Oletko vaihtanut joukkuetta?

  • 19 732
  • 153
Viestin lähetti scholl
Voithan seurata lätkää uudella/toisella paikkakunnalla olematta joukkueen fani. Ihan vaikkapa mielenkiinnon vuoksi jos tilaisuus tulee. Ei joka kertaa tarvitse joukkuetta vaihtaa.

No en sitä tarkoittanutkaan, että pitäisi joka kerta vaihtaa. Itse taas lähdin maailmalle sen verta nassikkana, että "vaihdoin", sanoisin ennemmin kuten Jared, sytyin kannattamaan vanhemmalla iällä, kun pelejä tuli käytyä katsomassa.

Ja edellisiin.. toki, seurata voi, mutta monta vuotta opiskelun ikeessä eli määrätyssä budjetissa, ei jyväskylään viitsinyt pelejä lähteä katsomaan. Toki oli helpompi samaistua kärppiin, koska kärpät pelasi divarissa ja jyp liigassa. Ja palatakseni seuraamiseen.. niin itse olen sitä sorttia kuten Jared, että tykkään katsoa pelejä hallissa, joten ei se niin kummallista ole, jos syttyy johonkin mitä seuraa paljon. Gloryhunttaamiseksi en leimaisi toimintaa. Mutta toisaalta.. oma kohta.. jos pentuna katsoo jonkun Tikan pelejä II ja III divarissa, jossain vaiheessa hoksaa, että on olemassa sm-liiga ja siellä pelaa esim. jyp ja niitä kuuntelee radiosta ja käy joskus paikan päällä, kun saa mahdollisuuden ja sitten jo muuttaa pois, niin en tiedä tuoko se geneettisiä siteitä vielä niihin kahteen joukkueeseen. Sen verran tässä mietin, että olenko koskaan jypin kannattaja ollutkaan, koska lapsi olin silloin ja se oli ainoa reaalinen paikalla katsottava joukkue. Lapsi olin vielä siltä seudulta lähtiessänikin (lue teini joka luuli olevansa aikuinen), sitten tampereen seudulle, jossa ilves eikä tappara sytyttänyt, enkä tosin ehtinyt peliäkään nähdä, josta ouluun "gloryhunttaamaan" divari joukkuetta.

En usko, että vaikka JA:n "fanaatikot" tuomitsevat esim. minut omien pettämisestä, että olisin näin tehnyt. Enkä usko että Jaredkaan. Mutta jos siteet pikkuhiljaa hiipuvat joltain seudulta, niin ei voi olla niin, että oletuksena on pakko kannattaa sitä seuraa. Toki.. jypin pärjääminen vieläkin lämmittää mieltä, mutta sikäli se on aivan sama.

EDIT: ja olen tämän jälkeenkin muuallakin kiertänyt kuin oulussa ja kärpät on jäänyt.. ehkä tämä on vain sitä, että kun tietoisesti jo jostain pitää, niin se on vaikeampi karistaa pois kuin lapsuus ajan mielikuvat.
 

Fanduli

Jäsen
Suosikkijoukkue
pohojoosen poijjaat
Mitä kauemmas Oulusta olen elämäni varrella muuttanut, sitä suuremmaksi on kaipuu Raksilaan muodostunut..

Eipä sitä sydämelleen mitään mahda: Kärppä se on aina!
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy tunnustaa, että vaihdoin HJK:n HIFKiin, kun ne lopetti pääsarjatasolla. Olin tosin ostamass Tapparan rotsia Stockalla, kun faija sano et "jätkä sä oot stadilainen" minä siihen et ku ne on niin hyviä. No siitä seuras meikäläiselle tiukka puhuttelu ja ulos tultiin punaisessa rotsissa missä oli valkoiset hihat.
Faija oli oikeessa taas kerran, sen jälkeen minäkin olen ollut oikeessa aina.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Tässä mitään joukkueita vaihdella. Jokerit kolahti Silloin Joskus ja siitä lähtien ollaan narrileirissä oltu. Ei tulisi vaihto enää mieleenkään.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kääntymyksen suura

64. "Eivätkö he tiedä, että joka vastustaa Jyppiä ja hänen fanejaan, häntä odottaa helvetin tuli, jossa hän saa iäti olla. Tämä on suuri häpeä."

Pitäisi varmaan lopettaa tämä juopottelu :(

Edit.

Eli ennen helvetti jäätyy, kuin joukkuetta vaihdan.

Edit2.

Helmikuussa 2007 tulee 30 vuotta täyteen siitä kun ensimmäisen kerran eksyin Jypin peliin. Ja +/- yksi kuukausi siitä niin, 1000 Jypin peliä paikan päällä nähtynä.
 
Viimeksi muokattu:

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
No, vastataan nyt. Vaihdettu on...Luojan kiitos. Jokereista Bluessiin, ei kiitos glamour-meiningille.
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti smasa
Tässä mitään joukkueita vaihdella. Jokerit kolahti Silloin Joskus ja siitä lähtien ollaan narrileirissä oltu. Ei tulisi vaihto enää mieleenkään. [/QUO

Joka vuosihan tässä vaihdetaan joukkuetta: edellisen kauden Jokerit seuraavan kauden Jokereihin.
 

Luiro

Jäsen
Viestin lähetti huihai

Joka vuosihan tässä vaihdetaan joukkuetta: edellisen kauden Jokerit seuraavan kauden Jokereihin.


Minä kannatan edelleen kevään 1993 HPK:ta.

"Nyt pääsee Tommi Varjonen nostamaan HPK:n peliä
Marko Palo ajaa läpi
Saako kiekon?
Saa.
Palo...
JA SIELLÄ ON!
Marko Palo on Rinkelinmäen sankari.
Kuunnelkaa kuinka Rinkelinmäki HUUTAAA-AA!"

Ai, että mitkä väristykset...
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En ole vaihtanut joukkuetta, joskin aikanaan kannatin osittain myös Kalpaa Kuopiossa asuessani, kävin muutamassa pelissä ja ihailin suuresti silloin suosikkiani siellä, muuan Darius Rusnakkia.
Mutta Ilves se on ollut syntymästä asti ja tulee aina olemaankin.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
En gång IFK... alltid IFK...

IFK on niin paha tauti, ettei siihen ole lääkettä, ei vaikka olisit asunut 20 vuotta pitkin Suomea ja Eurooppaa. Uskoa ei ole koeteltu kertaakaan.

Allekirjoitan täysin teesin, jonka mukaan usko omaan joukkueeseen vahvistuu entisestään kun huomaat, että ympärilläsi on lähes pelkästään vastustajien kannattajia. IFK-identiteetti on äärimmäisen vahva, ja siihen sisältyy ainakin itselläni todella voimakkaasti kaipuu synnyinseuduille...Suomeen...Stadiin...

On älytöntä ajatella, että "verenpunaista sydäntä" edes voisi käännyttää. Satuin asumaan pari vuotta Turussa 90-luvun puolessavälissä, jolloin kaupungissa oli aivan järjetön TPS-hypetys. Paikallisten kaaliin ei millään tuntunut menevän, että vaikka olin virallisesti turkulainen, en tuntenut pienintäkään sympatiaa TPS:ää kohtaan, ei edes Jokereita vastaan pelattujen finaalien aikana.

Münchenissä ja Zürichissä asuessani kävin paljon katsomassa paikallisten joukkueitten pelejä, samaistuin paikalliseen kannattajaan kenties hieman, mutten missään nimessä antanut palaakaan pois IFK-identiteetistäni. Niinpä tuli lennettyä Milanosta ja Maastrichtista -98 ja -99 finaaleihin...

Varmasti joka joukkueen kannattajista löytyy takinkääntäjiä. Omassa kaveripiirissä käännynnäisiä on ollut valitettavan paljon Jokerit- ja TPS-faneissa, jotka aina heikomman kauden jälkeen ovat vaihtaneet joukkuetta. Loogisesti ajatellen IFK-kannattajistakin löytyy esimerkkejä, en vain tunne ketään.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: En gång IFK... alltid IFK...

Viestin lähetti karel de groot
Omassa kaveripiirissä käännynnäisiä on ollut valitettavan paljon Jokerit- ja TPS-faneissa, jotka aina heikomman kauden jälkeen ovat vaihtaneet joukkuetta.
Jostain kumman syystä ifk-fanit aina tuntevat paljon Jokeri-faneja, jotaka ovat kääntäneet takkia, mutta eivät yhtään ifk-fania. Johtuuko tämä siitä, että nämä Jokeri-fani kaverit ovat olleet aikaisemmin ifk-faneja? Siis ennen kuin heistä tuli kavereita ;-)

Fanihan ei käännä takkia, mutta satunnainen seuraaja voi sen tehdä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: En gång IFK... alltid IFK...

Viestin lähetti karel de groot
Omassa kaveripiirissä käännynnäisiä on ollut valitettavan paljon Jokerit- ja TPS-faneissa, jotka aina heikomman kauden jälkeen ovat vaihtaneet joukkuetta.

Kannataakohan tuollaisista nyt niin kovin paljoa välittää? Fakta kun on, etteivät tällaiset "fanit" pysty ikinä saamaan uuden "suosikkijoukkueensa" menestyksestä nautintoa tai päinvastaisesti olemaan surullisia uuden "kannustuskohteensa" heikoista otteista.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: En gång IFK... alltid IFK...

Viestin lähetti hull16

Fanihan ei käännä takkia, mutta satunnainen seuraaja voi sen tehdä.

Aivan. Fanihan on vesittynyt termi eikä ole enään yhtä voimakas kuin ennen. Nykyään jokainen jolla on jonkun joukkueen lippis tai käy kerran vuodessa halilla on fani. Faniushan tarkoittaa julmalallista ihannointia.

Viestin lähetti bozik

Karkeasti epäonnistunut glory hunter ? Ei nekään näköjään aina onnistu.

Gloryhunterin vastakohta?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: En gång IFK... alltid IFK...

Viestin lähetti lintu
Gloryhunterin vastakohta?
Kyllä kyllä, mutta kun en millään keksinyt miksi sellaista nimitettäisiin ;) Tästä syystä päädyin epäonnistuneeseen Gloryhuntteriin.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: En gång IFK... alltid IFK...

Viestin lähetti bozik
Kyllä kyllä, mutta kun en millään keksinyt miksi sellaista nimitettäisiin ;) Tästä syystä päädyin epäonnistuneeseen Gloryhuntteriin.

Munkin piti keksiä sille oma nimi mutta kun mielikuvitus ja englanninkielinen sanavarasto on niin helvetin suppea ei siitä mitään tullut.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Re: Re: En gång IFK... alltid IFK...

Viestin lähetti hull16

Fanihan ei käännä takkia, mutta satunnainen seuraaja voi sen tehdä.

Okay, "fani", "seuraaja", "kannattaja" ovat aika epäselviä termejä ja jokainen ymmärtää ne hieman eri tavalla.

Luulen silti, että ymmärrät (kuten muutkin JA:laiset) pointtini: Jokaisella joukkueella on eri syistä "faneja", joiden rakkaus seuraa kohtaan ei säilykään esim. playoffs- tai finaalipaikan jäädessä haaveeksi tai kaveripiirin/asuinpaikan vaihtuessa. IFK:lla oli varmasti 90-luvun lopulla "gloryhunter"-faneja, ja taatusti löytyy joku, joka on hylännyt IFK:n muutettuaan sopivassa iässä muun liigajoukkueen vaikutuspiiriin.

Jokerit tulee tässä yhteydessä helposti mieleen 90-luvulla Helsingissä asuneelle. Joukkue oli yht'äkkiä todella "POP", kun taas IFK:n "ROCK" -imago oli silloin samankaltainen kuin ties kuinka kauan aikaisemminkin. Jokerit veti paljon satunnaisia seuraajia puoleensa, ei pelkästään menestyksen takia. Oli coolia olla Jokereiden puolella ja leikkiä tosifania. Tähän leikkiin lähtivät monet hyvin monesta ikäluokasta, eivät pelkästään "Selänne"-paitaiset teinitytöt. Tällaisia taitavat tuttunikin olla (okei, ei teinityttöjä...;))

Siihen, miksi innostus on laantunut Turun suunnalla, ei sen sijaan taida olla muuta selitystä kuin ettei TPS ole yltänyt finaaliin tarpeeksi usein viimeisen viiden vuoden aikana (heh...vrt. IFK...!) ;)

Noh, jokainen tallatkoon tyylillään ja määrittelköön oman faniutensa itse. Respektiä niille, jotka jaksavat olla henkeen ja vereen omien puolella, joukkueesta, elämäntilanteesta ja iästä riippumatta.
 

Luiro

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: En gång IFK... alltid IFK...

Viestin lähetti lintu
Munkin piti keksiä sille oma nimi mutta kun mielikuvitus ja englanninkielinen sanavarasto on niin helvetin suppea ei siitä mitään tullut.


Masokisti?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: En gång IFK... alltid IFK...

Viestin lähetti karel de groot
Jokerit tulee tässä yhteydessä helposti mieleen 90-luvulla Helsingissä asuneelle. Joukkue oli yht'äkkiä todella "POP", kun taas IFK:n "ROCK" -imago oli silloin samankaltainen kuin ties kuinka kauan aikaisemminkin. Jokerit veti paljon satunnaisia seuraajia puoleensa, ei pelkästään menestyksen takia. Oli coolia olla Jokereiden puolella ja leikkiä tosifania. Tähän leikkiin lähtivät monet hyvin monesta ikäluokasta, eivät pelkästään "Selänne"-paitaiset teinitytöt. Tällaisia taitavat tuttunikin olla (okei, ei teinityttöjä...;))
Ymmärän, että tämä otti teille koville, koska tämä osasto on yleensä ollut pukeutuneena punaiseen, mutta Teme ja kumppanit murksasivat teidän jatkumon.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti bozik
Karkeasti epäonnistunut glory hunter ? Ei nekään näköjään aina onnistu.

Sen ikäisenä kun jengiä vaihdoin 7-vuotiaana vuonna 95, niin ei voi vielä puhua sanasta glory hunter. Se vaan hävettäisi Jokeri-fanina että juuri ihmiset aina vanhuksista päiväkotilaisiin, jotka eivät tiedä lätkästä mitään sanovat: "Mä oon Jokeri-fani, ne on varmoja mestareita taas ensi kaudella, ku niillä on sentään niin hieno hallikin ja niin taidokas leuaton johtaja"... Jos kertoisi itse olevansa Jokeri-fani, niin toiset lätkän seuraajat täälläkään eivät ilman tietojesi osoittamísta varmaan paljoa kunnioittaisi. Näin huonommin menestyneen joukkueen kannattaja täällä ulkopaikkakunnalla on paljon helpompi olla. Kuka nyt Bluesia kannattaisi vain "hienouden" takia?
 

Turo92

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja Florida Panthers
Olen kannattanu Ässiä siitä asti, kun jotain jääkiekosta ymmärsin! Se ei ole vaihtunut, eikä tule vaihtumaan!!!
 

Graham

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
PYSYY

Kiekkoa olen seurannut aktiivisesti vuodesta -91. Liigajoukkueista olen kannattanut vain ja ainoastaan IFK:ta. Lihavina ja laihoina vuosina...
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereita olen ikäni kannattanut, eikä se miksikään muutu. Nyt on liigassa kaksi kannattamaani suraa kun KalPa nousi mestiksestä!
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Takkiani en ole kääntänyt ikinä. Enkä käännä! Aivan sama. Kärpät!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös