Pula-ajan Tretjak
Jäsen
Viestin lähetti scholl
Voithan seurata lätkää uudella/toisella paikkakunnalla olematta joukkueen fani. Ihan vaikkapa mielenkiinnon vuoksi jos tilaisuus tulee. Ei joka kertaa tarvitse joukkuetta vaihtaa.
No en sitä tarkoittanutkaan, että pitäisi joka kerta vaihtaa. Itse taas lähdin maailmalle sen verta nassikkana, että "vaihdoin", sanoisin ennemmin kuten Jared, sytyin kannattamaan vanhemmalla iällä, kun pelejä tuli käytyä katsomassa.
Ja edellisiin.. toki, seurata voi, mutta monta vuotta opiskelun ikeessä eli määrätyssä budjetissa, ei jyväskylään viitsinyt pelejä lähteä katsomaan. Toki oli helpompi samaistua kärppiin, koska kärpät pelasi divarissa ja jyp liigassa. Ja palatakseni seuraamiseen.. niin itse olen sitä sorttia kuten Jared, että tykkään katsoa pelejä hallissa, joten ei se niin kummallista ole, jos syttyy johonkin mitä seuraa paljon. Gloryhunttaamiseksi en leimaisi toimintaa. Mutta toisaalta.. oma kohta.. jos pentuna katsoo jonkun Tikan pelejä II ja III divarissa, jossain vaiheessa hoksaa, että on olemassa sm-liiga ja siellä pelaa esim. jyp ja niitä kuuntelee radiosta ja käy joskus paikan päällä, kun saa mahdollisuuden ja sitten jo muuttaa pois, niin en tiedä tuoko se geneettisiä siteitä vielä niihin kahteen joukkueeseen. Sen verran tässä mietin, että olenko koskaan jypin kannattaja ollutkaan, koska lapsi olin silloin ja se oli ainoa reaalinen paikalla katsottava joukkue. Lapsi olin vielä siltä seudulta lähtiessänikin (lue teini joka luuli olevansa aikuinen), sitten tampereen seudulle, jossa ilves eikä tappara sytyttänyt, enkä tosin ehtinyt peliäkään nähdä, josta ouluun "gloryhunttaamaan" divari joukkuetta.
En usko, että vaikka JA:n "fanaatikot" tuomitsevat esim. minut omien pettämisestä, että olisin näin tehnyt. Enkä usko että Jaredkaan. Mutta jos siteet pikkuhiljaa hiipuvat joltain seudulta, niin ei voi olla niin, että oletuksena on pakko kannattaa sitä seuraa. Toki.. jypin pärjääminen vieläkin lämmittää mieltä, mutta sikäli se on aivan sama.
EDIT: ja olen tämän jälkeenkin muuallakin kiertänyt kuin oulussa ja kärpät on jäänyt.. ehkä tämä on vain sitä, että kun tietoisesti jo jostain pitää, niin se on vaikeampi karistaa pois kuin lapsuus ajan mielikuvat.