Näin opettajana tuo toki korostuu reilusti, ja onhan varsinkin nämä kesäillat aivan huikeita. Vaan itse voin kyllä väittää nauttivani kaikista vuodenajoista ainakin osittain jos en aivan täysin. Alkusyksystä syntyneenä varmaankin tuo loppukesä ja alkusyksy ovat aina olleet mieluisia. Kyllähän marraskuu on keskimäärin aika perseestä, lokakuussa ja syyskuussa varsinkin kun voi vielä lyhyitä lämpöaaltoja olla ja muutenkin ruska pukee metsät. Marraskuussa ei sitten tapahdukaan yhtään mitään, ei ole juhlapyhiä tai lomia, vaan lähinnä sadetta. No, joulukuu on tavannut samanlaiseksi muodostua sään osalta, mutta siinä nyt on se mulle tärkeä joulunodotus, joka pelastaa paljon. Kevät on sitten ihan ok, jos tulee rytinällä. Sellainen vetkuttelu ja lumien sulaminen, sataminen, sulaminen, sataminen on harvinaisen perseestä myös. Viime talvet ovat olleet kohtalaisia tai peräti hyviä, ja olen niistä kyllä nauttinut, joskaan tällaiseen kesäfiilikseen ei silloin pääse jo ihan vaatimattomamman loman vuoksi. Ja onhan se eri asia istuskella terassilla vähissä vaatteissa gin tonic kädessä kuin toppapuvussa juoda glühweinia, vaikka hohtonsa siinäkin on.