Onnellisuusketju

  • 1 290 426
  • 7 894

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Koira köllöttelee sylissä, lasi Pöhjolan Jouluööta (juu tiedän, että molemmissa sanoissa on väärä kirjain, mutta tässä mun näppiksessä ei ole sitä virolaista o:n ja e:n sekasikiötä), joulun pianoklassikot soivat hiljalleen taustalla ja huomenna alkaa kahden ja puolen viikon loma. Kyllä tykkään ja jos en nyt onnellinen ole niin tyytyväinen ainakin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä oon niin onnellinen siitä, että mun älykkyysprosentti on 88. Tulen vähemmästä onnelliseksi kuin muut ja se on iso voimavara.
Osanottoni läheistesi puolesta. Ilmaisen oman älykkyysosamääräni binäärinä. Harvempi sitä arvostaa, saati vasemman rikkonaisen kumisaappaani pohjanumeroa: 0011010000110101, joka on aikalailla sama.
Kultainen noutaja 65? Aikoinaan opiskeluaikana sympaattisella oranssilla koiruliinalla... olikin minut?
 
Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osanottoni läheistesi puolesta. Ilmaisen oman älykkyysosamääräni binäärinä. Harvempi sitä arvostaa, saati vasemman rikkonaisen kumisaappaani pohjanumeroa: 0011010000110101, joka on aikalailla sama.
Kultainen noutaja 65? Aikoinaan opiskeluaikana sympaattisella oranssilla koiruliinalla... olikin minut?
Kiitos osanotosta. Läheisilläni ei varmasti ole yhtä helppoa kuin minulla, joten arvostavat. Loput viestistäsi, alkaen binääriluvusta, menikin ohi. Mutta se ei ole ihme, kun muistetaan äo:ni. No läheiseni auttavat ymmärtämään, kunhan tulevat kotiin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Arvon Jatkoajan naiset ja herrat, Vilperi on tänäkin jouluna vuosimallia 2019 erittäin onnellinen. Mitään sellaista yksittäistä syytä siihen ei välttämättä ole vaan syy on tämä vuoden aika, joulun taika.

Jo maanantai oli hieno päivä. Töitä tuli tehtyä ekstrapitkään minulle eli 8 tunnin verran mutta töissä oli myös ekstra mukava tunnelma. Jollain erikoisella tavalla viihdyin töissäkin jo. Ja sain töissä lahjaksi työkavereilta sen hienon kangaskassin täynnä erilaisia ruoka-ja juomatuotteita. Se sai melkein tipan linssiin sillä yllätyin niin iloisesti tuosta ja se merkitsi minulle melko paljon. Kai sitä on taas tullut tehtyä jotain oikein työrintamalla?

Joulun isoin yllätys oli melkein tuo työpaikalta saatu tuotekassi. Ja siis se kassikin jo niin hieno että sitä voi käyttää jossain muussakin yhteydessä. Sitten töistä päästyäni kävelin kotiin kuin Vallu Kononen valmistelemaan lähtöäni isän luo joulun viettoon.

Vihdoin sekin hetki oli koittanut kun sain antaa isälleni sen hienon lahjan. Lahjalla oli arvoakin jo yhteensä 90 euroa ja kaikkea ei mitata edes rahassa vaan se oli kyllä mielestäni myös kaunis paketti. Ja isä kyllä silmin nähden ilahtui myös tuosta lahjasta ja lahjan avattuaan häntä riemastutti etenkin se HPK-saunamittari. Luulen että onnistuin jopa yllättämään hänet hyvällä tavalla. Kerrankin ei jo ennalta tiedettyä lahjaa vaan hyvä mutta yllättävä lahja.

Isän luona odotti sitten tunnelmalliset, kauniit ja jouluisesti koristellut sisä-ja ulkotilat. Minulle nuo merkitsevät paljon etenkin jouluna ja täällä on koristeluihin panostettu. Ei liikaa kuitenkaan vaan sopivassa määrin. Niin kuin isäkin sanoi hän ei halunnut liikaakaan koristeita laittaa esille. Ja se on mielestäni vaan hyvä.

Ja sitten se jouluaatto! Kaiken hehtutuksen ja suuremmankin odotuksen arvoinen. Ei todellakaan pettänyt odotuksia tänäkään vuonna vaan oli ihana ja tunnelmallinen jouluaatto. Niissä on vain oma tunnelmansa, jännityksensä ja fiiliksensä.

Jouluaattoon kuului muun muassa rauhallinen aamun aloitus, Joulupukin kuumaa linjaa, maittavaa aamupalaa, Turun joulurauhan julistusta, siskon 8-vuotiaan pojan vierailua, joulusaunaa, erittäin hyviä ruokia ja muita herkkuja sekä joululahjojen avaamista. Joululahjatkin olivat tänä ainakin tarpeellisia ja niissäkin minut onnistuttiin parilla lahjalla yllättämättään ja nimenomaan hyvällä tavalla. Patakintaita vaan tuli ehkä jo nyt liikaakin, vai voiko niitä olla liikaa? Innokkaalle leipurille ja ruoanlaittajalle niille on käyttöä ja niille on tarvetta todellakin sillä entiset olikin jo roskiin heitto kunnossa.

Ja sen siitä saa kun niiden tarpeesta niin monelle puhuu.

Mutta joka tapauksessa Vilperi on onnellinen ja toivottavasti olet sinäkin! Ja onneksi tässä on vielä varsinaisia joulun pyhiäkin jäljellä. Se varsinainen joulukin taitaa olla vasta tänään?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Brasilian maajoukkue jalkapallon MM-kisoissa 1982. Tuon joukkueen ajatteleminen saa minut aina onnelliseksi. Ne olivat ensimmäiset kisat, jotka katsoin kokonaan. Joka matsin. Ja edelleenkin Brasilian joukkue noissa kisoissa oli paras ikinä näkemäni jalkapallojoukkue. Zico, Socrates, Eder, Falcao, Junior, Cerezo... Ihan uskomaton määrä taitoa samassa tiimissä. Sääli, etteivät voittaneet kun unohtivat puolustaa... Tässä kuitenkin vähän koostetta.



Näistä puuttuu vielä tuo Ederin legendaarinen vapari, jonka Zico käy lanaamassa sisään. Huhujen mukaan San Mamesilla yläputki tärisee edelleen.

 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos sulkisin silmäni, niin pysähtyisikö aika? Juuri nyt olen onnellinen ja siksi haluaisin ajan pysähtyvän. Kokemuksesta tiedän, että ajat muuttuvat.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään miulta kysyttiin tahdonko. Ja kyllähä mie tahdon! Lähteä ensi kesänä käsivarteen tarjoamaan perhoa harjuksille.

Näillä seutuvilla tekee helposti yhtä monta tärpitöntä reissua, kuin pohjoisessa heittoja. Pitänee laittaa spigotti pyörimään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen onnellinen siitä mahdollisuudesta, että minusta voi vielä tulla isä. Edellisessä suhteessa minusta ei olisi sitä todennäköisesti tullut, ja siksi pitikin tehdä kova ratkaisu, joka tuntuu yhä.

Toivon, ettei tämä ole turhaa. Olen myllännyt elämäni ylösalaisin ja heittänyt hukkaan paljon, jotta tuo yksi asia voisi joskus toteutua. Mitään takeitahan sen onnistumisesta ei ole. Nyt vasta ymmärrän, miten monen asian pitää osua kohdalleen, että tuo voi tapahtua.

Elämää ei voi elää niin, että toivoa ei ole. Sitä on aina oltava. Siksi näin. Toivo meni kaiken edelle ja heräsi henkiin, joten siitä olen onnellinen.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Olen onnellinen siitä mahdollisuudesta, että minusta voi vielä tulla isä. Edellisessä suhteessa minusta ei olisi sitä todennäköisesti tullut, ja siksi pitikin tehdä kova ratkaisu, joka tuntuu yhä.

Toivon, ettei tämä ole turhaa. Olen myllännyt elämäni ylösalaisin ja heittänyt hukkaan paljon, jotta tuo yksi asia voisi joskus toteutua. Mitään takeitahan sen onnistumisesta ei ole. Nyt vasta ymmärrän, miten monen asian pitää osua kohdalleen, että tuo voi tapahtua.

Elämää ei voi elää niin, että toivoa ei ole. Sitä on aina oltava. Siksi näin. Toivo meni kaiken edelle ja heräsi henkiin, joten siitä olen onnellinen.
Todella hienoa lukea tälläistä! Onnea uuteen yritykseen!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Todella hienoa lukea tälläistä! Onnea uuteen yritykseen!

Kiitos, lämmittää todella. Hienoa meininkiä sieltä SaiPa-leiristä. Tiesin kyllä, että siellä paikallisvihulaisen joukoissa on paljon hienoja ihmisiä. Aina on ollut. Sota on kaukalossa, muuten ollaan yleensä kavereita.

Mitään muutahan ei ole kuin toivo. Jos suoraan sanotaan. Mutta se on tosi paljon jo se.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tilaamani bändituotteet tuli tänää perille ja haastiskin meni _subjektiivinen mielipide_ hyvin. Eikä se päivänen vesisadekaan latistanu oloa sitte lainkaan.

Voisin jakaa teille tosta The Word Aliven lipusta huomenna kuvan kunhan saan sen ripustetuksi seinälle. On se vaan komea ja ISO!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Olen onellinen että kellään omasta lähipiiristä ei ole ainakaan tietääkseni diagnosoitu toistaiseksi koronaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olen isoisä.
Onneksi olkoon. Onkohan lapsenlapsesi peräti ensimmäinen poikkeustilalapsi? (Tosin näin maaliskuun puolenvälin paikkeilla taitaa olla melkoinen piikki syntyneiden lukumäärissä luontaisesti.)
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Onneksi olkoon. Onkohan lapsenlapsesi peräti ensimmäinen poikkeustilalapsi? (Tosin näin maaliskuun puolenvälin paikkeilla taitaa olla melkoinen piikki syntyneiden lukumäärissä luontaisesti.)
Epäilen että seuraavassa vuoden vaihteessa myös...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Vaikka mekin ollaan asuttu vuodesta 2007 tässä talossa, niin aina vaan tuntuu yhtä hienolta istua omalla terassilla ja silmäillä tiluksia auringon lämmittäessä poskipäitä.

Hera80
-onnellinen-
Itsekin arvostan todella suuresti sitä, että saan asua omassa talossa ja on oma piha. Tälläisen luksuksen jälkeen kerrostaloasuminen voisi tuntua melkoisen ahdistavalta.
Omakotitaloasuja vuodesta 2011.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä duunipäivä takana oman taloprojektin parissa upeassa kelissä, pari kaljaa koneeseen ja muutaman minuutin päästä alkaa Stam1nan streamikeikka. Mitä muuta voi lauantailta toivoa!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo eihän onnellisuus ole siitä kiinni mitä omistaa tai missä asuu.

Hera80
-onnellisuus asuu sydämmessä-
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tänään saunan jälkeen istuin takapihan terassilla olutta siemaillen, ilta-aurinkoa katsellen ja lintujen laulua kuunnellen. Onhan se arki toki välillä täyttä paskaa ja maanantaina palataan sorvin ääreen ihan normaalisti. Lomaankin vielä viitisen viikkoa aikaa.

Mutta kyllä minä silti taidan olla tällä hetkellä aika onnellinen.


Ja lisättäköön vielä loppuun, että olen onnellinen omakotitalon omistaja. Ei kerrostaloon enää ikinä!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Joo eihän onnellisuus ole siitä kiinni mitä omistaa tai missä asuu.

Hera80
-onnellisuus asuu sydämmessä-
Ei se kyllä voi oikein asua sydämmessä, kun sydämeen ei mahdu kahta m:ää. Tämän mulle opetettiin jo peruskoulussa.

Noin muuten olen kyllä varsin samaa mieltä viestisi sanoman kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös