Viestin lähetti Kontulan Ottawa
kenties eivät kannattaneet ketään. Sama gloryhunttaushan tapahtui v. 69 ja 70, kun HIFK menestyi. varsinkin ns. uudet fanit ja nuoret (12-15 vuotiaat) usein menevät sen kelkkaan, joka menestyy ? onko siinä sitten jotain väärää ?
Uskoakseni juuri näin on käynyt, eli moni alkoi seuraamaan lätkää ja nimenomaan Jokerilätkää Teemu Selänteen "tuoman" 80-90 -luvun vaihteen buumin myötä - varsinkin monet nuoret tytöt.
Muistan kouluajoilta nimenomaan näitä nuoria "Jokerityttöjä", joita oli todella paljon.
Jottei asia käy tässäkään ketjussa epäselväksi - allekirjoittanut on "syntynyt" Jokeriksi. Valitettavasti ihan Töölön Vesaa en ehtinyt näkemään, pari vuotta myöhemmin kun vasta synnyin. Juuret ovat silti olemassa sinnekin =).
Muuta lätkäjengiä kuin Jokerit allekirjoittaneelle ei koskaan SM-Liigassa ole ollut, eikä tule - "omana" jenginä pysyy. Mä olen itse asiassa niin älyttömän hölmö, että istun katsomassa mahdollisuuksien mukaan kaikki onnettomat Pelicans ja Saipa -nyhjäyksetkin. Ja katson Jokerikiekkoa silloinkin, kun esim. valmentaja tms. ei miellytä.
Omista vahvoista "juuristani" huolimatta en allekirjoita täällä esitettyä "kannattajaksi synnytään" väitettä. Useimmiten (väitän) joukkue valikoituu nuoren päässä jonkin vaikutteen tuloksena. Joskus niin että isi tykkää HIFKistä ja penska päättää olla juuri päinvastaista mieltä. Joskus niin että nuoren skidin mielestä joku logo on söpö (tytöt) tai siisti (pojat). Tai sitten perinteisemmin isin/broidin/frendin tms. jalanjälkiä seuraten tai muusta lähiympäristön vaikutuksesta. Henkimaailman juttuja ja fiilispohjaisia nämä valinnat ja niihin päätyminen kuitenkin ovat.
Kunnioitan kuitenkin jokaisen oikeutta kannattaa ja valita seuransa kuten tykkäävät. Tärkeintä on että itse viihtyy joukkueensa suorituksia seuratessa ja siitä saa elämyksiä. Lätkän seuraaminen, sen aiheuttamat tunteet ja älyttömät väännöt esim. HIFK-fanien kanssa ovat rikkaus, jota en vaihtaisi helpolla pois. I love this game!