Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 101 247
  • 699
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Selkä ollut saamarin kipeä jo melkein viikon. Tällaiset kolotukset muistuttaa kyllä aina siitä, että ikää on tullut. Vaikka onhan se selkä juilinut nuorempanakin.
No sama selkä ollut hemmetin kipeä viikon. Tuntuu että kohta kuollo korjaa ikälopun ihmisen…mikään ikäloppu kun ikä alkaa vielä nelosella …ei siis käydä edes kohti kuuttakymmentä mutta silti ikäloppu ja kroppa sanoo kohta sopimuksen irti
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Kun porukka Lukko-osiossa on innostunut siitä, että pelaajilta oli kysytty ”mikä eläin olisit.” Ite alkaa edustaa sitä ikäpolvea, ettei kiinnosta minkäänlaiset urheilijoiden kommentit enää.

Saati ”mitä eläintä muistutat kaukalossa”, vai mikä tuo olikaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Talvikengät etsinnässä ja tyylini noiden kanssa alkaa olla joko taaperoa tai vanhusta mukaileva. Vanhus ehkä lähempänä, koska pelkään sitä liukastumista enemmän kuin taapero.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Siitä on melkein 40 vuotta aikaa, kun kuljin talvella Oilersin talvitakki päällä. Kurri & Tikkanen oli koviksia.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siitä on melkein 40 vuotta aikaa, kun kuljin talvella Oilersin talvitakki päällä. Kurri & Tikkanen oli koviksia.
Minä lämmäilin samoihin aikoihin Titan Gretzky -merkkisellä jääkiekkomailalla. Ja sitten kun se meni paskaksi, niin oli vuorossa Titan Pro.

Kun porukka Lukko-osiossa on innostunut siitä, että pelaajilta oli kysytty ”mikä eläin olisit.” Ite alkaa edustaa sitä ikäpolvea, ettei kiinnosta minkäänlaiset urheilijoiden kommentit enää.

Saati ”mitä eläintä muistutat kaukalossa”, vai mikä tuo olikaan.
Ihmettelen kyllä, ketä tuollaiset kysymykset voi kiinnostaa. Ja tosiaan ylipäätään en jaksa minäkään katsella mitään urheilijoiden haastatteluja nykyään. Ainoastaan jos vaikka joku vanha liigalegenda, joka on itselle ollut aikoinaan joku yli-ihminen, on muistelemassa menneitä, niin se kyllä kiinnostaa.

Se on kanssa kun katselee telkkarista mitä tahansa urheilua, niin yhtäkään niistä urheilijoista ei tunnista ulkonäöltä, mutta studion kommentaattori-puolelta löytyy joku tutun näköinen ex-urheilija.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se on kanssa kun katselee telkkarista mitä tahansa urheilua, niin yhtäkään niistä urheilijoista ei tunnista ulkonäöltä, mutta studion kommentaattori-puolelta löytyy joku tutun näköinen ex-urheilija.
Ampumahiihto ja Dorothy Wierer, hyvin tunnistaa.

Tähän ketjuun liittyen, tuli mieleen että missäs pari koulukaveria nykyään pelaa, pikainen tsekkaus ja kaikki ovat jo eläköityneet. No okei, yksi pelaa vielä, tuo vähän lohtua.

Kymmenen vuotta sitten yhden kaverin pikkuveljen siirron yhteydessä oli "kokenut pelaaja, joka parhaassa iässä", sitä naureskelin silloin että paskat, nuori ja kehittyvä kaveri kyseessä, kunnes luin hänen ikänsä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Voi ei, alkaako minusta oikeasti löytyä tämä "ei minun nuoruudessani...".

Pyysin sisaruksilta jotain ideaa, mitä heidän lapset toivoisi tädiltä joululahjaksi. No, noista vanhin toivoi jotain, mitä minullakin oli aika paljon junnuna. Tai siis jotain lisäosaa, mitä ei todellakaan ostettu tuolloin 30v sitten. Nyt surffaan lelukauppojen sivuja, että saako tuollaista oikeasti nykyään. Kyllä minun nuoruudessani äiti teki nuo itse! Prkl.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi ei, alkaako minusta oikeasti löytyä tämä "ei minun nuoruudessani...".

Pyysin sisaruksilta jotain ideaa, mitä heidän lapset toivoisi tädiltä joululahjaksi. No, noista vanhin toivoi jotain, mitä minullakin oli aika paljon junnuna. Tai siis jotain lisäosaa, mitä ei todellakaan ostettu tuolloin 30v sitten. Nyt surffaan lelukauppojen sivuja, että saako tuollaista oikeasti nykyään. Kyllä minun nuoruudessani äiti teki nuo itse! Prkl.
Joo, ja silloin kun minä olin lapsi joulupukki toi mitä toi, mutta kivaa oli, kun jotakin sai. Pehmeät paketitkin olivat yleensä mieluisia. Mieluisimmat lahjat muistaa edelleen. Esim. tennis-Barbie oli mieluinen ja rakas lahja. Yhtenä jouluna huippulahja oli minulle ja veljilleni ostettu Stiga-jääkiekkopeli.

Eli tunnen itseni vanhaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Viime perjantaina tulin salille, ja ennen treenin alkua kävin vaihtamassa Kasarin soimaan
salin radiossa, otin Kiss FM:n kylmästi pois. Vanhan pierun pitää kuunnella vanhoille pieruille
suunnattua musiikkia treenin lomassa, muuten siitä ei tule mitään :)

Eivätkä kuulokkeet päällä treenanneet nuoretkaan protestoineet tekoani.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Joo, ja silloin kun minä olin lapsi joulupukki toi mitä toi, mutta kivaa oli, kun jotakin sai. Pehmeät paketitkin olivat yleensä mieluisia. Mieluisimmat lahjat muistaa edelleen. Esim. tennis-Barbie oli mieluinen ja rakas lahja. Yhtenä jouluna huippulahja oli minulle ja veljilleni ostettu Stiga-jääkiekkopeli.

Eli tunnen itseni vanhaksi.

Joo kuulostaa tutulta. En lapsena osannut olla mitään suuruuksia toivova. Jos jotain kirjaa tai musiikkia selkeästi toivoin, osasin sen esittää pyyntönä. Olikin enemmän yllätys, jos pyyntö ei lahjoissa ollut. Stigan kaltaiset isommat jutut taisi meillekin tulla yhteisesti.

Toki nyt olen sellainen täti, että pyydän mahdollisimman tarkkaa tietoa, etten aivan liian kauaa arpoisi ja kiertäisi kaupassa. Nyt vaan se yksi tarkka tieto pisti hämmentämään.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Taylor Swift.

Kovasti on viime päivinä kohkattu hänestä, ite olen onneksi niin vanha ja välinpitämätön, ettei tarvitse kiinnostua. No myönnetään - tein juuri Googlen kuvahaun hänestä, mutta tuskinpa erotan viiden minuutin jälkeen muista nuorista samannäköisistä taiteilijoista. Yhtään biisiä en arvannut kokeilla, koska se on varmasti virhe.

Keski-ikäisyys se vaan on mahtavaa! Ei tartte hömpöttää jos ei halua.
 

Outsider

Jäsen
Taylor Swift.

Kovasti on viime päivinä kohkattu hänestä, ite olen onneksi niin vanha ja välinpitämätön, ettei tarvitse kiinnostua. No myönnetään - tein juuri Googlen kuvahaun hänestä, mutta tuskinpa erotan viiden minuutin jälkeen muista nuorista samannäköisistä taiteilijoista. Yhtään biisiä en arvannut kokeilla, koska se on varmasti virhe.

Keski-ikäisyys se vaan on mahtavaa! Ei tartte hömpöttää jos ei halua.

Siitä tietää että on itse vanha, jos pitää ensi viikolla 34 vuotta täyttävää vielä nuorena.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitkän tauon jälkeen tuli käytyä testaamassa kaupungin yöelämää. Ei vaan ole enää yhtään mun juttuni. Joskus oli toisin. Saman ikäluokan edustajat siellä vipeltää tukka täynnä. Olen ilmeisesti vanhentunut enemmän kuin muut aikalaiseni.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Siitä tietää että on itse vanha, jos pitää ensi viikolla 34 vuotta täyttävää vielä nuorena.
Poika täytti kesällä 34 ja nuorihan se on, toki aikuinen jo. Tytär sitten on vielä sitäkin nuorempi. Kummallakin on myös jälkikasvua, joten kai tässä pitäisi jo alkaa hyväksyä sekin, ettei itse olekaan välttämättä se kuuluisa ikinuori paitsi henkisesti.

Joskus silloin kauan, kauan sitten oltiin kavereiden kanssa sitä mieltä, että kolmekymppinenhän on jo lähes ikäloppu. Niin ne mielipiteet ja ajatukset muuttuvat aikojen saatossa.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Joskus silloin kauan, kauan sitten oltiin kavereiden kanssa sitä mieltä, että kolmekymppinenhän on jo lähes ikäloppu. Niin ne mielipiteet ja ajatukset muuttuvat aikojen saatossa.
No tämä! Parikymppisenä ajattelin, että kolmevitosten jälkeen ainoastaan veteraanisarjoihin, ei mitään syytä vetää harrastesarjoja muualla kuin ikämiehissä.

Pyh. Kohta 50 mittarissa, ja edelleen pelaan nuorison seassa kaikenlaista.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yksin Kotona -elokuvasarjan Kevinin mutsi, Kate (Catherine O'Hara) oli samanikäinen, kun tuota ensimmäistä leffaa kuvattiin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tästä Saurin twiitistä tuli vanha olo.

En muista nykyisen Forumin rakentamista tai sen avaamista vuonna 1987, mutta olin kuitenkin silloin jo kouluikäinen. Luultavasti siis muistaisin uuden Forumin rakentamisesta jotakin, jos olisin helsinkiläinen.

Ja siis Helsingin Olympialaisista vuoteen 1987 oli kulunut vähemmän aikaa, kun vuodesta 1987 nykypäivään.

Vähän kirpaisi kyllä, kun asia tuolla tavoin lyötiin silmille.


 
Viimeksi muokattu:

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kyselin paikallisessa tavaratalossa CD-levyjen perään. Eivät kuulemma ole olleet valikoimissa 3-4 vuoteen. Että sellaista.
Et sentään kysellyt C-kasetteja:).
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Sitten kun kasettisi tilttaa autosi kasettisoittimessa niin toivottavasti olet sen verran nykyaikaisesti tiedostava, ettet heitä kasettia nauhoineen tienvarteen,
Nyt on sentään myönnettävä, että autostani puuttuu tyystin kasettisoitin. CD:t soittimelle sentään kelpaavat, se on edelleen minun vaatimukseni.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyselin paikallisessa tavaratalossa CD-levyjen perään. Eivät kuulemma ole olleet valikoimissa 3-4 vuoteen. Että sellaista.
Itse laitoin paketin postilla menemään ja kyselin Citymarketin Postissa niiden kynällä täytettävien pakettikorttien perään. Ei kuulemma ole ollut ihan hetkeen enää käytössä. Tosin paketteja tulee niin harvoin lähetettyä, että en tiedä oliko se vanhuutta vai vain sitä, että en tiennyt asian muuttuneen. Haluan uskoa jälkimmäiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös