Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 101 146
  • 699

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muistan kun katselin aamuisin ajastimella nauhoitettuja lätkän SM-finaaleja VHS-videolta. Ennen kuin lähdin kouluun, ala-asteelle. Nuohan tulivat jälkilähetyksenä nauhoitettuna joskus klo 00.45-01.25. kun tv-kanavia oli vain 2. Videonauhureita ei joka paikassa vielä tuolloin ollut, mutta meillä oli. Joillain luokkatovereilla ei ollut edes televisiota. Mummolassa oli mustavalkotelkka. Siitä katselin Englannin liigaa kin olin vkloppuna yökylässä.

Tuo siis kun Ilves viimeksi voitti mestaruuden. Siitäkin joku vuosi vierähtänyt. Aina tulee mieleen tämä (ja oma ikä) kun kesälomalle lähtevät. Eikä tämä ole vittuilua ipalaisille. Muistot tarkat koska itse käytin pk-seudulla ala-asteella kyynärpäitä Ilveksen puolesta ja oli hieno mennä tuolloin kouluun mestarina.

Pulp Fiction täyttää tänä vuonna 30v. Vastahan sitä Bristolissa oltiin katsomassa ja kaveri spontaanisti möläytti täydessä teatterissa kovaan ääneen:

"sehän panee sitä perseeseen", kun Zed oli hommissa.

--> koko sali repesi nauramaan.

Oman kehon muutoksista ei viitsi edes kirjoittaa, mutta viime yön nukuin pitkästä aikaa yhtä soittoa putkeen ilman pit stoppeja.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyselin paikallisessa tavaratalossa CD-levyjen perään. Eivät kuulemma ole olleet valikoimissa 3-4 vuoteen. Että sellaista.
Näin jonkun 15 vuotta vanhan kommentin YouTuben videossa, jossa käyttäjän nimen perusteella naisihminen halusi polttaa kyseisen laulun CD:lle.

Sitten mietin, että tuli sitäkin tehtyä silloin joskus. Samalla tajusin etten ole CD-levyjä nähnyt pitkään aikaan missään.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Nyt tunnen itseni todella vanhaksi. Yli kaksi vuorokautta mennyt samoilla silmillä muutamaa torkahdusta lukuun ottamatta ja pitäisi illalla mennä vielä katsomaan Dallas-Edmonton. 10-20 vuotta sitten tällainen setti meni ihan kevyesti, mutta nyt alkaa selvästi painaa. Tiedä sitten kannattaisiko nukkua jonkin aikaa vai onko sen jälkeen vielä enemmän hukassa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo S-marketin mainos jossa sanotaan että "tämä on käty". Ei avautunut yhtään joten piti kysyä nuorisolta.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tiedän että kuulostaa naurettavalta, mutta onko normaalia että elokuussa 29v ja meinaa pukkaa 30v "kriisiä"
Ainakin meikäläiselle normaalia. Potee ne kevyet ikäkriisit jo vaikkapa vuoden etukäteen niin ne tasavuodet ei sitten tunnu enää missään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En ole vieläkään.

Helsingin Olympiastadionilla järjestetään syyskuussa tapahtuma, jossa lajeina ovat Cooperin testi, penkkipunnerrus, vatsalihasliike ja paikaltaan tasajalkaa hyppy. Miehillä A-luokan rajat ovat 3000 m, 100 kg, 48 ja 240 cm. Tänään jos suorittaisin nuo, niin kaikki rajat ylittäisin. Helpoin laji olisi vauhditon pituus. Penkki olisi tiukimmalla, tällä viikolla tein sarjan yhteydessä 3x3x90kg, joten eiköhän se satanen menisi.


Ei muuta kuin kaikki treenaamaan, niin ei tarvitse tuntea itseään niin vanhaksi.
T. Nimim. 1977
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Sunnuntaina kävin pitkästä pitkästä aikaa vitosdivarin salibandyjoukkueemme maalilla. Sielläpä vastustajalla muutama 15-vuotias piti meitä aivan pilkkanaan, ei sitten niin mitään jakoa. Toki itsellänikin on ikää suurin piirtein nuo ylle kirjoitetut numerot toisin päin, mutta silti. Näin se aika vaan etenee.

Pitäisi vitosdivarissa olla joku alaikäraja...........
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jonain aamuna katsoin hetken nykyisiä lastenohjelmia ja tuli kyllä vanha olo. Onko nuo nykyään oikeasti tuollaista "ad/hd"-vauhtia ja karmeita värikontrasteja saaden aikaan kaikki sairauskohtaukset? Joo, tekniikka on kehittynyt omista lapsuusvuosista ja piirretynkin näkee terävämpänä, mutta jokin rauha tuosta puuttuu. Elokuvat kyllä laadukkaita, onneksi.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Tunsin itseni tosi vanhaksi kun vein meidän perheen iltatähteä kerhoon. Autolle kävellessäni juttelin nuoren naisen kanssa joka toi lapsensa samaan kerhoon. Tämä nainen on mun vahimman tyttären ikäinen….mähän olisin voinut olla sen isä. Perkele mä oon vanha.
No Sale oli vanhempi kuin allekirjoittanut kun sai viimeisimmän lapsensa.
 

Glove

Jäsen
Penkki 100 kg ja cooper yli 3000 m kuulostaa aika vaikealta kombolta.

Tuohon ei kyllä ihan jokainen jatkoaikalainen pysty :-)
Joskus aktiiviaikoina nostin sen satasen penkistä, mutta koskaan en ole Cooperissa juossut kolmea tonnia. Ennätys on intin alokasaikana juostu 2850 m. Mitä lie menisi nykyään, 1500 m ehkä?

Edit: joo nyt on taas vanha olo kun särkee vähän sieltä sun täältä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Joka päivä koulussa. Toisinaan ikäeroa joihinkin kanssaopiskelijoihin on muutama vuosi, toisinaan en olekaan ryhmäni vanhin, mutta useimmiten olen ja todella suurella erolla. Onneksi olen mukautuvainen ihminen.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen tunsin itseni vanhaksi. Vietettiin siskon tytön 7v. synttäreitä ja siinä alkoi miettimään, että vastahan sitä tyttöä piti sylissä ja katseli, kun tyttö tuhisi tyytyväisenä unissaan. Nyt ei meinaa keretä enää mukaan vauhtiin, kun toinen painaa menemään pää kolmantena jalkana.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joka helvetin päivä. Monta kertaa. Mutta...

Saako tänne laittaa päinvastaisen, jokseenkin hämmentävän kokemuksen? Laitan silti:

Tyttäreni osti käytännössä samanlaisen takin kuin mulla on. Sellaisen beigen poplarin. Materiaali on hivenen erilaista, mutta sitä nyt ei näe kuin läheltä ja tunnustelemalla, joten mun kirjoissani takit ovat samanlaiset. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun katsoin yksi päivä ikkunasta, miten yleensä mua kohtaan hyvin kriittinen tyttäreni tuli riennoistaan kotiin päällään samanlainen takki kuin ikivanhalla, mistään mitään ymmärtämättömällä äidillään. Jalassaan hänellä oli mun farkut ja jaloissaan mun kengät ja olalla mun laukkuni. Kun hän riisui päällystakin, alta paljastui mun neuletakki ja kun heitti sen lennokkaasti lattialle, kuten aina tekee, hänellä oli neuletakin alla mun kauluspaita. Myöhemmin illalla hän oli ystävällisesti ripotellut loput vaatteensa välillä oma huone- kylpyhuone ja paljastui, että hänellä oli ollut jaloissaan mun sukat ja mun alushousut. Viimeksi mainitut olivat tosin ihan pakasta revitty, enkä niitä nyt varmaan enää omakseni tule saamaan, koska joku muu ehti ne pölliä omaan käyttöönsä.

Väitän rohkeasti, että asuvalinnat ovat mitä suurin sanaton kohteliaisuus ja osoitus siitä, etten välttämättä olekaan niin vanha kuin olin itsekin kuvitellut olevani. Olenkin ehkä muodikkaasti "ajaton". Mikä sekin on totta, koska olen pukeutunut tällä tyylillä niin pitkään kuin muistan enkä ole koskaan ollut epämuodikas, vaikka en kaikkia muodin kotkotuksia seuraakaan.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joka helvetin päivä. Monta kertaa. Mutta...

Saako tänne laittaa päinvastaisen, jokseenkin hämmentävän kokemuksen? Laitan silti:

Tyttäreni osti käytännössä samanlaisen takin kuin mulla on. Sellaisen beigen poplarin. Materiaali on hivenen erilaista, mutta sitä nyt ei näe kuin läheltä ja tunnustelemalla, joten mun kirjoissani takit ovat samanlaiset. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun katsoin yksi päivä ikkunasta, miten yleensä mua kohtaan hyvin kriittinen tyttäreni tuli riennoistaan kotiin päällään samanlainen takki kuin ikivanhalla, mistään mitään ymmärtämättömällä äidillään. Jalassaan hänellä oli mun farkut ja jaloissaan mun kengät ja olalla mun laukkuni. Kun hän riisui päällystakin, alta paljastui mun neuletakki ja kun heitti sen lennokkaasti lattialle, kuten aina tekee, hänellä oli neuletakin alla mun kauluspaita. Myöhemmin illalla hän oli ystävällisesti ripotellut loput vaatteensa välillä oma huone- kylpyhuone ja paljastui, että hänellä oli ollut jaloissaan mun sukat ja mun alushousut. Viimeksi mainitut olivat tosin ihan pakasta revitty, enkä niitä nyt varmaan enää omakseni tule saamaan, koska joku muu ehti ne pölliä omaan käyttöönsä.

Väitän rohkeasti, että asuvalinnat ovat mitä suurin sanaton kohteliaisuus ja osoitus siitä, etten välttämättä olekaan niin vanha kuin olin itsekin kuvitellut olevani. Olenkin ehkä muodikkaasti "ajaton". Mikä sekin on totta, koska olen pukeutunut tällä tyylillä niin pitkään kuin muistan enkä ole koskaan ollut epämuodikas, vaikka en kaikkia muodin kotkotuksia seuraakaan.
Tai sitten tyttäresi on tullut vanhaksi ja erehtynyt vaatekaapista. Ei vaan, tuo on oikeasti kohteliaisuus, että vaatteet miellyttävät.

Muistan, miten 80-luvulla muutama äidin paita siirtyi lopullisesti mun kaappiini. Taannoin, kun muutamalla työkaverilla oli vielä teini-ikäisiä tyttäriä kotona niin manasivat, miten oma hiuslakka oli lopussa, kun joku verotti sitä kovalla kädellä tai uusi huulipuna oli kadonnut mystisesti jonkun toisen meikkipussiin yms. Äidit on loppujen lopuksi yllättävän tyylikkäitä ja osaavia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Herra Hopotin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jonain aamuna katsoin hetken nykyisiä lastenohjelmia ja tuli kyllä vanha olo. Onko nuo nykyään oikeasti tuollaista "ad/hd"-vauhtia ja karmeita värikontrasteja saaden aikaan kaikki sairauskohtaukset? Joo, tekniikka on kehittynyt omista lapsuusvuosista ja piirretynkin näkee terävämpänä, mutta jokin rauha tuosta puuttuu. Elokuvat kyllä laadukkaita, onneksi.
Kyllä ne on, varsinkin kaupallisella puolella. Onneksi on tässä tapauksessa Yle, niin voi käskeä kanavan aina välillä pikku kakkosen puolelle.

Itselle ensimmäinen oikea vanhuuden merkki on kyllä ollut hiusten harmaantuminen. Kun on ollut aina tällainen vauvanaama ja saanut papereita esitellä vielä nelikymppisenäkin, niin on putoa kun vanhuus alkaa katsoa peilistä takaisin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jonain aamuna katsoin hetken nykyisiä lastenohjelmia ja tuli kyllä vanha olo. Onko nuo nykyään oikeasti tuollaista "ad/hd"-vauhtia ja karmeita värikontrasteja saaden aikaan kaikki sairauskohtaukset? Joo, tekniikka on kehittynyt omista lapsuusvuosista ja piirretynkin näkee terävämpänä, mutta jokin rauha tuosta puuttuu. Elokuvat kyllä laadukkaita, onneksi.
Pokemonit ja vastaavat pilasivat ne.

Paljon hienompia olivat Maija Mehiläinen, Alfred J. Kwak, Vili Vilperi jne. Parempaa animaatiotakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös