NFL-kauden päätyttyä tarjolla voi olla melko paljonkin näitä satunnaiskatsojia, jotka arpovat mennäkö esim. NHL-peliin vai NBA-peliin. Satunnaiskatsojasta voi tulla fani, jos hyvin käy. NHL peliin hän ei varmasti eksy, jos NHL:aa ei pelata.
Joo, näen pointin, mutta mielestäni tuo on todella, todella pieni pisara meressä suhteessa siihen mihin pystyttäisiin sekä Olympialaisissa näkymällä että NHL-lätkää myymällä Olympialaisten avulla.
En nyt valitettavasti ehdi enkä tähän hätään kykene ihan hirveästi perustelemaan, mutta esimerkiksi
tämän linkin takaa selviää kuinka jumalattomasti jengiä seurasi Sochin kisoja NBC:n alustoilta (linkki vie tvbythenumbers-sivulle, jossa käsitellään tv:n katsojalukuja). NBC on tietääkseni myös NHL:n yksi tärkeimmistä yhteistyökumppaneista, joten uskoisin että tuota kautta NHL-staroja saataisiin paukutettua jokaiseen kotiin ämeriicassa ihan eri tavalla, kuin normi NHL-matsin kohdalla. Kannattaa muistaa että varsinkin jenkit ovat erittäin nurkkakuntaista sakkia aina laajenevassa mittakaavassa, eli siinä missä Nashvillen pelaaminen kiinnostaa nippa nappa Nashvillessa, Team USA kiinnostaa ihan joka paikassa. Eli sen sijaan että satunnainen fani sattuu nyt huvikseen menemään sinne lätkämatsiin, sille syötetäänkin sitä lätkää (NHL-pelaajilla, kenties jopa ihan kotikaupungin joukkueesta!) tuutin täydeltä tv:stä ja muista medioista a la NBC. Uskon vahvasti että tämän esiintymisen plussat kumoaa selkeästi kahden viikon paussin tuomat miinukset. Mutta kuten sanottu, ei mun oletuksilla ole sen kummempaa merkitystä, kun omistajat eivät asiaa samoin näe.
KOK:n rahoissa ei tuntuisi kärpäsen paskaa maksaa omistajille kunnon korvaus siitä että sarja on poikki, mutta kun ahneet paskamahat eivät tätä halua tehdä, on tulos tässä.
Tästä olen kyllä itsekin samaa mieltä, mutta en pysty millään ymmärtämään etteikö noista asioista päästäisi sopuun aiheuttamatta taas helvetillistä "me vastaan te"-sotaa. Vihaan KOK:ta kuin ruttoa, joten mitään sympatiaa ei siihen suuntaan heru, mutta silti tämä keissi on mielestäni väärin pelattu myös NHL:n taholta.
edit. lisään vielä nopeasti sen oman ydinpointtini, että en ymmärrä jos NHL näkee Olympialaisiin osallistumisessa pelkkiä uhkia, eikä lainkaan mahdollisuuksia. Mun päässä toi yhtälö ei vaan täsmää, mutta kaippa nuo tietää paremmin.