Maple Leaf
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti er_bai_wu
...väität (?) (maatalous)yrittäjän olevan "virkamies"; rohkenen olla eri mieltä. En tiedä missä mielessä käytät sanaa, mutta yrittänet sanoa virkamiehen olevan valtion palvelussa ja saavan palkkansa valtiolta -> maanviljelijä saa palkkaa valtiolta ollen näin virkamies. Ovatko suuret yrityksetkin virkamiehiä? Entä kaikki lapsilisiä saavat? Missä menee raja? Selvennä.
Olen asiaa koskevissa viesteissäni yrittänyt (ilmeisesti epäonnistuen) ilmaista huvittuneisuuttani siitä, että osa maanviljelijöistä väittää olevansa yrittäjiä (riskinottajia), mutta ovat itse asiassa virkamiehiä (maataloustuki).
Edelleen painotan sitä, että mielestäni maataloustukea saa maksaa vaikka nykyistä enemmänkin, ja olen edelleen sitä mieltä, että elävä maaseutu on myös kaupunkilaisten etu.
Pidän vain kornina sitä, että "yrittäjän" (riskinottajan) statuksen haluava ihminen on riskin kääntöpuolen (taloudellisen tappion) häämöttäessä huutamassa valtiolta apua (virkamies) - silti edelleen "yrittäjän" statusta hinkuen.
Virkamiesmäisyydessä ei sinänsä ole mitään vikaa, vääryydestä nyt puhumattakaan. Opettajat, poliisit, palomiehet, sairaanhoitajat ja monet muut yhteiskunnan toiminnan kannalta merkittävät ammattikunnat koostuvat nimenomaan virkamiehistä. Maanviljelijän viljasta valmistettu leipäkään ei maistuisi suussani sen huonommalta, vaikka viljan kasvattaja lopettaisi "yrittäjän" statuksella keikailun ja myöntäisi, että tukiaispolitiikan - siis yhteiskunnan - voimin tässä kynnetään ja kylvetään.