Master God
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pallokerho
Viestin lähetti msg
Olenpas nyt taas tyhmä 'kartanovolvolla kulkeva', mutta jos provoaminen on kiellettyä kuinka voi olla sallittua provota eri tavalla kuin joku toinen?
Jos taas kyse on ironiasta, satiirista tai muusta vastaavasta taiteenlajista ei kai samalla voi olla kyse provosoimisesta?
Provosointi, hauska sana sinänsä, on sellainen asia jota ei synny jos ei joku provosoidu.
Tuossa olet harvinaisen oikeassa. Ehkä todellakaan ei ole eroa siinä, kuinka provosoi, koska provosoinnin tarkoitus on saada toiset provosoitumaan. Ehkä provosointi on väärä sana täällä paljon esiintyvälle satiirille. Voi tietysti olla mahdollista, että en koskaan ymmärtänyt oppimaan esim. Daespoon satiiria, kun taas ervatsalon satiirin näkee jo kilometrin päähän. Syitä voi tietysti olla monia; kenties kerholaisuus, kenties se että toisen tunnen henkilökohtaisesti ja toista en. En väitä olevani absoluuttisen oikeassa, mutta oman näkemykseni mukaan mm. näillä kahdella kirjoittajalla on/oli selvästi toisistaan eroavat tarkoitusperät. Tai no, mistä minä Daespoon tarkoitusperistä tiedän, mutta mitään hienoa verbaaliakrobatiaa ei ko. henkilön kirjoituksissa koskaan esiintynyt.
Tämä verbaaliakrobatia on tai ainakin pitäisi olla lieventävä asianhaara sen vuoksi, että sellaisia satiiria on hauska lukea, vaikka se koskettaisikin itseään tai omaa joukkuetta. Sen sijaan huomautukset tyyliin "taas HPK-mafia iski" eivät sisällä mitään kielellistä hienoutta, ja ovat siksi ärsyttäviä. Ei ainakaan minua henkilökohtaisesti haittaa minkäänlainen kritiikki HPK:ta tai Hämeenlinnaa vastaan, jos se on verhottu huumorin alle. Ja näin luulen monien muidenkin jatkoaikalaisten ajattelevan. Mikäli viesteissä ei koskaan ole mitään muuta kuin tylsä provosio, eikä mitään hienoa, saavat moderaattorit jatkossakin laittaa nimimerkkejä boxiin tai sitten suihkuun. Eikä muistaakseni koskaan ole asetettu sanktioita asiallisesta keskustelusta asiallisine perusteluineen ja näyttöineen.
Miksi aina jotkut nimimerkit ovat moderointilinjaa vastaan? Perusta ihmeessä sellainen ketju, jossa saa ainoastaan haukkua moderaattoreita, ja yhtään vastakkaista mielipidettä ei saa esittää...Miksi muuten aina kun moderointilinjasta syntyy keskustelua, rientävät tietyt nimimerkit heti paikalle puolustamaan?
Ainakin omasta puolestani voin vastata sen verran, että useimmiten olen puolustamassa moderaattoreita siksi, että olen eri mieltä kritiikin esittäjien kanssa. Lisäksi jaksan olla kiitollinen siitä, että joku jaksaa tällaista palstaa ilmaiseksi ylläpitää. Mielestäni syytökset ovat useimmiten naurettavia ja tasapuolisuuden vaatimiset kohtuuttomia verrattuna ko. ryhmän todennäköiseen työmäärään. En ole tähän mennessä yhtään perusteetonta sanktiota nähnyt asetettavan, joskaan en myös tunne esim. Varjon tapausta.
Korostan vielä, että en tietääkseni tunne yhtäkään JA:n moderaattoreista. Mitä luultavimmin olen jonkun/joitakin heistä kyllä tavannut, mutta en tiedä, keitä he ovat. Ja näiden saunakaveri-juttujen kehittelijät voivat aivan vapaasti tulla seuraavaan Kauno Saariot lauteilla -tapahtumaan, johon heidät on kyllä aiemminkin kutsuttu, mutta kukaan ei ole "voinut" ottaa kutsua vastaan.