...Toiseksi, en edelleenkään väheksy opettajan työtä vaan pointti oli, että mitä voisinn tehdä tuossa kohdin? Jäädä saikulle kotiin, jotta minun ei tarvitse suhata kahden luokan väliä (jos siihen menettelyyn jostain syystä jouduttaisiin)? Ei vaan pakkohan se olisi työt hoitaa ja voisin hyvinkin suhata sitten sen pari viikkoa kahden luokan välillä, jos vaihtoehtoja ei ole. Tästä oli kyse.
Ja samaan aikaan kun toteat, ettet tiedä taustoistani ja kyse on vain mielikuvistasi, jatkat kuitenkin samaa paskan jauhantaa. Minulla on lähipiiri täynnä opettajia ja opettajiksi opiskelevia, olen tehnyt sijaisuuksia ja olen opiskellut jonkin verran lainsäädäntöä. En ole tämän alan asiantuntija, mutta kyllä minulla on näistä asioista jonkinlainen käsitys.
Koulussa olevan opettajan pitäisi kieltäytyä suhaamasta kahden luokan väliä, koska tuollaisella järjestelyllä ei pystytä takaamaan turvallista koulua. Opettaja ottaa tuollaisella järjestelyllä valtavan riskin, mikä minusta ei ole oikein.
Toisaalta lomautusten ei kuulu lisätä töissä olevien työtä, lomautettujen työt jää tekemättä.
Eli minulle kävisi se, että opettaisin omaa luokkaa samassa tilassa lomautetun opettajan oppilaiden kanssa. Minun työhöni ei kuulu naapuriluokan opetus, se on lomautetun opettajan hommia.
Olen pahoillani, mikäli pahoitin mielesi, mutta viesteistäsi sai sellaisen kuvan, ettet tunne nykykoulua ja siihen liittyvää lainsäädäntöä lainkaan.