkumaan minun kustannuksella. Sori, mutta en ole tuosta kiinnostunut.

Ei ole vähättelevä, ihmettelen vain sinun voimakkaita mielipiteitä asioista, joista sinulla on käsittääkseni varsin vähän kokemusta.

Mikäli joudut taluttamaan murrosikäisiä poikia ulos, ota kaveri kiinni toiseen käteen. Sillä jos oppilas päättää heittäytyä hankalaksi, tilanne muuttuu vaaralliseksi. Lähes aina näillä pojilla on sen verran massaa ja voimaa, että hyvässä adrenaliinipurskahduksessa he pystyvät vääntämään isoakin miestä vastaan. Tällöin jompaakumpaa sattuu, sinua tai poikaa.

Toisaalta näissä tilanteissa menettää helposti kasvonsa, kun poika vääntäytyy irti sinun otteestasi ja jatkaa esiintymistään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...OAJ:n lakimies olisi hyvin äkkiä entinen OAJ:n lakimies jos hän julkisuudessa ilmoittaisi pitävänsä opettajan erottamista perusteltuna.

Minusta ammattitaidoton juristi on aika äkkiä entinen juristi, mikäli hän julkisuudessa alkaa puhua täyttä puuta heinää.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olisivat lopulta voineet riittääkin, vaikea sanoa, kun miesopettajan pinna ei kestänyt. Jos talutettava oppilas alkaa haroa vastaan, kovennan otteita tarpeen mukaan. Jos muu ei auta, lopulta kaadetaan maahan ja yritetään sitoa ja hälyttää apuvoimat tarvittaessa paikalle. Kyse on siitä, että ensimmäinen vaihtoehto ei voi olla tuollainen kovaotteinen yllätyshyökkäys tällaisessa tilanteessa, jossa välitöntä uhkaa mihinkään suuntaan ei ilmeisesti ollut.

Kaunko opettajan pinnan pitää kestää? Jos oppilasta on jo useaan otteeseen käsketty poistumaan, niin kauanko keskustelua pitää jatkaa? Keskusteleminen on tietty se toivottavin ja paras ratkaisu, mutta joskus ne sanat eivät ihan oikeasti tehoa. Ei vaikka olisit kuinka hyvä puhumaan. Varmaan ko. opettajakin jälkikäteen toimisi toisin, mutta tuossa tuo arvio tehtiin kohtuu nopeasti, ja opettaja päätyi tähän ratkaisuun.

Ja kuten täällä on jo kirjoitettu, tuollaisen 15-vuotiaan kanssa painiminen on helvetin huono ratkaisu. Kokemusta on sukulaispojan kanssa vääntäessä, kun tämä kilahti totaalisesti nuoremmalle veljelleen, ja menin rauhoittelemaan tilannetta. Sain joku 4-5 nyrkin iskua naamaan ja muutaman potkun jalkaan ennekuin sain tilanteen haltuun. Ja minä olen 9 vuotta vanhempi, jonkun verran isompi ja jopa kokeneempi myllyttämään. Mutta adrealiini kuohussa oleva teini on kova vastus. Puhumattakaan siitä, että teini voi lyödä/potkia, sinä voit vaan sitoa. Lopputuloksena oli se, että mulla tuli naamasta verta ja teinillä oli ranteet mustana vääntämisestä. Ei mikään ideaali tulos, mutta oli vaan pakko toimia.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ei ole vähättelevä, ihmettelen vain sinun voimakkaita mielipiteitä asioista, joista sinulla on käsittääkseni varsin vähän kokemusta.

Mikäli joudut taluttamaan murrosikäisiä poikia ulos, ota kaveri kiinni toiseen käteen. Sillä jos oppilas päättää heittäytyä hankalaksi, tilanne muuttuu vaaralliseksi. Lähes aina näillä pojilla on sen verran massaa ja voimaa, että hyvässä adrenaliinipurskahduksessa he pystyvät vääntämään isoakin miestä vastaan. Tällöin jompaakumpaa sattuu, sinua tai poikaa.

Toisaalta näissä tilanteissa menettää helposti kasvonsa, kun poika vääntäytyy irti sinun otteestasi ja jatkaa esiintymistään.

Kokemustani olen kuvaillut aiemmissa viesteissä.

Keskimmäinen kappaleesi on itsestään selvää. Tottakai on oltava määrätietoinen, valpas ja riittävän luja. Matkaa Korhosen tapaukseen silti on. Oppilaat eivät ole niin typeriä, että opettaja menettää kasvonsa yhden pellen riekkumiseen.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kaunko opettajan pinnan pitää kestää? Jos oppilasta on jo useaan otteeseen käsketty poistumaan, niin kauanko keskustelua pitää jatkaa? Keskusteleminen on tietty se toivottavin ja paras ratkaisu, mutta joskus ne sanat eivät ihan oikeasti tehoa. Ei vaikka olisit kuinka hyvä puhumaan. Varmaan ko. opettajakin jälkikäteen toimisi toisin, mutta tuossa tuo arvio tehtiin kohtuu nopeasti, ja opettaja päätyi tähän ratkaisuun.

Ja kuten täällä on jo kirjoitettu, tuollaisen 15-vuotiaan kanssa painiminen on helvetin huono ratkaisu. Kokemusta on sukulaispojan kanssa vääntäessä, kun tämä kilahti totaalisesti nuoremmalle veljelleen, ja menin rauhoittelemaan tilannetta. Sain joku 4-5 nyrkin iskua naamaan ja muutaman potkun jalkaan ennekuin sain tilanteen haltuun. Ja minä olen 9 vuotta vanhempi, jonkun verran isompi ja jopa kokeneempi myllyttämään. Mutta adrealiini kuohussa oleva teini on kova vastus. Puhumattakaan siitä, että teini voi lyödä/potkia, sinä voit vaan sitoa. Lopputuloksena oli se, että mulla tuli naamasta verta ja teinillä oli ranteet mustana vääntämisestä. Ei mikään ideaali tulos, mutta oli vaan pakko toimia.

Idea tässä on se, että ei heitetä bensaa liekkeihin enää tarvittavaa enempää, kuten Korhonen mesoamisellaan teki. Eihän kukaan niiden kanssa halua painia, mutta yhtälailla tuollaisen yllätyshyökkäyksen jälkeen oppilaan raivo voi olla vain entistä kovempi. Kaikki on tapauskohtaista.

Tiedän, että teini voi satuttaa. Mutta voi se satuttaa tuollaisen yllätyshyökkäyksen jälkeen yhtälailla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Idea tässä on se, että ei heitetä bensaa liekkeihin enää tarvittavaa enempää, kuten Korhonen mesoamisellaan teki. Eihän kukaan niiden kanssa halua painia, mutta yhtälailla tuollaisen yllätyshyökkäyksen jälkeen oppilaan raivo voi olla vain entistä kovempi. Kaikki on tapauskohtaista.

Tiedän, että teini voi satuttaa. Mutta voi se satuttaa tuollaisen yllätyshyökkäyksen jälkeen yhtälailla.

Mitä tarkoitat boldatulla lauseella?

Korhonen oli pyytänyt viidesti tätä oppilasta poistumaan ruokalasta ja antoi vielä yhden mahdollisuuden siihen. Lisäksi oppilaan entinen luokanvalvoja pyysi oppilasta poistumaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Idea tässä on se, että ei heitetä bensaa liekkeihin enää tarvittavaa enempää, kuten Korhonen mesoamisellaan teki. Eihän kukaan niiden kanssa halua painia, mutta yhtälailla tuollaisen yllätyshyökkäyksen jälkeen oppilaan raivo voi olla vain entistä kovempi. Kaikki on tapauskohtaista.

Tiedän, että teini voi satuttaa. Mutta voi se satuttaa tuollaisen yllätyshyökkäyksen jälkeen yhtälailla.

Eli siis opettaja ei saa missään tilanteessa menettää hermojaan? Edelleen, kauanko kyseisen tarzanin kanssa olisi pitänyt keskustella? Ilmeisesti tässä tilanteessa oli keskusteltu, varoitettu ja viimeisenä vaihtoehtona nähtiin parhaaksi poistaa kyseinen haistattelija tilasta.

Ja aika isolla todennäköisyydellä teini olisi puhtaan raivon sijasta ollut hämmästynyt ja hämillään. Ainakin mulle jäi kuva siitä, että kyseinen haistattelija ei nimenomaan uskonut että opettaja voisi poistaa hänet tilasta fyysisesti.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jostain kuulin, että vanhempainliitto on asettunut vahvasti Korhosta vastaan ja pitää erottamista oikeana ratkaisuna. Mistähän tällainen tieto on peräisin kun ei löydy. Joku haastattelu tv:ssä tai radiossa?
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Eli siis opettaja ei saa missään tilanteessa menettää hermojaan? Edelleen, kauanko kyseisen tarzanin kanssa olisi pitänyt keskustella? Ilmeisesti tässä tilanteessa oli keskusteltu, varoitettu ja viimeisenä vaihtoehtona nähtiin parhaaksi poistaa kyseinen haistattelija tilasta.

Ja aika isolla todennäköisyydellä teini olisi puhtaan raivon sijasta ollut hämmästynyt ja hämillään. Ainakin mulle jäi kuva siitä, että kyseinen haistattelija ei nimenomaan uskonut että opettaja voisi poistaa hänet tilasta fyysisesti.

Ei, opettaja ei saisi menettää hermojaan. Näin joskus käy, mutta se ei ole hyvä asia. Ääntä saa korottaa, kunhan suusta ulos tuleva on järkevää ja tilannetta edistävää.

Talutus onnistui eteiseen asti, miksei sieltä poiskin. Haistattelija kuului poistaa tilasta, mutta ei millä tahansa keinoin. Talutusta pois ETEISESTÄ ei edes kokeiltu. Korhosen toiminta oli ylireagointia ja hän huutamisellaan kesken naisopettajan rauhoitteluyrityksen pikemminkin vain provosoi lisää.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaunko opettajan pinnan pitää kestää? Jos oppilasta on jo useaan otteeseen käsketty poistumaan, niin kauanko keskustelua pitää jatkaa? Keskusteleminen on tietty se toivottavin ja paras ratkaisu, mutta joskus ne sanat eivät ihan oikeasti tehoa. Ei vaikka olisit kuinka hyvä puhumaan. Varmaan ko. opettajakin jälkikäteen toimisi toisin, mutta tuossa tuo arvio tehtiin kohtuu nopeasti, ja opettaja päätyi tähän ratkaisuun.

Ja kuten täällä on jo kirjoitettu, tuollaisen 15-vuotiaan kanssa painiminen on helvetin huono ratkaisu. Kokemusta on sukulaispojan kanssa vääntäessä, kun tämä kilahti totaalisesti nuoremmalle veljelleen, ja menin rauhoittelemaan tilannetta. Sain joku 4-5 nyrkin iskua naamaan ja muutaman potkun jalkaan ennekuin sain tilanteen haltuun. Ja minä olen 9 vuotta vanhempi, jonkun verran isompi ja jopa kokeneempi myllyttämään. Mutta adrealiini kuohussa oleva teini on kova vastus. Puhumattakaan siitä, että teini voi lyödä/potkia, sinä voit vaan sitoa. Lopputuloksena oli se, että mulla tuli naamasta verta ja teinillä oli ranteet mustana vääntämisestä. Ei mikään ideaali tulos, mutta oli vaan pakko toimia.

Olen jo parikin kertaa sanonut juuri samaa mitä tuossa jälkimmäisessä kappaleessa kirjoitat. Minun käsitykseni mukaan puheena ollut tilanne ei ollut mikään akuutti uhkatilanne, jossa olisi ollut varsinaista vaaraa kenellekään, vaan vaaratilanne syntyi vasta, kun opettaja kävi oppilaaseen käsiksi. Ihan kuin tilanteessa ei olisi muita vaihtoehtoja kuin ratkaista se mahdollisimman nopeasti hipelöimällä oppilasta tavalla tai toisella tässä ja nyt. Kyllä sen pinnan yksinkertaisesti pitää kestää. Ja ihan kuin tilanne ylipäätään ratkeasi mitenkään sillä, että oppilas saadaan siirtymään metrin verran kun opettajan käsky ei ole tehonnut, päätä on auottu ja lopulta voimakeinoihinkin turvauduttu.

- Jaha, et näköjään tottele sanaa, joten neuvottelut päättyvät tähän. Soitan nyt vanhemmillesi ja ilmoitan heille, että et ole tämän päivän aika tervetullut koulun alueelle. Ole hyvä ja poistu kotiisi, ja hoidetaan jälkiseuraamukset yhdessä rehtorin ja vanhempiesi kanssa myöhemmin. Jos et poistu välittömästi, niin soitan paikalle poliisin, sillä mulla ei ole mielenkiintoa alkaa painia tuon ikäisen sällin kanssa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
- Jaha, et näköjään tottele sanaa, joten neuvottelut päättyvät tähän. Soitan nyt vanhemmillesi ja ilmoitan heille, että et ole tämän päivän aika tervetullut koulun alueelle. Ole hyvä ja poistu kotiisi, ja hoidetaan jälkiseuraamukset yhdessä rehtorin ja vanhempiesi kanssa myöhemmin. Jos et poistu välittömästi, niin soitan paikalle poliisin, sillä mulla ei ole mielenkiintoa alkaa painia tuon ikäisen sällin kanssa.

Ymmärräthän sinäkin, että poliisilla on aivan helvetisti tähdellisempääkin tekemistä kuin käydä paimentamassa 16-vuotiaita räkänokkia koulussa? Opettajalla pitäisi 25 vuoden takaisiin aikoihin verraten olla sen verran auktoriteettia, että hankala oppilas poistuu tilanteesta tavalla tai toisella. Ei minunkaan aikanani koulussa opettajat ketään hakanneet eivätkä sen pahemmin päälle käyneet, yleensä tuollainen "isällinen fyysinen opastaminen" tehosi hankalampiinkin tapauksiin. Toki nykypäivän intternettimaailmassa avaudutaan ihan kaikesta, kun on mukamas kaikkea todistusaineistoakin ja lässynlää.

EDIT: Ja mikä saatanan vanhempainliitto? Totta kai jos OIKEIN LIITTOON ollaan järjestäydytty niin oma mielipide pitää saada suu vaahdossa esille riippumatta siitä, onko siinä mielipiteessä mitään järkeä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olen jo parikin kertaa sanonut juuri samaa mitä tuossa jälkimmäisessä kappaleessa kirjoitat. Minun käsitykseni mukaan puheena ollut tilanne ei ollut mikään akuutti uhkatilanne, jossa olisi ollut varsinaista vaaraa kenellekään, vaan vaaratilanne syntyi vasta, kun opettaja kävi oppilaaseen käsiksi. Ihan kuin tilanteessa ei olisi muita vaihtoehtoja kuin ratkaista se mahdollisimman nopeasti hipelöimällä oppilasta tavalla tai toisella tässä ja nyt. Kyllä sen pinnan yksinkertaisesti pitää kestää. Ja ihan kuin tilanne ylipäätään ratkeasi mitenkään sillä, että oppilas saadaan siirtymään metrin verran kun opettajan käsky ei ole tehonnut, päätä on auottu ja lopulta voimakeinoihinkin turvauduttu.

Lähinnä tarkoitus oli kirjoittaa siitä, ettei se rauhallinen taluttaminen ole aina se paras ja toimivin ratkaisu, vaan siitä voi kehittyä kunnon mylläkkä päälle.

Siinä olet oikeassa, että tilanne ei varsinaisesti ollut uhkaava tai akuutti, mutta mun mielestä kysymys oli siitä, että oppilaat uskovat ja tekevät mitä heille sanotaan. Jos oppilaalle sanotaan että huppu pois tai lähdet ruokalasta ulos, niin silloin se huppu lähtee tai koko ukko lähtee. Ei kai tässäkään tapauksessa mitään neuvotteluja tarvita, selkeä käsky ja sitä joko totellaan tai ei. Oppilaalle oli ilmeisesti sanottu asiasta useampaan otteeseen ja silti asiasta keskusteltiin. Ainakin lähtökohtaisesti opettajan pitäisi olla se henkilö jonka sanomisia uskotaan, nyt tilanne meni siihen että opettajille haistateltiin ja opettajien pitäisi vaan keskustella?

Ja kyllähän tuo tilanne sillä ratkesi, oppilas jäi mutristelemaan ulkopuolelle ja tilanne oli ohi. Mun mielestä tilanteessa näytettiin selkeästi oppilalle ns. "oma paikkansa". Hän on oppilas joka uskoo mitä opettaja sanoo.

- Jaha, et näköjään tottele sanaa, joten neuvottelut päättyvät tähän. Soitan nyt vanhemmillesi ja ilmoitan heille, että et ole tämän päivän aika tervetullut koulun alueelle. Ole hyvä ja poistu kotiisi, ja hoidetaan jälkiseuraamukset yhdessä rehtorin ja vanhempiesi kanssa myöhemmin. Jos et poistu välittömästi, niin soitan paikalle poliisin, sillä mulla ei ole mielenkiintoa alkaa painia tuon ikäisen sällin kanssa.

Entä jos vanhempia ei kiinnosta paskaakaan mitä oma lapsi koulussa touhuaa? Eikä kytillä ole välttämättä aikaa tulla selvittelemään tilannetta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Entä jos vanhempia ei kiinnosta paskaakaan mitä oma lapsi koulussa touhuaa? Eikä kytillä ole välttämättä aikaa tulla selvittelemään tilannetta.

Kuulisin myös mielelläni mitä tämä nimimerkki tekisi sen ajan, joka poliisilta kestää tällaiselle alemman prioriteetin keikalle saapua? Jos myymälävarkaan kiinniottanut kauppias Käpylässä odottelee poliisia pahimillaan toista tuntia, niin kauankohan joutuu yläasteen aineenopettaja odottamaan poistumiskäskyä uskomattoman teinin kanssa?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ymmärräthän sinäkin, että poliisilla on aivan helvetisti tähdellisempääkin tekemistä kuin käydä paimentamassa 16-vuotiaita räkänokkia koulussa? Opettajalla pitäisi 25 vuoden takaisiin aikoihin verraten olla sen verran auktoriteettia, että hankala oppilas poistuu tilanteesta tavalla tai toisella. Ei minunkaan aikanani koulussa opettajat ketään hakanneet eivätkä sen pahemmin päälle käyneet, yleensä tuollainen "isällinen fyysinen opastaminen" tehosi hankalampiinkin tapauksiin. Toki nykypäivän intternettimaailmassa avaudutaan ihan kaikesta, kun on mukamas kaikkea todistusaineistoakin ja lässynlää.

Lässynlää vain sinullekin. Minä olen soittanut useamman kerran vastaaviin tilanteisiin poliisin työni puolesta. Sekä myös uhkaavampiin tilanteisiin. Kyllä ne tulevat ihan mielellään hoitamaan työnsä. Monilla alueilla on jopa erikseen kuolujen nimikkopoliiseja, joille on ns. kuumat linjat vähemmän akuuteissa tilanteissa. Olen myös keskustellut kyseisestä asiasta (poliisin soittaminen mukaan uhkaaviin tilanteisiin) niin alueeni koulupoliisin kuin muidenkin toimijoiden kanssa, enkä ole ikinä saanut signaalia, että asiaa tulisi jotenkin kummemmin vältellä, vaan pikemminkin päinvastoin. Hätäkeskuksesta tai tehtäviä suorittamaan tulleilta partioilta en myöskään ole saanut minkäänlaisia negatiivisia viboja.

Pääsääntöisesti poliisin paikalle pyytämisestä mainitseminenkin ratkaisee tilanteen, mutta toki se on sitten myös suoritettava ellei uhkaus tehoa.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
EDIT: Ja mikä saatanan vanhempainliitto? Totta kai jos OIKEIN LIITTOON ollaan järjestäydytty niin oma mielipide pitää saada suu vaahdossa esille riippumatta siitä, onko siinä mielipiteessä mitään järkeä.

Kiinnostaisi minuakin millainen konklaavi vanhempainliittoa edustaa? Westendin Kultapossu-kerhon vanhempainjaosko siellä on äänessä?

Olisi hienoa saada joku erotuksesta päätösvastuussa oleva henkilö, tai edes vankkumaton lapsen oikeuksien kannattaja vastailemaan osaavan toimittajan kysymyksiin suorassa lähetyksessä. Turha toivo kaiketi.

En vaan osaa lakata ihmettelemästä millainen pumpuliperse tällaisia päätöksiä saa aikaan tai edes ajettua eteenpäin.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Suomeksi sanottuna siis mututuntumalla mentiin näissä päättelyissä.

Sovitaan sitten niin. Hauskaa, että poimit lainaukseen aika tarkoituksenmukaisesti vain alkuosan tekstistä ja jätit sen oleellisimman osan pois. No, kukin taaplaa tyylillään.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kokemustani olen kuvaillut aiemmissa viesteissä..

Jota toki on enemmän kuin keskiverto jatkislaisella. Mutta juttuihisi peilaten melko minimaalisesti. Ainakin minä olen saanut kuvan että tiedät lähes kaiken, kaikesta. Tai ainakin luulet tietäväsi. Sen takia aika huvittuneena seuraan tätä keskustelua.

Omasta mielestäni aivan turhat potkut ja turhaa veivaamista. Ja nyt pitäisi mahdollisimman nopeasti saada pykälät kohdilleen. Aika käsittämätöntä, jos edes reppua ei nykyään saa edes tarkastaa.
 
Pitää puhua asioista tilastollisesti tai keskimäärin.
Eli lähdetään alusta. Opettaja työntää häiriköivän ja puhetta "ymmärtämättömän" oppilaan ruokalasta ulos. Ainoa vamma, mikä tapahtuu on särö poikasen kuvitellulle miehisyydelle. Tämän jälkeen aloitetaan siis todennäköisyyslaskenta? Voidaksesi laatia tuollaisia keskimääräisyyksiä luotettaviksi, pitäisi ottaa hivenen enemmän muuttujia huomioon kuin pelkästään opettajan toteutunut toiminta vs. opettajan vaihtoehtoinen toiminta.

Uskon, että myös itse pidät keskimäärin vähemmän vaarallisena talutusta kuin kovalla voimalla tehtyä työntämistä.
Keskimäärin saatan pitää. Tässä oli kyseessä keskimääräisesti poikkeavasti toiminut oppilas.

Olisivat lopulta voineet riittääkin, vaikea sanoa, kun miesopettajan pinna ei kestänyt. Jos talutettava oppilas alkaa haroa vastaan, kovennan otteita tarpeen mukaan.
Ja kun tilanne menee "painiksi" tilanne pitkittyy ja käytetyn voiman määrä kasvaa todennäköisesti jopa suuremmaksi kuin valitsemalla opettajan tässä tilanteessa käyttämä tapa. Nyt nähdyssä tilanteessa opettaja hoiti asian ripeästi, tuottamatta vammaa tai kipua oppilaalle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen jo parikin kertaa sanonut juuri samaa mitä tuossa jälkimmäisessä kappaleessa kirjoitat. Minun käsitykseni mukaan puheena ollut tilanne ei ollut mikään akuutti uhkatilanne, jossa olisi ollut varsinaista vaaraa kenellekään, vaan vaaratilanne syntyi vasta, kun opettaja kävi oppilaaseen käsiksi. Ihan kuin tilanteessa ei olisi muita vaihtoehtoja kuin ratkaista se mahdollisimman nopeasti hipelöimällä oppilasta tavalla tai toisella tässä ja nyt. Kyllä sen pinnan yksinkertaisesti pitää kestää...

Olen jo useammin sanonut nämä asiat, mutta jankkaan nyt taas.

Ensisijaisesti tässä keskustelussa keskustellaan siitä, oliko Korhosen toiminta PoL 36b:n mukaista toimintaa.

Toisekseen, poistettu oppilas kertoi Facebookissa aikoneensa käydä opettajan päälle.

Kolmanneksi, me emme tiedä minkälainen tausta oppilaalla on, joten on erittäin rohkeaa tehdä uhka-arviota tuosta tilanteesta.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kolmanneksi, me emme tiedä minkälainen tausta oppillaalla on, joten on erittäin rohkeaa tehdä uhka-arviota tuosta tilanteesta.

Vedin viestini pois koska modet ei välttämättä tykänneet siitä. Mutta ei vaadi kuin muutaman täsmäsanan laittamista googleen ja seurata linkkejä ja sen jälkeen ymmärtää:

- Miksi oppilas käyttäytyy noin
- Miksi opettajalle annettiin välittömästi kenkää
- Miksi "häirikön" taustoista ei paljoa lehdissä/mediassa puhuta
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sovitaan sitten niin. Hauskaa, että poimit lainaukseen aika tarkoituksenmukaisesti vain alkuosan tekstistä ja jätit sen oleellisimman osan pois. No, kukin taaplaa tyylillään.

Ylipitkiä lainauksia pitää välttää. Noin tarkkaan sääntöjä tuntevan kaverin pitäisi nämä itsestäänselvyydet tietää. Ihan hyvin koko tekstin olisi voinut lainata, ei se mitään muuta. Mutuiluahan tuo kirjoittelusi juristeista on ollut, juurihan itse sanoit ettet tiedä ovatko asiat niin kuin kirjoitat?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös