Kun Ville Peltonen ei lähtenyt MM-kisoihin 2011 ei tuossa joukkueessa pelannut yhtään ikäistäni, tai vanhempaa pelaajaa. Ja helvetti - tuosta on muuten aikaa.Ehkä vähän aihetta sivuten, mutta juuri huomasin Immosen'42 lopettamisuutisen ja samassa tuli mieleen että liigassa ei pelaa enää yhtä ainutta vanhempaa kuin allekirjoittanut.
e. Itse en pelaa Liigassa.
18-25 vuotiaana papereiden kysyminen on ajatuksissa ”enkö muka näytä riittävän vanhalle”. 25-30 sitä pitää lähinnä kohteliaisuutena ja +30 se on lähinnä siunaus. Eli kannattaa olla iloinen kyseistä tapahtumasta.En ainakaan juuri nyt tunne itseäni vanhaksi, kun äsken piti vilauttaa henkilöllisyystodistusta Alkossa. Viikonloppuna tulee 38 mittariin.
No en nyt tiedä....Pari kertaa käynyt niin ettei ollutkaan mukana ja sitten joku kesätyöntekijä nikottelee, ettei voi myydä. Mukana kaksi n. 10 vuotiasta lasta ja tietty oma ikinuori olememus kaljuuntuneen komealla hiusrajalla. Ikää kohta 37...18-25 vuotiaana papereiden kysyminen on ajatuksissa ”enkö muka näytä riittävän vanhalle”. 25-30 sitä pitää lähinnä kohteliaisuutena ja +30 se on lähinnä siunaus. Eli kannattaa olla iloinen kyseistä tapahtumasta.
Ensimmäisen kerran tunsin itseni vanhaksi syksyllä 1972. Menin tuolloin 2. luokalle peruskoulussa. Muistan kun ajattelin että kylläpä sitä on vanha, ja aika menee nopeasti, nyt jo kakkosluokalla! Muistaakseni katsoin hieman alentuvasti ekaluokkalaisia; on ne pikkuisia. Nykyään itsensä vanhaksi tunteminen on jo päivittäistä. Onneksi on vielä nuo eläkeläiset, joille nauraa.
Mä en kolmen päivän putken jälkeen pääsisi kahteen päivään sängystä ylös. Toki en pystyisi enää kolmen päivän putkeenkaan, mikä tietty on kohdallani enemmän kun hyvä juttu.3 päivän juhannusputken jälkeen tuntee itsensä kuihtuvan silmissä, kuuntelen Pink Floydin Timeä ja juon aamukahvia etätöissä kun konttorille ei jaksa lähteä.
Ei paljon revitä putkia, kun yleensä väsyttää jo ennen kuin vauhtiin pääsisi.Mä en kolmen päivän putken jälkeen pääsisi kahteen päivään sängystä ylös. Toki en pystyisi enää kolmen päivän putkeenkaan, mikä tietty on kohdallani enemmän kun hyvä juttu.
Ihan selkeitä muistikuvia on vuoden 1998 futiksen MM-kisoista tai saman vuoden talviolympialaisten jääkiekkomatseista.2000 vuoden kisat nyt esim muistan ihan ok, kun niitä armeijassa katsottiin. Ei tunnu, että niistä olisi niin kauaa aikaa. Mutta sitten kun miettii asiaa niin, että kun n. vuonna 2000 näytettiin klippejä joistain Rummeniggeistä tai Cruijfeista yms 70 luvulta, niin ne tuntuivat esihistoriallisilta ja suorastaan jopa käsittämättömän vanhoilta...
Minä olen säästänyt muutaman numeron jo vuosia sitten edesmenneestä paperilehdestäTuo vanhoista kisoista klippejä katsominen on myös oma lukunsa.
Hämmentävää oli nähdä EM-klassikoissa Turkki-Kroatia vuodelta 2008. Se on mulle oikeasti kuin eilen ja kun sen matsin tähtihetket ja studio-osuuden näki uudelleen, niin tuntui, että aika ei ole liikahtanut yhtään (ja sitten katsoin peiliin).Tuossa viime viikolla kun katseltiin fudiksen EM-kisoja, niin erätauolla näytetttiin
kuvamateriaalia vuodelta 2000.
Totesin vaimolle että "eihän tuosta ole kun vasta melkein 25 vuotta aikaa"
18-25 vuotiaana papereiden kysyminen on ajatuksissa ”enkö muka näytä riittävän vanhalle”. 25-30 sitä pitää lähinnä kohteliaisuutena ja +30 se on lähinnä siunaus. Eli kannattaa olla iloinen kyseistä tapahtumasta.
Minä olen säästänyt muutaman numeron jo vuosia sitten edesmenneestä paperilehdestä
nimeltään HIFK Magazine kaudelta 1997-98, ja ne ovat kyllä hauskalla tavalla suorastaan
esihistoriallista luettavaa nyt kun niitä selailee.
Mä tilasin sitä, mutta siinä laski taso vuosi vuodelta joten lopetin sen, ja säästin ne arvokkaimmat numerot juuri 98 ja 99-kausilta , loput taisi mennä paperinkeräykseen muuton yhteydessä.Mulla on myös noita ysäri- ja 2000-luvun alkupuolen HIFK Magazine-lehtiä tallessa vielä kaikki silloin ostamani numerot, sillä onhan ne nostalgista luettavaa ja en ole ikinä edes harkinnut niiden roskiin heittämistä. Ei tullut koskaan silloin nuorena tilattua tota lehteä, mutta noita irtonumeroita ostelin aina välillä. Tallessa onneksi on myös se kevään 98 mestaruusjuhlien jälkeinen numero.