Onnellisuusketju

  • 1 294 373
  • 7 895

Aksu

Jäsen
Tyytyväinen olo vaikka olenkin pirun väsynyt ja kohta pitäis mennä töihin ihmettelemään tulevaisuuden toivojen opintojen edistymistä. Perjantai kohtuullisen tukevassa kännissä kaverin synttäreillä, LA-aamuna junalla Helsinkiin kohtuullisen tukevassa kännissä, selvästi nousevassa kännissä pelissä HIFK-SaiPa, sen jälkeen reiluhkossa kännissä jatkot ihan muualla Helsingissä. Joskus nukkumaan ja eilen korjailtiin Kontulan seudulla siihen kuntoon, että junamatka illalla Lappeenrantaan meni taas nousevassa kunnossa. Eiköhän tässä ole juotu nyt tarpeeksi... mut perkele kun olen nauranut ja iloinnut. Elämä on aikas kivaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pieniä iloja. Tulin juuri hammaslääkäristä perustarkastuksesta, ja yhtään reikää ei löytynyt.
Tuntuu hyvältä, että viime vuonna hampaisiin pistetyt rahat ei mennyt kankkulankaivoon.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Paras päivä pitkiin aikoihin. Uhkaavasti heikennyt rahatilanne sai helpotusta, kun sain pitkästä aikaa töitä tälle kuulle alkaen tästä päivästä ja viikoksi ensi kuun ajaksi. Lisäksi kesälomasijaisuus on tämän päivän puheiden pohjalta melkein varmasti taskussa. Kaiken kruunasi kotiintulo, kun kovan työpäivän jälkeen sain ilokseni huomata hellalta löytyneen yllätyksen! Tyttökaveri oli tehnyt kiireisen aikataulunsa lomassa minulle homemade lihapullia ja pottumuusia, eikä nälkäisen työmiehen tarvinnut alkaa vääntämään itse huonoa einesruokaa. On se mahtavaa, kun on noin ihana tyttöystävä huolehtimassa hyvinvoinnista. :) Ja illalla posliinia...
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ted Raikas kirjoitti:
Tuosta haluaisin kuulla kyllä lisää...?

Uskoisin, että JWill on vihdoin saanut hankittua kauan himoitsemansa posliinisen kahvikuppisetin. Tänä iltana tuo setti sitten esitellään mummoille, mammoille ja muille sukulaistädeille iltakahvien merkeissä.

Ässät voitti. Ja minulla on uusi tukka. Jee.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viides tila Ässillä varma. Vielä Mavelle ja Krisselle kunniaa mahdollisista pörssivoitoista, kiittää hän!
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
metsänpeikko kirjoitti:
Uskoisin, että JWill on vihdoin saanut hankittua kauan himoitsemansa posliinisen kahvikuppisetin. Tänä iltana tuo setti sitten esitellään mummoille, mammoille ja muille sukulaistädeille iltakahvien merkeissä.

Kyllä! Setti esiteltiin kokonaisuudessaan ja esittelytilaisuus vei jokaiselta läsnäolijalta puolisen tuntia intensiivistä laatuaikaa. Posliinin laatuun oltiin erittäin tyytyväisiä ja vakuuteltiin käyttökestävyyden testeihin palattavan uudemman kerran jo lähipäivien aikana! Kaikki poistuivat paikalta omiin toimiinsa, tyytyväisinä ja erittäin onnellisina illan tarjoamaan antiin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
JWill kirjoitti:
On se mahtavaa, kun on noin ihana tyttöystävä huolehtimassa hyvinvoinnista. :) Ja illalla posliinia...

Niin, kyllähän se oikeaan vessanpönttöön paskominen aina riu'un / huusin voittaa. Vai ymmärsinkö nyt oikein.

Täältä tähän
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
ervatsalo kirjoitti:
Niin, kyllähän se oikeaan vessanpönttöön paskominen aina riu'un / huusin voittaa. Vai ymmärsinkö nyt oikein.

No kyllähän ne lihapullat tuppaa paskattamaan jossain vaiheessa iltaa. Kiistämätön fakta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tsemppiä!

girlzilla kirjoitti:
Psykologian yo-kirjoitukset ohi!!! Ja hyvin tuntu menevän. Nyt on takki tyhjänä!

Kerroit tuossa aiemmin, että sinusta tulee psykologian maisteri. En tiedä, olitko tosissasi, mutta se on hieno ala. Toinen vaihtoehto, joskin hieman vaikeampi toteuttaa, olisi sosiaalipsykologia. Hurjan mielenkiintoinen ala muuten. Ne ovat hieman päällekkäisiä tieteitä, mutta sosiaalipsykologia on yhteiskunnallisempaa, eikä vain yksilöön keskittyvää.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Kerroit tuossa aiemmin, että sinusta tulee psykologian maisteri. En tiedä, olitko tosissasi, mutta se on hieno ala. Toinen vaihtoehto, joskin hieman vaikeampi toteuttaa, olisi sosiaalipsykologia. Hurjan mielenkiintoinen ala muuten. Ne ovat hieman päällekkäisiä tieteitä, mutta sosiaalipsykologia on yhteiskunnallisempaa, eikä vain yksilöön keskittyvää.

Kyllä olen tosissani, uravalinta on jo pitkään ollut selvä. Sosiaalipsykologia on mielenkiintoista, mutta haluan erikoistua psykoterapeutiksi!
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
girlzilla kirjoitti:
Kyllä olen tosissani, uravalinta on jo pitkään ollut selvä. Sosiaalipsykologia on mielenkiintoista, mutta haluan erikoistua psykoterapeutiksi!

Hemmetti niissä psykologian pääsykokeissa on kovat rajat ja kriteerit. Tunnen niin monta yrittäjää, joilla on älliä, kovat pohjat ja hirveä motivaatio, mutta silti sisäänpääsy ei tunnu onnistuvan usemmankaan yrityksen jälkeen. Tunnen myös yhtä monta "varmasti pääsen sisään ensimmäisellä kerralla kun oikein yritän" tyyppiä, jotka lopulta luovuttavat ja päätyvät lukemaan jotain muuta. Tietenkin nyt joku lefa tulee sanomaan kuinka helppoa se olikaan, mutta suurelle osalle ei ole. Ja kun sitä pääainetta ei psykologiaan (ainakaan Tampereella) saa automaattisesti vaihtaa tietyn opintoviikkomäärän jälkeenkään. Itse nostin kädet pystyyn jo etukäteen, kun en kokenut sataprosenttisen varma olevan edes siitä haluanko opiskella ko. alaa. Onnea ja voimia vaan sille duunille joka on edessä. Vaatii omistautumista aiheelle.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JWill kirjoitti:
Hemmetti niissä psykologian pääsykokeissa on kovat rajat ja kriteerit. Tunnen niin monta yrittäjää, joilla on älliä, kovat pohjat ja hirveä motivaatio, mutta silti sisäänpääsy ei tunnu onnistuvan usemmankaan yrityksen jälkeen. Tunnen myös yhtä monta "varmasti pääsen sisään ensimmäisellä kerralla kun oikein yritän" tyyppiä, jotka lopulta luovuttavat ja päätyvät lukemaan jotain muuta. Tietenkin nyt joku lefa tulee sanomaan kuinka helppoa se olikaan, mutta suurelle osalle ei ole. Ja kun sitä pääainetta ei psykologiaan (ainakaan Tampereella) saa automaattisesti vaihtaa tietyn opintoviikkomäärän jälkeenkään. Itse nostin kädet pystyyn jo etukäteen, kun en kokenut sataprosenttisen varma olevan edes siitä haluanko opiskella ko. alaa. Onnea ja voimia vaan sille duunille joka on edessä. Vaatii omistautumista aiheelle.

Näinhän se on, hemmetin vaikea päästä. Toisaalta sisäänpääsyprosentti 9% ei anna realistista kuvaa, sillä joka vuosi on niin paljon ihmisiä jotka kokeilevat kepillä jäätä. Monet eivät myöskään käsitä että se tilastomatikka pitää oikeesti handlata erinomaisesti, ei pelkällä psykan tietämyksellä pääse.

No, mulla on kyllä kova luotto itseeni. Antaa itsetunnon murentua pois myöhemmin!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
girlzilla kirjoitti:
Kyllä olen tosissani, uravalinta on jo pitkään ollut selvä. Sosiaalipsykologia on mielenkiintoista, mutta haluan erikoistua psykoterapeutiksi!

Hieno homma! Ei kannata kuitenkaan sotkeutua Freudin ja hänen seuraajiensa juttuihin, siis mihinkään psykoanalyyttiseen. Esimerkiksi kognitiivinen psykoterapia vaikuttaa uskottavammalta. Freud oli vanha irstailija, jonka jutut eivät ole kovinkaan empiirisiä :)

Nimim. Freudiin perehtynyt
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Hieno homma! Ei kannata kuitenkaan sotkeutua Freudin ja hänen seuraajiensa juttuihin, siis mihinkään psykoanalyyttiseen. Esimerkiksi kognitiivinen psykoterapia vaikuttaa uskottavammalta. Freud oli vanha irstailija, jonka jutut eivät ole kovinkaan empiirisiä :)

Nimim. Freudiin perehtynyt

Joo, en mäkään ole kauheasti perustanut siitä teoriasta, että kolikoiden kerääminen olisi oikeasti halu leikkiä ulosteilla.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
JWill kirjoitti:
Onnea ja voimia vaan sille duunille joka on edessä. Vaatii omistautumista aiheelle.

Kiitos. Itse valmistaudun parhaillaan psykologian pääsykokeisiin. Kivinen tie tämä on kulkea, mutta kun tietää, ettei mikään muu kiinnosta lähelläkään yhtä paljoa, niin olen valmis yrittämään vaikka useamminkin. Lisäksi olen myös varma omasta soveltuvuudestani alalle, josta on jo ehtinyt kertyä erilaisia, ei pelkästään kirjoista opittavia, kokemuksia. (kamalan itserakkaan tuntuinen kommentti tähän suuhun, mutta...noin se nyt vain on.) Psykoterapeutiksi aion sitten vielä näillä näkymin erikoistua, aivan kuten girlzillakin. Haluan auttaa ihmisiä. Kerrassaan mielenkiintoinen tiede on kaiken kaikkiaan kyseessä! Nyt täytyy vain tsempata lukemisen kanssa.

Onnellinen... Kamalan flunssan ja kohoavan kuumeen aiheuttavan vitutuksen keskellä voin kai iloita siitä, että fiksu lääkäri antoi hyvin sairaslomaa ja määräsi tehokasta yskänlääkettä. Tein myös kipeän, mutta viisaan päätöksen jättäessäni eilisen jääkiekkopelin väliin. Tuskin olisin kunnolla jaksanut jaloillani pysyä. Toivottavasti huomenna olisi jo sellaisessa kunnossa, että jaksaisi lukea hyvin juuri noihin edm. pääsykokeisiinkin.

Lisäksi olen onnellinen kissastani, joka maukui juuri äsken unissaan sohvalla. Maumau!

Ja sitten varmaan takaisin sänkyyn... Tosin kiinnostaa nuo psykan yo-kyssärit sen verran, että taidan ne vielä vilkuilla.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Ajatusten Torino suljettiin.

Nyt ei enää tarvi keskustella siitä, että SM-liiga pelaajia kannattaisi valita SM-liigasta Torinon kaltaisiin kisoihin. Moderaattorit julistivat väittelyt tasuriksi, olen erittäin tyytyväinen ja tyydytetty. Rauhaa veljet.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mr Scarface kirjoitti:
Nyt ei enää tarvi keskustella siitä, että SM-liiga pelaajia kannattaisi valita SM-liigasta Torinon kaltaisiin kisoihin. Moderaattorit julistivat väittelyt tasuriksi, olen erittäin tyytyväinen ja tyydytetty. Rauhaa veljet.


Jos tosiaan lupaat lopettaa keskustelun kyseisestä aiheesta, tekee se monet muutkin onnelliseksi.
 

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
Enpä ookaan tähän ketjuun koskaan kirjoittanut. Lienee aikakin jo ensimmäisen kerran, kun on pitkästä aikaa aivan helvetin hyvä fiilis.

Helmikuu tuntuu olevan meikäläiselle vuoden huonoin kuukausi. Samantien kun se päättyi, alkoi tulvia hyvyyksiä sisään. Päällimmäisinä lukuisat uskomattoman antoisat maailmanparannuskeskustelut erään minulle hyvin tärkeän ihmisen kanssa sekä tieto siitä, että pääsin ensi kevääksi vaihto-opiskelemaan juuri sinne minne halusinkin.

Suuntana uskomattoman kaunis Islanti ja 101 Reykjavik.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös