Onnellisuusketju

  • 1 290 485
  • 7 894

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei syytä huoleen. Jos saat elämään sisältöä kirjoittamisesta ja musiikista, olet takuuvarmasti oikealla tiellä. Kunhan se musiikki ei vaan ole räppiä tai Yötä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Elokuvamusiikki maistuu todella hyvin sekä kaikenlainen rock. Räpistä en oikein välitä ja Yötä en ole kuunnellut koskaan. Yksi kaveri pitää paljon iskelmästä. Minusta se on vähän pitkäveteistä. Ihan hyvää kamaa, mutten ole juurikaan kiinnostunut.

Joskus tykkään myös kuunnella pelkkää äänivideota, esimerkiksi kiekonlätkimisääniä tai vesisadetta. Aina ei tarvita sanoja luomaan tunnelmaa.
Musavinkki sulle, jos nyt joskus käyt kirjaston musiikkiosastolla. Tai löytyy varmasti netistäkin. Anssi Tikanmäki: Maisemakuvia Suomesta. Hienoa instrumentaalimusaa, ei ole huonoja laulajia ölisemässä. Menisi leffaan kuin leffaan. Tikanmäki oli Juice Leskisen bändin kosketinsoittaja, joka sävelteli puhdetöinään omaakin kamaa.

Toinen nimi korvan taakse painettavaksi on Pekka Pohjola. Soitti bassoa Wigwamissa, ja teki nipun helvetin hyviä ja omaperäisiä, instrumentaalisia soololevyjä. Vaikutteet Mozartista Beatlesiin. Uskomattoman hienoa stuffia. Pekalta ensikuunteluun suosittelen levyjä Pihkasilmä Kaarnakorva ja Kätkävaaran Lohikäärme.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Uhkun tällä hetkellä onnellisuutta ja positiivisuutta, mutta viihtyisän työn lisäksi, jätetään se toinen syy vielä ainakin toistaiseksi salaisuudeksi ;)
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Onneksi olkoon. Koska on häät?
No perkele, minä taidankin sitten olla helpommin luettavissa kuin Aku Ankan taskari...

No sanotaan sitten nyt kun kerta luit mua kuin avointa kirjaa, eli pientä ihastusta saattaapi tosiaan olla ilmassa tällä hetkellä erääseen naiseen, joka työskentelee tuolla osa-aikaisena samalla kun opiskelee. Kaikki alkoi toissa perjantaina sillä kuuluisalla silmäpelillä puolin ja toisin.

Mutta ei tässä vielä mitään sen kummempaa ole meneillään. Tämän naisen kanssa klikkasi heti ja toistaiseksi oon saanut hyvät fibat hänen olemuksestaan. Siksipä ilahduin tänään kovasti, kun sain onnistuneesti "taktikoitua" itseni perjantaille iltavuoroon, jolloin on hänen tämän viikon ainoa vuoro.

No en mä tietenkään pomolle asiaa ilmaissut niin että "Hei, voisinko tulla perjantaina iltaan, kun xxxxxxx on töissä silloin?", vaan kyseessä oli puhtaasti onnekas sattuma, kun mulle ei alun perin ollut merkattu perjantaille lainkaan työvuoroa ja torstainakin teen vain lyhyemmän aamushiftin, niin sanotaanko että "tilaisuus teki varkaan". Tuossa työpaikassa mihin pääsin on sekin loistava puoli, että omalla motivaatiolla on todella helppo saada itselleen lisää työtunteja, sillä työtekijöitä tuolla ei (etenkään illoissa) ole ikinä liikaa. Ja tällä kertaa minun motivaation syvin lähde oli ainakin hyvin selkeä itselleni, heh.

Ja vaikka hän ei nyt olisikaan sitten se mun tuleva nainen, niin en minä tällä hetkellä ota mitään varsinaista stressiä parisuhdeasiosta. Tiedän kuitenkin olevani tällä hetkellä hyvässä asemassa sekä vihdoin myös valmis vakavaan seurustelusuhteeseen. On tullut parina viime vuotena kasvettua tosi paljon ihmisenä sekä haudattua monet menneisyyden luurangot. Sillä rakkaudella kun on yleensä tapana tulla anyway aivan puuntakaa ja yllättäen, niin turha mun on asialla päätäni etukäteen vaivata, ennen kuin ne tunteet toden totta leimahtavat sen jonkun kanssa.

Onhan niistä hyvistä fiboista kuitenkin vielä matkaa leiskuvaan lempeen. Esimerkiksi viime vuonna olin todella palavasti ihastunut yhteen naiseen ja hetken aikaa hänen tapaaminen tuntui kuin "tähtiin kirjoitetulta". No ehkä se sitä jossain määrin olikin, sillä lyhyessä ajassa opin häneltä tosi paljon. Jälkikäteen kuitenkin tajusin ja myös itselleni myönsin, että senkertainen ihastus oli molemmin puolin pitkälti fyysistä viehätystä ja sen lisäksi että tämä nainen vielä silloin yritti aloitella Pokemon Go:ta, niin eihän meiltä kovin paljon yhteistä taustaa todellisuudessa löytynyt. Mukava ja terävä leidi mutta ei sen enempää.

Sanoin muuten itselleni vihdoin sunnuntaiyönä ääneen tästä ensirakkaudestani, että "Tiedän, että xxxxx ei ole mun sielunkumppani". Tuntui jotenkin helvetin hyvältä ja vapauttavalta viimein tunnustaa tuo itselleen ääneen ja haudata samalla lopullisesti ne "ehkä jossit" ja "annetaan aikaa" tyyliset haihattelut. Kyllä minä hänestä edelleen välitän ja näen hänet jollain tapaa mun "kindred spiritinä" (en oikein keksi järkevää suomennosta tuolle sanalle eikä sanakirjakaan auttanut), mutta kyllä me varmaan sitten lopulta oltiin ihmisinä liiankin samanlaisia ja sikäli hyvä että pysyttiin vain frendeinä.

Sillä kun ei ole lopulta mitään väliä, miten paljon sä haluaisit olla jonkun kanssa. Jos et ole romanttisesti yhteensopiva niin et ole ja jälkikäteen tuo friendzonatuksi tuleminen olikin mulle enemmän siunaus kuin kirous, koska olen sittemmin alkanut opetella pitämään itsestäni tällaisena weirdona joka olen, enkä elämään enää muiden kautta. Kyllä se rakkaus pitää löytää ensin sisältä, ennen kuin sitä lähtee etsimään kenestäkään muusta.

Mjoo, tästähän tuli sitten vähän pitempi selonteko mutta ei kait siinä. Kaipa tämäkin kevensi oloa kun sai kirjoittaa ajatukset sanoiksi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Niinkin voisi sanoa. Minulle tuli @SMT tapaan heti ensimmäisenä mieleen, että sinulle on tullut elämänkuvioihin joku uusi nainen. Sen vaan jotenkin arvasi, pystyi päättelemään. Mukavaa että teikäläisellä on tällaista juttua menossa. Peukkua pystyyn.
Heh joo, ehkä toi silmää iskevä hymiö teki tän mun salaisuuden turhankin läpinäkyväksi... Joo tattista vaan peukuista. Aikaisemmat naiskokemukset ovat saanet minut tietyllä tapaa skeptiseksi naisten suhteen. Eihän niiden ajatuksenjuoksusta ota aina itse erkkikään selvää ja jatkiksen parisuhdekonkaritkin voinevat myöntyvästi nyökkäillä tälle toteamukselle.

Ei kai sitä ihminen voi mun tilanteessa muuta kuin olla toiveikkaana, että se romanssi voisi syttyä juuri tämän ihmisen kanssa, kunhan tutustutaan toisiimme paremmin ja päästään juttelemaan enemmän. Elämä on yksi suuri mysteeri, mutta siitä annan kunniasanan, että enää en aio ylitulkita kenenkään signaaleja tai ladata odotuksia liian korkealle kenekään suhteen. Jos se rakkaus on syttyäkseen, niin sitten se vain tapahtuu, eikä minun mutuilulla ole loppujen lopuksi sen kanssa paljoakaan tekemistä. Vain aika näyttää...

Nyt vain nautin ja iloitsen siitä, että mulla on mukava ja stabiili työ sekä ihanat työkaverit joiden kanssa saan jakaa päiväni. Mahdollinen rakkauselämä, kuten aina, olisi vain plussaa. Ja kuten sanoin, vielä en kuitenkaan niin vanha ole, että tässä pitäisi jo panikoiden vaimoa itselleen etsiä. Mä uskon että Se Oikea tulee ihmisen elämään juuri silloin kuin se on tarkoitettu, ja sitä hetkeä meistä ei voi kukaan ennalta tietää.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Pääsin töistä ja ulkona paistaa aurinko. Elämä on ihanaa!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Isäukko on tullut paljon parempaan kuntoon vaikka oli jo kuoleman porteilla. Kirjottelinkin siitä tänne muuhun ketjuun. Tuntuu niin HEMMETIN hyvältä. Se äijä on mun paras kaveri. Tokikaan se nyt ei kahtakytä vuotta enää varmaan nää, mutta silti. Vanha soturi joka ei oo vittuillu vaikka en RUKkiin mennykkään. Ei oo vittuillu muistakaan mun hölmöilyistä. Kovan elämän elänyt nuoruudessaan ja syönyt vettä ja leipää aikanaan täyshoidossa. Ja silti noussu tekeen komeen tilin josta on saanut nauttia lisäkseen moni ihminen. Oman hirtehishuumorini olen oppinut faijalta. Ja löytänyt CCR:n. Toivottavasti elää vielä pitkään. Rakastan sua, Ukko!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
My reasons to be happy: Huominen vapaapäivä, hyvä pöhinä ihmissuhderintamalla, ihanat työkaverit, en edes missaa PoGon huomista Mewtwo raidituntia töiden takia. Mukavaa alkavaa päivää ja viikkoa kaikille! Rakastakaa paljon ja olkaa mukavia toisillenne! Eipä tässä kai muuta.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Nyt saa olla taas ihan syystä onnellinen. Ekan kuukauden palkkalaskelmat saapui tänään kirjekuoressa postilaatikkoon ja ekan kuun tienestini ovat tällaiselle aloittelijalle ihan kunnioitettavat yhtä senttiä vaille 1,4k lisineen kaikkineen. Tiistaina kun nuo rahat pompsahtavat tililleni, niin lähtee puhelin päivitykseen ja syyskengät ostoon! Katsotaan kehtaanko vielä poimia ne sangalliset bluetooth kuulokkeetkin samalla kertaa vai säästänkö tuon ostoksen seuraavaan tilipäivään. Luulen että niin olisi melkein järkevämpi kun ei toi luurikaan tuu ihan ilmanen olemaan.
 
K

Kiekkokatsoja

Kel onni on, se onnen kätkekööt. Sanontoja on paljon, moni toki totta. Joitakin juttuja taidan elää, ainakin jonkinverran sanontojen mukaan. Ehkäpä moni muukin (tietämättään) ?
No, voin todeta että ainakin oon nyt tyytyväinen. Tyytyväinen siihen, että oon saanut viettää tasapainoista aikaa uuden ihmisen kanssa. Mulla oli, onneksi kauan sitten, varsin monimutkainen ihmissuhde, jossa oli toisinaan vaikeaa olla. Vaikeaa olla omana itsenäni normaalisti. Sanomisiani, tekemisiäni ym. sain varoa, jotta toinen ei suuttuisi. Suuttuisi omaa vahvan vaikeaa mustasukkaisuuttaan, ja täysin turhasta.
Nyt kun oon saanut olla omana itsenäni toisen kanssa, on tuntunut hyvältä. Ja toisinaan hämmentävältä, kuinka vastapuoli onkin normaalin tyyni kaikkiin asioihin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vapaa maanantai + aikaiset änärimatsit = my kind of heaven

Niin ja huomenna on vielä palkkapäivä!
 
K

Kiekkokatsoja

Kel onni on, se onnen kätkeköön -Sanonta se on, mutta onko se niin?
Toki suomalaisen on ennen tullut olla nöyrä, ja hyvehän se olisi vieläkin.
Mutta saako onnellisuuden näyttää, ja kuinka paljon?
Mullakin voisi olla kerrottavaa..
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Vitsi kun olen onnellinen. Tänä vuonna on tapahtunut todella paljon ja hienoja asioita. On löytynyt vihdoin oikein mukava nainen vierelle, talous on tasapainossa ja uudella työpaikalla on asiat lähteneet rullaamaan. Lisäksi nykyään tärkeät ystävät ovat lähempänä kuin aikaisemmin ja heitäkin näkee paljon useammin. Tampereelle muutto ja asettuminenkin on mennyt oikein mukavasti.

Itselle on monena vuotena ollut tämä pimeä aika erittäin vaikeaa ennen joulua ja nyt en oikein ole kiinnittänyt huomioita koko pimeään vuodenaikaan. Tähän kun pääsisi pysyvästi että oma mielentila ja onnellisuus ei ole kiinni mistään säästä. Sille kun ei voi mitään.
 
K

Kiekkokatsoja

Joskus voi olla niin, että itse ei heti/aina huomaa, kuinka hyvin asiat on.
Ainakin mulla voi olla näin. Sain lisää tuloksia terveystutkimuksista. Nämäkin tulokset oli ok. Ehkäpä lisää tutkitaan myöhemmin, mutta ainakaan nyt ei ole akuuttia tarvetta. Terveys on siis ok, toki pieniä vaivoja on.
Muutoinkin elämän asiat on melko hyvin tasapainossa. Ja joissakin asioissa on lähtökohdat hyvät, jopa paremmat kuin aikaisemmin, tai jopa koskaan.
Joten tyytyväinen olen. Havaitsen onnellisuutta itsessäni, joten tähän ketjuun oli ok kirjoittaa nämä lauseet.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Nyt tuli todellakin oltua oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Olin kaveripariskunnalla istumassa iltaa, kun yhtäkkiä pariskunnan mies(pitkän linjan Pool-fani) saa viestin, että nyt olisi saatavilla kaksi lippua Liverpoolin peliin saatavilla 55€/kpl. Peli 2.1 Sheffieldiä vastaan ja liput KOP-päädyssä. No vajaa tunti myöhemmin on liput, lennot ja hotellit ostettuna ja uudenvuoden päivänä lähdetään perkele Liverpooliin. Ei tätä ihan vielä tajua, kuinka hieno kokemus tästäkin on tulossa.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen onnellisempi, kuin ikinä! Joululomaan on aikaa kahdeksan työpäivää. Tapasin vähän aikaa sitten mitä ihanimman naisen. Kohta on Joulu. Ja vielä ennen sitä Itsenäisyyspäivä. Kävin Raskasta Joulua-konsertissa, jossa oli esiintymässä suosikkini Antony Parviainen. Illan pelasti jo alussa ilmoille upeasti kajahtanut "1939". Muutenkin kyseinen konsertti oli hyvä. Tykästyin Ville Tuomen esiintymistaitoihin. Muut keskittyivät lähinnä laulamiseen. Ei siinäkään mitään pahaa ole, mutta viihdyttävämpää katseltavaa oli Ville Tuomen Petteri Punakuono, kuin mikään muu tuolla. Viikonloppuni oli kertakaikkiaan ihana. Ensi viikonloppu on yhtä kiirettä, joten tämä päättynyt teki todella hyvää sitä ajatellen. Mutta jostain syystä olen varma, että nyt kun avasin sanaisen arkkuni aiheesta, niin kaikki menee päin honkia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kell’ onni on, se onnen kätkeköön.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joululoma on alkanut, juon kaljaa Maltsussa ja kuuntelen Damn Seagullsia. En tiedä tässä hetkessä suurempaa onnea.

















Damn Seagulls on Stadin ja koko maan suurin salaisuus. Jos maailmassa olisi oikeutta, nämä jätkät olisivat maailmantähtiä. Terveisiä Laurille ja Nikolle. Kännissä ollaan törmäilty.

Vittu että on hyvä bändi. Ekasta sinkusta saakka olen tulisesti rakastanut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hieno bändi. Let it Shine, Human Torch... Hyviä biisejä. Tästä on juteltukin, muistan vaikka I was completely drunk at the time. Ja siitä päästiin Greg Dulliin. Eikös oo kova veto, vähän Floydia mukana...

 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hieno bändi. Let it Shine, Human Torch... Hyviä biisejä. Tästä on juteltukin, muistan vaikka I was completely drunk at the time. Ja siitä päästiin Greg Dulliin. Eikös oo kova veto, vähän Floydia mukana...


Jumalauta Pasi Nurminen soittaa viulua tuossa! Kaksoiselämää parhaimmillaan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä oon niin onnellinen siitä, että mun älykkyysprosentti on 88. Tulen vähemmästä onnelliseksi kuin muut ja se on iso voimavara.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yövuorossa sattui ja tapahtui taas kerran, joten nyt kun olen kyljelläni kotona sängyssä... Olen kai vähän onnellinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös