Oletko vaihtanut joukkuetta?

  • 19 718
  • 153

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Bigmouth
Kysymys suosikkijoukkueen vaihtamisesta on aika mielenkiintoinen sikäli, että nythän se olisi Veikkausliigassa edessä. Jotenkin vaan tuntuu, että jää uusi suosikki löytymättä.

Itse en oikein ymmärrä sellaistakaan asennetta, jossa suosikki pitäisi ikään kuin väkisin etsiä.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
En ole vaihtanut koskaan, aina ollut Lukko suosikkijoukkue.
Jostain käsittämättömästä syystä tosin toivon myös Ässille menestystä mutta en Lukon kustannuksella.

Jos Lukko joskus putoaisi liigasta niin uskoisin että kiinnostus SM-Liigaa kohtaan vähenisi oleellisesti.
 

Legion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Everton, FC Bayern
Mihinkäs se Pata vaihtuis

Nuoremmalla iällä olin kova Tappara -fani lähinnä sen takia, että hyvä kaverini oli muuttanut Ylöjärveltä Poriin ja on yhä fanaattinen "kirvesmies". Asiaan vaikutti myös oleellisesti se, että suosikkipelaajiani oli tuohon aikaan monia Tapparasta. Erkki Lehtonen varsinkin oli todellinen idoli mulle niin pitkään kuin kiekkoa pelasi.

Hiljalleen sitten kiekkoinnostus kasvoi ja jäähallille oli pakko päästä. Luonnollisena jatkumona Porin pojalle on se, että tuli tutustuttua Isomäen tunnelmaan ja siihen ainoaa oikeaan joukkueeseen nyt ja eteenpäin. Ässiä en vaihda vaikka asun nyttemmin Tampereella. Toki Tappara vieläkin saa sympatiaa, mutta sydän on padan muotoinen. Nyt ja aina. Aamen
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Viestin lähetti Triton


Vähän asian vierestä, mutta tulipa tässä mieleen että miksi Tapparan kannattajat kannattavat Tapparaa ja Ilveksen Ilvestä? Tai siis onko se ihan omavalintakysymys vai onko siinä joku "juttu", minkä perusteella joukkue valitaan?? :)

Aukko sivistyksessä, nääs.

Tähän voi olla yhtä monta syytä kuin on kannattajaakin, mutta tässä muutamia: Vanhan liiton fanit ja tällä tarkoitan jo 50-70-luvuilla kannattaneita valitsivat joukkueensa pitkälti yhteiskunnallisen asemansa perusteella. Ilves ja KOOVEE keräsivät pääsääntöisesti työläisten kannatuksen kun taas TBK, myöhemmin(-55) Tappara keräsivät suomen -ja ruotsinkielisen ylemmän keskiluokan äänet. Tällä oli tietysti vaikutuksensa tulevien sukupolvien joukkueen valintaan sillä useinhan se joukkueen faneus imetään äidinmaidosta.

Asuinpaikkakunnalla (Tampereen ympäristökunnat) on myös hyvin suuri merkitys. Jotenkin on sellainen näppituntuma, että Tapparan kannattajia on enemmän ympäristökunnissa kuin Ilveksen vastaavia, kun taas Tampereen lähiöalueet Hervanta, Tesoma jne ovat enimmäkseen Ipan kannattajia pullollaan.

Tämän päivän faneus määrittyy hyvin paljon kaveripiirin perusteella. Halutaan niin sanotusti kuulua joukkoon. Eikä tamperelaisille tuleville ja menneille junioreille vähiten suosikkijoukkueen valintaan vaikuta se kumman jengin kaupunginosajoukkueeseen isä tai äiti sinut vie ensimmäisiin kiakkoharkkoihin.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers
Suosikkijoukkue Tohtorilla on se, joka pärjää parhaiten. Tällä hetkellä se on luonnollisesti Hartford Whalers.
 

ljördi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Fc Espoo ,
Onneksi olen niin nuori että olen ollut Bluesin/Kiekko-Espoon fani koko ikäni, mutta toisiksi suosikkini on vaihtunut hyväksyttyäni suomenruotsalaisuuteni Jokereista Hifkiin, mutta olen enemmän espoolainen kuin suomenruotsalainen eikä toinen äidinkieleni voita kotiani!
 

xXx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja fyysinen peli
Itsestäni tuntuu tosi oudolta, että joku vaihtaa suosikkiaan. Itse olen ollut ensimmaista kertaa "katsomassa" Ässien peliä kolme vuotiaana isäni mukana ja siitä lähtien isäni raahasi minut miltei jokaiseen peliin mukaan. Aina on sydän sykkinyt padalle, vaikka asuin kaupunkikin on muuttunut. Aina kun työkiireiltäni ennätän niin, auton nokka kohti isomäkeä (tosin vain silloin kun siellä pelataan). Viimevuosina ei ole ollut helppoa kulkea "rinta rottingilla", että minäpä se kannatan pataa ja tietty uho on jäänyt hieman pienemmälle. Kai se tosiasia että, voittajan on helppo hymyilla pitää paikkaansa, sillä hymy ei ole kovin herkässä aina ollut suosikkijoukkueen edesottamuksia seuratessa, mutta koskaan en ole Ässiä hylännyt!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voisi sanoa muuten, että minusta tuli SaiPan kannattaja kun näin SaiPan pelaavan ekaa kertaa. Tämä taisi olla TV-ottelu Jokereita vastaan vuonna 1997 tai 1998, jossa Penttinen (muistanko nimen oikein?) teki kypärätempun Jokereita vastaan. Samoihin aikoihinhan SaiPassa pelasi muuan McTavish joka taisi ollakin ns. ensimmäinen suosikkipelaajani SaiPassa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Kirveellä töitä
Tämän päivän faneus määrittyy hyvin paljon kaveripiirin perusteella. Halutaan niin sanotusti kuulua joukkoon. Eikä tamperelaisille tuleville ja menneille junioreille vähiten suosikkijoukkueen valintaan vaikuta se kumman jengin kaupunginosajoukkueeseen isä tai äiti sinut vie ensimmäisiin kiakkoharkkoihin.

Minulle ainakin kävin niin, että aloin kannustamaan Tapparaa, vaikka lähes kaikki kaverit ala-asteella Ilvestä kannattivatkin. Tarhassa lätkää ei vielä niin seurattu.

Aloin seuraamaan jääkiekkoa vasta Tapparan kultaisen 80-luvun jälkeen ja pääsin näkemään sen taaperruksen melko läheltä. Silti EI KOSKAAN ole käynyt mielessä suosikin vaihto. Jos se suosikin tatuointi otetaan ei sitä mestaruden jälkeen käydä piirrättämässä, vaan silloin kun suosikki on niin alhaalla, ettei alemmas pääse.

Moni kaveri on vaihtanut suosikkiaan, mutta ilmeisesti he eivät niin tosissaan ole lätkää seuranneetkaan.
Niin ja ensimmäisen kerran luistelukoulussa olin Ilveksen väreissä. Ja vielä isä vei.
 

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...
Pienestä pitäen Saipa-fani. Syy tähän vanhemmissani sekä isoveljessäni. Joskus yläasteikäisenä tuli kannatettua ohessa myös Jokereita. Onneksi tästä on jo monta vuotta aikaa ja järki tullut takaisin pieneen päähäni eikä sitä kannatusta kestänyt kuin kauden tai kahden verran.

Oulussa asuessani kannatin edelleen Saipaa, mutta kävin muutamissa Kärppä-otteluissa. Kausi oli eka heidän noustuaan liigaan. Niin, kävin kyllä niitä nousupelejäkin katsomassa muutaman... Toki oli hienoa, että Kärpät voitti ja menestyi, ihan oli hyvä fiilis hallilla. Mutta silti Saipa oli sydämessäni. Silloin kun oli Kärpät-Saipa -peli, kannustin Saipaa vaikka hävisivätkin...

Nyt asustellaan jälleen pk-seudulla, enkä voisi ikinä kuvitella että vaihtaisin leiriä. Hifki saa kyllä sympatiat, ja ehkä moni muukin joukkue, mutta Jokereita, huh, en ikinä tule enää kannustamaan.

Nykyisin joka kierroksella katson otteluparit läpi, ja toivon aina jomman kumman joukkueen voittoa. Liittynee siihen, miten tuloksen uskoisin vaikuttavan Saipan sijoitukseen sarjassa. Tämä siis runkosarjan ollessa käynnissä.

Nyt siis ehkä PO:n aikana kannatan hifkiä, mutta en missään tapauksessa Jokereita, eli toivottavasti IPA nousee!!! Toisin sanoen, en kyllä ole nyt takkia kääntänyt enkä vaihtanut vaikka ehkä kannatan muitakin joukkueita kuin Saipaa... Valitettavasti minun ja Saipan suhde on tältä kaudelta päättynyt ennen aikojaan.
 
Periaatteessa mä olen aina ollut Ässien puolella, mutta lähes joka kevät vaihdan suosikkia playoffien ajaksi, seuraan ja toivon menestystä jollekin toiselle joukkueelle, mutta kuitenkin, playoffien päätyttyä olen taas Ässien puolella. Onko tämä sitten takinkääntämistä? Ja korostettakoon vielä, että vaikka playoff-aikaan joku kysyisi suosikkijoukkuetta, vastaan ilman muuta että Ässät, vaikka lisäänkin yleensä että "toivon kyllä joukkueelle X menestystä sarjassaan Y:tä vastaan".
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti En välttämättä
Periaatteessa mä olen aina ollut Ässien puolella, mutta lähes joka kevät vaihdan suosikkia playoffien ajaksi, seuraan ja toivon menestystä jollekin toiselle joukkueelle, mutta kuitenkin, playoffien päätyttyä olen taas Ässien puolella.
Ei, et takinkääntäjä. Olet hyvä esimerkki suljetun liigan fanista. Kun oma joukkue on jäänyt pudotuspeleistä ulos, niin vaihdat joukkuetta, mutta palaat takaisin lähtöseuraasi seuraavalla kaudella, koska se kuitenkin pelaa liigaa.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vaihdan joukkuetta jos...

Jos joku Vesa Keskinen tulisi ja ostaisi enemmistön Ässien osakekannasta, ja päättäisi sitten vielä vaihtaa joukkueen kotipaikaksi eteläpohjanmaalaisen Tuurin kylän, niin johan alkaisi suosikkijoukkueen vaihto olla enemmän kuin likellä! Ei auttaisi, vaikka Ässien uusi kotihalli olisi Suomen Suurin Kylähalli!

Taitaisin lopettaa koko liigan seuraamisen saman tien.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Olenko vaihtanut joukkuetta? Mielestäni en. Joskus pienempänä asuin paikkakunnalla jolla ei ollut omaa liigatason joukkuetta. Silloin seurasin enemmän yksilöitä. Toivon näiden seurojen voittoa missä nämä yksilöt pelasivat. Ensimmäinen muistoni jostain lievästä fanittamisesta on kuitenkin Tapparan puolesta hihkuminen. Ikää oli silloin huimat kolme vuotta. Omasta mielestäni tein tämän silloin lähinnä matkimisen takia. Tuon ikäinen nappula matkii aika paljon muita läheisiään. Ensimmäinen ns. "oma seura" jääkiekon saralla oli (ja on edelleen) JYP. Joten omasta mielestäni en ole vaihtanut seuraa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
kannattaja vs fani?

Kuten tuosta vasemmalla olevasta kirjoituksesta voi ehkä päätellä, fania minusta ei saa millään, kannattajan kuitenkin. Muutenkin _fani_ sanana kalskahtaa jotenkin enemmän nuoruuteen kuuluvaksi termiksi?

Vaikka IFK:ta olenkin kannattanut jo pienestä pitäen, niin en silti 'rakasta' HIFK:iä sen _itsensä_ vuoksi, vaan niiden 'arvojen', joita se edustaa. Tämän vuoksi, erilaisuudestaan huolimatta, Ilves perinteikkäänä seurana mahtuu helposti kakkossuosikikseni. Esimerkiksi lätkän MM-kisoissa minulla on helppo antaa arvostus joukkueelle, joka pelaa sen näköistä lätkää josta itse pidän, vaikkei se sattuisi olemaankaan Suomi.


Toinen asia, joka vaikuttaa, ainakin omalla kohdallani, 'laimentavasti' 'faniuteen' on jos esimerkiksi IFK:n toiminnasta ei löydy niitä 'arvoja' jonka vuoksi seuraan kannatan. Silloin huomaan jääväni helposti kotiin/muiden harrastusten pariin sen sijaan, että menisin hallille. Toki silloinkin seuraan tulokset ja luen lehtiartikkelit/nykyään myös jatkoaikaa.

Kolmas asia jolla on selvä vähentävä vaikutus 'faniuteen' on oma pelitausta. Vaikka en ihan lajin huipputasolla pelannutkaan, tuli peliä kuitenkin tahkottua aikanaan yli viisitoista vuotta, joista viimeiset viisi todella intensiivisesti. Tästä on jo aikaa, mutta 'peliuran' päättymisen jälkeen meni useampi vuosi, etten edes koskenut kiekkoon, tai seurannut lajia millään tavalla. Kiinnostus on palannut pikku hiljaa. Omalla harrastajataustalla on myös sellainen vaikutus, että huomaan (moneen muuhun tänne kirjoittavaan verrattuna) kannattavani ensisijaisesti peliä nimeltään jääkiekko ja toissijaisesti tapaa jolla sitä pelataan/toteutetaan. Sen paras ilmentymä suomessa on HIFK joten on vaikea sanoa, kumpi tuli ennemmin, muna vai kana (pelityyli, vai IFK)?

Ehkäpä allekirjoittaneelle lajin seuraaminen em. syistä johtuen on aivan liian 'analyyttistä' voidakseni olla aito fani? .

Neljäs, eikä suinkaan vähäisin tekijä mielenkiintoa vähentävänä tekijänä on SM-liiga osin idioottimaisilla säännöillään ja sääntötulkinnoillaan. Siitäkin huolimatta, että onnistun kuulostamaan konservatiiviselta puritanistilta; Monin sääntöuudistusten ja-tulkintojen osalta ollaan menty pahasti metsän puolelle. Mutta se on jo toinen tarina...

Tässä ehkäpä erilainen näkemys tähän viestiketjuun? Ai niin; varsinaiseen kysymykseen vastaus: Luultavasti kannattamani joukkue voisi vaihtua, mikäli sen hylkäisi kokonaan perinteensä ja muuttaisi pelitapansa toisenlaiseksi sen suhteen, mitä itse pidän arvossa. Siinäkin tapauksessa muutokseen (kannattamani seuran vaihtumiseen) menisi aikaa vuosia ja vaatisi luonnollisesti uuden joukkueen, joka täyttäisi ne vaatimukset, joita sille olen asettanut.

Kunnioituksen (hetkellisen) muut seurat voivat sen sijaan saada minulta hyvinkin helposti; kunhan vain pelaavat 'oikean näköistä' kiekkoa!
 

mulehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Pohjoisen poikana oli Oulun Kärpät aikoinaan lähes automaattinen valinta. Tosin kannatus oli melko akateemista, kun en edes yhtään Kärppien matsia käynyt katsomassa paikan päällä. Kärpät vain olivat koko Oulun läänin yhteinen asia, eikä kaveripiireissä paljon muita joukkueita noteerattu.

Omaan kannatukseeni vaikutti lisäksi eräs ikäiseni pakki, jonka luistelu näytti aivan luonnottomalta. Miten voi mies liikkua jäällä kuin näkymättömän käden työntämänä? Reksan nousua tähdeksi tuli sitten seurattua vuosikausia.

Nyt, kun takana on jo enemmän Espoossa asuttuja vuosia, kuin tundralla lusittua aikaa, ei Kärpät enää herätä kovin suuria tunteita. Ehkä historia tuntuu siinä, että en varmaan missään olosuhteissa tunne Kärppiä inhokiksi, mutta Kiekko-Espoo ja Blues ovat olleet jo vuosia minulle "The Thing".

Tällä kaudella on kyllä ollut melko ristiriitaisia fiiliksiä Bluesin matseissa, kun on joutunut vedonlyöntiharrastuksen takia lyömään jopa omaa jengiä vastaan, mutta minkäs teet, kun Veikkaus Oy päättää jakaa rahaa antamalla Bluesin vastustajille aivan törkeitä ylikertoimia? Kiitoksia rahoista, lupaan ostaa niillä taas ensi kauden kausikortin. Kuten teen joka vuosi niin pitkään kun Espoossa lätkää pelataan.
 

hifk_rulez

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / Man Utd / BVB
Pienempänä tuli käytyä paljon Hifk:n junioreiden turnauspeleissä, kun moni kaveri pelasi siihen aikaan jääkiekkoa, josta kiinnostus siirtyi hyvinkin luonnollisesti sm-liigassa pelaavaan Hifk:n edustusjoukkueeseen. Ei ole ollut tarvetta vaihtaa joukkuetta vain siksi, että joku menestyisi paremmin, kun otetaan huomioon alamäet menestyksessä, joita ollut paljon kyseisellä joukkueella vuosien varrella. Etelässä kuitenkin asunut koko ikäni, joten sinänsäkin luonnollista kannattaa etelän joukkuetta. Jokerit ei ole koskaan innostanut, vaikka muutama kaveri jokereita kannattaakin (paikallispeleissä saa hyvän keskustelun ainakin aikaan heidän kanssaan.) Hifk:ssa kiehtoo jokin, siellä on värikkäitä persoonia, taitoa ja kaiken kruunaa varsinkin kotipeleissä oleva mahtava tunnelma ja hallimusiikki, joka on juuri sellaista, kuin pitääkin (rokkia jne. )
Sydänhän on punainen, kuten Hifk:n paitojen väritys. Nykyään ei ole kyllä varaa käydä läheskään joka kotipeliä katsomassa, mutta n. 10 peliä kaudessa, riippuu ihan miten muilta harrastuksilta ehtii.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Mielestäni tällaista ei edes pitäisi kysyä... Sillä niinhän sen PITÄÄ OLLA, ettei joukkuetta vaihdeta kuin alkkareita. Eli ei mitään ns. takinkääntöjä ! Itse en ainakaan mitenkään voi ymmärtää sellaisia, jotka vaihtelevat kannattamaansa joukkuetta esim. vain sen mukaan, kuka menestyy. TOSIFANI ei toimi niin ! Minulla siis kerran IFK, aina IFK !! :-)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Redalert
Mielestäni tällaista ei edes pitäisi kysyä... Sillä niinhän sen PITÄÄ OLLA, ettei joukkuetta vaihdeta kuin alkkareita. Eli ei
Itse ainakin vaihdan joukkuetta yhtä usein kuin alusvaatteita.

Eli en koskaan!
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Tais olla 1998 vuosi kun vaihdoin Ilveksestä Kärppiin. Samana kautena näin Kärppien ekan pelin Vaasan Sporttia vastaan ja ihastuin heti Kärppiin. Siitä se sitten lähti.
 

Grillmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti erture
EDIT: Voisihan tähän mainita vielä, että jos nyt joku sellainen joukkue on jota en ikinä voisin kannattaa niin se on Jokerit. En ole ainoa oululainen joka näin tuntee. Jokerit tosin on ainoa joukkue Suomessa jolla on antifanclub joten vihaajia löytyy muualtakin kuin Oulusta. Oulussa moni inhoaa muutenkin kaikkea helsinkiläistä mutta itse en kuulu niihin.

Minuun tämä etenkin maakunnissa kukoistava kollektiivinen narriviha on vaikuttanut täysin päinvastaisesti, siten että entisestä inhokista tuli nykyinen kakkossuosikki.

90-luvun alussa, etenkin sillä kaudella kun puhuttiin "Jokeri-ilmiöstä", kaikki Jokereihin liittyvä ällötti. Tytöt tykkäsivät maitopoika-Teemusta, kun se oli niin hyvän näkönen jne. Lisäksi, pienestä HPK-kannattajasta (ja junnusta) ihan oikeasti tuntui, että narrit ryöstökalastivat kaikki HPK:n parhaat seuraavaksi kaudeksi omaan jengiinsä.

Mutta jossain vaiheessa tämä mussutus Jokereista pahana rahajoukkueena meni liiallisuuksiin. Tilanne saattoi olla toinen 90-luvun alussa, mutta nykyisin Jokerit ei ole sen enempää ostoporukka kuin muutkaan. Silti Hämeenlinnassa kuulee vieläkin valitusta ostojoukkueesta, vaikka HPK:n oma menestys on nojannut ulkomaalaispelaajiin jopa enemmän, kuin Narrien menestys. Esim. Jokereiden viimeisellä mestaruuskaudella oma junnu Kari Lehtonen oli erittäin suuressa roolissa.

Lisäksi mielestäni kaikki suomalaiset lätkäfanit saavat olla kiitollisia Hjalliksen työlle suomalaisen jääkiekon puolesta. Mies on tehnyt pitkälti omalla panoksellaan jääkiekosta Suomessa ammattilaisurheilua. Monet tuntuvat vihaavan Jokereita vain Hjalliksen takia, liekö sitten syynä perisuomalainen kateus.

Tämä objektiivisuuden puuttuminen suhtautumisessa Jokereihin ärsyttää minua, ja paljolti siksi sympatiseeraan nykyisin narreja. Asiaa auttaa lisäksi työnantajan kustantamat liput narrien peleihin. Kun pitkään seuraa jotakin joukkuetta, niin kai sitä pikkuhiljaa alkaa toivoa porukalle menestystä.

Todettakoon vielä lopuksi, että HPK on ja pysyy ykkössuosikkinani. En vaihda, en edes vaikka yhtiöityisivät :)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen vaihtanut joukkuetta moneenkin kertaan. Tosin nuo vaihdot tein joskus 6-9 -vuotiaana.

Aloin seuraamaan jääkiekkoa kaudella 86-87. Ensimmäinen peli, jota seurasin, oli Urheiluruudusta tullut Tappara - Ässät, jonka Tappara voitti. Aloin siis luonnollisesti seuraamaan Tapparan otteita ja kirvesrinnoista tuli suosikkijoukkueeni. No kuusivuotiaana ei jääkiekosta vielä ymmärrä mitään. Tuolla kaudella kuitenkin sain juhlia suosikkini SM-kultaa. Oli se kivaa, vaikkei mitään ymmärtänytkään.

Tapparaa kannatin aikani, jonka jälkeen vaihdoin jostain syystä Ilvekseen. Sitä en ehtinyt kannattaa kauaa, kun vaihdoin taas... ja tällä kertaa Ässiin. Taisi oikeastaan olla niin, että kannatin noita kahta joukkuetta yhtä aikaa. Melkoista paranoidiaa...

Sitten tuli taas vaihto. Olen siis vaihtanut Tapparasta Ilvekseen ja.... Ässistä Lukkoon. Kyllä. Lukosta tuli hetkeksi aikaa suosikkini. Muistaakseni tämä ajoittui vieläpä siihen kauteen, kun Lukko sai yllätyshopeaa.

Sitten... sitten tapahtui se, mitä olin jo salaa haaveillut pitkän aikaa. HPK nousi SM-liigaan ja siitä asti olen kannattanut HPK:ta. Enkä vaihda enää. HPK:n otteet kiinnostivat jo Kerhon divari-kausilla. Hämeenlinnassa en ole asunut päivääkään, mutta kuitenkin kyseessä on ex-kotikuntani lähin kaupunki, joten siitä syystä kaupunki oli tuttu kaikin puolin... ja liigapeleihin oli helppo mennä.
 

Vagabond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors Idrottsförening Kamraterna, Penguins
Kuten on jo monesti ketjussa sanottu "En gång IFK, alltid IFK". Olen aina kannattanut HIFKta. Muita ei todellakaan oo!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Kirveellä töitä
Ilves ja KOOVEE keräsivät pääsääntöisesti työläisten kannatuksen kun taas TBK, myöhemmin(-55) Tappara keräsivät suomen -ja ruotsinkielisen ylemmän keskiluokan äänet.

Tämä on varmasti totta, mutta ristiriidassa useiden 50-70 luvun Tampereen sm-sarja kiekkoilijoiden lausunnon kanssa, esim Honkavaara. Kun olen kirjoista lukenut, monet sanovat, että "kentällä oltiin verivihollisia, mutta vapaa-aikana käytiin höntsäilemässä Nekalassa sulassa sovussa, niin Ilveksen, TK-V.n(KooVee), kuin Tapparankin pelaajat".

edit.Vastaan vielä ketjun kysymykseen.

Olen vaihtanut yhden kerran suosikkia. Muutimme perheen kanssa vuonna -72 Helsingistä Raumalle ja parissa vuodessa orastavasta IFK fanista tuli Lukon juniori ja aikuisiässä kannattaja, fanittaa en jaksa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös