Sinä et tiedä yhtään taustoistani ja sieltä kumpuavasta arvostuksesta tätä ammattikuntaa kohtaan. Voit toki tehdä näitä täysin virheellisiä olettamuksiasi täysin väärin ymmärretyistä pointeista, mutta samalla menet todella pahasti metsään...
Olet oikeassa, en tiedä taustoistasi, enkä tunne sinua, olen luonut mielikuvani sinun kirjoittelusi perusteella.
Itse tuli aikanaan oltua oppilaana lomautusten aikana eikä siinä ollut silloin mitään ongelmia. Ängettiin rinnaikaisluokan kanssa yhteen luokkaan ja mikäs siinä. Olihan se toki outoa olla yhtäkkiä uuden opettajan ja luokkakavereiden kanssa uusine tapoineen, mutta siinähän se meni.
Tässä kommenttisi koskien opettajien lomautuksia Kouvolassa.
...Jos olisin opettaja niin voisin hyvinkin sukkuloida kahden luokan väliä vaikka sen viikon pari. Hoitaisin sen minkä pystyisin ja jos jotain tapahtuu niin minkäs teet. En näe tässä asiassa kuitenkaan mitään suurta dramatiikkaa eikä siinä ole liittynyt omien kokemustenikaan puolesta mitään dramatiikkaa...
Näin jatkoit opettajan työn arvioimista.
Onko muuten mahdollista käyttää vanhempia tai eläköityneitä opettajia apuna? Eikait tälle mitään estettä ole jos halukkaita vain löytyy.
Tässä kohtaa ehdotit ilmaisen työvoiman käyttämistä lomautettujen opettajien työpanoksen korvaamiseen.
Näiden kirjoitusten jälkeen minulle muodostui sellainen kuva, että aluksi väheksyit lomautusten vaikutusta koulun arkipäivään (
Itse tuli aikanaan oltua oppilaana lomautusten aikana eikä siinä ollut silloin mitään ongelmia.), jonka jälkeen väheksyit opettajan työtä (
Jos olisin opettaja niin voisin hyvinkin sukkuloida kahden luokan väliä vaikka sen viikon pari.) ja loppu on ollut näiden mielipiteiden selittelyä.
Sinulla ei ole minkään näköistä käsitystä nykykoulusta, et tunne opettajien työtä, etkä siihen liittyvää lainsäädäntöä.
Lainaukset ovat Fordellin viesteistä tästä ketjusta.