Aleksandros
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomi
Meinaatko, ettei tytöltä oltu kysytty ennen lähetystä, mitä mieltä hän tapauksesta on?
Itse kyllä koen, että tuonikäinen ihminen osaa kertoa omia kokemuksiaan ja mielipiteitään. Tyttö oli sitä mieltä, että potkut olivat liian radikaali toimenpide ja sanoi myös, että nuorten kunnioitus opettajia kohtaan on vähentynyt. Eipä tuohon mitään kovin monimutkaista ajatusprosessia tarvitse.
Arvasin jo kirjoittaessani tuon kommentin sen herättävän närää. Kuten totesin, tarkoitus ei ollut vähätellä tyttöä tai nuoria yleensä. Mutta meistä jokainen voi miettiä, miten laaja-alaisesti kykeni asioita arvioimaan ysiluokalla vs. nykyään. Itse ainakin olen tuosta kehittynyt.
Varmasti kysyttiin ja hän voi olla aidosti tuota mieltä. Viittasin alkuperäisessä viestissäni ympäripyöreyksiin, ehkä paremmin sanottuna, yleisesti "tiedettyihin" itsestäänselvyyksiin. Esim. tuo kunnioituksen väheneminen lienee tätä kategoriaa. Varmasti totta, mutta mielipide sellaisenaan omaksuttavissa. Samoin potkujen yliampuvuus yleinen mieleipide erityisesti julkisuudessa.
Mutta sovitaan sitten niin, jos haluatte, että tyttö edusti kaikkia koululaisia ja koululaiset siten haluavat Korhosen kaltaisia opettajia enemmän. Ei muuta kun vanhat hyvät keinot käyttöön...