Onnellisuusketju

  • 1 290 762
  • 7 895

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Lapset olivat pari viikkoa kesäreissussa ja palasivat illalla. Maailma pysähtyy, kun matkalaukut putoavat käsistä ja pieni ihminen syöksyy syliin. Jopa teini halasi pitkään. Kämppä on uimapatjoja, purkamattomia laukkuja, leivänmuruja, äitiäitiä ja hälinää täynnä. Vaikka joskus näiden villikissojen kanssa vääntäessä saa kerätä aikuisuuden sirpaleita kasaan, oon pohjattoman onnellinen heistä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lapset olivat pari viikkoa kesäreissussa ja palasivat illalla. Maailma pysähtyy, kun matkalaukut putoavat käsistä ja pieni ihminen syöksyy syliin. Jopa teini halasi pitkään. Kämppä on uimapatjoja, purkamattomia laukkuja, leivänmuruja, äitiäitiä ja hälinää täynnä. Vaikka joskus näiden villikissojen kanssa vääntäessä saa kerätä aikuisuuden sirpaleita kasaan, oon pohjattoman onnellinen heistä.
Ai miten kauniisti kirjoitit ja kolahti muhun varmaan siksi niin kovaa, kun löysin tänään linnunpesän, niin olen alkanut ymmärtämään mitä äitiys merkitsee. Parasta kaikessa on kuuluminen toinen toisilleen. Ei siinä tarvita fanfaareja eikä ilotulituksia, sen kyllä huomaa kun on hyvä, yhdessä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tiedättekö kun sun elämään ei kuulu mitään ihmeellistä, huominen on täysi arvoitus etkä ole saanut vähään aikaan huikaisevan hyviä uutisia mistään suunnasta.

Mutta samalla tajuat kuinka paljon hyvää sulla on elämässä, kuinka uusi päivä uusine valonsäteineen antoi tänäänkin syyn hymyillä ja olla onnellinen. Olla onnellinen juuri siinä missä olet ilman mitään sen erityisempää syytä. Olet tässä ja nyt, ulkona on lämmin ja saat viettää aikaa perheen ja parhaiden ystäviesi seurassa.

Näistä asioista koostuu minun onneni tällä hetkellä. Mulla ei ole paljon enkä vaadi tämän enempää. Kaikki on täydellisesti just tälleen.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tänään taas kaveriporukan vuosittaiset kesäkisat. Lajeina keilailu, tennis, rankkarikisa, vapaaheitot, minigolf ja jousiammunta.
Näiden jälkeen mökillä saunomista uimista ja grillailua. Tietenkin samat jutut kerrotaan varmaan parikolme kertaa illan aikana ja kokoajan vähän kovemmalla äänellä.
Kaikenkaikkiaan vuodesta 2003 asti jatkunut perinne joka muodostuu vuosi vuodelta rakkaammaksi tapahtumaksi.
2003 oltiin kaikki nuoria poikamiehiä nyt 2020 kaikki naimisissa olevia keski-ikäisiä äijän köriläitä.
Ei paljon enempää voi pyytää.
 

Glove

Jäsen
Tänään taas kaveriporukan vuosittaiset kesäkisat. Lajeina keilailu, tennis, rankkarikisa, vapaaheitot, minigolf ja jousiammunta.
Näiden jälkeen mökillä saunomista uimista ja grillailua. Tietenkin samat jutut kerrotaan varmaan parikolme kertaa illan aikana ja kokoajan vähän kovemmalla äänellä.
Kaikenkaikkiaan vuodesta 2003 asti jatkunut perinne joka muodostuu vuosi vuodelta rakkaammaksi tapahtumaksi.
2003 oltiin kaikki nuoria poikamiehiä nyt 2020 kaikki naimisissa olevia keski-ikäisiä äijän köriläitä.
Ei paljon enempää voi pyytää.
Tuli tästä mieleen kaverin mökkiolympialaiset joskus nuoruudessa. Kaikkia lajeja en muista, mutta ”pikamatka” oli yhden olutpullollisen juominen mahdollisimman nopeasti ja päätöslajina oli ”maraton.” Mökkitontin nurkkiin laitettiin oluet ja kilpailijan piti edetä nurkalta toiselle ja joka kulmassa juoda yksi olut. Nopein luonnollisesti voitti. Oikeastaan tuo olisi ollut jännempää jos olisi käytetty gundersen-menetelmää. Hyvin humalassahan sitä tuommoisen jälkeen on kun lajeja oli monta muutakin, ei vaan tule enää mieleen. Tikkataulu oli yhdessä lajissa, mutten sitten muista miten siinä määräytyi juotavan määrä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän ihminen voi olla hetkittäin jopa onnellinen. Aurinko paistaa, pyykit kuivuu narulla. Mies on kotona ja saatiin juuri siivottua yläkerta. Lasagne alkaa olla uunissa valmis joten kohta voi syödä. On jo vähän nälkä...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Niin onnellinen kuin olenkin C-papereiden saamisesta, jäin silti miettimään puhelun päättämisen jälkeen hetki sitten, mitä kaikkea huvittavaa mahdankaan menettää ja olla kokematta.
Jälkeenpäin siitä kyllä riittää muisteltavaa ja niitä muistelee 99,99% hymyssä suin. Se pieni murena, joka kaikkien hassunhauskojen sattumusten päälle aiheuttaa vakavaa pohdintaa on se, että oliko siitä koulutuksesta maanpuolustuksellisesti mitään hiton hyötyä. Noin niin kuin minun tapauksessani, vaikka siellä tuli mukana roikuttua ja kuntoisuuslomiakin tuli jokunen. Melkein ehdottaisin, että jokainen armeijan käynyt on nostoväkeen asti joka vuosi kaksi viikkoa kertaamassa vankeusrangaistuksen uhalla. Mutta jos kriisitilanne tulee ja kaikki kyvykkäät on edestä jo tapettu, niin ehkä ne opettaa silloin, että mitä pitää tehdä. RK 76,2 muistunee pienellä kertauksella mieleen. Oli kuitenkin sellainen 9,5 kk tiivis parisuhde hänen kanssaan. Toki niissäkin on nykyään ties mitä lasertähtäimiä ja Netflixejä mukana.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään koin onnellisuuden tunnetta kierrellessäni Hauhon Vanhalla raitilla. Innostuin tuosta kauniista alueesta sellain hyvällä tavalla ja tunsin hyvän piston sydämessäni, tällaista minä haluankin just kokea! Kauniita maisemia, järveä ja upeita vanhoja rakennuksia.

Muistin samalla myös että tässähän on kesän reissut vasta alussa ja paljon nähtävää ja koettavaa on vielä edessä. Piru, näin se kesäloma toimii totesin mielessäni ja olin onnellinen. Haluankin just kauniiden maisemien ja luonnon äärelle tänä suvena.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mietin juuri, että olen noita 60-luvun legendoja nähnyt tosi hyvin. Beatlesista Paul ja Ringo, Rollarit ja Mick Taylor, Crosby Stills & Nash, Neil Young, Todd Rundgren, Brian Wilson, Stevie Wonder noin muutamia mainitakseni. Ja 70-lukua en nyt tässä maininnut edes.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toi Tiina tossa kainalossa on aika kaunis. Auts, nipisTi just PiPElistä Ja käski sanoa ettei ole aika kaunis, vaan erittäin kaunis. Myönnetään. Terveisiä siis häneltä. Tiina, tunnetaan myös Herbbiksenä. Ihana ihminen.
 
Viimeksi muokattu:

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Mulla oli tänään perillisten kanssa hyvä, onnellinen päivä. Aamulla saatoin aloittamaan koulun ja hain puoliltapäivin. Haettiin perinteiset koulunaloitusjäätelöt ja katsottiin kotimainen mustavalkoleffa (kun olivat pieniä, katsottiin näitä usein yhdessä mutta nyt en ole päivisin enää juurikaan kotona katsomassa heidän kanssaan). Samalla päällystin koulukirjoja. Tehtiin yhdessä pitkä lenkki, juostiin vetoja ja treenattiin ulkoliikuntalaitteilla. Illalla koottiin palapeliä. Mun onnellisimmat päivät on ne, jotka saan viettää rauhassa lasteni kanssa eikä ole kiire.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@Sue, kiva kuulla... Minäkin olen tänään ollut onnellinen. En siis lapsistani joita ei ole (enkä ole kaivannut) vaan mukavasta reissusta Kolille ja siitä että olen tullut ihan mukavasti toimeen muun porukan kanssa. Olen vähän sellainen yksinäinen ratsastaja enkä kovin välitä ihmisistä. Nyt meidän retkellä olen saanut roolia ruuanlaittajana ja se on sopinut minulle ja olen saanut siitä kehuja.Olla niinkuin vähän sivussa ja silti olemassa. Ja kyllähän se oli mukavaa kun porukka sanoi että Iisopille sitten huonepaikka että saa olla omissa oloissaan jos haluaa. Kun kymmenen tyyppiä majoittuu kuuden hengen mökkiin niin kaikille ei voi antaa huonetta. Minä jaan huoneen mieheni ja hänen ystävänsä kanssa. Vielä ei ole näkynyt kanssa nukkujia. Itse käyn nyt unille...
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tajusin hiljattain kuinka onnekas olen, kun mulla on niin paljon hienoja ihmisiä omassa "ympyrässäni" ja että miten monta uutta hyvää ystävää olen löytänyt pelkästään siksi, että aloitin kesällä 2016 pelaamaan Pokemon Go:ta sille tielle jääden.

Ennen tätä peliä mä olin sellainen melko sosiaalisesti varautunut "yksin vaeltaja" jolla oli se käytännössä se pari-kolme tosielämän hyvää ystävää, jotka ovat kulkeneet rinnalla pitkältä lapsuudesta saakka, sekä sitten iso kourallinen matkan varrelle osuneita tuttavuuksia joita en juurikaan enää näe.

En olisi ikimaailmassa uskonut saavani tältä sosiaalisen boomin innoittamana lataamaltani virtuaalipeliltä näin paljon takaisin. Enkä puhu nyt pelkästään niistä lukuisista hetkistä jotka olen kännykällä Pokemoneja jahdannessani kokenut. Totta kai itse tää pelikin on antanut mulle niin paljon.

Korvaamattomimpia ovat ennen kaikkea nämä ajan mittaan todella läheisiksi kasvaneet ihmiskontaktit, jotka ovat sataprosenttisesti tämän pelin ja Helsingin PoGo-yhteisön ansiosta osuneet mun elämänpolulleni. Olen sekä onnellinen että kiitollinen!

Saako suomalaismies näyttää kaikille avoimesti onnellisuutensa? No totta hitossa saa ja todellakin annan sen näkyä nykyisin minne menenkin! Ei tämä elämä ole kellekään helppo taival, mutta positiivisuus on niin hitosti kehittävämpää kuin perisuomalainen murjottaminen. Elämä on hei makeeta! Välillä se osaa kyllä olla myös melkosta paskaa, mutta enimmäkseen silti aika makeeta.
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Kiitos onnitteluista!

Me psykologit tehdään muutakin kuin kysellään teidän lapsuudesta tai analysoidaan keskustelupalstan toimintaa :D Mutta ihan normaalilta tämä meno täällä jatkoajassa tuntuu, on sitä pahempaankin tullut törmättyä. En kauhean aktiivisesti jaksa kaikkia ketjuja lukea, mutta viihdettä täältä ainakin löytyy, jos tulee tylsää. Ehkä toisinaan tulee ihmistä siellä nimimerkin takana mietittyä, mutta toisaalta vapaa-ajalla pyrin irrottautumaan psykologin roolista, koska pidemmän päälle se on kuluttavaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oon kyllä iloinen siitä että lukio päättyi. Olin aivan loppu opiskeluun. Ei enää motivaatiota eikä intoa. Olen loppu opiskelemisesta ainakin tässä ja nyt. Olen onnellinen. Tällä viikolla lyödään viimeinen sinetti päälle, kun viikonloppuna on salijuhlat koulussa. Wilma-tunnukset poistuvat ja mitään velvoitetta ei ole enää jäljellä. Piru vie kyllä!

Muistan, miten lukion loppuminen miellytti. Mutta se vasta tekikin eetvarttia, että pääsin opiskelemaan ensihakemisella. Tuuria oli ja rimaa hipoen, mutta mitäpä siitä.

Eli onnea siis kun lukio hoideltu!
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Kolmisen vuotta sitten tutustuin sattuman kautta naiseen, joka täyttää pian 84 vuotta. Ystävystyimme saman tien; tuntuu kuin meillä ei olisi ikäeroa lainkaan. Nyt kevätkoronan aikana emme voineet tavata, ja kesän hän on ollut kaukana mökillään, mutta olemme pitäneet yhteyttä. Niinpä tänä aamuna sain kuvan mökkimaisemista ja hän kertoi, että olen usein hänen ajatuksissaan. Tulin hirmu onnelliseksi. Hän on tosi hieno ihminen ja toivon ikääntyneenä olevani yhtä viisas, lempeä ja hurmaava kuin hän.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kolmisen vuotta sitten tutustuin sattuman kautta naiseen, joka täyttää pian 84 vuotta. Ystävystyimme saman tien; tuntuu kuin meillä ei olisi ikäeroa lainkaan. Nyt kevätkoronan aikana emme voineet tavata, ja kesän hän on ollut kaukana mökillään, mutta olemme pitäneet yhteyttä. Niinpä tänä aamuna sain kuvan mökkimaisemista ja hän kertoi, että olen usein hänen ajatuksissaan. Tulin hirmu onnelliseksi. Hän on tosi hieno ihminen ja toivon ikääntyneenä olevani yhtä viisas, lempeä ja hurmaava kuin hän.
Hienoa tekstiä. Hymyillen saat uusia ystäviä, naama rutussa tulee vain ryppyjä. Olkoon perillisilläsi sama elämänasenne kuin sinulla. Toki poislukien kiroilu leipoessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Hienoa tekstiä. Hymyillen saat uusia ystäviä, naama rutussa tulee vain ryppyjä. Olkoon perillisilläsi sama elämänasenne kuin sinulla. Toki poislukien kiroilu leipoessa.

Kauniisti sanottu, kiitos. Mainitsemani rouva ei taatusti voimasanaile leipoessaan, joten siksikin hän on mulle oiva esikuva. ^^
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kerrankin olen hereillä jo näin "kukonlaulun aikaan", niin että voin pian vedettyäni nämä leivät huiviin päättää itse viitsinkö jatkaa enää lainkaan uniani. Kyllä tällaisella 5,5 tunnilla jo pärjään mainiosti jos päätänkin toisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös