Viime vuonna kirjoittelin tänne oudosta vaivastani, eli aina kun pulssini nousee treenatessa tai muussa vastaavassa aktiviteetissa, iskee koko kasvoihini elohiiriä. Siis aivan koko kasvoihin. Huulet, silmäluomet, posket ja silmänaluset. Luulin jo asian korjaantuvan magnesiumsitraatilla, mutta eipä tuosta ollutkaan kummoista apua.
Nyt Jälleen olen puolisen vuotta ollut maailmaa matkaamassa ja aloitin täällä hieman aktiivisemman salilla käymisen. Tämä sitten oikein moninkertaisti nämä vaivat ja tilanne senkuin paheni. Tuon kasvojen kramppaamisen/elohiirien lisäksi jos treenissä pulssi nousee korkealle, tulee äärimmäisen paha olo. Pariin kertaan on pitänyt mennä vessaan laattaamaan jonkun vähänkään rankemman session aikana. Tämän jälkeen koko kroppa tuntuu todella heikolta, siis jopa liikkuminen tuntuu raskaalta. Eipä silloin oikein painoja nostella ja olen lähtenyt kohti kotia. Tämän jälkeen iskee äärimmäinen fyysinen väsymys. Silmät ei pysy auki millään ja pulssi pysyy huomattavan korkealla vielä puoli tuntiakin treenin jälkeen ja koko ajan kasvot nykii niin pahasti, että puhuminen on hankalaa ja en halua olla ihmisten ilmoilla kun tiedostan miten tyhmältä nuo kramppaavat kasvot näyttävät.
Todella vituttava ja turhauttava vaiva, paikallinen lääkäri ei juuri mitään kantaa osannut ottaa, käski vain treenaamaan rauhallisemmin. En oikein mihinkään sydänfiömiinkään täällä Vietnamissa uskaltaisi lähteä, kun sitä ei vakuutus korvaa ja paluu Suomeen kuitenkin reilu kuukauden päästä edessä. Onko kellään siis ollut mitään kuvailemiani vaivoja tai arvauksia mistä moiset saattaisi johtua? Suomen päässä nyt olen päättänyt asian ihan kunnolla tutkituttaa, nyt vain pitäisi kuukausi-pari sinnitellä sinne asti.