Onnellisuus on taito löytää vallitsevasta tilanteesta hyviä asioita. Minulla on paljon asioita, joista olen tyytymätön, ihan raivoisan tyytymätön, mutta kun tarkemmin mietin, niin on paljon asioita, joista voi olla onnellinen.
Minulla on töitä ja mukavia työkavereita. Nämä voivat olla itsestäänselvyyksiä joskus, mutta jos ne otettaisiin pois, se olisi ikävää. Työkaverit ovat äärettömän tärkeitä. He ovat ihmisiä, joiden kanssa olet joka päivä tekemisissä, mutta he voivat kadota elämästäsi ihan milloin tahansa. Työkavereista ei voi aina pitää kiinni, mutta muista arvostaa heitä.
Minulla on myös kivaa lähipiiriä, mikä tarkoittaa kavereita ja sukulaisia. Olen löytänyt uusia kavereita vanhojen lisäksi, ja viime vuosina olen myös lähentynyt taas sukulaisiini, mikä johtuu toki siitä että asun lähempänä. Esimerkiksi veljieni poikien tekemiset ovat minulle nykään kovin tärkeitä. Ajattelen heitä vähän kuin omina poikinani. Miten menee armeijassa, miten menee duunissa, miten menee mimmien kanssa jne. Minulla ei silti ole sitä vanhempien vastuuta, voin puhua poikien kanssa aika tasavertaisena. Minä olen se setä, jolle voi puhua, siitä ei joudu mitenkään vastuuseen. Muutenkin perheasiat ovat kunnossa, vanhemmat ovat hyvässä kunnossa ja kaikki on muutenkin hyvin.
Ja sitten sekin, että omaisuusasiatkin ovat hyvin. On oma asunto Helsingissä sellaisella alueella, jossa arvo vain nousee. Eikä näistä sen enempää, mutta taloushuolet eivät ole ehkä ensimmäisinä listassa. Tämä on ehkä se viimeinen asia, joka alkaa kusemaan.
Tällaiset jutut on välillä pakko kirjoittaa auki itsellekin. Silloin tajuaa, että monet asiat ovat aika hyvin. Että jos Nummis jostain mussuttaa, niin tähän tekstiin on hyvä vedota.