Viestin lähetti finnjewel
Aivan skidinä Mansessa ehdin kannattaa Tee-Koo-Veetä, koska siellä pelasi Vasara-Pulli. Hauska lempinimi nääs.
Heh... TK-V.n eli nykyisen KOO-VEE:n legendaariset ketjutha olivat Hoo Pulli - Koo Pulli - Puu Kulli ja kakkonen Ylämäki - Alamäki - Reunamäki :)))
Viestin lähetti Kirveellä töitä TVanhan liiton fanit ja tällä tarkoitan jo 50-70-luvuilla kannattaneita valitsivat joukkueensa pitkälti yhteiskunnallisen asemansa perusteella. Ilves ja KOOVEE keräsivät pääsääntöisesti työläisten kannatuksen kun taas TBK, myöhemmin(-55) Tappara keräsivät suomen -ja ruotsinkielisen ylemmän keskiluokan äänet.
Niin näistä seuroistahan TK-V eli KOO-VEE oli ja on yleisseura (=useita lajeja), joka kuului alunperin TUL:oon (Työväen urheiluliitto) ja joskus tuossa 1960-luvulla uuteen TUK:oon (Työväen urheilun keskusliitto?), mutta tuona politisoitumisen aikana seura kuitenkin irtautui näistä liitoista ja nykyisin sen eri lajijaostot kuuluvat ko. valtakunnallisiin lajiliittoihin. Tapparalla ja Ilveksellä ei tietääkseni ole ollut näin selvää poliittista taustaa.
Niin ja itse asiaan. Seuranvaihtoni? Raumalla kasvanut lukkolaiseksi, mutta parikymmpisenä muutto Tampereelle ja totinen yritys täkäläisiin joukkueisiin. 1970-luvulla Tapparan kausikorttikin muutaman talven. Menestystä tuli, mutta ihmisellä on juuret: ei Lukosta pääse irti.