Onnellisuusketju

  • 1 294 107
  • 7 895

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
girlzilla kirjoitti:
Näinhän se on, hemmetin vaikea päästä. Toisaalta sisäänpääsyprosentti 9% ei anna realistista kuvaa, sillä joka vuosi on niin paljon ihmisiä jotka kokeilevat kepillä jäätä.

Aina sinne se tietty määrä ihmisiä kuitenkin otetaan, joten joku sinne pääsee. Jos olisin itse aikoinani miettinyt sisäänpääsyprosentteja, en varmaan olisi edes hakenut pääaineeseeni, jossa oli prosentti 4,1 sinä vuonna kun pääsin sisälle. Kun en ole koskaan ollut mikään poikkeuksellisen hyvä koulussa eikä yo-paperitkaan ole erikoiset. Silti hain, jollain ihmeen keinolla sain pääsykokeesta riittävät pisteet ja pääsin sisään. Ei siis missään nimessä kannata jättää hakematta johonkin siksi, että sinne olisi hankala päästä. (Ja tämä siis näin yleisesti, eihän girlzilla tuossa luovuttamisesta puhunutkaan.)

Parasta juuri nyt on parin tunnin päästä koittava laivareissu kymmenien opiskelukaverien kanssa (75% tyttöjä luonnollisesti, kuten meidän alalla on). Toivottavasti energiaa riittää aamun tunneille saakka, vaikka putkimiehet tulivat rassaamaan putkia ja olen joutunut olemaan hereillä jo aamuvarhaisesta.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
girlzilla kirjoitti:
Kyllä olen tosissani, uravalinta on jo pitkään ollut selvä. Sosiaalipsykologia on mielenkiintoista, mutta haluan erikoistua psykoterapeutiksi!

Onnittelut kokeesta, jotka tuntuivat menneen vähintään tyydyttävästi. Mutta tuo ammatinvalinnan eettisyys arveluttaa kun täällä roikkuu niin paljon tulevaa asiakaskuntaasi.
Voitko luvata ja vannoa ettet räjähdä nauramaan, kun poka naama vakavana selittää: "Tämä kaikki sai alkunsa siitä, kun aloin kirjoittamaan Jatkoaika-nimiselle keskustelupalstalle nimimerkillä XXXX ...."

ps. Ei ahista Jokereilla alkoi hyvin ansaittu loma, joten näihin kuviin, näihin tunnelmiin.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Target kirjoitti:
Onnittelut kokeesta, jotka tuntuivat menneen vähintään tyydyttävästi. Mutta tuo ammatinvalinnan eettisyys arveluttaa kun täällä roikkuu niin paljon tulevaa asiakaskuntaasi.
Voitko luvata ja vannoa ettet räjähdä nauramaan, kun poka naama vakavana selittää: "Tämä kaikki sai alkunsa siitä, kun aloin kirjoittamaan Jatkoaika-nimiselle keskustelupalstalle nimimerkillä XXXX ...."

ps. Ei ahista Jokereilla alkoi hyvin ansaittu loma, joten näihin kuviin, näihin tunnelmiin.


Olen kuunnellut naama peruslukemilla kun eräs kirjoittaja kertoi olevansa oikeasti hieman ihastunut girlzillaan. Ei siis tiennyt että puhui kyseiselle nimimerkille. Annoin neuvoja ihan rauhassa siinä sitten ja tämä jamppa sitten rauhottui lopuksi ja sanoi että ehkä se menee ohi. Tais mennä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
FourForty kirjoitti:
Aina sinne se tietty määrä ihmisiä kuitenkin otetaan, joten joku sinne pääsee. Jos olisin itse aikoinani miettinyt sisäänpääsyprosentteja, en varmaan olisi edes hakenut pääaineeseeni, jossa oli prosentti 4,1 sinä vuonna kun pääsin sisälle.
Juuri näin. Itse haen keväällä paikkaan, johon kokeen perusteella pääsee 15 (omat taustapisteeni tuskin riittävät muuhun) ja hakijoita on ollut viime vuosina tasaisesti päälle 250. Kovasti olen kuitenkin sisälle menossa ja luottamus omaan osaamiseeni on kova. Jos mukana on 15 minua parempaa, voin sanoa, että hyvää ainesta saavat opiskelijoikseen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Toinen vaihtoehto, joskin hieman vaikeampi toteuttaa, olisi sosiaalipsykologia. Hurjan mielenkiintoinen ala muuten.

Sosiaalipsykologia on kyllä minusta aivan naurettavan helppo ja vaivaton tieteenala. Itse olen siitä pian vääntänyt aineopinnot kasaan, eikä mistään ole koskaan tullut ovareita yhtä pienellä vaivalla. Erittäin mielenkiintoinen aine on toki kyseessä, mutta parhaalla tahdollanikaan en pysty sitä kovin hankalana pitämään. Tosin sisäänpääsyn vaikeudesta en niinkään tiedä, jos sitä tarkoitit.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Onneksi Jokerit ei voittanut mestaruutta tällä kaudella enkä missaa yhtään pudotuspeliottelua jonkun turhan leirin takia.
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Sain tänään kuulla, että graduni tullaan hyväksymään "ihan hyvänä". Eli tietenkin mukava fiilis, nyt vaan sit kypsyyskokeen kautta papereita odottamaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnellinen sivuaineesta

Snakster kirjoitti:
Sosiaalipsykologia on kyllä minusta aivan naurettavan helppo ja vaivaton tieteenala. Itse olen siitä pian vääntänyt aineopinnot kasaan, eikä mistään ole koskaan tullut ovareita yhtä pienellä vaivalla. Erittäin mielenkiintoinen aine on toki kyseessä, mutta parhaalla tahdollanikaan en pysty sitä kovin hankalana pitämään. Tosin sisäänpääsyn vaikeudesta en niinkään tiedä, jos sitä tarkoitit.

Sosiaalipsykologia on rakas sivuaineeni. Olet oikeassa siinä, että sen oppiaineen lukeminen ei tunnu yhtään työltä, vaan sitä lukee oikein mielellään, jos on oikealla tavalla orientoitunut. Itse saatan lukea huvikseni esimerkiksi Tajfelin ja Goffmanin vanhoja teoksia Hietsussa kymppisäkin kanssa aurinkoa ottaen. Niin hauskoja ne ovat.

En silti usko, että olet Helsingissä varsinaisen yliopiston puolella sosiaalipsykologian aineopintoja suorittanut, sillä metodologian opinnot ovat erittäin vaativia ja työläitä opintoviikkoihin nähden - siis kvali ja kvanti. Jos teet samat esimerkiksi avoimen puolella, niin voin sanoa kokemuksesta niiden olevan siellä ei-niin-vaativia. Olen suorittanut kesälomalla avoimessa sosiaalipsykologian aineopintoja.
 

Irkali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jippo -94
Paha vaan ettei sosiaalipsykologian opinnoilla pääse psykologin töihin.
Olen sivusta seurannut karvaita kokeneita.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Snakster kirjoitti:
Sosiaalipsykologia on kyllä minusta aivan naurettavan helppo ja vaivaton tieteenala. Itse olen siitä pian vääntänyt aineopinnot kasaan, eikä mistään ole koskaan tullut ovareita yhtä pienellä vaivalla.

Heh aivan. Itsellänikin on appro suorittettuna sosiaalipsykopatiasta. En ole koskaan saanut 16 ov:ta (vai oliko se 15?) helpommin suoritettua. Helsingin yliopistossa tuli nuokin aikoinaan suoritettua vielä silloin, kun luulin että minusta tulisi kasvatustieteilijä. Yhteenkin 5 ov:n tenttiin oli 5 kirjaa luettavana. Luin niistä kaksi ja kolmesta lopusta opiskelin sisällysluettelon--> tuloksena 2+/3.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Huumoriveikkoja

Irkali kirjoitti:
Paha vaan ettei sosiaalipsykologian opinnoilla pääse psykologin töihin.
Olen sivusta seurannut karvaita kokeneita.

Ei kilpaile kyllä oikein samoista työpaikoista. Vähän kuin väittäisin Juha Kankkusen kilpailevan samoista pelipaikoista Jere Karalahden kanssa (ei Pataässässä).
 

Cube

Jäsen
Poison kirjoitti:
Kiitos. Itse valmistaudun parhaillaan psykologian pääsykokeisiin. Kivinen tie tämä on kulkea, mutta kun tietää, ettei mikään muu kiinnosta lähelläkään yhtä paljoa, niin olen valmis yrittämään vaikka useamminkin.
Haa. Täällä kun on useampikin psykologiasta kiinnostunut, niin ehkä saan vihdoin asiantuntevan vastaukseen kysymykseeni. Eli: kuinka paljon sitä (tilasto)matematiikkaa psykologian yliopisto-opinnoissa todellisuudessa tarvitaan ja mikä suunnilleen on vaatimustaso? Olen yrittänyt tätä aika ajoin selvittää eri lähteistä, mutta kovin tyydyttävää vastausta en ole mistään suunnalta saanut. Itse en todellakaan ole mikään matikkaihme (C:n taisin kirjoittaa), mutta psykologia kiinnostaa kovasti. Onpa tuo Turun Yliopistossa vapaana sivuaineenakin käsittääkseni, joten enpä joutuisi pääsykoehelvettiäkään käymään läpi.. Mutta jos käsiteltävät asiat ovat ymmärryskykyni ulottumattomissa, niin siinä tapauksessa kannattanee alan opiskelu jättää nille, joilla on siihen edellytykset ja itse keskittyä jatkossakin psykologiaan lähinnä harrastusmielessä.
 

Irkali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jippo -94
Cube kirjoitti:
Haa. Täällä kun on useampikin psykologiasta kiinnostunut, niin ehkä saan vihdoin asiantuntevan vastaukseen kysymykseeni. Eli: kuinka paljon sitä (tilasto)matematiikkaa psykologian yliopisto-opinnoissa todellisuudessa tarvitaan ja mikä suunnilleen on vaatimustaso? Olen yrittänyt tätä aika ajoin selvittää eri lähteistä, mutta kovin tyydyttävää vastausta en ole mistään suunnalta saanut. Itse en todellakaan ole mikään matikkaihme (C:n taisin kirjoittaa), mutta psykologia kiinnostaa kovasti. Onpa tuo Turun Yliopistossa vapaana sivuaineenakin käsittääkseni, joten enpä joutuisi pääsykoehelvettiäkään käymään läpi.. Mutta jos käsiteltävät asiat ovat ymmärryskykyni ulottumattomissa, niin siinä tapauksessa kannattanee alan opiskelu jättää nille, joilla on siihen edellytykset ja itse keskittyä jatkossakin psykologiaan lähinnä harrastusmielessä.

Tilastotiede (matematiikka) kuuluu yleisopintoihin. Tilastotieteen osuus on pieni, eikä todellakaan ole vaativaa, ellet aio tutkijan uralle! Opinnäytetyössäsi mahdollisesti tarvitset käytännössä noita taitoja, mutta jokaisella psykologian laitoksella löytyy tilastotiedenikkarit, joiden puoleen voi kääntyä. Varmasti apua saa, kun sitä pyytää. Sitä paitsi nykyisiä tilasto-ohjelmia on helppo käyttää. Ohjelmat sisältävät "aapiset" käyttäjilleen. Jos pääset opiskelemaan psykologiaa, ymmärrät todennäköisesti lukemasi ja omaat jonkin verran päättelytaitoja - sillä pärjää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä oli suurenmoisen fantastinen tämä Hämeenlinnan kaupunginteatterin Teuvo-musikaali. Niin mainio, että teki minut onnelliseksi.

En voi muuta kuin lämmöllä suositella kaikille Hämeenlinnassa ja sen ympäristössä asuville ja miksei kauempanakin asuville.

Menkää katsomaan, ette pety.

Varmasti tekee teidätkin onnellisiksi!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaa'a...

Mummupa meni ja täytti 85 vuotta. Tai täyttää itse asiassa vasta maanantaina, mutta tänäänpä oli juhlat. Näkipä sukulaisia, ja kivaa oli. Tarjoilukin pelasi kohtuullisesti. On hienoa, että on mukavia sukulaisia. Tällä iällä alkaa jo hiljalleen arvostamaan tätäkin optiota.

Sittenpä tuli lähdettyä illaksi lapsuudenystävän luokse saunomaan. Tai oikeastaan hänen vanhempiensa luokse, mutta kuitenkin. Siinä oli mukavaa juoda pari saunakaljaa kaverin ja hänen isänsä kanssa ja jauhaa paskaa.

Perkele, ei niistä opiskelukavereista taida suurikaan osa olla, kuin ryyppykavereita korkeintaan. Lapsuudenkavereiden kanssa on kohta tunnettu 20 vuotta ja vielä pidetään yhteyttä. Tuosta sietää varmaan olla tyytyväinen.

Laitetaan vielä loppuun, että dippaa on tehty 56 sivua ja valmistuminen häämöttää edessä. Ehkä 2-3 kk ja homma on pulkassa.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen maailman ihanin, paras ystäväni on maailman ihanin ja meillä oli erittäin mainio laivareissu. Ei mitään häröilyä ja tyhmää, olimme vain niin ihania.
 
SaiPa meni pleijareihin ja Jukurit on välierissä. Ja kaverin kanssa meinattiin mennä kysymään harjoittelupaikkaa paikasta missä oltiin viime vuonna. Eihän siitä saa kun sen huiman 8 egeä lisää päivässä, mutta sekin tulee tarpeeseen. Eikä tää kotona makoilu enää oikein innosta. Taidan ottaa lasillisen salmiakki (ei Kimmo)Kossua.
Ps. Sekin kelpais...
Edit. Kympin uutisissa kerrottiin että Mosse-koira on taas Suomessa. Tuli tuo kyseinen koira nähtyä silloin siellä kaupan tuulikaapissa. Teki mieleni ottaa se mukaan kun ne pikkujätkät sitä tarjosivat. Vasta pari viikkoa sitten tajusin että kyseessä on sama koira. No hyvä että kaverille nyt varmaan koti löytyy. Tuli sillon mietittyä mitä sille kävi.
 
Viimeksi muokattu:

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin kalenteriani ja huomasin, että huomenna on vapaapäivä! Onneksi olin merkinnyt kalenteriin; olisin muuten mennyt aamulla töihin. :)

Mitäköhän sitä tekisi.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hatsina pelaa ensi kaudella salibandyn 1. divisioonassa! \o/

Hieno päätös hienolle kaudelle. Olisi ollut sääli, mikäli eilinen PSS-tappio olisi kaatanut nousun.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
SaiPa! Kyllä siinä Kohon Villen maalin jälkeen itku meinasi tulla, niin hieno tunne oli. Lauantaina Lappeenrantaan, pitkästä aikaa.

Menneellä viikolla muutama Jukurimatsi ja Joensuussa oli kiva käydä, mukavia ihmisiä sikäläiset olivat.
Ja vielä "sielunhoidoksi" rokkikeikka, aina on ilo kuunnella ja katsoa kun on toimiva livebändi (tässä tapauksessa kaksi).
Eikä vajaan vuoden ikäinen kummipoikakaan vierastanut vaikkei muutamaan kuukauteen oltu nähtykään, ja muutenkin näin tuttuja joita en ollut aikoihin tavannut.
Mukava viikko takana.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Palasin hetki sitten Turusta.

SaiPa! *klap-klap-klap* SaiPa! *klap-klap-klap* SaiPa!

On tää hienoa. Kuusi vuotta onkin odotettu!

Ja matkahan vielä jatkuukin!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Poison kirjoitti:
On tää hienoa. Kuusi vuotta onkin odotettu!
Veit sandaalit suustani!

Uskomatonta, miten pitkä aika siitä tosiaan onkaan... niin se aika vierii, mutta kerrankin, kerrankin on kevät SaiPan ystäville. Uskomaton meininki. Huhhuh.
 

Veijari

Jäsen
Olipa mukava viikonloppu ja ihan kahdestaan emännän kanssa. Oli Amorphiksen keikka, hyvää ruokaa ja juomaa, laatuaikaa kahden kesken. Mainio fiilis kertakaikkiaan vaikka onkin maanantai aamu. Lisäksi sain työtarjouksen Turusta, joten todennäköisesti palaan hyvinkin pian takaisin kotikonnuille täältä pääkaupungista ja lopullisesti. JES!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös