Oi minne menet Jatkoaika?

  • 34 788
  • 338

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Edellisellä sivulla esittämäni varjolta lainaamani tekstipätkän löysin siis jostain ydinvoimaketjusta, minun asetuksillani 4. sivulta. Onkohan mulla 40 viestiä per sivu tjsp.

Tämä siis niille, ketkä sitä kysyivät mm. irc:ssä.

Liittyy muuten jotenkin näihin edellisiinkin viesteihin. Jos joku lähtee tuolla asenteella peliin mukaan, ei keskustelusta varmasti tule kovinkaan kaunista katseltavaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Heti luuli - kumihuuli

Ei. En ole jättämässä Jatkoaikaa. En ole myöskään saanut moneen aikaan moderaattoreilta minkäänsisältöisiä viestejä. Tämä tehtäköön selväksi ennenkuin moderaattoreita aletaan kivittämään tai säveltämään punk-henkistä kappaletta:"Mode on natsipaska". D-mollissa tietenkin.

Kirjoitukseni tausta oli ivailla muutaman nimerkin suureleisestä marttyyripoistumisesta Jatkoajan palstoilta. Alunperin viestissäni oli tarkoitus olla alustus, jonka sanoma oli: "onko tällaisten viestien kirjoittamisessa mitään mieltä", mutta jostain mielenoikusta jätin sen osan postaamatta. Viestin pohjaksi valitsin kaikkien marttyyri-kirjoitusten äidin - Mika Myllylän testamenttin. Tiesin, että muutama ei kenties ymmärrä messageani. Otin sen riskin.

En tarkoittanut masinoida ala-asteelta tuttua "mä en ala"- linjaa, jonka perimmäisena tarkoituksena olisi saada tarhantäti ja kaikki muut kersat houkuttelemaan minut jäämään. "Ala nyt. Täällä ei oo yhtään kivaa ilman sua.". En ole varma oliko tuo muutaman tosissaan virtuaali-itsarin tehneen tarkoitus. Epäilen, että oli.

Täällä on tosiaan tapahtunut muutama ennenaikainen poistuminen. Ne ovat tapahtuneet sen jälkeen, kun Jatkoajan henkinen kurtcobain vlad päätti jättää nämä foorumit. Sen jälkeen hänen opetuslapsensa tai kenties wanna-be-vladit ovat päätyneet samaan ratkaisuun.

Tarkoitukseni ei ollut simuloida oman nickini virtuaalihautajaisia. Näitä tekstejä lukiessa olo on kuin olisi omassa muistotilaisuudessaani tarkastamassa ettei italiansalaatissa varmasti ole sipulia. Kiitos vaan muistopuheista, mutta huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Re: Heti luuli - kumihuuli

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

Heti luuli - kumihuuli

Eikö rasistiset postaukset ole Jatkoajan säännöissä ehdottomasti kiellettyjä?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jaahas ja vallankumousta ei sitten tullutkaan, vaan ns. luovutusvoitto. Nyt näyttäisi olevan tyytyväisten palstalaisten porukka liikkeellä joten minäkin raapustan "jees, jees" kirjoitelmani.
Otsikon aiheen mukaan, toivon, että Jatkoaika ei mene minnekään. Sanotaan, että aina on kehittämisen varaa, mutta vastahan Suljettu osasto lakkautettiin. Nyt vois vaikka vetää henkeä ja olla hetken aikaa uudistumatta.
Sitäpaitsi ei se tee kenestäkään diktaattoria jos ei joka asiaa kysy "asiakkailta".
Jatkoaika on kuitenkin jonkinlainen yhteisö ja yhteisöissä on säännöt sekä auktoriteetit. Ne yhteisön jäsenet jotka vastustavat tai kyseenalaistavat auktoriteetit joutuvat ennemmin tai myöhemmin ristiriitoihin auktoriteettien kanssa. Tämä nyt vaan sattuu olemaan elämän yksi tosiasia, jokaisessa yhteisössä.
Tuo diktaattorijuttu vähän naurattaakin. En pysty pieneltäkään osin samaistumaan mielipiteisiin, että moderaattorit olisivat diktaattoreja. Olettaisin, että diktattori, tai mahdollinen diktaattorijoukkio olisi ajat sitten lukinnut tämän ketjun.

Terveisin tyytyväinen koo
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tekeekö modejen päätökset yleensä laumasta karanneen viestin/käyttäjän huomannut mode vai tapahtuuko tämä jonkinlaisen modejen joukkion yhteisymmärryksestä?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Ihan lyhyesti tähän asiaan. Omasta mielestäni on täysin ymmärrettävää, että jotkut kirjoittajat jossain vaiheessa jostain syystä haluavat lopettaa kirjoittamisen tälle palstalle. Eihän mitään voi kestää loputtomiin, ja ihmiset kyllästyvät. Sitä en kuitenkaan voi parhaalla tahdollakaan käsittää, wilcon mielipidettä myötäillen, miksi ihmeessä siitä lopettamisesta pitää tehdä sellainen numero kuin jotkut kirjoittajat ovat tehneet. Jos ei halua kirjoittaa, niin ei halua ja sitten ei kirjoita. Toisaalta mikäs siinäkään, jos saa jotain tyydytystä marttyyrilopettamisestaan (tyyliin poistakaa mun kirjoitusoikeudet), niin siitä vaan. En ymmärrä, mutta eipä kai sitä ihmisen kaikkea tarvitsekaan ymmrärtää.

Siksi toiseksi sanon asian, jonka olen jo aiemminkin sanonut. Käsittääkseni JA:n moderointitehtäviin ei järin paljon vapaaehtoisia ole ilmoittautunut. Saatan toki olla väärässäkin. Joka tapauksessa, jos tänne tänne kirjoittaa, on syytä hyväksyä sekä palstan säännöt että oikeudenjakajat. Jos ei hyväksy, voihan sitä perustaa vaikka oman keskustelupalstan, mutta ei siitä tänne tarvitse tulla avautumaan. Kritiikkiähän saa esittää, mutta marttyyrit ja joidenkin kirjoittajien puolijumalaksi nostaminen ärsyttää.

Tämä tästä asiasta tällä erää. Henkilökohtaisesti aion jatkossakin pysyä tämän palstan kirjoittajana - siis mikäli Moderaattoritoimikunta suo.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sergein kirjoitus oli kyllä hupaisa - ja toki onkin syytä pyyhkiä kyyneleet ja jatkaa eteenpäin. Monet ovat täällä sanoneet, että palstoille kirjoittamisessa on oma aaltoliikkeensä joka tapauksessa, mikä tuntuu pitävän paikkansa. Omassa tapauksessani täällä oleilu lähinnä korreloi työn triviaalisuuden kanssa (kotonahan ei nettiä pidä olla, rajansa kaikella). Viime aikoina ei ole muutenkaan ollut erityistä motivaatiota taitella täällä peistä. Silloin kun oli niin melko usein myös varjo ja vlad olivat mukana, eikä oikein osaa siitä iloita, etteivät enää ole. Mukava nähdä että joidenkin elämää se on kirkastanut. Ilo se on pienikin ilo. Mutta anyway, en usko että kysymyksessä on mikään teatraalinen marttyyrius - perustelut ovat toki olleet vähäiset ja ratkaisut siksi oudon tai omalaatuisen tuntuisia. Mutta turha kai enempää on kaatunutta maitoa voivotella, tai ihastella. Makuasioitahan nämä, minkä toinen näkee menetyksenä, toinen näkee parannuksena: tästä olisi halutessaan voinut provota varjon Kantin kimppuun - nuo lapsuuden viattomat ajat!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Viestin lähetti Huerzo
Toivottavasti Jatkoaika ei muutu samanlaiseksi akateemiseksi fossiiliksi kuin the Luontoilta, jossa samat tyypit parta päristen kertovat totuuden "miksi siilille ei saa antaa cafe lattea".

Niisk ja kaihoisa huokaus: vieläkö The Luontoilta on Ylen ohjelmistossa? Siinä vasta loistavaa asia-viihdettä. Kaipa se kertoo tämänkin nicin takaa kirjoittavasta persoonasta ja kirjoitustyylistä; vaivutan teidät uneen... syvään uneen...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Hämmennetään hieman keittoa.

Ohessa linkki jossa monille tuttu nimimerkki Daespoo ja muut Blues-fanit keskustelevat oman palstansa moderoinnista. Siellä löytyy paljon viittauksia myös tähän palstaan, mm Daespoon versio hänen poistamiseen liittyviin seikkoihin. Katkeria kommentteja, sanoisi joku. Minä taas olen sitä mieltä että sieltä myös löytyy se kolikon toinen puoli.

Pidemmittä puheitta,var så goda.

http://www.espooblues.net/keskustelu/viewtopic.php?t=331&postdays=0&postorder=asc&start=0
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Voi Daespoo -parkaa. Vai HPK-mafia.

Ihme juttu, että vaikka tämä palsta on niin paska ja turha, niin silti pitää lueskella. Ettei olisi poika vain tottunut siihen, että saa melskata miten sattuu ilman sanktioita. Ja jos joku on toista mieltä hänen kanssaan asioista, on mm. "fanaattisen sokea".

Ei muuta kun peukku pystyyn Daespoon puolesta.
 
K

kangaroo

Tuo Niken Blues-linkkihän on hulvattoman hauskaa luettavaa. Daespoo meuhkaa oikein antaumuksella. HPK-mafian saunakaverit juu. Way to go ! :-D

Kaverin allekirjoituskin on "Oppressed By Moderators Since 2003"
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
F

Flonaldo

Kun keksii kaiken ihan omasta päästään, niin saa paljon todellisuutta mielenkiintoisemman tarinan.

edit: mirasane: Viisi äänekkäintä kertoo mielipiteensä muutaman sadan hiljaisena pysyvän puolesta? Kyllä varmasti Daespoollakin asiaa on, siihen ei vaan voi oikein suhtautua vakavasti, kun vastaavasti puolet on ihan omasta päästä keksittyjä salaliittohöyryjä - ja jotkin ihan tietoisesti totuudenvastaisesti kirjoitettuja kommentteja.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Viestin lähetti Nikke
Hämmennetään hieman keittoa.

Ohessa linkki jossa monille tuttu nimimerkki Daespoo ja muut Blues-fanit keskustelevat oman palstansa moderoinnista. Siellä löytyy paljon viittauksia myös tähän palstaan, mm Daespoon versio hänen poistamiseen liittyviin seikkoihin. Katkeria kommentteja, sanoisi joku. Minä taas olen sitä mieltä että sieltä myös löytyy se kolikon toinen puoli.

Kyllä minun mielestäni keskustelu kannattaisi moderaattoritahollakin noteerata, koska ilmeisesti Daespoon kanssa samoilla linjoilla on aika suuri osa Bluesin faneista.

Ja Daepoon kirjoitukseen viitaten olisi todella kiva tietää, miten moni tässäkin ketjussa vallitsevaa linjaa omalla nimimerkillään puolustanut on itse juuri moderaattori ja miten moni puolustajista on täysin ulkopuolinen (=ei ole moderaattoria/modejen livekaveri)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mitäköhän se kuuluu esim. mirasanelle, ketkä ovat moderaattoreita ja ketkä heidän kavereitaan? Ehkäpä ne modejen nimet pidetään salassa ihan sen modekortin välttämiseksi.. huoh...

Ja eiköhän tämäkin keskustelu ole moderaattorienkin tasolla noteerattu.

Ilmeisesti ei saa olla jotain mieltä asiasta ilman, että olisi diktaattorimainen kusipäämode jonka elämän tarkoitus on kiusata asiallisimpia käyttäjiä asettamalla niitä bänniin jottei ne voisi kirjoitella.

Kukakohan se tässä on sitä mielipiteenvapautta vastaan...
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ystävällämme Daespoolla on tuolla Niken linkissä herne syyyvällä nenussa, suteellisuudentaju hukassa ja valtava määrä katkeruutta syrämmellä. Hulvattoman hauska ketju!

Sen verran asiasta, että nyt mielestäni on kärpäsestä tullut jotain paljon suurempaa. Arvokeskustelu on tietysti aina paikallaan, mutta eiköhän laiteta kaikki nyt jäitä hattuun ja jätetään vaikka vapaan jutut vähäksi aikaa lukematta. Eiköhän tämäkin tästä.
 
Viimeksi muokattu:

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Mulla ei ole moderaattorikaveria.

Mutta hei: Eihän mulla ole muitakaan kavereita. Ei mulla ole varaa ostaakaan ystäviä. Mä olen niin yksin.

Mahtavaa viihdettä tuo Espoo-ketju. R.I.P.-nimimerkissä on kyllä minun mielestäni jotain gerdtmäistä. Eihän oikeasti ihminen voi olla... Tai sitten voi.

"Tämä on valju kanava."

edit: yksi kappale t-kirjaimia
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Voe pahvinen heinäsuova! Toivottavasti naapurin puolikuuro mummo ei herännyt hohotukseeni. Noin katkeraa tilitystä sitä harvoin näkee, koska harva tuohon pystyy. Daespoo on oma tuttu itsensä, vika löytyy kaikista muista paitsi omasta itsestä. Taattua huumoritavaraa. Nikke, ei kai se tarkoittamasi kolikon kääntöpuoli ole tämä:

"Todennäköisesti oikeuteni vietiin koska hämeenlinnamafia itki niin ankarasti modeille ettei heillä ollut enään vaihtoehtoa, privaboksi oli aina täynnä hpk-fanien viesteistä jotka olivat oikeastaan palstan parasta herkkua, oli hauska aloittaa työpäivä lukemalla aivan uskomatonta itkua, mussutusta, valitusta, uhkailua etc. Saunakavereita ei haluttu suututtaa siis."

Koitan taas kohta päästä takaisin tuolille...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Designer
Saunakavereita ei haluttu suututtaa siis.

Mehän kyllä silloin pyysimme Daespoota saunakaveriksemme ja jopa lupauduimme hänelle tarjoamaan omasta perunalaaristamme. Mutta ei kelvannut, niin ei.

Että silleen...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Designer
Nikke, ei kai se tarkoittamasi kolikon kääntöpuoli ole tämä:

"Todennäköisesti oikeuteni vietiin koska hämeenlinnamafia itki niin ankarasti modeille ettei heillä ollut enään vaihtoehtoa, privaboksi oli aina täynnä hpk-fanien viesteistä jotka olivat oikeastaan palstan parasta herkkua, oli hauska aloittaa työpäivä lukemalla aivan uskomatonta itkua, mussutusta, valitusta, uhkailua etc. Saunakavereita ei haluttu suututtaa siis."

Korrrostan etten tunne nimimerkki Daespoota, tietääkseni emme myöskään ole koskaan tavanneet tai puhuneet muuten kuin yksityisviestien muodossa.

Tuo esimerkki ei ollut se mitä tarkoitin. Lähinnä ihmetyttää se mitä Daespookin peräänkuuluttaa että miksi tietyt nimimerkit saavat kirjoittaa samalla provosoivalla tyylillä huomattavasti pienemmin sanktioin.

Hyvä että keskustelu jatkuu. Ei tässä mun tarkoituksena ole ketään naurattaa tai itkettää. On se tietty hilpeää naureskella että "tuolla se ja se itkee ja puhuu paskaa". Yleensä se vaan elämässä on niin että totuus harvoin on mustavalkoinen. Eiköhän se tässäkin tapauksessa ole jossain Daespoon ja Moderaattoreiden tarinana välimaastossa. Vai minkä takia Moderaattoreiden versio tapahtumista olisi oikeampi kuin toisen osapuolen?

Kysyy tietämättömänä hän.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jotenkin vaan on sellainen kutina, että moderaattoreilla on palstan säännöt ihan hitusen paremmin hallussa kuin valtaosalla kirjoittajista. Poika varmasti kokee tulleensa kaltoin kohdelluksi, mutta itsekriittisyys ei tainnut olla hänen vahvimpia puolia täälläkään. Oli miten oli, en enää jaksa käyttää kallisarvoista JA-aikaani kyseisen mitättömyyden muisteluun. Ehkä joskus piipahdan tuolla toistekin nauramassa, jos jaksan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Nikke
Lähinnä ihmetyttää se mitä Daespookin peräänkuuluttaa että miksi tietyt nimimerkit saavat kirjoittaa samalla provosoivalla tyylillä huomattavasti pienemmin sanktioin.
Ketkä muka? Nimet kehiin!

Ja muuten, ehkäpä tällä Daespoolla on motiivi kaunistella asioita hänen kannaltaan ja mustamaalata moderaattoreita, kun taas modeilla ei käsittääkseni ole yhäkään mitään motiivia erityisesti jahdata kirjoittajia jotka eivät sitä ansaitse. Sehän olisi turhaa työtäkin...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Designer
Poika varmasti kokee tulleensa kaltoin kohdelluksi, mutta itsekriittisyys ei tainnut olla hänen vahvimpia puolia täälläkään. Oli miten oli, en enää jaksa käyttää kallisarvoista JA-aikaani kyseisen mitättömyyden muisteluun.

Mä olisin Daespoo-nimimerkkinäkin IHAN hiljaa muilla palstoilla kriittisyydessään Jatkoaikaa kohtaan. Toivottavasti ymmärtäisi millaista peliä pitää yhtäällä ja toisaalla. Toivottavasti tämä sanoma menee tällä perille ja länkytys loppuu. (Virtuaali)edestään vielä löytää, jos naputus jatkuu...

Mistä näitä...
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti vilpertti
Ketkä muka? Nimet kehiin!


Turha näitä on itkeä. Mutta kun kerran nimen haluat, niin tässä sinulle: ervatsalo

Mielestäni kuitenkin Jatkoaika tarvitsee ervatsalon ja edesmenneen Daespoon kaltaisia kirjoittajia, kiva katsoa kun porukka provosoituu ihan kympillä. Mutta provoaminenhan on palstan säännöissä kiellettyä...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Nikke
Tuo esimerkki ei ollut se mitä tarkoitin. Lähinnä ihmetyttää se mitä Daespookin peräänkuuluttaa että miksi tietyt nimimerkit saavat kirjoittaa samalla provosoivalla tyylillä huomattavasti pienemmin sanktioin.
Voisitko hieman valaista tuota näkemystäsi esimerkein, kun Daespoo ei siihen koskaan pystynyt. Provosoinneissa on selviä vivahde-eroja, joita Daespoo ei koskaan voinut käsittää.

Parhaimpana hänen esittämänään esimerkkinä muistan ervatsalon Jokerien rasisimisyytökset vs. cobolin HPK:n talousepäselvyyssyytökset. En tiedä olenko ainoa, joka näkee näiden kahden aiheen välillä selvän eron, vai johtuuko se todellakin vain omista HPK-laseistani. Siis toinen on selkeä heitto, jota kukaan ei voi ottaa todesta ja toinen selkeä syytös, joka tosin voi pitää paikkansa, mutta mitään todisteita ei ilmaannu. Daespoon mielestä oli täysin kohtuutonta ja puhdasta HPK-fanien suojelua, että cobolilta pyydettiin selvityksiä syytöksistään, ja ervatsalon heittoon ei millään tavalla puututtu. Jos siis sinunkin esimerkkisi ovat samaa tasoa, niin anna olla.

On myös aika turha kertoa viestejä, jossa tämä sanoi näin ja tämäkin sanoi näin, mutta vain toinen sai sanktiota. Asiayhteys merkitsee näissä niin paljon. Koska kyse on ihmisten tulkinnasta, ei täydelliseen tasapuolisuuteen koskaan päästä, mutta Daespoon ym. HPK-mafia -syytökset ovat mielestäni lähinnä lapsellisia...

Lisäksi vielä totean sen, että olen muissakin yhteyksissä kuullut, että hämeenlinnalaiset ja eritoten turenkilaiset ovat sille päälle sattuessaan tavallista vittumaisempaa porukkaa. Se ei johdu niinkään heidän erityisestä ilkeydestään, vaan näillä paikkakunnilla vallitsevasta hedelmällisestä vittuilukulttuurista, jossa jatkuva piikittely kaikista mahdollisista asioista on arkipäivää. Tämän olen kuullut JA:n ulkopuolellakin useasta eri lähteestä, enkä varsinaisesti voi sitä kiistää. Sen sijaan olen ylpeä siitä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mielestäni oli ihan turha lähteä pyytämään ns nimiä. Mutta kun SSeekin sen nimen (jonka varmaan arvasitte) tiskiin heitti niin kysyn:

Millä tavoin Daespoon provot hämeenlinnalaisia kohtaan eroavat niin merkittävästi ervatsalon provoista espoolaisia kohtaan että toisella on kirjoitusoikeus jäljellä, toisella ei?

En minä tässä ervalle mitään pelikieltoa hae jos sitä epäilette. Päinvastoin, pointti on se että kun näitä (tavalla tai toisella) värikkäitä kirjoittajia katoaa niin samalla tästä palstasta tulee aika HMV. Se tässä mielestäni on ikävintä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös