Syöttöpiste
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Olen sellaisen kasvatuksen saanut, että jos jotain lupaat niin siitä sitten kanssa pidetään hyvin tiukasti kiinni. Vaadin tätä itseltäni ja tietysti myös joltain toiselta jos on minulle jotain luvannut tai olemme jotain sopineet. Pitää aika vahvat perusteet olla jos täytyy sanojaan mennä syömään. Näillä argumenteilla olen joskus saanut muutaman puolittaista huijaustakin yrittäneet kauppiaat (vast.) pitämään puheensa vaikka aikomus on ollut ehkä toinen.
Olen semmoisen lupauksen antanut, jossa en pistä omaa etua yhteisen edun edelle.
Olen semmoisen lupauksen antanut, jossa en pistä omaa etua yhteisen edun edelle.
Suomalainen sotilas on sen verran hyvin koulutettu ja muutenkin fiksu että kyllä se kaikin keinoin etsii sen vaihtoehdon jossa vihollinen kuolee oman maansa puolesta. Elokuvassa Patton, kenraali Pattonia esittävä, George C. Scott toteaa eräässä puheessaan:"Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun."
Aika hyvin kiteyttää sen, että ei se tasitelukentälle menon tarkoituksena suinkaan ole päästä itse hengestään. Jos oma henki lähtee, niin se on sitten vain huonoa tuuria tai sitten omaa kädettömyyttä. En minä kehtaisi sanani syöneenä kotinurkkiin jäädä mikäli tehtäväni olisi jotain aivan muuta."I want you to remember that no bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor, dumb bastard die for his country. "