Onko täällä lääkäriä?

  • 782 716
  • 2 663

Taikakaulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei ole noissakaan luettelemissasi asioissa mitään muutosta tässä lähiaikoina tapahtunut.

Tällä hetkellä ei ole näppylöitä eikä punoitusta missään. Myös kutina puuttuu kokonaan. Pitää ens kerralla oireiden ilmetessä miettiä, että mitä normaalista poikkeavaa ympäristössäni sillä hetkellä on.

Hoitanut olen tätä juurikin kuten neuvoit, rasvaamalla.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Ei ole noissakaan luettelemissasi asioissa mitään muutosta tässä lähiaikoina tapahtunut.

Tällä hetkellä ei ole näppylöitä eikä punoitusta missään. Myös kutina puuttuu kokonaan. Pitää ens kerralla oireiden ilmetessä miettiä, että mitä normaalista poikkeavaa ympäristössäni sillä hetkellä on.

Hoitanut olen tätä juurikin kuten neuvoit, rasvaamalla.

Käväse piruuttaan pihalla, jos siellä on pakkasta. Aikanaan vaimolla ihan ykskaks tuli samannäköinen mutta laajempi ihottuma. Se todettiin nimenomaan pakkasallergiaksi. Muutaman kerran sitä tuli pihalla ollessa ja muutamana talvena ensimmäisten pakkasten aikaan. Sitten katosi yhtä omituisesti kuin oli tullutkin. Zyrtec auttoi siihen(kin) vaivaan hyvin.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Nonni, polviongelmia täällä. Pelaan höntsäkiekkoa muutamalla vuorolla maalivahdin tontilla. Homma on mukavaa sillon kun on paikat kunnossa, luonnollisesti.

Nyt on muutamalla viime kerralla jäällä, ja vuoron jälkeen tuntunut "kireyttä" oikean polven sisäpuolella. Varsinkin venytellessä(sisäreidet ja takareidet) tuntuu pahalta. Ikään kuin ei uskaltaisi venyttää "tappiin saakka", kun pelkää, että polvesta paukahtaa joku side poikki. Venyttelenkö mahdollisesti jotenkin väärin? Voiko polvessa olla jokin tulehdus? Olen käyttänyt voltaren fortea tuohon polven sisäpintaan, enkä ole mainittavaa helpotusta saanut. Olen 24-vuotias, eikä polvessa ole ennen ollut mitään ongelmia.

Nyt oli taas jäävuoro eilen(oli kahden viikon tauko), ja polvessa tuntui sama kipu. Kun vuoro eteni, polveen ei enää kiinnittänyt suurta huomiota, koska kipuun jollakin tavalla turtui.

Mahtaako ratkaisu olla niinkin yksinkertainen, että muuttaisi venyttelytapaa, ja kävisi hierojalla?

Tuttuja ongelmia. Jos reidet jumissa, varsinkin ulkosyrjältä, vetää polvi heti kireäksi. Lisäksi saattaa olla jotain pientä venähdysvammaa siteissä.

Kokeileppa aluksi foamrollerilla rullailla niitä jalkoja auki
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Zyrtec auttoi siihen(kin) vaivaan hyvin.

Zyrtec (ja vastaavat halvemmat valmisteet) ovat käsittääkseni myös siitä harvinaisia lääkkeitä, että niitä voi varsin huolettomasti pitkiäkin aikoja ilman mitään haittavaikutuksia.

Itselläni tulee aika ajoin selkään sellaista perkeleellisen kutiavaa nokkosihottumaa. Paljon sporttailevana olen tulkinnut, että tuo on hikoilemiseen jollain tavalla yhteydessä, mutta zyrtecillä vaiva helpottaa puolessa tunnissa ja näpyt ja kutina häviävät täysin. Rasvaaminen on mukavaa, varsinkin jos joku toinen sen tekee, mutta eihän se juuri mitään auta.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Perjantai-iltana käteni rupesivat yhtäkkiä kutiamaan ja vedettyäni hihat ylös huomasin, että kummatkin käsivarret olivat täynnä punaisia, kutiavia näppyjä. Tässä parin päivän aikana ne ovat jo ehtineet kadotakin pari kertaa jonka jälkeen ovat taas palanneet. Tänään herättyäni huomasin, että nyt on oikeastaan koko keho täynnä niitä.. Mikäköhän mahtaa olla kyseessä? Kipeänä olin viikko takaperin, silloin oli oireina yskä, päänsärky sekä kuume, jota oli n. 38 astetta.

Tässä vielä erittäin huonolaatuinen kuva kyseisistä näppylöistä. Ylemmät kuvat otettu käsivarsista ja alempi kyljestä. Kuvissa ei näytä niin pahalta, kuin oikeasti, johtuen kännykkäni kameran huonosta kuvanlaadusta.

Linkki vie Aijaa.comin kuvapalveluun.

Aika lailla viittaa nokkosrokkoon nuo oireet ja tuo kuva. Nappaa Zyrtec:ia tai jotain muuta antihistamiinia kutinaan. Nokkosrokko johtuu allergisesta reaktiosta johonkin yllämainittuihin juttuihin. Se on itsestään ohimenevä, yleensä päivässä tai parissa. Saattaa nostaa myös pikku kuumeen. Ei ollenkaan vaarallinen.
 
Perjantai-iltana käteni rupesivat yhtäkkiä kutiamaan ja vedettyäni hihat ylös huomasin, että kummatkin käsivarret olivat täynnä punaisia, kutiavia näppyjä. Tässä parin päivän aikana ne ovat jo ehtineet kadotakin pari kertaa jonka jälkeen ovat taas palanneet. Tänään herättyäni huomasin, että nyt on oikeastaan koko keho täynnä niitä.. Mikäköhän mahtaa olla kyseessä? Kipeänä olin viikko takaperin, silloin oli oireina yskä, päänsärky sekä kuume, jota oli n. 38 astetta.

Yleisesti kai ajatellaan, että infektio voi hyvinkin ko. nokkosrokon aiheuttaa. Syystä ei tietoa. Onko noilla sitten yhteyttä, mene ja tiedä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Zyrtec (ja vastaavat halvemmat valmisteet) ovat käsittääkseni myös siitä harvinaisia lääkkeitä, että niitä voi varsin huolettomasti pitkiäkin aikoja ilman mitään haittavaikutuksia.

Itselläni tulee aika ajoin selkään sellaista perkeleellisen kutiavaa nokkosihottumaa. Paljon sporttailevana olen tulkinnut, että tuo on hikoilemiseen jollain tavalla yhteydessä, mutta zyrtecillä vaiva helpottaa puolessa tunnissa ja näpyt ja kutina häviävät täysin. Rasvaaminen on mukavaa, varsinkin jos joku toinen sen tekee, mutta eihän se juuri mitään auta.

Tuo Taikakaulimen ongelma on mun mielestä päivänselvää nokkosihottumaa. Eli antihistamiinia naamaan ja ongelma on veks. Rasva on sen kanssa yhtä tyhjän kanssa.

Sellainen on hyvä keino myös, että jos nokkosihottumaa tulee usein urheilun yhteydessä, niin kannattaa ottaa se zyrtekki jo pari tuntia ennen hikoilua. Hikoilu ja esim paidan hinkkaaminen ihoa vasten tuon reaktion aiheuttaa, kun iho on kuiva ja herkkä.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Onkohan mulla joku vakavakin ongelma, kun molemmista (ja ainoastaan) etusormen päistä lähtee nahka, jonka vuoksi ne sitten halkeilee. Tätä tapahtuu n kaksi kertaa vuodessa ja menee ohi itsestään.

Olisiko jollain heittää jotain keinoa millä tätä voisi ehkäista? Onko kyseessä joku vitamiinin puutos tms?
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Tuo Taikakaulimen ongelma on mun mielestä päivänselvää nokkosihottumaa. Eli antihistamiinia naamaan ja ongelma on veks. Rasva on sen kanssa yhtä tyhjän kanssa.

Sellainen on hyvä keino myös, että jos nokkosihottumaa tulee usein urheilun yhteydessä, niin kannattaa ottaa se zyrtekki jo pari tuntia ennen hikoilua. Hikoilu ja esim paidan hinkkaaminen ihoa vasten tuon reaktion aiheuttaa, kun iho on kuiva ja herkkä.
Joo voihan sen ottaa, mutta käytännössähän tuo on lähinnä lumevaikutus. Jos toimii niin tietysti se on hyvä. Primäärisiä syitä on lähinnä kai kolme: allergisuus omalle hielle, allergisuus ruoka-aineelle yhdistettynä liikunnalle (esim. vehnä), ja altistuminen hankaukselle tai vaatteelle joka saa vaikutuksen aikaan. Itselläni on tuo ruokaineallergia. Jos syön pari palaa leipää ja lähden lenkille on jälki aika hurjaa. Tuo Zyrtec on yleensäkin lähinnä vitsi, mutta jos auttaa niin mitäpäs sitä potilaalle on väliä miksi se auttaa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Vai antihistamiini on lumevaikutusta. Oletko jonkun isommankin tutkimuksen tästä aiheesta tehnyt vaiko ihan tekemisen puutteessa paskaa kirjoitat?
 

dimmu

Jäsen
Itselläni on nyt sellainen ongelma, että ihan munan juuressa on muutama punainen näppylä. Näyttävät vähän finneiltä mutta eivät kuitenkaan finnejä ole. Olen koittanut googletella, mutta en ole saanut ihan 100% vastausta, joten ajattelin jos joku täältä osaisi neuvoa ennen lääkäriin menoa.

E: Kerrotaan sen verran vielä, että ei kutise, eikä muutenkaan haittaa elämää.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
ihan munan juuressa on muutama punainen näppylä.

Se olis nyt valokuvan paikka - näkemättä on vaikeata antaa diagnoosia. Vain kuvan perusteella voidaan varmasti sanoa, ettei kyseessä ole esim. nigerialainen hyppykuppa.

Niin no, voihan kyseessä olla myös muutama hieman ärtynyt talirauhanen.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Meni tuossa noin 2 kuukautta sitten polvilumpio sijoiltaan urheillessa. Nyt polvi on käytännössä kivuton ja sillä pystyy jo juoksemaankin ihan kohtuulliisesti tuen kanssa. Välillä tosin tuntuu kuin polvi väsyisi ja liike muuttuu hieman 'tahmeaksi'. Tämän lisäksi polvi 'klonksuu' silloin tällöin, mutta ihan kivuttomasti. Tietenkään se ei kivallekaan tunnu. Lääkärin mukaan jos se jatkossakin liikkuu tai menee sijoiltaan niin ainoa apu on leikkaus. Mutta levostakaan sille ei ole apua. Onko kokemuksia polvilumpion menosta sijoiltaan? Tai onko jonkun polveen tehty tällainen leikkaus millä polvilumpio saadaan pysymään paikoillaan?
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Itselläni on nyt sellainen ongelma, että ihan munan juuressa on muutama punainen näppylä. Näyttävät vähän finneiltä mutta eivät kuitenkaan finnejä ole.

Intiimi kysymys: oletko sheivaillut niiltä seuduilta? "Naapurini" kertoi saaneensa aika kivuliaita näppylöitä jormansa seutuville suoritettuaan niin sanottua puutarhan harvennusta. Vaiva parani kuulemma muutamassa päivässä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Meni tuossa noin 2 kuukautta sitten polvilumpio sijoiltaan urheillessa. Nyt polvi on käytännössä kivuton ja sillä pystyy jo juoksemaankin ihan kohtuulliisesti tuen kanssa. Välillä tosin tuntuu kuin polvi väsyisi ja liike muuttuu hieman 'tahmeaksi'. Tämän lisäksi polvi 'klonksuu' silloin tällöin, mutta ihan kivuttomasti. Tietenkään se ei kivallekaan tunnu. Lääkärin mukaan jos se jatkossakin liikkuu tai menee sijoiltaan niin ainoa apu on leikkaus. Mutta levostakaan sille ei ole apua. Onko kokemuksia polvilumpion menosta sijoiltaan? Tai onko jonkun polveen tehty tällainen leikkaus millä polvilumpio saadaan pysymään paikoillaan?

Omakohtaista kokemusta lumpion sijoiltaan menemisestä ei ole, mutta kaverilla meni lumpio sijoiltaan vajaa pari vuotta sitten. Urheilessa paukahti myös ja sai vakuutuksen piikkin pitkän ja hyvän fysioterapian. Muutama kuukausi takaperin paukahti lumpio uudestaan sijoiltaan. Harmiton tilanne, paikaltaan nopeasti sivuttaisliikkeeseen ja naps. Nyt polvesta meni jotain kierukkaa ja siteitä, onneksi taas vakuutuksen piikkiin. Eli on ilmeisen uusiutuvaa sorttia.

Mulla on polvessa vamma jonka seurauksena lumpio liikkuu turhankin paljon. Sijoiltaan ei onneksi ole mennyt, mutta riski on siihen huomattavasti herkempi mitä terveellä jalalla. Ortopedi ja fysio ohjeistivat reenaamaan mahdollisimman paljon reisiä. Mitä paremmassa kunnossa reisi on, sitä jämäkämmin reisilihas "tukee" polvea ja sitä vähemmän polvelle tulee rasitusta/painetta. Ja suosittelen myös käymään urheiluhierojalla. Mulla oli polven virheliikkeen seurauksena jalka kokonaisuutena kuin rautakanki. Heti ensimmäisen kerran jälkeen tunsin selkeän eron kävelyssä.

Pyöräilyä suositteli kumpainenkin, juoksua vain juoksumatolla. Näin minua ainakin ohjeistettiiin, en osaa ottaa kantaa onko oikeita ohjeita sinulle, mutta samantyyppistä vammaa kuitenkin kyseessä. Ja jaksamisia, on harvinaisen vittumaista ja pitkäjänteistä hommaa.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Pyöräilyä suositteli kumpainenkin, juoksua vain juoksumatolla. Näin minua ainakin ohjeistettiiin, en osaa ottaa kantaa onko oikeita ohjeita sinulle, mutta samantyyppistä vammaa kuitenkin kyseessä. Ja jaksamisia, on harvinaisen vittumaista ja pitkäjänteistä hommaa.

Kiitoksia vinkeistä. Täytyykin varmaan hierojalla sitten käydä ja kiinnittää lisähuomiota reisiin. Pohkeet varsinkin itsellä nyt ollut todella jumissa ja varmasti johtuu kun kävellyt hieman poiketen normaalista. Pyöräilyä tuossa testailin vähän mutta ainakin nyt tuntui lumpio klonksuvan siinä normaalia enemmän, joten en sitä viitsi tällä hetkellä tehdä.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai antihistamiini on lumevaikutusta. Oletko jonkun isommankin tutkimuksen tästä aiheesta tehnyt vaiko ihan tekemisen puutteessa paskaa kirjoitat?

Minuakin kiinnostaisi, että mihin tämä antihistamiinin väitetty lumevaikutus mahtaa pohjautua? Minullakin alkoi vuosi sitten kumma vitsaus, vähän Taikakaulimen' ihottuman kaltainen vaiva. Ajattelin vaivan johtuvan runsaasta siitelypölykaudesta ja rupesin itselääkitsemään vaivaa antihistaminiilla. Se ei poistanut itse ihottumaa, mutta poisti kyllä kaikki kutinaoireet. Noh, kesä tuli ja meni, mutta ihottuma jäi. Tällöin otin yhteyttä ihotautilääkäriin, joka diagnosoi lopulta vaivan painenokkosihottumaksi. Lääkäri kertoi, ettei tästä vaivasta oikeastaan tiedetä mitään. Se tulee ja menee itsestään, eikä ennalta voi sanoa, että kuinka kauan se kestää.

No, minä olen kärsinyt tuosta vaivasta nyt vuoden päivät. Antihistamiinilla kutinaoireet pysyvät kurissa. Olen oppinut ja saanut lääkäriltä tiedoksi, että jotkut (jotakin ainetta, en muista mitä) sisältävät ruoka-aineet voimistavat oireita. En kuitenkaan ole yrityksistä huolimatta löytänyt mitään ruoka-ainetta tai muuta ainetta, joka tämän vitsauksen aiheuttaisi. Ei siis auttane kuin kärsiä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai antihistamiini on lumevaikutusta. Oletko jonkun isommankin tutkimuksen tästä aiheesta tehnyt vaiko ihan tekemisen puutteessa paskaa kirjoitat?

Jos Flu tarkoittaakin lumevaikutuksella sitä, että vaiva vaan _tuntuu_ paranevan. Vähän samalla tavalla voisi joku väittää käyvän särkylääkkeitten kanssa. Eli eihän se päänsärky buranalla mihinkään häviä, mutta yhtäkkiä vaan tuntuu siltä, että päätä ei enää särjekään. Ilmiselvää lumevaikutusta.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Tuli mieleen tuosta Flun kertomuksesta omakohtainen tapahtuma parin vuoden takaa. Alustukseksi kerrottakoon, että meikäläiseltä löytyy mm. lateksiallergia, hevosallergia ja mahdollinen pähkinäallergiakin (tämä viimeisin ratkeaa vasta ensi kuussa kun pääsee vihostaviimein ruoka-aineiden allergiatesteihin). Kuitenkin söin tuolloin parisen vuotta sitten ihan tavalliseen tapaan pastaa ja jauhelihakastiketta ja heti tuon jälkeen sain puhelun kaverilta, jotta luistelemaan pitäisi lähteä. Eikun vain kamat kantoon, lämmintä päälle ja menoksi.
Siinä sitten luisteltiin reipas tunti pitkin Kuopiossa olevaa jäämaratonrataa ja jossain kohtaa matkaa havahduin siihen, että silmiä alkoi ärsyttää vietävästi, tuntui kuin tuuli olisi ärsyttänyt niitä ja näin tuumailinkin mielessäni hetken aikaa, kunnes huuliakin alkoi kuumottamaan. Kotiin päästessäni menin normaalisti suihkuun ja ennen suihkua vielä katsoin peilistä, että ei kyllä näy silmissä ja huulissa oikein mitään, tai ainakin olin katselevinani. Suihkusta tullessani selvisikin sitten hyvin nopeasti, että allerginen reaktiohan sieltä iski ja silmät olivat tuon suihkun aikana turvonneet jo melkoisen muhkeiksi ja iho kukki pitkin poikin tuota nokkosihottuman näköistä täplää. Histec naamaan ja vielä varmuuden vuoksi käymään KYSillä, vaikka eipä tuo kovin tarpeellista olisikaan ollut kun se näytti menevän ihan tuolla Histecillä ohitse.

Vielä tänä päivänäkään en kuitenkaan ole 100% varma, että mistä tuo mahtoi johtua. Emännällä oli tuolloin kyllä pussillinen suolapähkinöitä meillä kotona ja on kai siihen olemassa joku pieni mahdollisuus, että lautaseni vieressä olleesta pussista olisi kenties joku murunen sitä lentänyt jonnekki jossain vaiheessa, mutta kovin uskomattomalta tuo kuitenkin tuntuu.. Voisiko siis syynä olla joku liikunnan ja jonkun tietyn ruoka-aineen aiheuttama yhteisreaktio? Toisaalta olen samaa ruokaa syönyt tuonkin jälkeen ja liikuskellutkin, mutta eipä mulle tuon jälkeen ole mitään kummallisempaa tullut.

Sen tuo tapaus kuitenkin aiheutti meikäläiselle, että olin pitkään aivan helvetin säikky kaikenlaisille ihottumille. Ja voitte kuvitella, että koska kärsin atooppisesta ihosta niin noita kaikenmaailman näppyjä myös tulee tasaisin väliajoin. Nyt olen jo oppinut olemaan sen suuremmin panikoimatta jokaiseen näppylään ja kutinaan mitä tulee, mutta ei se olo siltikään täysin turvallinen ole vaikka lompakossa kulkeekin kokoajan mukana paketti allergialääkkeitä. Takokaa nyt hyvät kanssakeskustelijat järkeä meikäläisen kaaliin, että ylireagoin tähän tilanteeseen! Vaikka olenkin useammallekkin eri asialle allerginen, niin ei minulla oikeastaan koskaan ole ollut minkäänlaista hengenhätää näiden kanssa, mutta silti jostain alitajunnasta sellainen pelko vain puskee päälle aika-ajoin. Olisikin mukava kuulla muilta allergikoilta mahdollisia kokemuksia ja näkemyksiä näihin asioihin.

Niin ja Snaksterin ongelmaan; Meikäläisellä on samaa ongelmaa nykyiseltään, että aina hikoilun yhteydessä, suihkusta tullessani erityisesti sähkösaunassa (puusauna ei aiheuta samaa, outoa kylläkin) käydessäni iho rupeaa kukkimaan punaista täplää ja pientä näppylää, jotka kylläkin häviävät puolessa tunnissa juuri joko allergialääkkeen ottamisen myötä tai vaihtoehtoisesti kortison-voidetta käytettynä. Ensimmäiset kerrat kun tuota ihottumaa meikäläiselle pukkasi niin kyllähän se hieman pisti säikähtämään kun sähkösaunasta tullessa olikin koko naamavärkki äkkiä ihan läpeensä täynnä punaista laikkua. Tämähän siis johtunee ainoakin meikäläisen kohdalla kuivasta ihosta.
Lääkäri on tuohon meikäläiselle suositellut Apobase (?) nimistä yleisrasvaa, jota tulikin joskus tuohon atooppisen ihottuman hoitoon käytettyä ja hyväksi todettuakkin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Vasemman käden ranne on turvonnut sen verran että rannekello ei mahdu kunnolla ranteeseen ja ranne on lievästi kipeä. Myös vasemman käden sormet ovat lievästi kipeät niveleiden kohdalta. Ei ole niin pahasti kipeä että ajattelisin mennä lääkäriin näyttämään tätä kättä. Onko kellään ideoita mitä hemmettiä tämä voisi olla?

-Tinke
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Flunssa vei haju-ja makuaistin? Sairastetun lenssun jälkeen olen ollut nyt kolme viikkoa täysin ilman haju-ja makuaistia. Kyllä on meinaan tylsää - syöminen on sentään ollut meikäläisen suurimpia huveja ja nyt sitten kolme viikkoa kaikki on maistunut samalta "pahvilta".
Lääkäri totesi vaan, että "noh, ärhäkän viruksen jälkeen tuo tila voi kestää jopa kuukausia" - ja mitään varsinaista lääkitystä tähän ei sitten ole.
Onneksi tuo räkätauti ei kuitenkaan vienyt kuulo- ja näköaistia - meni vain haju ja maku - ja nyt on kyllä elämästäkin mennyt ns. maku. Eipä tässä viitsi edes ravintoloissa käydä syömässä, kun sisäfilepihvi, pizza ja graavi lohi maistuvat aivan samanlaiselta pahvilta.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Vasemman käden ranne on turvonnut sen verran että rannekello ei mahdu kunnolla ranteeseen ja ranne on lievästi kipeä. Myös vasemman käden sormet ovat lievästi kipeät niveleiden kohdalta. Ei ole niin pahasti kipeä että ajattelisin mennä lääkäriin näyttämään tätä kättä. Onko kellään ideoita mitä hemmettiä tämä voisi olla?

-Tinke
Tekeekö sormien liikuttelu kipeää ranteeseen/käsivarteen? Jos otat kaikista muista sormista paitsi peukalosta kiinni ja venytät, tuntuuko kipua? Tuntuuko kipua, jos taivutat pelkästään peukalosta? Jos teet työksesi jotain tietekonehommailua tai muuta sormilla näpräilyä voi olla, että sulla on sormia liikuttelevissa lihaksissa rasitusvammaa ja ovat ehkä tulehtuneina.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Polvet naksuvat? Nyt on jokusen kuukauden tullut ihmeteltyä naksuvia polvia. Naksuu rappusia noustessa painoa laitettaessa ja erilaisia kyykkyjä tehdessä ja jalkoja suoristettaessa, ei kuitenkaan esim. jalkaprässissä. Eivät ole kipeät eivätkä ole (vielä?) haitanneet kamppailemista, salia, sählyä tai lönköttelyä. Kuluneet iän myötä ja antaa olla niin kauan kun ei mitään hajoa?
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Suuta kuivaa ja janottaa jatkuvasti, alkoi noin viikko sitten sekä yleistä väsymystä. Voisiko kyseessä olla aikuisiän diabetes?

Tosin tuli tuossa tehtyä 28 päivää duunia putkeen huonolla ja epäsäännöllisellä ravinnolla, heikoilla yöunilla (3-5 tuntia yö) sekä pitkillä päivillä (12-20h, pisin putki samoilla silmillä 38h) niin olisiko kroppa kuivunut ja nyt pitäis sitten tankata?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suuta kuivaa ja janottaa jatkuvasti, alkoi noin viikko sitten sekä yleistä väsymystä. Voisiko kyseessä olla aikuisiän diabetes?

En ole lääkäri, joten voin puhua ihan puuta heinää, mutta diabetekseen liittyy käsittääkseni myös hirvittävä kusihätä... jos sinua vain janottaa, kyse lienee vain tuosta kuivumisesta. Yleinen väsymyskin liittyy siihen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös