Oletko vaihtanut joukkuetta?

  • 19 711
  • 153

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En ole. Ässät on ollut kuvioissa kaudesta 92-93, kun aloin seuraamaan lätkää, mitä nyt sympatiaa heruu HIFK:lle ja viharakkautta Lukolle.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ensimmäinen jääkiekko-otteluni, jonka paikan päällä Kupittaan silloin vielä katottomassa jäähallissa näin oli TPS-HJK. Kannatin kuitenkin toista turkulaista eli TuToa. Kun muistaakseni viimeisen SM-sarjakauden 74-75 päätteeksi TuTo putosi sarjasta ja suurimmaksi osaksi yhdistyi TPS:n kanssa, joka jatkoi uudessa SM-liigassa siirtyi kannatukseni sen mukana. Kannatan silti edelleen TuToakin, mutta sehän pelaa Mestiksessä ja kuten ensimmäisessä viestissä todettiin puhe oli vain SM-liigasta, joten tavallaan kannatukseni ei ole muuttunut.
 

Jared

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans ja Jokerit.
Tulihan sitä Pelicansia monta vuotta kannatettua, mutta stadiin siirtymisen takia jäänyt pelit Lahdessa vähemmälle. Kaupungin vaihtumisen johdosta nyt Jokereille huudetaan, kun Jokerit tai IFK piti valita. Jatkossakin tullaan Pelicansin asioita ja pelejä seuraamaan. Toivotaan kaikkea parasta Pelicansille. Eiköhän se Nurminen nosta kaanit takaisin jaloilleen.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hämmästyttää, kummastuttaa pikku-Peetä...

Viestin lähetti Jared
Tulihan sitä Pelicansia monta vuotta kannatettua, mutta stadiin siirtymisen takia jäänyt pelit Lahdessa vähemmälle. Kaupungin vaihtumisen johdosta nyt Jokereille huudetaan, kun Jokerit tai IFK piti valita.

Minä, koko ikäni Jyväskylässä asunut ihminen, taasen olen pariinkin otteeseen ihmetellyt suuresti kavereideni kysymyksiä sen jälkeen, kun olen kertonut heille, että "jonkinmoinen haaveeni on aina ollut asua Helsingissä" ja että "meinasin pari vuotta sitten päästä Tampereelle opiskelemaan". Ensimmäisiin kommentteihin näiden tietojeni jälkeen kavereideni suunnalta kun ovat kuuluneet kysymykset "alatko sitten kannattaa Jokereita/Ilvestä?" jne.

Tämän jälkeen minä olen ollut monttu aukki ja ihmetellyt, miten muutto toiseen kaupunkiin voisi olla muutos myös kannattamalleen joukkueelleen. Näemmä tällaisiakin tarinoita kuitenkin on, mikä ei tosin sinällään ihmettelyjäni vähennä...

"Jaredin" viestissä laittoi ihmetyttämään myös tuo "kun Jokerit tai IFK piti valita" -kommentti. Ainakaan itse kun en ole ikinä käsittänyt kannatamista niin, että joku joukkue PITÄÄ valita.

En myöskään ymmärrä, miten suosikkijoukkuettaan kohtaan pystyy kokemaan aitoja tunteita, jos se on ikään kuin valittu eikä luonnollisella tavalla kohdattu.
 

Jared

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans ja Jokerit.
No olihan tämä arvattavissa, että joku tuohon sanaan heti tarttuu. Ehkäpä se sitten oli huono sana. Nytkö pitäisi sanoa sitten, että Jokerit aiheutti enemmän intohimoja jne? Ok. Kävin katsomassa tietyn ajan sitten Jokereiden matseja ja niin se joukkueen "kannattaminen" vain lähti. Viime kaudella kävin fanireissuilla ympäriinsä. Myös poffeissa. Aluksi tein valinnan. Nyt olen siihen tyytyväinen ja olen tavannut monia hyviä tyyppejä. Varsinkin kun olen fanikatsomossa istuskellut. Enkä ole yhtään pettynyt valinnastani. Enkä tarkoita sillä sitä, että Jokerit vaan pärjäsi viime kaudella paremmin kun IFK. Oletko Pee nyt tyytyväinen?

Ja niin. Kyllä se hieman miestä söi katsellessa, kun Palsola pojan ilmaan nosti. Oliko niitä aitoja tunteita. Tiedä sitten..
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jared
No olihan tämä arvattavissa, että joku tuohon sanaan heti tarttuu. Ehkäpä se sitten oli huono sana. Nytkö pitäisi sanoa sitten, että Jokerit aiheutti enemmän intohimoja jne? Ok. Kävin katsomassa tietyn ajan sitten Jokereiden matseja ja niin se joukkueen "kannattaminen" vain lähti. Viime kaudella kävin fanireissuilla ympäriinsä. Myös poffeissa. Aluksi tein valinnan. Nyt olen siihen tyytyväinen ja olen tavannut monia hyviä tyyppejä. Varsinkin kun olen fanikatsomossa istuskellut. Enkä ole yhtään pettynyt valinnastani. Enkä tarkoita sillä sitä, että Jokerit vaan pärjäsi viime kaudella paremmin kun IFK. Oletko Pee nyt tyytyväinen?

Ja niin. Kyllä se hieman miestä söi katsellessa, kun Palsola pojan ilmaan nosti. Oliko niitä aitoja tunteita. Tiedä sitten..

Miksei Pelicans kelpaa? Ei vaan tajua....

Glooryhuntteri.

edit:manu
 

Jared

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans ja Jokerit.
Turha tänne on kait tilannetta sitten selittää. Missä vaiheessa sanoin ettei kelpaa? Oletkos itse vaihtanu kaupunkia? Älkää ymmärtäkö kaupunkia vaihtaneiden tilannetta...

Jaksa tätä enää vatvoa. Ymmärtäkää tai älkää.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Se että se uusi kaupunki on kolmen vartin matkan päässä siitä vanhasta ei kuulosta koko totuudelta.
 

Luiro

Jäsen
Minäkin muutin Hämeenlinnasta Lahteen, niin vaihdoin suosikkijoukkueekseni Lahden Reip.. eiku Pelicansin.

No, enkä vaihtanut. Minä välttelen Gloryhunterin leimaa epätoivoisesti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jared
Turha tänne on kait tilannetta sitten selittää. Missä vaiheessa sanoin ettei kelpaa? Oletkos itse vaihtanu kaupunkia? Älkää ymmärtäkö kaupunkia vaihtaneiden tilannetta...

Jaksa tätä enää vatvoa. Ymmärtäkää tai älkää.

En ole vaihtanut kaupunkia. En usko että olisit vaihtanut joukkuetta, jos Pelicans menestyisi yhtä hyvin kuin Jokerit. Sinunlaisesi "kannattajat" ovat kaiken pahan alku. Olisi hienoa nähdä naamasi sinä päivävä kun Pelicans voittaa mestaruuden. Mitä luulet, kannatatko silloin taas Pelicansia?


Ja älä huoli. En koskaan ymmärrä sinua, en edes halua.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Joukkuetta ei ole tullut liigaseuroista koskaan vaihdettua. Ei, vaikka asuinpaikka on ajan myötä vaihtunut pikkukylästä Lahteen ja myöhemmin Lahdesta Helsinkiin. Toisaalta elämäni ensimmäiset 18 vuotta eräässä Lahden naapurikylässä asuneena Kiekko-Reipas oli se suuri saatana, joka vei kaveripiiristä ne kaikki hyvat pelaajat omaan rinkiinsä. Siitä johtuen lapsuudessa jääkiekkoa itse pelatessa Kiekko-Reipas oli SE joukkue, joka olisi ollut hieno kaataa, valitettavasti luonnonjääjoukkue, jossa pelasin, ei saanut koskaan mahdollisuutta pelata tekojääjoukkuetta eli Reipasta vastaan. Osittain inho saattoi ehkä johtua siitä, etten ollut tarpeeksi hyvä pelaaja jotta mua olisi tultu pyytämään Reippaaseen pelaamaan.

Varhaisteininä ensimmäiset kunnon kosketukset aikuisten huippukiekkoon tulivat 80-luvun lopun Lahden jäähallista ja Hockey-Reippaan divaripeleistä. Tähän mennessä elämän hienoimpia hetkiä on ollut 90-luvun taitteen nousu liigaan KooKoon kustannuksella ja kevään -99 liigaan nousu. Ja suurimpia vitutuksen hetkiä putoaminen -94 keväällä.

Nykyisen kotikaupungin joukkueista HIFK on ollut aina lähempänä sydäntä, syynä lienee lahtelaiseen luonteenlaatuun istuva pelityyli ja Eavesin kauden dyykkaus. On tässä muutaman vuoden aikana kyllä saanut paheksuvia katseita ihmisiltä, kun on painunut lähikauppaan krapulapäissään Pelicans-lippis päässä.

Viimeisten kolmen kauden aikana olen käynyt katsomassa eniten HIFK:n pelejä, kylläkin siitä syystä, että pelejä tulee käytyä katsomassa asiakkaiden kanssa ja asiakkaat haluavat mieluummin mennä Nordikselle kuin Areenalle. Toisaalta olen yrittänyt mahdollisuuksien mukaan valita listasta HIFK - Pelicans-matsit.

Ja omalta osaltani voin luokitella positiiviseksi saavutukseksi sen, että sain käännytettyä ex-tyttöystäväni Jokerikannattajasta HIFK-kannattajaksi. Pelicans-faniksi käännytys olisi ollutkin isompi työ, valitettavasti yhteinen aika jäi kesken.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt kun lätkää on tullut seurattua jo yli kolme vuosikymmentä oman seuran ollessa pari jaksoa divareissa ja nyt myös toista jaksoa SM-liigassa niin edelleenkään ei yhtenäkään vuonna ole suosikki vaihtunut! Ja vaikeata kuvitella että se siitä mihinkään vaihtuisikaan!

Old TJ
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Viestin lähetti Jared
Turha tänne on kait tilannetta sitten selittää. Missä vaiheessa sanoin ettei kelpaa? Oletkos itse vaihtanu kaupunkia? Älkää ymmärtäkö kaupunkia vaihtaneiden tilannetta...
Kaupunkia on vaihdettu pariinkin otteeseen, mutta joukkuetta ei ikinä! Lappeenrannassa opiskellessani tosin taputtelin muiden mukana SaiPalle, joka vieläkin saa sympatiani, mutta silti sydämeni sykki silloinkin divari-Kärpille. Nykyään Helsingissä asuessani ei tulisi mieleenikään kannattaa Jokereita tai IFK:tä, Bluesista puhumattakaan. Paikallismatsissa tosin kannatan aina IFK:ta. Kyllähän yksittäisissä peleissä (siis niissä missä oma joukkue ei pelaa) voi jonkun joukkueen voittoa toivoa, mutta tosifani ei joukkuetta vaihda! Ei ikinä.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
JYPin kannatus alkoi vuonna 91 tai 92, eli 4-5 vuotiaana. Eli muita ei ole ollut ikinä. NHL:ssäkin on ollut aina vain yksi.
 

Jeffrey

Jäsen
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Miksei Pelicans kelpaa? Ei vaan tajua....

Glooryhuntteri.

edit:manu


Jos se Pelicans on kerta niin hyvä jengi niin mikset itse vaihtaisi siihen.. Vai ootko ifk:ssa puhtaasti menestyksen perässä.. Sähän olet Glooryhuntteri..

Joskus ihminen tulee niin sanotusti uskoon. Eli alkaakin uskomaan johonkin uskontoon. Ehkäpä jopa toiseen uskontoon. Jos joku ihminen vaihtaa esim. Ev.Lut. uskonnosta Hindu uskontoon, koska huomaa, että sehän on "kuin aina ollut omani". Niin haukutko heitä Glooryhunttereiksi koska Hindulaisuus on hallitsevampi uskonto maailmalla.. Toivottavasti edes joku ymmärsi.. (kai se hymiö)

Ittestäni sen verta, että broidi yritti joskus käännyttää mua julliks, mutta Jääkiekko vei mukanaan.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Liigajoukkuetta en ole koskaan vaihtanut. Ehkä minua voisi pitää muuten vaihtajana, mutta olen sellaiselta paikkakunnalta kotoisin, jossa ei todennäköisesti koskaan tulla liigaa pelaamaan. Näin ollen voinen puhua, etten ole koskaan joukkuetta vaihtanut.

Kun nuorena savolaispoikana aloitin opiskelut Jyväskylässä (Eppujen sanoin) vuonna 85, oli Jyp juuri noussut liigaan. Oli todella mukavaa käydä katsomassa Jypin pelejä Hippoksella silloin: opiskelijaliput olivat suhteellisen halpoja ja tunnelma katsomossa oli aivan uskomaton. Kaiken lisäksi Jyp oli siihen aikaan aivan mielettömän hyvä kotijoukkue.

No sen jälkeen on tullut menestystä ja vielä enemmän menestymättömyyttä, mutta joukkue on ollut ja pysynyt. Oma elämäntilanne on vienyt noin 200 kilometrin päähän Jyväskylästä, mutta joukkue on vieläkin minun joukkueeni. Ja jos mahdollisuus on päästä katsomaan Jypin pelejä, niin minut kyllä löytää paikalta.

Muutenkin olen viime vuosina ihastellut Jypin toimintaa äärettömän pienellä pelaajabudjetilla. Vaikka sarja olisikin ollut avoin, niin putoamispelkoa ei olisi silti ollut. Toivottavasti vain jatkossa voitaisiin vähän rahaa sijoittaa pelaajiinkiin, että voitaisiin taistella vähän korkeammistakin sijoituksista kuin säälipleijaripaikoista. Mutta kävi miten kävi, Jyp on minun joukkueeni. (Ja näin savolaisena toivon myös Kalpalle hyvää menestystä)
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En ole vaihtanut! Se on Oulun Kärpät. Vuonna 1966 liityin Kärppien kaupunkiosa-joukkueeseen. Joukkueen nimi oli Keskikaupungin Kärpät! Pelipaita oli vihreä ja siinä oli Chigaco Blackhawksin logo rinnassa. Siitä alkoi nilkat notkuen lyhyt mutta kunniakas pelaajaura. Sen jälkeen seura on ollut aina sydämessäni.
 

scholl

Jäsen
Re: Hämmästyttää, kummastuttaa pikku-Peetä...

Viestin lähetti Pee


Tämän jälkeen minä olen ollut monttu aukki ja ihmetellyt, miten muutto toiseen kaupunkiin voisi olla muutos myös kannattamalleen joukkueelleen. Näemmä tällaisiakin tarinoita kuitenkin on, mikä ei tosin sinällään ihmettelyjäni vähennä...

No jos on vaihtanut joukkuetta todella nuorena eli vaikkapa alle 10v ikäisenä niin sen voi laittaa nuoruuden kokemattomuuden piikkiin. Ko. henkilöt ovat vielä etsineet omaa identiteettiään. Sen sijaan muuten sanoisin, että muualla asuessa suhde joukkueeseen on itse asiassa vain lämpöisempi. Itse esim. lensin 98 finaaleita tänne katsomaan. Samoin koko Suomi maana tuntuu ulkomailla paremmalta kuin mitä kotimaassa asuessa fiilis on. Sitä muistaa oikeastaan vain hyvät asiat.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti jupster
Mun on kyllä vaikeaa ymmärtää joukkueen vaihtaneita henkilöitä tai vaikka Oulussa syntynyttä ja siellä asuvaa Hifk:n kannattajaa.

Kärpät oli niin kauan poissa kuvioista kokonaan, että ouluun on ollut mahdollista syntyä lähes sukupolvellinen porukkaa, joka on valinnut liigajoukkueista suosikiksi jonkun muun vaikkapa juuri pelityylin tai -asun perusteela. Tai kenties ovat valinneet vaikkapa Tepsin tai Jokerit, joihin siirtyi reilusti oululaislähtöisiä pelaajia. Tai ehkäpä Pekka Tuomisto veti HIFK:lle kannattajia. Tai sitten osa jengistä voi olla rehellisesti v*****ntunutkin ouluun, eivätkä sieltä löydy kannatettavaa, vaikka ko. mestassa väijyä joutuisivatkin. Eikä oululaisuutta voi missään tapauksess verrata raumalaisuuteen. Teillähän on niin, että vaikka itse et olisi raumalla hengaillut lainkaan niin riittää, että joku sukulaisesi on raumalta kotoisin niin olet lukko fani.
 
Viestin lähetti Jared
Tulihan sitä Pelicansia monta vuotta kannatettua, mutta stadiin siirtymisen takia jäänyt pelit Lahdessa vähemmälle. Kaupungin vaihtumisen johdosta nyt Jokereille huudetaan, kun Jokerit tai IFK piti valita. Jatkossakin tullaan Pelicansin asioita ja pelejä seuraamaan. Toivotaan kaikkea parasta Pelicansille. Eiköhän se Nurminen nosta kaanit takaisin jaloilleen.

Itse ymmärrän tuon varsin hyvin. Kun paikkakuntaa vaihtaa, niin jos lätkästä tykkää, niin sitähän seuraa sielläkin missä asuu. Joku sanoi, että on jääkiekon syöpää tuollainen.. nooh.. minusta ne ovat syöpää, jotka vaihtavat paikkakuntaa ja lopettavat aktiiviseuraamisen siihen.

Itsellä oli taukoa muutama vuosi aikanaan ennen kuin kärppiä aloin seuraamaan.. nyt se jo on yli 10 v jälkeen aivan luonnollinen asia.
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Itse ymmärrän tuon varsin hyvin. Kun paikkakuntaa vaihtaa, niin jos lätkästä tykkää, niin sitähän seuraa sielläkin missä asuu. Joku sanoi, että on jääkiekon syöpää tuollainen.. nooh.. minusta ne ovat syöpää, jotka vaihtavat paikkakuntaa ja lopettavat aktiiviseuraamisen siihen.

Itsellä oli taukoa muutama vuosi aikanaan ennen kuin kärppiä aloin seuraamaan.. nyt se jo on yli 10 v jälkeen aivan luonnollinen asia.

Eikö jääkiekkoa voi sitten seurata, jos kannattamasi joukkue on toiselta paikkakunnalta. Mielestäni tuo ei vaikuta siihen mitenkään. No jokainen tallaa tyylillään.

Niin olenhan itsekin vaihtanut suosikkijoukkuetta Reippaasta Pelicansiin...
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Itse ymmärrän tuon varsin hyvin. Kun paikkakuntaa vaihtaa, niin jos lätkästä tykkää, niin sitähän seuraa sielläkin missä asuu.

Voithan seurata lätkää uudella/toisella paikkakunnalla olematta joukkueen fani. Ihan vaikkapa mielenkiinnon vuoksi jos tilaisuus tulee. Ei joka kertaa tarvitse joukkuetta vaihtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös