Onnellisuusketju

  • 1 290 492
  • 7 894

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Odotahan vaan tovi, niin joku saatanan kulli tulee sanomaan ettei voi pitää paikkaansa, väärin tutkittu.
Niin minäkin luulen että on väärin tutkittu koska onnellisen suomalaisen löytäminen tuntuu kovin vaikealta kun täällä on niin monet asiat päin persettä, verotus, oikeustuomiot, vanhusten hoito, koulu, sosiaaliturva, terveyden hoito, yritys- ja maataloustuet yms. Ja täällä on liikaa vierasmaalaisia raiskaajia ja terroristeja. Poliitikot on ihan tyhmiä ja oman edun tavoittelijoita... Ja talvella on liikaa lunta ja liian kylmää tai lämmintä. Kesällä vaan sataa tai sitten ei sada tarpeeksi ja on ihan liian kuumaa... Jne....
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
On se jännä miten kirottu tasapäistäminen onkin johtanut kokonaisuudessa onnellisuuden lisääntymiseen vaikka keittiösosiaalipsykologit ja yli-ihmisfiksaatiosta kärsivät toitottavat että kyllä onnellisinta on väki siellä missä individualisti (ei välttämättä palstan nimimerkki) sotii tiensä tunkion päälle kukoksi ja köyhimykset tai epäonniset syyttäköön itseään. En ole yllättynyt että USA ei top10 sijoilla heilu ja että on ansainnut jopa kokonaan oman luvun onnellisuusraportissa (linkki http://worldhappiness.report/ed/2019/addiction-and-unhappiness-in-america/ jonka takana pohdiskellaan että minkä takia land of the freessä ei ihmiset onnesta soikeita ole).
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jos joisin vielä alkoholia niin eilen ja tänään olisi ollut paikallaan juoda kännit iloon.

Olen nimittäin tänään kuka ties, yksinkertaisesti onnellinen mies!

Ja on tänään onnen päivä ja onnellinen oon!

Niin onnellinen fiilis tänään että on kivaa osallistua fiiliskahvilaankin kertomaan tunnelmistaan. Suomalainen usein valittaa ja vitutus on kova mutta iloitaan nyt välillä kun siihen kerran on aihetta. Alkoholilla ei voi juhlia mutta koitetaan repiä iloa ja nauttia onnesta muulla tavoin, kuten kuunnella aiheeseen sopivaa musiikkia.

Ilon ja onnen aiheita on muun muassa hyvä ja näemmä aurinkoinen sää, HPK:n välieräpaikka 9 vuoden tauon jälkeen ja hyvin sujunut työkokeilu. Olinhan samalla ilmaista työvoimaa mutta silti. Ei siellä työpaikalla kuulemma jokaisen harjoittelijan ja työkokeilijan vuoksi kakkukahveita juoda. Vaikka kuinka olisi ilmaista työvoimaa.

Näissä tunnelmissa on hyvä olla. Niin ja aurinkoista kesälomaa sinne Turkuun.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen onnellinen HPK:n finaalipaikasta. Ei hitto, en edes oikein vielä sisäistä tätä. Muuta ei nyt irtoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen onnellinen HPK:n finaalipaikasta. Ei hitto, en edes oikein vielä sisäistä tätä. Muuta ei nyt irtoa.

Piti eilen tähän jo kommentoida mutta olin niin sekaisin vielä myös onnesta ettei irronnut mitään järkevää.

Hieno saavutus HPK:lta tämä finaalipaikka, se pistää mielen kyllä täälläkin onnelliseksi. Sekä myös nämä upeat kevätkelit.

On tämä voittaminen aina vaan hienoa, mutta erityisen hienoa se on silloin kun panokset ovat kovat.

Vielä en ole pahemmin miettinyt finaaleita, olen vain nauttinut tästä finaalipaikasta. Ja ihan hyvin voi nyt vähän huokaista ja nauttiakin, lauantaina vasta ensimmäinen finaalipeli niin kyllä sitä vielä ehtii niitä finaaleitakin miettimään.

Onnellinen olo tosiaan täälläkin. Alkoholia en ole juonut kahteen vuoteen enkä voi nytkään juoda mutta nytpä ainakin todistan sitä että ilman alkoholiakin voi elämästä nauttia.

Jäätelöä täällä on mennyt viime päivinä runsaasti. Se on minun keino nauttia sekä tietenkin fiilikseen sopiva musiikki.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On kyllä hieno kevät ollut ja sitä muistellessa on kyllä tosi onnellinen olo. Heittämällä yksi parhaimmista keväistä mitä olen elänyt, jos ei sitten paras?

Paljoa en odottanut kuin ehkä vähän korkeintaan Karhu Basketilta joka jo viime vuonna voitti mestaruuden, mutta muuten odotukset olivat tosi alhaiset. Jokainen pudotuspelisarjan voitto oli jo kova juttu HPK:lta ja Leijonien kohdalla naljailin ennen kisoja jopa että hyvä jos A-sarjassa tuolla joukkueella pysyvät.

Ei ollut oikeastaan kuin voitettavaa, sillä mahdolliset tappiot eivät olisi olleet kovinkaan isoja pettymyksiä minulle ainakaan. Ja voitettiinhan me! Voitettiin kaikki mahdollinen! Kun suosikkiseurat tosiaan ovat urheilussa HPK, Karhu Basket ja Leijonat niin voi todella sanoa että voitettiin kaikki mahdollinen! Putsattiin pöytä oikein kauniisti.

Paljon olen soittanut Onnellinen mies-kappaletta kevään aikana ja mikäs sitä on soitellessa. Olen kukaties, yksinkertaisesti onnellinen mies! Siinä se kevään biisi ja sanoma.

Hammaslääkärissäkin kestin eilen kaiken kivun kun pidin kirkkaasti mielessä että kolme mestaruutta hei!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kävin viime viikolla avautumassa vitutusketjuun siitä, kun yksi tavoittelemani työpaikka teki oharit. Seuraavana päivänä siitä yhdestä toisesta hakupaikasta tuli haastattelukutsu. Haastattelu sujui hyvin ja olin toiveikas, tosin äärimmäisen suurella varauksella edellisen pettymyksen vuoksi. Tällä kertaa ei kuitenkaan tarvinnut pettyä. Nyt kun on nimet paperissa, niin mä uskallan iloita tästäkin ihan aidosti. Mä sain vihdoin töitä! Kyseinen työpaikka on tosin osa-aikainen ja määräaikainen, mutta työpaikka kumminkin.
Hienoa! Vilpittömät onnittelut sulle työpaikasta! Kaikkien noiden sun pettymysten jälkeen tuon täytyy tuntua todella upeelta vihdoinkin onnistua. Olen iloinen puolestasi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kaaren Prismasta on melkein aina noi ranch linssisipsit lopussa. Kävin siel tänään illalla pyörälenkin päätteeksi hakemassa snackesja änäriä varteen ja voi sitä ilon ja onnellisuuden tunnetta kun laatikon pohjalla oli kaupan viimeinen pussi ikään kuin odottamassa minua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Luon paraikaa soittolistaa, mihin kokoan nykyisiä suosikkejani. Tarkoitus on myös jakaa kyseinen lista yhdelle tutulle hepulle, joka rakastaa täysin samaa tavaraa kuin minäkin. Kuuntelen jokaisen lisätyn kappaleen alusta loppuun, tunteakseni kaiken sen, mitä lista pitää sisällään. Nyt on 29. kappale menossa.

Olen erittäin onnellinen siitä, että olen nykyisin niin kiinnostunut musiikista ja lääpälläni siihen. Jaksan myös tosissani tehdä erilaisia lenkkejä sekä täten liikkua vapaa-ajallani.
Aikoinaan tehtiin vähän vastaavaa, nauhoitettiin vinyylilevyiltä parhaita biisejä kasetille. Tehtiin omia kokoelmia. Kerran ihastuin syvästi yhteen tyttöön (olin varmaan 12 eli vuosi on ollut 1985) ja nauhoittelin TDK AD-60 -kasetin (60 kertoo, että siihen mahtui 60 minuuttia musiikkia) täyteen biisejä, joista ajattelin että hän voisi pitää. Tökkäsin sen hänelle käteen yhdessä diskossa. Hän taisi pitää niistä, tai ainakin jostain, tai eleestä, koska meille kehkeytyi muutaman kuukauden seurustelusuhde. Sen aikana pidettiin pari kertaa kädestä ja kerran pussattiin. Sitten hän jätti minut Jannen takia. Janne oli vuoden vanhempi, isänsä oli rikkaampi kuin minun isä ja Janne kuunteli Twisted Sisteriä. Jotenkin en osannut olla pahoillani. Jos Twisted Sister ajaa minun makuni ohi, on akka ääliö ja moukkansa ansainnut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tein muutamia vuosia sitten 11 tunnin pläjäyksen suomirokista. Lopulta siihen meni aivan helvetin paljon aikaa, kun piti säädellä sitä ja tätä, mutta lopputulos on mahtava.

Se ei ole julkisessa jaossa, koska YouTuben tietokoneet kertovat, että et voi ladata tätä ja sitä, koska oikeudet. Unohtivat silti antaa tilinumeron mihin maksaa tälläisistä hirvittävistä vääryyksistä.

Kuuntelen sitten yksinäni. Materiaalin sain kasaan omista muistoista ja faseryhmästä kyselemällä. Miksi Facebook ei ole kielletty laittomana. Oikeastihan ne kaikki biisit tuli juurikin YouTube-linkeistä mitkä sitten askartelin kasaan.

Ja sitten lopputuotosta ei voi laittaa, koska se sisältää laittomuuksia.
 
K

Kiekkokatsoja

Suomalainen mies on onnellisimmillaan nousuhumalassa. Silloin velatkin tuntuu saatavilta. Silloin ei haittaa, vaikka ei ole saanut *illua muutamaan viikkoon. Silloin ei haittaa vaikka olisi köyhä taikka kipeä.
Ilo ilman alkoholia, on teeskentelyä.

Mutta toisaalta on hienoa, jos osaa olla onnellinen selvinpäin, ja jopa ihan tavallisessa elämässään.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Iski tajuntaan äsken, että nyt kun on jäänyt toi Pokemon Gon pelaaminen lähes kokonaan pois mun arkielämästä, niin ei oo tullut tuhlattua kyseiseen peliin euroakaan lähes kahteen kuukauteen. Olen onnellinen että sain pyristeltyä itseni irti addiktiosta taskumonstereihin, sillä nyt nuo kymmenet eurot joita kuukausittaan PoGoon investoin, olen voinut sijoittaa muihin kiinnostaviin kohteisiin, kuten TWA:n Suomen keikka viime kuussa ja Crash Team Racing Nitro Fueled tässä kuussa. Olihan tuo mun rahankulutus Pokemoniin välillä ihan älytöntä suhteessa opiskelijan kukkaron kokoon. Onneks tylsistyin peliin, koska nyt jää paremmin rahaa taskun pohjalle toteuttaa muita unelmia ja investointeja.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
FC TPS kunnioittaa loppukauden Juuso Wahlstenin muistoa, pistämällä hänen käyttämälleen paikalla jokaisessa kotiottelussa TPS:n lipun sekä hänen valokuvansa. Hieno ele!

Facebookista bongasin kyseisen uutisen.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Löysin taas uuden laadukkaan metalcore-bändin kuunneltavaksi! Tai no pikemminkin avasin vihdoinkin aistini eräälle bändille, jonka soundin mainiouden olin onnistunut ignoramaan yllättävänkin pitkään. Jes! Ei lopu kuunneltava kesken tänäkään kesänä kun yritän opetella tämänkin bändin kaikki viisi albumia ulkoa kuten The Word Alive vuosi sitten.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Nämä helvetin harvinaiset hetket, kun heräät aamulla ihan vaan siihen, että ei enää yhtään väsytä ja huomaat kaikenlisäksi vaimon ja lasten kuitenkin edelleen nukkuvan.

Oi, tämä ohikiitävä rauhaisa hetki aamukahvin parissa kahdestaan

Edit: Ja nyt se on ohi, mutta muisto jää...
 
Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Olen onnellinen juuri nyt. Keli on mitä mainioin istuskella shortseissa pihalla. Omalta spotify listalta kuuntelen musiikkia, joten ei huonoja kappaleita ei tulossa, ellei Tuiskun hanuri kipale satu tulemaan, jonka jokeriksi heitin tuonne. Pari lonkeroa nautin täs samalla. Grillattavatkin on jo esivalmisteltu, joten kun hiukoo pientä rillausta tiedossa.

Matti oli aikoinaan mielestäni hieman väärässä lausuessaan elämän olevan ihmisen parasta aikaa. Kyllä se kesä on sitä ja jotkut loka ja marraskuut ihan hiton masentavaa aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Matti oli aikoinaan mielestäni hieman väärässä lausuessaan elämän olevan ihmisen parasta aikaa. Kyllä se kesä on sitä ja jotkut loka ja marraskuut ihan hiton masentavaa aikaa.

Kaikille neljän vuodenajan hehkuttajille olen sanonut, että ostan tuon narratiivin sitten kun floridalaiset ja espanjalaiset eläkkeensaajat alkavat muuttamaan Suomeen joukoittain.

Siihen asti mennään sillä, että on kesä jolloin eletään ja kolme muuta joita siedetään.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Siihen asti mennään sillä, että on kesä jolloin eletään ja kolme muuta joita siedetään.
Kyllä kevätkin on mielestäni ihan ok vuodenaika. Luonto herää silloin henkiin talvihorroksesta ja mulle se on jotenkin kaunista. Toki kesä on mullekin se the vuodenaika jolloin nautitaan lämmöstä ja kitataan bisseä terdellä auringon paistaessa pilvettömältä taivaalta ja pelataan mölkkyä kaveriporukalla.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tänä yönä ei ole hankalaa saada unta.
Heh! Mäkin kuvittelin toissapäivänä, että kolmen tunnin tennishikoilu takaisi mulle hyvät yöunet seuraavalle yölle, mutta mitä vielä. Siitä yöstä taisi tulla tällä viikolla pisimpään valvomani, jos tuo yksi allnighter jätetään laskuista pois... Kun sitten taas viime yönä nukahdin jo vähän yhden jälkeen ja heräsin hieman ennen aamukymmentä. Mutta toivottavasti sinä kuitenkin nukut silti hyvin ensi yönä. Uni on paras lääke väsymykseen.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kaikille neljän vuodenajan hehkuttajille olen sanonut, että ostan tuon narratiivin sitten kun floridalaiset ja espanjalaiset eläkkeensaajat alkavat muuttamaan Suomeen joukoittain.

Siihen asti mennään sillä, että on kesä jolloin eletään ja kolme muuta joita siedetään.
Siksipä meidän unelma vaimon kanssa on muuttaa viel fuengirolaan. Vajaat viisitoista vuotta pitää kärvistellä, tehdä töitä ja säästää. Sitten pitäisi olla valuuttaa riittävästi loppuumme asti. Toivottavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös