No, niin satuin käymään kotona lukemassa sähköpostit, joten en voinut olla vilkaisematta myös tätä ketjua. Aikaa minulla on vähän, mutta vastaan ajan ja kyvyn puitteissa.
"Sano nyt minulle miksi haluat auttaa muita tuntemattomia, analysoi tunteesi ja ne rationaaliset vaikuttimet jotka saavat sinut suunnittelemaan auttamista oman terveytesikin vaaraantuessa. "
Nyt kyse on raiskauksen keskeyttämisestä, eikä mistä tahansa auttamisesta. Jos sattuisin paikalle jossa raiskaus tapahtuu, niin tuntisin jotakuinkin näin:
"On tapahtumassa jotain väärää, jotain sellaista jota en haluaisi kenenkään kokea, on tapahtumassa jotain hyvinoikeudetonta, jotain sellaista mitä en voi missään olosuhteissa keneltäkään mitenkään hyväksyä, on tapahtumassa raukkamainen teko. Uhri on ylivoimaisen vastustajan armoilla, eikä pysty tekemään mitään, eikä pysty enään mitenkään vaikuttamaan tapahtumien kulkuun. Ainoa asia mikä voi keskeyttää tilanteen on minun väliintulo ja sen tekemällä voin edes vähän helpottaa uhrin kärsimyksiä. Tuo uhri voi olla kuka tahansa meistä se voi olla minä tai se voi olla sinä." Näin tuntisin tilanteen. On monia tunteita joita ei voi sanoin kuvailla, tämä on osaltaan myös sellainen.
"Eli teesini on se että auttaminen ilman materiaalista palkkiota on hyödytöntä auttamista, jos taas pyrkii toiminnassaan hankkimaan rahaa"
Näin asia varmasti on jos elämässä ei muuta arvoja ole kuin raha. Tälläinen ihminen ollessaan rikas on silti rutiköyhä. Minä en jokaisessa toiminnassani pyri hankkimaan rahaa.
"en ehkä estä raiskausta mutta väitän että johtaisin tiedusteluryhmääni sodassa varsin tehokkaasti."
En tiedä miten tuo tiedusteluryhmäsi liittyy tähän, mutta olen siinäkin asiassa kanssasi eri mieltä. Jos ihmisellä on yhtä itsekeskeinen ja omaneduntavoitteluun pyrkivä maailman kuva kuin sinulla, niin en usko, että kukaan luottaisi sinuun sodassa huomatessaa mikä sinä todella olet. Hyvä johtaminen lähtee molemmin puolisesta luottamuksesta. Johtajaa luotta, että hänen käskyt toteutetaan kunolla ja alaiset luottavat johtajan osaavan asiansa ja näinollen käskyt on oikeita ja ne kannattaa toteuttaa. Mutta jos ajattelet yhtä itsekeskeisesti kun nyt, niin miten alaisesi voivat luottaa siihen, että et ensimmäisen kovan paikan tullen lähde luikkimaan, kun voit vaikka vaarantaa terveyden. Miten he voivat luottaa, että et jättäisi heitä kosketuksiin vihollisen kanssa, samalla kun itse juokset karkuu. Jos joku on kesken taistelun auttanut kaveriaa ja joutunut ottamaan hänet "kantoon", ja näin joutunut luopumaan omista eväistään, niin antaisitko osan omistasi tälle taistelijalle, niin kuin hyvä johtaja tekee. Ja miksi yleensä lähtisit sinne kärkeen tiedustelemaan? Ajatusmaailmasi antaisi siihen mahdolisuuden vain palkka-armeijassa, koska sieltä tehdystä työstä saa rahaa. Suomen armeija ei sotatilassa kummosta palkkaa maksa, niin ei sinun periaatteilla sinne mennä. Se siitä, puhutaan aiheesta sota toisessa ketjussa.
"Ei tarvita kuin yksi eri mieltä oleva tai yksi joka ei uskalla ja tuo sinun ihannemaailmasi sortuu, sen takia en näe sitä järkevänä tapana suhtautua maailmaan."
Vastasin tähänkin jo kerran. En tiedä mikä on ideasi siinä, että esität väitteesi ja kysymyksesi moneen kertaan ja aina pikkuisen eri muodossa. No vastaan kuitenkin. Jokaisen ei tarvitse ajatella samalla tavalla, riittää kun valtaosa näin ajattelee. Tämän voi jo todeta lukemalla kaikki tämän ketjun viestit läpi, lue ja vedä johtopäätös mikä on enemmistö.
"Kukaan ei ole vastannut sanallakaan siihen että miksi raha ei muka aiheuttaisi onnellisuuden määrän kasvua. "
Meille kaikille onni merkitsee, niin eri asiaa. Minulle onni on terveys, perhe, ystävät. Mitään näistä ei saa rahalla. En voi sille mitään jos sairastun esim. syöpään jota ei voi parantaa, raha ei auta minua, tai joku perheestäni tai ystävistäni sairastuu, niin raha ei auta. Yksi ystäväni on tässä tilanteessa, ja vaikka minulla rahaa onkin kohtalaisesti, niin en voi tehdä mitään hänen hyväkseen rahalla, enkä näin ollen tuoda hänelle sitä onnea. Sitä ei rahalla saa...
No nyt tulee taas pitempi tauko. Mutta tämä meidän aina, niin salaperäinen "provokaattorimme" varmasti pitää juttua kiitetävästi yllä.
varjo:20 euroa meno lippuun.