Oi minne menet Jatkoaika?

  • 34 784
  • 338

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti msg
Olenpas nyt taas tyhmä 'kartanovolvolla kulkeva', mutta jos provoaminen on kiellettyä kuinka voi olla sallittua provota eri tavalla kuin joku toinen?
Jos taas kyse on ironiasta, satiirista tai muusta vastaavasta taiteenlajista ei kai samalla voi olla kyse provosoimisesta?

Provosointi, hauska sana sinänsä, on sellainen asia jota ei synny jos ei joku provosoidu.

Tuossa olet harvinaisen oikeassa. Ehkä todellakaan ei ole eroa siinä, kuinka provosoi, koska provosoinnin tarkoitus on saada toiset provosoitumaan. Ehkä provosointi on väärä sana täällä paljon esiintyvälle satiirille. Voi tietysti olla mahdollista, että en koskaan ymmärtänyt oppimaan esim. Daespoon satiiria, kun taas ervatsalon satiirin näkee jo kilometrin päähän. Syitä voi tietysti olla monia; kenties kerholaisuus, kenties se että toisen tunnen henkilökohtaisesti ja toista en. En väitä olevani absoluuttisen oikeassa, mutta oman näkemykseni mukaan mm. näillä kahdella kirjoittajalla on/oli selvästi toisistaan eroavat tarkoitusperät. Tai no, mistä minä Daespoon tarkoitusperistä tiedän, mutta mitään hienoa verbaaliakrobatiaa ei ko. henkilön kirjoituksissa koskaan esiintynyt.

Tämä verbaaliakrobatia on tai ainakin pitäisi olla lieventävä asianhaara sen vuoksi, että sellaisia satiiria on hauska lukea, vaikka se koskettaisikin itseään tai omaa joukkuetta. Sen sijaan huomautukset tyyliin "taas HPK-mafia iski" eivät sisällä mitään kielellistä hienoutta, ja ovat siksi ärsyttäviä. Ei ainakaan minua henkilökohtaisesti haittaa minkäänlainen kritiikki HPK:ta tai Hämeenlinnaa vastaan, jos se on verhottu huumorin alle. Ja näin luulen monien muidenkin jatkoaikalaisten ajattelevan. Mikäli viesteissä ei koskaan ole mitään muuta kuin tylsä provosio, eikä mitään hienoa, saavat moderaattorit jatkossakin laittaa nimimerkkejä boxiin tai sitten suihkuun. Eikä muistaakseni koskaan ole asetettu sanktioita asiallisesta keskustelusta asiallisine perusteluineen ja näyttöineen.
Miksi muuten aina kun moderointilinjasta syntyy keskustelua, rientävät tietyt nimimerkit heti paikalle puolustamaan?
Miksi aina jotkut nimimerkit ovat moderointilinjaa vastaan? Perusta ihmeessä sellainen ketju, jossa saa ainoastaan haukkua moderaattoreita, ja yhtään vastakkaista mielipidettä ei saa esittää...

Ainakin omasta puolestani voin vastata sen verran, että useimmiten olen puolustamassa moderaattoreita siksi, että olen eri mieltä kritiikin esittäjien kanssa. Lisäksi jaksan olla kiitollinen siitä, että joku jaksaa tällaista palstaa ilmaiseksi ylläpitää. Mielestäni syytökset ovat useimmiten naurettavia ja tasapuolisuuden vaatimiset kohtuuttomia verrattuna ko. ryhmän todennäköiseen työmäärään. En ole tähän mennessä yhtään perusteetonta sanktiota nähnyt asetettavan, joskaan en myös tunne esim. Varjon tapausta.

Korostan vielä, että en tietääkseni tunne yhtäkään JA:n moderaattoreista. Mitä luultavimmin olen jonkun/joitakin heistä kyllä tavannut, mutta en tiedä, keitä he ovat. Ja näiden saunakaveri-juttujen kehittelijät voivat aivan vapaasti tulla seuraavaan Kauno Saariot lauteilla -tapahtumaan, johon heidät on kyllä aiemminkin kutsuttu, mutta kukaan ei ole "voinut" ottaa kutsua vastaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti msg
Nyt olen taas tyhmä. Ossi puhuu Kerhoa kannattavista ja omien puolustamisesta, mutta minä mietin vain sitä miksi tietyt nimimerkit ovat aina puolustamassa moderaattorien linjaa?
Siis puolustetaan omia? Ketä siis puolustetaan ja ketä vastaan?

Minä olen puolustanut useasti moderaattorien linjaa. Minulla on siihen seuraavat syyt:

1. Mielestäni moderaattoritoiminta on kaikesta huolimatta hyvää. Näin isoa saittia ei ole mahdollista moderoida täydellisesti. Saitin kokoon nähden moderaattoritiimi suoriutuu tehtävästään hyvin.

2. Minä olen itsekin moderaattori. En tosin tällä palstalla, mutta parilla muulla. Tosin huomattavasti pienemmällä. Ja jo pienemmilläkin palstoilla saa kokea sen moderaattoritoiminnan raadollisuuden. Jokainen päätös on väärä. Moderaattori on vain henkilö, joka ei tee oikeita päätöksiä ikinä. Ja kaikki vain kaatavat paskaa niskaan ja toitottavat: "Omapa on harrastuksesi. Mutta tee silti järkevämpiä päätöksiä". Mutta kukaan itkijöistä EI tahdo mennä moderoidulle keskustelupalstalle. Siellä se vasta helvetti on irti. Verratkaapa vaikka Futisfoorumin "UUH SE KOVENEE! Jätän Foorumin! :) :) :) =D :) "-ketjuihin.

3. Ylipäätään tuo HPK- tai Hämeenlinnamafiasyyttely saa välillä koomisia piirteitä. Itse en ainakaan ole havainnut tällaista - muuta kuin tiettyjen piirien mielipiteissä. Toki olen tässä tapauksessa puolittain jäävi katsellessani HPK-lasien läpi. Mutta Hämeenlinna-laseja minulla ei ikinä ole ollut silmilläini. En ole asunut Hämeenlinnassa missään vaiheessa elämääni, joten kaikki nappiverkkarikansaa puolustavan mafian toiminta on minulle yhtä suuri mysteeri kuin muillekin ulkopuolisille.

4. HPK-fanien keskuudesta ei löydy ketään Daespoon tai Tommyn tapaista provoajaa. Ei ketään. Erva heittää hämäläisellä vittuilukulttuurilla juttua jatkuvalla syötöllä, mutta kukaan ei oikeasti voi varmaan sanoa että ne loukkaisivat häntä? Ei sillä, minun huumorini kyllä kesti Daespoon ja Tommyn ihan ongelmitta, mutta kaikkien huumorintaju ei kestä.

Tässä siis syitä, miksi minä puolustan moderaattoreita. En puolusta heitä varsinaisesti keneltäkään tai kenenkään takia. Mutta ihan vaan sen vuoksi että tiedän itsekin jotain moderoinnista ja siitä koiranvirasta mitä siihen liittyy.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
En malta olla viemättä keskustelua metatason (mikä se edes on?) puolelle:
Viestin lähetti Nikke
Edit: mä jätän tän jutun nyt omalta osaltani tähän toteamalla että minä olen kyllä melko tyytyväinen täällä vallitsevaan linjaan. Syy miksi alunperin laitoin linkin tuolle toiselle palstalle oli lähinnä se että kolikolla on aina kaksi puolta, ja kuten aiemmin sanoin, totuus löytyy yleensä siitä väliltä.
Tähän voisi sanoa, että eipä tämäkään sinun sinänsä fiksu heittosi asioiden monesta laidasta toimi aina ihan yhtä mustavalkoisesti, vai mitä olet mieltä tällaisesta skenaariosta: jos sinä väität hevosia typeriksi, turhiksi otuksiksi ja minä puolestani vastaan sanomalla, että ne ovat Sirius B:ltä maapallolle soluttautunut muukalaisrotu, jotka sädettävät ihmisiä tyhmennyssäteillä pötseissään sijaitsevilla antenneilla, niin löytyisikö totuus hevosista sitten mahdollisesti jostain välimaastosta? Typeriä, turhia aivopeseviä muukalaisolentoja? Eli aina voidaan sanoa, että "totuus" löytyy a:n ja b:n väliltä, mutta sen ei tarvitse välttämättä tarkoittaa hevon vittua (sori, hevoskiusaus kävi liian suureksi). Vasta sitten, kun vastakkaisilla näkemyksillä on edes jokseenkin samat ja edes jotenkin tunnustetut premissit, tulee mielekkääksi alkaa viljellä tuollaisia viisauksia.

Takaisin aiheeseen: moderaattorilinja tällä palstalla on mielestäni tehtävän vaikeuteen nähden ollut ihan ok, mutten tosiaankaan ymmärrä joidenkin ininöitä siitä, etteikö sitä kohtaan saisi ilmaista kritiikkiä - jopa esittää totaalisen tyytymättömyytensä siihen. Kritiikkiä saa, ja mielestäni ilman muuta pitääkin esittää, jos sen kokee aiheelliseksi - hyssyttely ja status quon ylläpitäminen eivät mielestäni kuulu tämän palstan, vaan erään edesmenneen valtion ylläpidon toimintatapoihin. Jokainen esitetyn kritiikin lukeva, ajatteluun kykenevä palstan lukija, kirjoittaja tai moderaattori voi sitten tehdä omat johtopäätöksensä siitä, oliko kritiikki perusteltua vai aiheetonta, ollako samaa mieltä, onko kritiikin esittäjällä kenties kaikki himassa, omia ongelmia jota tämän vain purkaa muualle "kriitikin muodossa" ja niin edelleen aina maailman tappiin asti. Sori kauheasti kaunopuheisuuteni, mutta mielestäni mikään asia ei voi kehittyä ja mennä eteenpäin ilman kritiikistä oppimista ja reflektiota. En vain millään voi ymmärtää turkulaistyyppistä kommentointia mallia "jos ei kiinnosta, voit lähtee himaan" moniin tässäkin ketjussa esitettyihin pohdittuihin, rauhallisiin, perusteltuihin viesteihin, joissa ei edes välttämättä olla keskitytty moderaattorilinjan suoraan arvosteluun, vaan annettu jotain tärkeään keskusteluun siitä, mitkä tämän palstan funktio on, miten siihen tavoitteeseen tulee pyrkiä ja miten kaikki tämä sitten käytännössä toimii.

Ymmärrän enemmän kuin hyvin sellaisen henkilön täydellisen turhautumisen, joka odottaa tällaiselle älylliselle ja palstaa auttavalle toiminnalle vastaukseksi muuta kuin "jos et ole meidän 'tyytyväisten' puolella, olet meitä vastaan". Tavallaan ymmärrän myös sovinnaisuuteen pyrkivän vastapuolen (hyi mitä vastakkainasettelua kehittelenkään, pahinkin riidankylväjä) turhautumisen kritiikkiin; jos se minusta olisi kiinni, tyhmät, rumat ja lihavat eivät saisi tälle palstalle kirjoittaa ollenkaan... no joo. Mutta ymmärrän, ja edustan itse näkökantaa, jonka mukaan palsta muuttuu värittömäksi paljon kirjoittavien joukkopaon myötä. Yksi Tommy tai varjo ei ehkä kuppia käännä sen enempää kuin yksi Caloun voittaa pelejä, mutta joukkona nämä karanneet ynnäyty(i)vät isoksi osaksi JA:n ydintä ja - taas mennään melodraaman puolelle - alkuperäistä sielua. Oma into kirjoitella ja lukea palstaa eittämättä laskee, kun kokoomuslaisen mukavuudenhalun ja älyllisen velttouden harmaa pilvi leijuu yhä synkempänä palstan yllä.

Voidaanko sanoa, että jonkun varjon (edelleen lyhyt, viikon) pelikielto oli a) onnistunut ja b) merkityksetön, jos se kuitenkin on aiheuttanut hirveän määrän sekä kirjoittelua että kirjoittelun loppumista - lumipalloefektistä puhuminen ei taida olla liioittelua? Julistaisinpa, että olemme todistaneet (ainakin) kahden erilaisen ajatusmaailman interaktion kärjistymistä, jonka viimeisiä uhreja emme takuulla ole vielä nähneet. Mutta älkää peljätkö, ette perkele minusta jeesusta saa (jos se nyt sattui edes kiinnostamaan). Rupean sitten vaikka minäkin kirjoittelemaan enemmän, jos pallopäiden suhteellinen määrä palstalla jatkaa kasvamistaan. Uskon kuitenkin, että töpseliä ei pidä vetää seinästä niin kauan, kuin joku tällä palstalla on täysin eri mieltä toisen kanssa.

SEURAA HENGÄSTYTTÄVÄN TYHJENTÄVÄ LOPPUKANEETTI:

Taitaa tosiaan olla niin, että toimivaan kaareen, jossa kritiikkiä seuraa kehittyminen, tarvitaan avointa mieltä ja hienotunteisuutta sekä kritiikin esittäjältä että sen vastaanottajalta. Jos kritisoija ei osaa esittää asiaansa rakentavasti, ei homma toimi, ja toisaalta, jos vastaanottaja ottaa sen itseensä, kaikki menee vielä enemmän käsille. Olen ollut huomaavinani, että juuri tässä meillä suomalaisilla on heimona hieman parannettavaa. Tai sitten olen kohdannut vain paljon pienimunaisia suomalaisia.


Ai niin: olihan Arallakin saunakavereita oli seurarajojen. Yksi vaatimus näiden kaikkien tuli kuitenkin täyttää: oli oltava hyvä pukukoppipelaaja. Miettikääpä sitä.

EDIT: nimeksi asiaakin loppuun: eikös moderointi tällä palstalla toimi siten, että esim. HPK-kirjoittajia koskevissa tapauksissa HPK-taustaiset moderaaattorit jäävätään päätöksenteosta? Muistan joskus tällaista täältä lukeneeni.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti msg
miksi tietyt nimimerkit ovat aina puolustamassa moderaattorien linjaa?

Varmaan ensimmäinen kerta, kun julkisesti puolustan moderaattoreita. En löydä heidän toiminnastaan kummempaa valittamisen aihetta. Yleensä moderaattoreiden syyttelyketjut paisuvat niin massiivisiksi, etten jaksa vaivautua moisiin, koska asiat eivät koske minua tai suosikkijoukkuettani. Tämänkin ketjun selasin vain hyvin nopeasti läpi. Miksi sitten kirjoitan tämän viestin? Osoittaakseni, että moderaattoreiden päätöksiä tukevat muutkin kuin vain tietyt nimimerkit.

Todennäköisesti puolueellisuuteni johtuu siitä, että meiltä on Hämeenlinnaan lyhyempi matka kuin pääkaupunkiseudulle. Lisäksi Mafia suojelee minua.
 

JanJ

Jäsen
Mission 16W provosoi nimenomaan TPS:ään liittyvissä asioissa. (muistaakseni)
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Täytyy ihan rehellisesti sanoa, että en ollut (enkä ole) vieläkään samaa mieltä pelikieltoni takia. Myönnän, että kävin kierroksilla, mutta niin kävi moni muukin vastapuolelta, josta tuli lisäksi paljon pahempaa tekstiä. Ja paljon enemmän. Pelikieltoja ei kuitenkaan. En tiedä, mistä tämä johtuu (joskin minulla on pääni sisällä asiasta muutamia ajatuksia). Olen itsekin moderoinut useita keskustelualueita ja lisäksi ollut asemassa, jossa joutuu ihan oikeiden ihmisten edessä puolustelemaan päätöksiään ja elämään niiden kanssa. Ei ole aina helppoa ja harvoin mukavaa, mutta jonkun sekin on tehtävä.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Kai se on sitten minunkin, kun muutkin...

Se mikä tässä keskustelussa oikein tosissaan häiritsee on se että löytyy iso joukko meitä ihan tavallisia silloin tällöin kirjoittajia, jotka julistavat vanhaa totuutta ettei sota yhtä miestä kaipaa.

Ehkä ei, mutta nyt tämän sopan takia on menetetty juuri niitä sotilaita jotka tällä KESKUSTELUpalstalla aloittavat, jatkavat, innoittavat ja saavat aikaan sitä keskustelua mitä enimmässä määrin, ja pistävät ihmiset todellakin miettimään asioita eikä vaan ottamaan niitä itsestään selvyytenä.

Ei, en todellakaan ole samaa mieltä kaikista asioista ko henkilöiden kanssa, ja siksi juuri jäänkin kaipaan heitä. Miten muuten sitä keskustelua saadaan aikaan? Tottakai aina joskus menee joku tietty aihe liian pitkälle, mutta hei, ei juuri niitä topiceja tarvitse lukea. Eikö mieluummin niin, kuin "hei ei sun tartte kirjottaa tälle palstalle".

Jääkiekkopalstalla kun ollaan niin ehkä vertaus jääkiekkomaailmasta menee parhaiten jakeluun.

Kaikki varmaan muistamme tuomarin nimeltä Seppo Mäkelä. Jostain kumman syystä tämä mies oli erittäin korkealle arvostettu sekä katsojien että pelaajien joukossa. Mistä se mahtoi johtua? Olisko sillä mitään tekemistä asian kanssa että Seppo a) tuomitsi oikeudenmukaisesti b) jos sattui moga niin myönsi sen c) jopa perusteli päätöksiään jos niitä kyseenalaistettiin.

Eli teki kaiken tuon juuri niin että todellakin ansaitsi sen kunnioituksen jonka sai. EI ollut aina selittelemässä joka ainoaa pikku vihellystä koska ainahan löytyy joku joka on sitä mieltä että se oli väärin, mutta silloin kun sillä oli MERKITYSTÄ, niin selitti. Vähän sama fiilis tämän sopan kanssa.

Itsestään selvää ettei modejen tarvitse täällä olla vastailemassa ja selittelemässä kaikkia päätöksiään, sitä ei varmasti kukaan halua, mutta joissain yksittäisissä tapauksissa voisi olla käyttäytymättä kuin tyypillinen suomalainen tuomari "jonka ei tarvitse IKINÄ selitellä mitään tekemisiä, koska mähän oon tuomari". Herättääkö kunnioitusta?

Sama se että jos joskus menee vähän överiksi ja tulee tehtyä typerä päätös, niin ihmisiä me kaikki vaan kuitenkin ollaan. Ei ole häpeä myöntää virhettään. Päinvastoin, se herätäisi vaan sitä kunnioitusta.

Tämän erittäin hyvin toteutetun ja toimivan julkisivun takaa vielä (tästä myös henkilökohtaista kokemusta) että päätöksiä ei edes henkilöille itselleen selvitetä. Herättäkö kunnioitusta?

Ei siinä mitään, jos periaatepäätös on tehty että näillä mennään, niin sitten mennään, mutta paljon tämä palsta siinä menettää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Positiivista on, että keskusteluun osallistuvat tässäkin ketjussa aktiivisesti pohtivat mihin tämä palsta on menossa.
Huonompi vaihtoehto olisi se, että yksi toisensa jälkeen jättäisi vain kirjoittamatta ja siirtyisi/perustaisi muulle uuden hiekkalaatikon.

Moderointi on varmasti vaikeaa ja tasapuolisuus on vain välillä jäänyt toteutumatta. Kai sentään asioista saa olla eri mieltä ja linjasta ja linjattomuudesta pitää voida keskustella ja olla eri mieltä. TuomainenTenkrat-episodin tiimellyksessä tuntui, että pienemmästäkin on lennetty jäähylle. Tähän TPS/KERHO ketjuun en ollut ennen kiinnittänyt huomioita.

Kun provosointi ja vittuilu ovat kiellettyjä, pitäisi ehdottomasti kieltää myös turha provosoituminenkin. Ja jos jäähyjä pitää jakaa, voisi myös turhan päiväisesti herneen nenään vetänyttäkin muistaa hieman lyhyemmällä jäähyllä kuin aloittajaa. Siis aloittajalle vaikka kaksi viikkoa ja mukaan lähteneelle viikko.

Niin ja ilmeisen sallittua on ottaa itselleen toinen nimimerkki, jolla voi vapaassa keskustelussa suoltaa mitä tahansa? Pitäisikö laittaa tilaukseen?

Kuinka todennäköistä muuten olisi, että sivun toimitus joutuisi oikeasti poliisin tms tutkittavaksi keskustelupalstan viesteistä? Eikös tämän tyylisten palstojen vastuu yms ole vielä lainsäädännöllisesti työn alla?
Sonerapalazan tai suomi24 keskusteluihinkin eksyneenä voi ihmetellä, että näiden sivujen ylläpitäjiä ei ole kukaan vielä raahannut kammarille.

Ja ulos pitää ehdottomasti heittää 'amismarkot' spämmäyksineen, mutta se miten muuten täältä saa jäähyä ei voi olla aihe, josta ei saisi keskustella.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti msg
Kuinka todennäköistä muuten olisi, että sivun toimitus joutuisi oikeasti poliisin tms tutkittavaksi keskustelupalstan viesteistä? Eikös tämän tyylisten palstojen vastuu yms ole vielä lainsäädännöllisesti työn alla?
Todennäköisyyteen on mahdoton sanoa mitään. Riippuu ihan siitä henkilöstä / aiheesta, joka tölväisyn kohteeksi joutuu. Jos voidaan osoittaa, että ylläpitäjät ovat olleet tietoisia sivuilla esitetystä lainvastaisesta viestistä eivätkä ole lopettaneet viestin esittämistä, niin vastaava henkilö (tässä tapauksessa päätoimittaja) on samaan tapaan vastuussa ko. lausunnosta kuin sen esittäjäkin.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti msg
Kun provosointi ja vittuilu ovat kiellettyjä, pitäisi ehdottomasti kieltää myös turha provosoituminenkin. Ja jos jäähyjä pitää jakaa, voisi myös turhan päiväisesti herneen nenään vetänyttäkin muistaa hieman lyhyemmällä jäähyllä kuin aloittajaa. Siis aloittajalle vaikka kaksi viikkoa ja mukaan lähteneelle viikko.


Provoaminen kuuluu mielestäni tämän palstan luonteeseen, vaikka se onkin periaatteessa säännöissä kiellettyä. Provoamisessa on se jännä asia, että se vaatii myös kirjoittajalta tilannetajua. On paikkoja joissa provoaminen ei ole kovinkaan suotavaa kuten nämä kuuluisat RIP-ketjut. Miksi niihin pitäisi mennä aukomaan, kun jengi muistelee itselleen merkittävän henkilön poismenoa. Sitten toisaalta esim. SM-liigan puolella esim. ottelukohtaisten ketjujen suola on pieni provoaminen. Se kuuluu asiaan, mutta ei siinäkään kannata liiallisuuksiin mennä.

Niin ja ilmeisen sallittua on ottaa itselleen toinen nimimerkki, jolla voi vapaassa keskustelussa suoltaa mitä tahansa? Pitäisikö laittaa tilaukseen?


Mikäs tämä juttu oikein on? Onko minulta mennyt ohitse jotain? Kuinkakohan paljon porukalla todellisuudessa on noita kakkosnikkejä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ylempänä ketjussa Flonado kirjoitti, että nimimerki Tunkki oli rekisteröity vain ja ainoastaan vapaan keskustelun puolella tarkoitettuun avoimeen vittuiluun.

Jos tämä on koko ajan ollut ylläpidon tiedossa, eikä sille ole mitään tehty, on se kai siis katsottava sopivaksi tavaksi toimia.

Olisihan se kiva olla toinen nickki, jolla voisi heittää kevyttä kenttävittuilua ilman että se vähäinenkin uskottavuus vakavissa viesteissä vähenisi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Timi
Kuinkakohan paljon porukalla todellisuudessa on noita kakkosnikkejä.



Eihän se ole enää mahdollista (tai "mahdollista"). Käsittääkseni jokunen aika sitten modet (?) hoitivat asian niin, että henkilöt, joilla oli kakkosnikit, niin poistettiin toinen käytössä oleva.

Ip-osoitteita seuraamalla ainakin urakka onnistuu, mutta entäpä jos kyseinen henkilö käyttää toiselta koneelta toista nikkiä? Miten siinä tapauksessa modet tiesivät, että kyseisellä henkilöllä oli kakkkosnikki käytössä? Tuskin kaikki vapaaehtoisesti tunnustivat omaavansa toista nikkiä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Arnold
Ip-osoitteita seuraamalla ainakin urakka onnistuu, mutta entäpä jos kyseinen henkilö käyttää toiselta koneelta toista nikkiä? Miten siinä tapauksessa modet tiesivät, että kyseisellä henkilöllä oli kakkkosnikki käytössä? Tuskin kaikki vapaaehtoisesti tunnustivat omaavansa toista nikkiä.

Töissä minulla on kaksi konetta kiinni verkossa. Molemmilla ei kai voi olla sama ip? Jos siis olisin toisella koneella nickillä msg ja toisella vaikkapa rengasrauta, mistä sitä kukaan tietää että se olisi sama?

Ja luulen, että en varmaan ole ainoa meidän firmassa, jolla on tunnarit. Miten vaikkapa erottaisi minut ja sen naapurihuonessa istuvat IFK-fanin?

Tai sitten töistä kirjoittaisin asiaa ja kotoa antaisin palaa pelkkää vittuilua. Ja kai sitä aina voi vaihtaa halutessaan palveluntarjoajan toiseen?
Jos siis halua riittäisi, voisi kaksoiselämää helposti harrastaa täälläkin.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti msg
Ylempänä ketjussa Flonado kirjoitti, että nimimerki Tunkki oli rekisteröity vain ja ainoastaan vapaan keskustelun puolella tarkoitettuun avoimeen vittuiluun.
Se oli kyllä ihan vaan nimimerkki Flonaldon oma henkilökohtainen mielipide ko. nikistä. Enkä myöskään missään vaiheessa edes väittänyt Tunkkia kenenkään kakkosnikiksi, eikä se minun mielestäni sellainen varmaan olekaan.

Jos toisen koneen (tämä siis tässä työpaikkaesimerkissä) osoite on 62.238.14.14 ja sen toisen 62.238.14.15, niin ei se hirveästi auta, että ne osoitteet ovat eri. Työpaikoiltaan ihmiset tulevat yleensä firman proxyn kautta. Ja jos omasta konttorista kenelläkään muulla ei ole nikkiä Jatkikseen, niin silloinkin palaneen käry lienee vahva.

Koti-/työpaikkakikkailu taas kuulostaa kovin vaikealta, kyllä pitäisi todella olla sitoutunut provottamiseen - eikä se nyt kenellekään varmaan elämäntehtävä ole. Ja se jo riittää, jos vahingossa loggaisi kerrankin "väärältä" koneelta toisella nikillä.

Rekanneita on kuitenkin kohta neljä ja puoli tuhatta, varmasti joukkoon mahtuu myös ns. kakkosnikkejä - sen kertoo jo tuo suuri määräkin. Ei se taida kuitenkaan kovin yleistä olla ja yleinen merkitys palstan kannalta hyvin pieni - toisin kuin vaikkapa jossain FF:llä.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Predator sitten otti ja lopetti.

Eli jatkoaika on siis menettänyt tärkeän kirjoittajan, kun arvostettu ja rakastettu nimimerkki Predator oli pyytänyt moderaattoreita poistamaan nimimerkkinsä. Kiitos predalle sadoista hyvistä kirjoituksista ja onnea valitsemallasi tiellä.

Thänks!
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Vapautuikohan se nimimerkki nyt uutta käyttäjää varten? Vai jäädytettiinkö nimi Predator Jatkoajan kattoon?
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis mitä? Ensin menetimme vladin, ja nyt vielä yhden palstan värikkäimmistä kirjoittajista.. Kukakohan on seuraava?

Vapautuikohan se nimimerkki nyt uutta käyttäjää varten? Vai jäädytettiinkö nimi Predator Jatkoajan kattoon?

Toivottavasti modet tajuavat jäädyttää nimimerkin, eivätkä anna sitä muitten käyttöön!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Seuraava suuri shokki varmaan on sitten se että paljastuu nimimerkkien: Finnishninja, Insidehockey, Predator, varjo ja vlad olleenkin yksi ja sama henkilö... =)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eiköhän tuo Predatorin nimimerkki tule säilymään Jatkoajan käyttäjissä. Se on vain itsepyydetyssä pelikiellossa. Ja uskoisin, että kun P päättää lopulta erheensä korjata, hänelle myös oikeudet takaisin annetaan. Mihinkään vääräänhän Predator ei ole syyllistynyt, jos trivian keskenjättämistä ei lasketa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Preda

Vaikka et enää täällä vaikuta niin tänx kuitenkin niistä vatsalihaksia vetristävistä kirjoituksistasi. Vaikka "telakkamiehiä" olit (Ponnarit), niin pidä IFK-lippu korkealla missä vain liikut.

Ja mikäli Joren näät, niin sano Väiskin kundilta terveisiä.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
En ilmeisesti ole seurannut vain oikeita ketjuja, mutta itse en olisi mitenkään erottanut näitä "menetettyjä suuruuksia" rivikäyttäjistä muusta yhteydestä kuin ketjuista, joissa kehutaan toisia kirjoittajia. Varmasti hyviä kirjoittajia, mutta kuten sanottu, muistan ko. henkilöt vain siitä, että jotkut toiset käyttäjät ovat nostaneet heidät toisten yläpuolelle. Luulenpa, että en ole ainoa, joka ajattelee näin. Mutta jatkakaa, jatkakaa...
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Viestin lähetti Master God
En ilmeisesti ole seurannut vain oikeita ketjuja, mutta itse en olisi mitenkään erottanut näitä "menetettyjä suuruuksia" rivikäyttäjistä muusta yhteydestä kuin ketjuista, joissa kehutaan toisia kirjoittajia. Varmasti hyviä kirjoittajia, mutta kuten sanottu, muistan ko. henkilöt vain siitä, että jotkut toiset käyttäjät ovat nostaneet heidät toisten yläpuolelle. Luulenpa, että en ole ainoa, joka ajattelee näin. Mutta jatkakaa, jatkakaa...

Rivikäyttäjän suusta:

Itse en kirjoita palstalle paljoa vaikka haluja olisi, en vain viitsi sillä lukihäiriö saa tekstistä epäselkeää ja katkonaista ajoittain. Sen sijaan luen palstaa montakin tuntia päivässä. Päivässä kokee monia hetkiä jolloin näkee punaista tai saa hymyn vastaavasti naamalle.

Nyt keskuudesta on poistunut omankäden kautta, mielestäni ihan aiheesta, loistavia käyttäjiä joiden postauksia oli nautinto lukea.

Ketä keskustelu palstalle jää, kenen viestejä täältä kannattaa enää tulla lukemaan, sinunko? Mikäli et ole huomannut varjon, Predatorin tai vladin kirjoituksia rivikäyttäjästä en tiedä mitä palstaa olet lukenut?

Itseäni naurattaa lähinnä HPK mafia tms. jutut, mutta en voi ymmärtää kuinka nimimerkki ervatsalo saa jatkaa kirjoitteluaan täällä, jos muita on pistetty pellolle. Tosin hän ei ole ainut, esim. Flonaldo tuntuu olevan suojattu pelikielloilta ja saa kirjoittaa mitä haluaa. Carlos jos tuo väriä mutta saa ainakin minut myös näkemään "vapaassa keskustelussa" punaista todella kärkevillä jutuillaan.

Tuntuu että täällä on muutenkin paljon asioita joista ei saa puhua ääneen.

Vielä flonaldolle:
mitä väliä 100 000 rivikäyttäjän mielipiteellä on jos kaikki he kirjoittavat jees-jees-jees tekstiä yöt päivät putkeen chat muodoissa eg. "joo gösta oli jees". Itseäni ainakin kiinnosti lukea varjon&co juttuja, vaikka teksti oli raivostuttavan paljon omasta ajatusmaailmasta poikkeavaa ajoittain ja sitä kautta provosoivaa.


Alan olla vielä väsynytkin, selvennän huomenna mikäli teksti on liian epäselvää.
 

Afan

Jäsen
Viestin lähetti Hasse
Tosin hän ei ole ainut, esim. Flonaldo tuntuu olevan suojattu pelikielloilta ja saa kirjoittaa mitä haluaa
....
Alan olla vielä väsynytkin, selvennän huomenna mikäli teksti on liian epäselvää.

Minua kiinnostaisi ainakin selvennys tuohon Flonaldo-ihmettelyysi. Kyseinen nimimerkkihän on viikon pelikiellon kärsinyt. Mitä sellaista sääntöjenvastaista sieltä kyseisen nikin teksteistä löytyy, että vielä voimakkaammat toimenpiteet olisivat tarpeen?

Kunhan ihmettelen. Puhutaanko mielikuvista vai faktoista?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Hasse

Itseäni naurattaa lähinnä HPK mafia tms. jutut, mutta en voi ymmärtää kuinka nimimerkki ervatsalo saa jatkaa kirjoitteluaan täällä, jos muita on pistetty pellolle. Tosin hän ei ole ainut, esim. Flonaldo tuntuu olevan suojattu pelikielloilta ja saa kirjoittaa mitä haluaa. Carlos jos tuo väriä mutta saa ainakin minut myös näkemään "vapaassa keskustelussa" punaista todella kärkevillä jutuillaan.

Siksi kai ervatsalo saa jatkaa, että kaveri tosiaan osaa kirjoittaa ja hänellä on myös oma, viihdyttävä tyylinsä, toisin kuin 99% palstan kirjoittajista.

Ja mitä tulee noihin poispotkimisiin, eipä näytä kovin moni olevan lopullinen. Tämä siis kun katsoo näiden eräiden edesmenneiden nickkien reinkarnaatioita...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös