Olisiko Suomi parempi paikka ilman SDP:tä?

  • 16 221
  • 207

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen ajatellut avata tälläisen ketjun jo pidempään ja nyt Itälän syyllistämisen on minulle viimeinen pisara!

Minulle tuo puolue ja sen kannattajat tekivät aikoinaan palveluksen ryhtymällä sisällis-sotaan Suomessa. Pappani hurahti aatteelle ja lopulta joutui vankileirille Poriin. Siellä oli ankeat oltavat ja lopulta hän joutui kantamaan pikkuveljensä selässään hakemaan joka päiväistä muona annostaan, kun valkoiset eivät sairaille ruokaa tarjonneet. Itse piti safkat hakea tai muuten kuoli nälkään.

No molemmat selvisivät koettelemuksesta ja perustivat perheen. Sotimaan he eivät ryssiä vastaan kelvanneet ja tuona aikana syntyi faijani. Miten olisi minunkin olemassa oloni jos pappa olisi ollut sodassa, eikä lapsia tekemässä. No, tuo on ainoa asia joka kyseisessä puolueessa on minulle jotain positiivista tuottanut.

Mitä pahaa he sitten ovat aiheuttaneet minulle?

- Suomi liittyi EU:hun tämän puolueen tahdosta, tulot ovat alkutuotannossa pienentyneet koko EU jäsenyyden aikana vuosi kerrallaan. Minunkin pitäisi alkaa perillisenä jatkamaan sukupolvia meillä ollutta tilaa, mutta mitään takeita tulevaisuudesta ei ole. Investoida ei uskalla yhtään, kun ei tiedä milloin poliittinen johto päättää lopettaa koko maatalouden suomesta. Kalliomäkihän pitää tätä todennäköisenä vaihtoehtona Suomelle ja kannattaa maatalouden alasajoa. Maksetaan Puolalaisille alkutuotannosta ja tyhjennetään koko maaseutu. Se on Kalliomäen ja demareiden linja.

Tänä vuonna on ollut pienimmät tulot viljakasveista ja muistakin pellolla kasvavista tuotteista, kuin koskaan ennen. Siis rahallisestikin, ei pelkästään yleiseen tulotasoon verrattuna. Tuella maksetaan tappiot ja moni on lopettanut viljelyn kokonaan ja muuttanut kaupunkeihin hanttihommiin tai täys päiväiseksi pummiksi.

Sokerijuurikkaan tuotannon demarit haluavat lopettaa Suomesta kokonaan ja se koskee ainakin minun monia tuntemania ihmisiä. Niin viljelijöitä, liikennöitsijöitä kuin tehtaassa työskenteleviä. No, sehän ei demareita koske, kun kaikki voivat muutta kehä-3:men sisäpuolelle, siellä duunia riittää!

- Presidentti Halonen on päättänyt Suomen luopuvan maamiinoista. Milläköhän me tätä maata puolustetaan kriisin sattuessa, kun minunkin asepalvelus ajalla 90-luvun puolivälissä kaikki perustui miinojen käyttöön hätätilanteessa.

- Presidentti Halonen on myös voimakkaasti ajamassa ylimääräisiä veroja suomalaisille yrityksille ja namä rahat pitäisi ohjata suoraan kehitysmaille, jotka ehkä käyvät sotaa naapuria vastaan tai ihan oman kansansa kesken. Maamiinoja kyllä kylvetään maaperään, mutta Halonen ei tästä välitä. Käsittömiä ajatuksia presidentiltä, mä sanon vaan.

Mitä SDP sittet ajaa takaa? Oon tässä miettinyt ettei takaa ajatuksena voi olla mikään muu, kun Suomen ajaminen samaan tilaan joka oli ennen kapinaa. Tällä kertaa he vaan aikovat voittaa sisällissodan ja liittää rakkaan maamme osaksi äiti Venäjää!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Hyvä alustus ehkä pitkällekin keskustelulle. Itse en löydä SDP:sta mitään hyvää (mun mielipide). Tuosta maatalouden "alasajosta", kun otit puheeksi. Itse olen Suomenkin mittakaavassa suuren viljelijän palveluksessa, rekkakuskina ja milloin minäkin.

Tällähetkellä esimerkiksi, ne viljelijät joilta olen viljaa hakenut, ovat sanoneet, että kauran viljely loppui tähän (50 senttiä/kg). Eikä ne tukiaiset ulotu siihen, mihin suurin osa luulee.

Yli kolmannes sadosta, jos menetetään KOKONAAN, niin VOI saada hakiessaan katokorvausta, enommillään sen, mitä on kustannuksia menettänyt. Ja tämäkin on tosiaan VOI saada, harkinta on tarkkaa.

Mulla ei ole tarkkaa muistikuvaa kaikista koukeroista, mutta jos joku on kiinnostunut, niin otan selvää ja vastaan.

Uskokaa pois, ei viljelijät tukiaisilla elä.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Oho?!
Oletko tosissasi ketun vitale vai trollaatko? Historian tietämys kunniaan... EU:n puolesta äänesti myös oikeistopuolueita...
SDP:n ohjelmasta on aikaa sitten poistettu pyrkimys sosialismiin. Talvi-ja jatkosodassa sdpläiset ampuivat kilvan iivanoita. Sodan jälkeen SDP:n linja (asevelisosialistit) pelasti Suomen. SDP:n tiedustelu (T) urkki kommunisteja ja käynnisti kampanjan em. puoluetta vastaan. Vai että demarien tuella osaksi Venäjää?!
SDP:n vikahan lienee tsunamit, lämmin talvi, potenssihäiriöt ja se, että joku ei saa piparia tai gigulia...
PS. en ole demari!
Över änd öut!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Repolainen
Tänä vuonna on ollut pienimmät tulot viljakasveista ja muistakin pellolla kasvavista tuotteista, kuin koskaan ennen. Siis rahallisestikin, ei pelkästään yleiseen tulotasoon verrattuna.

Tästä tulee mieleen, että lienen oikeassa jos epäilen Kepun olevan nykyhallituksessa Demarien apupuolue, vaikka seipään niellyt onkin nimellisesti hallituksen vetäjä?
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Muovilapa
Onpas Raumalla kepulaisia.

Ei nyt vedetä pelkkää kepua tähän. Olen elämässäni äänestänyt myös kokoomuksen ja vasemmistoliiton ehdokkaita. Vasemmistoliittolaista tosin vaan pääluottamusmieheksi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
En tieda, mutta ainakin oma elama on ollu huomattavasti helpompaa ja parempaa ilman sekaantumista kahteen asiaan:

Politiikkaan ja uskontoon.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Repolainen
Ei nyt vedetä pelkkää kepua tähän. Olen elämässäni äänestänyt myös kokoomuksen ja vasemmistoliiton ehdokkaita. Vasemmistoliittolaista tosin vaan pääluottamusmieheksi.

Minä en. Siis vasemmistoa. Olen joka-ainoissa vaaleissa äänestänyt kokoomusta, johtuen alunalkaen siitä, että olen saanut porvarillisen kotikasvatuksen.
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Repolainen
- Suomi liittyi EU:hun tämän puolueen tahdosta

Onkohan siellä nyt otettu vähän liikaa kepua, alkuilta sentään vasta. Suomi haki (1992) EU-jäsenyyttä ja päätti (1994) EU:hun liittymisestä 26.4.1991 - 13.4.1995 istuneen Ahon hallituksen johdolla.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Re: Olisiko Suomi parempi paikka ilman SDP:tä?

Viestin lähetti Kaivanto
Onkohan siellä nyt otettu vähän liikaa kepua, alkuilta sentään vasta. Suomi haki (1992) EU-jäsenyyttä ja päätti (1994) EU:hun liittymisestä 26.4.1991 - 13.4.1995 istuneen Ahon hallituksen johdolla.

Sinä tiedät varmaan itsekin, että jos Aho olisi alkanut vastustaa neuvotteluja, niin yleislakko olisi ollut päällä. Ihalaisen johdolla SDP sokaisi koko suomenkansan kaikilla humpuuki jutuilla norjalaisista kalatehtaista, jotka siirtyvät Suomen puolelle. Missä nämä kalatehtaat ovat nyt ja miksi suomessa pitää muuttaa maaseudulta kasvukeskuksiin, jos haluaa turvata perheelleen toimeentulon?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Eli jos Kokoomus/Keskusta tekee jotain niin sekin on SDP'n vika, koska ne ovat jossain kullissien takana uhanneet...joopajoo. Kylläpäs on uskomatonta huttua. Mitä tulee puolueisiin noin yleisesti, itse olen sitä mieltä että Kokoomus, Keskusta ja SDP kaikki ovat hyvin lähellä toisiaan, vaikka teoriassa olisikin kovasti periaatteellisia eroja, niin käytännön tasolla sitä ei ole(siis päätöksissä).
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti eagle
Eli jos Kokoomus/Keskusta tekee jotain niin sekin on SDP'n vika, koska ne ovat jossain kullissien takana uhanneet...joopajoo. Kylläpäs on uskomatonta huttua.

Väitätkö eagle, että Kokoomus ja Keskusta pystyisivät päättämään jostain ilman SDP:n mielipidettä? Demareilla on tuo yleislakko mahdollisuus aina puolellaan ja tällä he kiristävät toisia, vaikka he itse olisivat oppositiossa.
 

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Olen seurannut vähemmässä määrin Jatkoajan poliittisia ketjuja, mutta Iltasanomien keskustelupalstan perusteella näyttää siltä, että maailmassa on kolme tahoa, jotka pääsääntöisesti ovat vastuussa kaikesta siitä mikä tässä maailmassa on pielessä. Tahot ovat SDP, USA ja RKP.

Mahtoiko 1990-luvun yleislakkouhka liittyä pikemminkin työttömyysturvaan suunniteltuihin leikkauksiin kuin EU-jäsenyyteen? Sitäpaitsi SDP taisi olla peräti oppositiossa, kun Suomi päätti liittyä EU:iin. Ahon hallituksen kokoonpanosta vielä sen verran, että ulkoministerinä oli Heikki Haavisto.

Tarkoitetaanko muuten paremmalla paikalla sitä, että maassamme olisi pientilavaltainen, kilpailulta suojattu ja raskaasti subventoitu ja ylituottava maataloussektori?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Maalaisten jubinoita tämä ketju. Kaupungeissa SDP ja Kokoomus päättävät oikeasti mitä tehdään, landella SDP ja Keskusta. Siitä voi kukin päätellä onko ko. puolue tarpeeton vai ei.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Pressiboxi
Maalaisten jubinoita tämä ketju.

Niin miten tuon "maalais" käsitteen ottaa. Ketjun avaaja ei ole koskaan asunut muualla, kuin Porin tai Rauman kaupungeissa. Tietysti Turku on isompi, mutta kannattaako minua nyt maalaiseksi sanoa, no ihan sama.

Huoli on kuitenkin kova maaseudun tulevaisuudesta ja siksi avasin ketjun.
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Repolainen
Sinä tiedät varmaan itsekin, että jos Aho olisi alkanut vastustaa neuvotteluja, niin yleislakko olisi ollut päällä. Ihalaisen johdolla SDP sokaisi koko suomenkansan kaikilla humpuuki jutuilla norjalaisista kalatehtaista, jotka siirtyvät Suomen puolelle.

Ihmetyttää välillä, miksi kepu osallistuu päätöksentekoon ensinkään, kun se on kuitenkin aina AY-liikkeen marionetti, ainakin jos kepulaisia itseään on uskominen.

Sinänsä kyllä oikein saumatonta argumentointia: kepulaishallituksen todellinen kanta on valkoinen, mutta julkinen kanta sekä harjoitettu politiikka yleislakkouhan vuoksi musta. Kansanäänestyksen väärän tuloksen taas selittää demareiden kalajutut. (Ilmainen bonusargumentti: tasavallan presidentti oli tuolloin demari.)
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Erkenholt
Tarkoitetaanko muuten paremmalla paikalla sitä, että maassamme olisi pientilavaltainen, kilpailulta suojattu ja raskaasti subventoitu ja ylituottava maataloussektori?

Eiköhän Suomen tilakoot ole jo ihan kilpailukykyisiä muun Euroopan kanssa. Tosin soliaalidemokraatit ovat sitä mieltä, että maatalous pitaisi lopettaa koko Euroopassa ja kolmannenmaailman pitäisi antaa hoitaa ruuan tuottaminen tulevaisuudessa. Mielenkiintoista, EU:n sisällissota alkaa olla jo suurin uhka koko liittouman tulevaisuudelle!
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olipahan virkistävä viikonloppuketjun aloitus, kymmenen lehmänpäätä Repolaiselle! Vai oli sisällissota demareiden tekosia? No, on se sitten ihan huojennus ja helpotus, että Suomen kokoisesta avohakkuualueesta löytyy vielä sellaisiakin korpimaita, joissa rehti kepulainen päätäntävalta takaa onnen ja kukoistuksen. Kuten Kainuu, Pohjois-Karjala ja Lappi.

Kyllä ne demarit varmaan kohtaa hyökkää Saksaan ja vaatii alueluovutuksia ja leivän päälle (vähärasvaista ja -laktoosista) voita.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Viestin lähetti Repolainen
- Presidentti Halonen on myös voimakkaasti ajamassa ylimääräisiä veroja suomalaisille yrityksille ja namä rahat pitäisi ohjata suoraan kehitysmaille, jotka ehkä käyvät sotaa naapuria vastaan tai ihan oman kansansa kesken.

Mitäs nämä ylimääräiset verot ovat? Eiköhän siellä budjetissa ole ihan oma momenttinsa kehitysavulle, joka saa jonkin sortin indeksikorotuksen aika ajoin. Ja eikös trendi ala olemaan sen suuntainen, että yritysverotuksen muutoksella yritetään tehdä Suomesta houkuttelevampi maa sekä kotimaisille että ulkomaisille yrityksille.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Olkku
Minä en. Siis vasemmistoa. Olen joka-ainoissa vaaleissa äänestänyt kokoomusta, johtuen alunalkaen siitä, että olen saanut porvarillisen kotikasvatuksen.

Kokoomus, rekkakuskien asialla jo vuodesta...

Minä äänestän ehdokasta, jonka koen ajavan minulle tärkeitä asioita puolueesta ja kotikasvatuksesta riippumatta poislukien kepulit ja kristilliset.
 

Haamu

Jäsen
Puolueissa eroja?

Scheissea. Nyky-Suomi, demarit ja "kapina", vittu uuh. Luepa ne ylä-asteen historian kirjat vielä kertaalleen. Ookkona trolli?

Se on ihan sama mitkä puolueista (sdp, kepu, kok, vas, rkp, ) ovat hallituksessa niin tasan tarkkaan eu:n ja eu-komission/parlamentin nuottien mukaan mennään. On turhaa syyttää yhtä puoluetta, jos oma elinkeino(esim. maatalous) on uhattuna nyky-maailmassa.

Jos Suomessa ei kannata sokerijuurikasta viljellä(muualta saa halvemmalla) niin minkä takia sitä pitää ehdoin tahdoin täällä viljellä? En minäkään halua veroeuroistani tukea Portugalin poronkasvatusta.

Sinänsä ymmärrän kyllä jos perheyrityksestä puhutaan ja jatkon edellytykset yritykselle ovat ovat huonot, niin vituttaahan se. Kaiken sen kaataminen yhden puolueen niskaan on kuitenkin hakemalla haettua.

1918. Eikö siitä ole jo kohta 100(=pitkä aika) vuotta. Voisi varmaan itse jos toinenkin elää tässä ajassa...vai?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös