Onnellisuusketju

  • 1 291 727
  • 7 895

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siihen asti mennään sillä, että on kesä jolloin eletään ja kolme muuta joita siedetään.
Näin opettajana tuo toki korostuu reilusti, ja onhan varsinkin nämä kesäillat aivan huikeita. Vaan itse voin kyllä väittää nauttivani kaikista vuodenajoista ainakin osittain jos en aivan täysin. Alkusyksystä syntyneenä varmaankin tuo loppukesä ja alkusyksy ovat aina olleet mieluisia. Kyllähän marraskuu on keskimäärin aika perseestä, lokakuussa ja syyskuussa varsinkin kun voi vielä lyhyitä lämpöaaltoja olla ja muutenkin ruska pukee metsät. Marraskuussa ei sitten tapahdukaan yhtään mitään, ei ole juhlapyhiä tai lomia, vaan lähinnä sadetta. No, joulukuu on tavannut samanlaiseksi muodostua sään osalta, mutta siinä nyt on se mulle tärkeä joulunodotus, joka pelastaa paljon. Kevät on sitten ihan ok, jos tulee rytinällä. Sellainen vetkuttelu ja lumien sulaminen, sataminen, sulaminen, sataminen on harvinaisen perseestä myös. Viime talvet ovat olleet kohtalaisia tai peräti hyviä, ja olen niistä kyllä nauttinut, joskaan tällaiseen kesäfiilikseen ei silloin pääse jo ihan vaatimattomamman loman vuoksi. Ja onhan se eri asia istuskella terassilla vähissä vaatteissa gin tonic kädessä kuin toppapuvussa juoda glühweinia, vaikka hohtonsa siinäkin on.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Näin opettajana tuo toki korostuu reilusti, ja onhan varsinkin nämä kesäillat aivan huikeita. Vaan itse voin kyllä väittää nauttivani kaikista vuodenajoista ainakin osittain jos en aivan täysin. Alkusyksystä syntyneenä varmaankin tuo loppukesä ja alkusyksy ovat aina olleet mieluisia. Kyllähän marraskuu on keskimäärin aika perseestä, lokakuussa ja syyskuussa varsinkin kun voi vielä lyhyitä lämpöaaltoja olla ja muutenkin ruska pukee metsät. Marraskuussa ei sitten tapahdukaan yhtään mitään, ei ole juhlapyhiä tai lomia, vaan lähinnä sadetta. No, joulukuu on tavannut samanlaiseksi muodostua sään osalta, mutta siinä nyt on se mulle tärkeä joulunodotus, joka pelastaa paljon. Kevät on sitten ihan ok, jos tulee rytinällä. Sellainen vetkuttelu ja lumien sulaminen, sataminen, sulaminen, sataminen on harvinaisen perseestä myös. Viime talvet ovat olleet kohtalaisia tai peräti hyviä, ja olen niistä kyllä nauttinut, joskaan tällaiseen kesäfiilikseen ei silloin pääse jo ihan vaatimattomamman loman vuoksi. Ja onhan se eri asia istuskella terassilla vähissä vaatteissa gin tonic kädessä kuin toppapuvussa juoda glühweinia, vaikka hohtonsa siinäkin on.

Vähän liioittelen kärsimyksiäni kesän ulkopuolisesta ajasta. Onnekseni työskentelen päiväkodissa, jolloin
A. Karaistun muuhun paitsi kaamokseen. Kaamos on immuuni karaistumiselle.
B. Voin iloita lasten riemusta. Heitä ei pahemmin kurakelit haittaa, päinvastoin.

Äärimmäiset pakkaset ovat jotenkin jopa pelottavia. Lähinnä pelottaa, että tekniikka pettää. Autot, junat, vesijohdot, lukot jne...
Ja se mainittu pimeys...

Mutta nyt on onnen ja riemun aika. Linnut laulaa ja mä kuulen sen. Metsä tuoksuu. Ihmiset ovat rennompia. Kaikki on aika hyvin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Enpä muista koska viimeksi olisi näin onnellinen olo ollut maanantaina. Syy siihen on selkeä: Ilves on tänäänkin Suomen Cupin voittaja! <3
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Enpä muista koska viimeksi olisi näin onnellinen olo ollut maanantaina. Syy siihen on selkeä: Ilves on tänäänkin Suomen Cupin voittaja! <3

Maistuu kyllä täälläkin. Vaikka itselläni ei varsinaista suosikkia suomifutiksessa olekaan, niin Ilveksen tasaista nousua on tullut seurattua hyvillä mielin.

HJK:n ylivallan voi Suomessa haastaa vain 1-2 seuraa ja Ilves kuuluu siihen. Kilpailutilanteen terve koventuminen palvelisi lajin etua ja suomalaisjoukkueiden menestysmahdollisuuksia Euroopassa.

Tsemppiä Ilves ja Niilon pojat!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Huikeintahan tässä on se, että tässä on nyt oikeasti portit auki ihan Veikkausliigan mestaruuteen asti ja sen jälkeen talous oikein hoidettuna pitkään menestysputkeen. Hilanderille tottakai saarella sanoin että seuraavaksi sitten mestaruuskannu, Hila tottakai vastasi omaan rauhalliseen tyyliinstä about "katotaan sitä ny sitte, ei mennä asioiden edelle". Hieno mies, hieno maalivahti.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Onnellinen fiilis päästä Suomen maaperälle iltapäivällä tänään. Kyllä se niin on että home sweet home
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Koko perhe terveenä, parisuhde ja raha-asiat hyvässä tasapainossa. Juuri nyt voi olla onnellinen. Kaikkihan voi aina muuttua vaikka yön aikana, mutta onneksi siitä ei tarvitse stressata tänään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tänään oli aivan upea sää, tuli vedettyä kunnon kuntolenkki pyörällä, sain päivän aikana kaksi työhaastattelukutsua ja kaksi lucky pokemonia lisää Pokemon Go:ssa. Tällä hetkellä on aivan autuaan onnellinen fiilis!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
I Prevail pysähtyy ensi helmikuussa Euroopan kiertueellaan Helsingissä. Olen tällä hetkellä sanoinkuvailemattoman onnellinen tästä tiedosta ♥
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Puolen vuoden tapahtumajärjestämisprojekti saatiin päätökseen viikonloppuna. Kaikki sujui yli odotusten ja lyö nyt kroppaan fiiliksen, jota voisi kuvailla sanoilla: rento, huojentunut, onnellinen, nöyrä ja liikuttunut. Kiitos meidän jengi! <3
Ja tulevana lauantaina on luvassa odotettu grillaus/dj/juominki-sessio minulle tärkeiden ihmisten kanssa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kouluun pääsy varmistui, musta taitaa tulla nyt virallisesti kirjastosetä.

Onneksi olkoon! Meikäläiselläkin on aikeina nyt suuntautua kirjastoalalle, mutta avoimen yliopiston kautta. Informaatiotutkimuksen perusopinnot olen suorittanut ja aikeissani siis vielä hakeutua avoimeen yliopistoon suorittamaan vielä edellä mainitun aineen aineopinnot.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@abianos ja @heketsu88

Kiitos jäbät, oon ollut kirjastossa duunissa aikasemminkin, harvinaista mennä töihin sillä mentaliteetilla, että rakastaa alaa.

Kiertelin tehtaat ja vitutukset, kunnes löysin alan mitä oikeasti haluan. Tämä opiskelupaikka meinaa vielä tässä asiassa vakkariduunia tutussa mestassa.

@abianos never stop the madness, eli elämä on etsimistä sitä oikeeta alaa ja minä jos joku olen ahdistunut persoona, joten ketä vaan löytää oman jutun. Tästä lisää viesteissä.

@heketsu88 mahtavaa kuulla, että tälläkin forumilla on samaa alaa käyneitä ihmisiä, oon fiiliksissä tosta meiningistä. Sulle luultavasti tulenkin pistämään vielä viestiä, joten jääköön tämä sanoma tyngäksi.

Rauhaa jätkät.
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Onnellisuus on ehkä liian vahva sana,mutta tyytyväinen ainakin olen. Tyytyväinen siitä, että viikkoväsymyksen ja univelan sain kuitattua, nukkumalla viime yönä 12h. Tyytyväinen olen siitäkin, että on viikonloppuvapaat edessä, ja kesäinen sää on erinomainen. Erinomainen lämpötilä, joka ennusteen mukaan on tänään +21 ja la-su hieman enemmän. Paras lämpötila olla ulkosalla.
Toisaalta onnellisuus voi koostua pienistäkin asioista, joten olen siis ainakin osittain onnellinen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ensimmäinen päivä takana uudessa työpaikassa. Olo on väsynyt mutta onnellinen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Siis mä oon vaan nii onnellinen että viikonloppu alko. VAPAUS!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siis mä oon vaan nii onnellinen että viikonloppu alko. VAPAUS!

Yksi syy miksi kaipaan esimerkiksi kevään työkokeilua on se että silloin viikonloputkin tuntui joltain. Olin koulun keittiöllä töissä jolloin siellä tehtiin arkisin vain töitä, viikonloput olivat vapaana.

Ja olihan se hieno tunne päästä viikonlopun viettoon. Sitä viikonloppua aina odotti ja sitten kun se koitti niin se oli tosiaan mahtava tunne. Ja tuota tunnetta minulla on nyt ikävä, onneksi seuraava työkokeilu alkaa lokakuun puolivälissä jo.

Ja kyllähän työkokeilu tuo tietenkin sisältöäkin elämään. Ja rytmiä vuorokauteen. Onni on myös se että seuraava työkokeilu sisältää myös mahdollisuuden työllistyä kyseiseen työpaikkaan ainakin palkkatuella työkokeilun jälkeenkin. En kierrä työkokeilusta toiseen vain ilmaisena työvoimana.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kouluun pääsy varmistui, musta taitaa tulla nyt virallisesti kirjastosetä.
Onneksi on kirjastosetiä ja -tätejä. Ilman heitä minä, luokanopettaja, olisin vähiten tienaava akateemisesti koulutettu ihminen. Nyt olen toiseksi vähiten tienaava.

Suomessa arvostetaan lukeneisuutta ja yleissivistystä, helevetin hieno homma.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onneksi on kirjastosetiä ja -tätejä. Ilman heitä minä, luokanopettaja, olisin vähiten tienaava akateemisesti koulutettu ihminen. Nyt olen toiseksi vähiten tienaava.

Suomessa arvostetaan lukeneisuutta ja yleissivistystä, helevetin hieno homma.
MItä sanoo veli Evil tähän: Palstan pillukakkapyllyvitsittelijä Johnny on sitä mieltä että nykyään ihmiset, ei ainoastaan vaan nuoriso, vaan inehmot yleensä, lukevat liian vähän. Ja ei mitään äänikirjoja vaan raakaa tekstiä. Mää niin kovasti ihmettelen näitä äänikirjoja. Eiks niistä mee se sanoma ohite kun ei itte taritte ikäänkun imee se teksti aivokoppaan...? Mää nukahtasin jos kuuntelisin jotain äänikirjaa vaikka olis kuinka kiinnostava aihe. Mulla on aina joku kirja työn alla. Luen yleensä ennen nukkumaan menoa, kesäsin parvekkeella ja vuodenajasta riippumatta paskalla istuessa. En mää saa esimerkiksi jostain luennoista paskanhippustakaan verrattuna siihen jos saan lukee sen saman sanoma paperilta. Kai mää oon outo. Muinaisjäänne, perkeles. Mutta Olvia otan nyt ja meen saunaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
MItä sanoo veli Evil tähän: Palstan pillukakkapyllyvitsittelijä Johnny on sitä mieltä että nykyään ihmiset, ei ainoastaan vaan nuoriso, vaan inehmot yleensä, lukevat liian vähän. Ja ei mitään äänikirjoja vaan raakaa tekstiä. Mää niin kovasti ihmettelen näitä äänikirjoja. Eiks niistä mee se sanoma ohite kun ei itte taritte ikäänkun imee se teksti aivokoppaan...? Mää nukahtasin jos kuuntelisin jotain äänikirjaa vaikka olis kuinka kiinnostava aihe. Mulla on aina joku kirja työn alla. Luen yleensä ennen nukkumaan menoa, kesäsin parvekkeella ja vuodenajasta riippumatta paskalla istuessa. En mää saa esimerkiksi jostain luennoista paskanhippustakaan verrattuna siihen jos saan lukee sen saman sanoma paperilta. Kai mää oon outo. Muinaisjäänne, perkeles. Mutta Olvia otan nyt ja meen saunaa.
Ehdottomasti olen samaa mielipuolta. Tämän näkee vaikkapa koulussa jossa työskentelen, ja luultavasti kaikissa kouluissa. Parin-kolmenkymmenen oppilaan luokassa ne, jotka lukevat ihan vapaaehtoisesti ihan oikeita kirjoja, laskee yhden käden sormin. 30 vuotta sitten ne, jotka eivät lukeneet, olivat vähemmistö. Jos ihminen ei lue, ei hän kykene hahmottamaan elämää eikä maailmaa eikä mitään. Halutaan olla tyhmiä ja Fortnite ja BB ja Vain Elämää ja mopo. Helvetti, minun järkeeni ei mene se että ollaan vapaaehtoisesti ignorantteja, vaikka kaikki maailman tieto ja sivistys on käden ulottuvilla, ja vieläpä ilmaiseksi. Mutta ei ihmiset kirjastoon jonota, ne jonottaa ilmaisia ämpäreitä. Älkää kysykö mistä johtuu tyhmyysongelma, näin Pelleä mukaillen.

Yritän kaikkeni, että saisin oppilaani lukemaan, mutta joidenkin kohdalla se vain ei onnistu. Jos ei lue, ei osaa kirjoittaakaan. Väsääpä siinä vaikka työhakemus, jos et tajua mitään alkukirjaimista, yhdyssanoista tai muista sivistyksen merkeistä. Roskiinhan sellaiset hakemukset lentää. Mutta ei näitä korpiseudun juntteja sekään kiinnosta. Kunhan pääsee ukin kanssa metälle nyt ja huomenna saa taas ajaa mönkijällä. Vittu tämä ihmiskunta degeneroituu sellaista vauhtia että hirvittää. Toivottavasti kuolen ennen kuin tämä nykyisten lasten sukupolvi on vallan kahvassa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ehdottomasti olen samaa mielipuolta. Tämän näkee vaikkapa koulussa jossa työskentelen, ja luultavasti kaikissa kouluissa. Parin-kolmenkymmenen oppilaan luokassa ne, jotka lukevat ihan vapaaehtoisesti ihan oikeita kirjoja, laskee yhden käden sormin. 30 vuotta sitten ne, jotka eivät lukeneet, olivat vähemmistö. Jos ihminen ei lue, ei hän kykene hahmottamaan elämää eikä maailmaa eikä mitään. Halutaan olla tyhmiä ja Fortnite ja BB ja Vain Elämää ja mopo. Helvetti, minun järkeeni ei mene se että ollaan vapaaehtoisesti ignorantteja, vaikka kaikki maailman tieto ja sivistys on käden ulottuvilla, ja vieläpä ilmaiseksi. Mutta ei ihmiset kirjastoon jonota, ne jonottaa ilmaisia ämpäreitä. Älkää kysykö mistä johtuu tyhmyysongelma, näin Pelleä mukaillen.
Minä karsastan kielen miespuolisen veljen perseeseen tunkemista, mutta kaikki ketkä ovat näistä asioista eri mieltä, väittävät että teen niin kun sanon teinimäiseisisti että 5/5 samaa mieltä kanssasi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä karsastan kielen miespuolisen veljen perseeseen tunkemista, mutta kaikki ketkä ovat näistä asioista eri mieltä, väittävät että teen niin kun sanon teinimäiseisisti että 5/5 samaa mieltä kanssasi.
Jokainen ajatteleva ihminen on samaa mieltä kanssani. Jos tuon kiistää, niin todistaa olevansa sivistykselle pitkät haistattava idiootti. Sellaisia tosin valitettavasti on, ja jotkut jopa ylpeilevät sillä. En ymmärrä. Minulle on aina ollut kunnia-asia tietää maailmasta, historiasta, käytöstavoista, tapahtumista jotka ovat johtaneet hetkeen joka on nyt. Syistä ja seurauksista. Sitten on ihmisiä joita kiinnostaa vain nyt, että maha on täynnä ja pillua saa, näin karrikoiden ilmaistuna. Rinnastan tällaiset lähinnä eläimiin. Kyllä ihmisen perusolemukseen pitäisi liittyä halu kehittää itseään myös henkisesti, ei ainoastaan fyysisten himojen tyydyttäminen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jokainen ajatteleva ihminen on samaa mieltä kanssani. Jos tuon kiistää, niin todistaa olevansa sivistykselle pitkät haistattava idiootti. Sellaisia tosin valitettavasti on, ja jotkut jopa ylpeilevät sillä. En ymmärrä. Minulle on aina ollut kunnia-asia tietää maailmasta, historiasta, käytöstavoista, tapahtumista jotka ovat johtaneet hetkeen joka on nyt. Syistä ja seurauksista. Sitten on ihmisiä joita kiinnostaa vain nyt, että maha on täynnä ja pillua saa, näin karrikoiden ilmaistuna. Rinnastan tällaiset lähinnä eläimiin. Kyllä ihmisen perusolemukseen pitäisi liittyä halu kehittää itseään myös henkisesti, ei ainoastaan fyysisten himojen tyydyttäminen.
Edelleen, täysin samaa mieltä. Ilman kieltä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös