Eilen illasta tulimme vanhempieni luokse joulun viettoon. Ja mikäs sitä oli tullessa, kun isäukko oli hankkinut pienen kanisterillisen aitoa maalaistalossa tehtyä sahtia. Ja ei mitä tahansa sahtia, vaan sellaista, jonka on tehnyt useammankin sahdinteon suomenmestaruuden voittanut henkilö. Ja kyllä tuo hyvää on. Paljon parempaa kuin nuo tehdassahdit, jota esimerkiksi Lammin Sahti tekee, vaikka ei niissäkään mitään vikaa ole... Melkein yhtä hyvää sahtia, kuin mitä minä ja pari kaveriani teimme kymmenisen vuotta sitten tänä kesänä edesmenneen mummuni opastuksella... Hänellä oli tuolloin 75 vuoden kokemus tuosta jalosta kansanperinteestä.
Hyvä sahti on äärettömän hieno olut. Arvostihan sitä myös tämä edesmennyt olutguru Michael Jacksonkin. Tottumattomalle sahti voi olla petollinenkin tuote, mutta kaikkeen tottuu. Olen sitä mieltä, että sahdissa on jotain samaa vivahdetta kuin joissain belgialaisissa luostarioluissa sekä saksalaisissa bockeissa.
Hyvä sahti on äärettömän hieno olut. Arvostihan sitä myös tämä edesmennyt olutguru Michael Jacksonkin. Tottumattomalle sahti voi olla petollinenkin tuote, mutta kaikkeen tottuu. Olen sitä mieltä, että sahdissa on jotain samaa vivahdetta kuin joissain belgialaisissa luostarioluissa sekä saksalaisissa bockeissa.