Oi minne menet Jatkoaika?

  • 34 780
  • 338

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Niin ohessa sitten täälläkin keskustelua herättäneen nimimerkki Daespoon vastine keskusteluun. Jälleen kerran, var så goda:

"Koska keskustelu on koskenut allekirjoittanutta sen verran paljon niin kirjoitanpa nyt ihan oman näkemykseni asioista.

Tutkin tässä hieman kirjoituksiani viime keväältä, parin viimeisen viikon ajalta. En löytänyt näistä yhtään SELKEÄÄ (vrt. Ervatsalo joka on pelkkää provoa mutta ns. 'lievää' sellaista) provoa. Menin siis vain n. pari viikkoa taaksepäin, en rehellisesti sanottuna muista provottaneeni tarkoituksella viime vuotisen moderaattorien kanssa käydyn yv-keskustelun jälkeen mutta voin olla väärässä. Tiedän että teistä jo(t)ku menee tutkimaan tämän (esim. sellaiset henkilöt jotka väittävät etteivät hukkaa aikaa minuun...) Jos joku väittää että provotin jatkuvasti niin on taatusti väärässä.

99% viesteistäni on omasta mielestäni täysin salonkikelpoisia joissa ei ole mitään vikaa. Jos ette usko niin käykää lukemassa. Ainoa vika jonka näin jälkikäteen löysin oli joidenkin viestien liika aggressiivisuus.

Toiseksi, ei voi kuin hymyillä kun lukee tässäkin ketjussa esitettyjä kommentteja. Miten on mahdollista että yksi Jatkoajan johtavista taustavoimista joka on nykyään 'vain' moderaattori voi naama peruslukemilla kertoa että nimimerkki Tunkki on PELKÄSTÄÄN PROVOTTAMISTA VARTEN TEHTY NIKKI (lainaus: "Kyseinen nikkihän oli ihan selvästi pelkkää vapaan provottamista rekattu tunnus") ja hänen kirjoitusoikeutensa ovat edelleen voimassa (viimeisin viesti heinäkuulta)??? Niinpä. Käsi sydämelle kaikki; jos nimimerkki Tunkki olisikin keskittynyt pelkästään Hämeenlinnan, HPK:n ja sen fanien flamettamiseen ja provoamiseen, kuinka kauan hänellä olisi ollut kirjoitusoikeudet? Yli kaksi vuotta on Tunkki ollut hengissä.

Tässäkin ketjussa on useampi ei-Blues fani todennut että moderointi ei ole tasapuolista. Mielenkiintoisena yksityiskohtana voidaan mainita että huomattavassa osassa toisena osapuolena on joko HPK- tai jotenkin Hämeenlinnaan liittyvä taho. Sattumaa? Miettikääpä sitä.

Samaan moderoinnin tasapuolisuuten liittyen, voisiko joku nyt vielä vastata kysymykseen että milloin lähteet pitää mainita ja milloin ei? Kysyin tätä jo aikaisemmin mutta kukaan ei ole vielä uskaltanut/voinut vastata. Esimerkki: eräässä HPK-ketjussa oli juttua Vujtekin vamman vakavuudesta, eräs nimimerkki (HPK-fani) sanoi että sisäpiirissä oleva lähde kertoi vamman olevan vakavampi kuin on ilmoitettu tjsp. mutta lähdettä hän ei voi paljastaa. Miksi tässä tapauksessa kukaan ei vaatinut häntä paljastamaan lähdettään ankaran rangaistuksen uhalla?

Btw, on suorastaan ironista että nykyään niin tasapaksun JA:n kaikkein aktiivisin ja kiihkein ketju on se jossa käsitellään miksi JA:sta tuli niin tasapaksu.

Btw2, ei voinut kuin nauraa kun eräs nimimerkki sanoi tässä ketjussa että ei uhraa enempää aikaa minuun, silloin kun kirjoittelin vielä tänne niin sama henkilö käytti uskomattoman määrän aikaa ja vaivaa vääntäessään pitkiä itkuvirsiä YV:nä allekirjoittaneelle. Melkein päivittäin YV:nä kolahti yksi tai useampi valituskooste kaikesta mitä olin kirjoittanut. Ironian huippu kertakaikkiaan. Onneksi palaute pysyi YV:ssä, kerran samainen henkilö erehtyi menemään henkilökohtaisuuksiin julkisesti ja siitä kolahti hänelle pelikieltoa. Minua ei sinänsä häirinnyt kirjoittajan materiaali mutta se oli kielenkäytöltään välillä niin brutaalia että palstan nuorimmat lukijat olisivat voineet säikähtää.

Btw3, en missän nimessä halua mitään sanktioita kenellekkään JA:n kirjoittajalle, nautin suunnattomasti esim. Ervan provoista. Kyse on moderoinnin tasapuolisuudesta joka tämänkin ketjun perusteella ei todellakaan ole ns. itsestäänselvyys. Paitsi tietysti HPK-fanien silmissä mutta tämähän ei ketään yllätä eihän?"
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jotenkin meni kesäloman takia case-varjo aivan ohi silmien, mutta jos viestejä ei ole poistettu, niin käyttäjähaulla löytänyt mitään mistä olisi pitänyt viikko antaa penalttia.
Kyllä taitaisi vaikkapa käyttäjähaulla 'Carlos' löytää rankempaa juttua?

Ei kai mielipiteiden eroavaisuuksien takia ketään ole rangaistu?

Päätoimittajahan onneksi vastaa myös keskustelupalstan viesteistä, jotka ovat hänen aikanaan julkaistut?
Koskakohan me näemme ensimmäisen oikeudenkäynnin?

Jos Marko Tuomainen olisi tehnyt Tenkrat 2 kuukautta sivussa -ketjusta rikosilmoituksen, olisiko silloinen päätoimittaja nyt muutamaa €uroa köyhempi.
Kunnianloukkaus kun tuntuu olevan rikoksista suurimpia.

Ja edelleen korrrostan, että myös provosointiin mukaan lähteminen pitäisi olla yhtä kiellettyä. Harvapa myös yksin jaksaa kauan huudella, jos kukaan ei lähde mukaan.
Kyllähän tunkin, daespoo, tommyn, varjon, carloksen ja muiden viesteihin vastanneillakin on välillä mopo karannut käsistä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pienenä kevennyksenä tähän ketjuun:

Helsingin Alppilassa, Linnanmäen nurkalla, on MO_DE-niminen ravintola.

Voisi kuvitella, että siellä on synkeä tunnelma, kalja olisi ihan litkua ja portsarilta saisi heti turpaan, kun avaisi suunsa. Porttikieltoa rapsahtaisi pienimmästäkin.

Valitettavasti paikka on ihan viihtyisä ja siisti. Palvelu on nopeaa ja ystävällistä. Siellä näkyy jopa Canal plus. Ravintola on vielä sopivasti kolmosen ratikan reitillä, jos jano yllättää matkalla Nordikselle Kalliosta päin.

Tästä keskustelusta tulee vähän sekava fiilis, kun ymmärtää molempien osapuolten näkökantoja aika pitkälle.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Viestin lähetti Afan
Minua kiinnostaisi ainakin selvennys tuohon Flonaldo-ihmettelyysi. Kyseinen nimimerkkihän on viikon pelikiellon kärsinyt. Mitä sellaista sääntöjenvastaista sieltä kyseisen nikin teksteistä löytyy, että vielä voimakkaammat toimenpiteet olisivat tarpeen?
Kunhan ihmettelen. Puhutaanko mielikuvista vai faktoista?

Tässä tapauksessa puhun mielikuvista. Jossain vaiheessa tuntui että jos kirjoitat paljon ja sinut tunnetaan tällä palstalla saat kirjoittaa lähes mitä haluat, nämä mielikuvat vaihtuivat ja poistuivat jo hyvänaikaa sitten.
Case Flonaldosta vielä, että mielestäni hänen pelikieltonsa tuli pelikieltosumassa jossa moni muukin sai penaltin? Itselleni jäi maku että se oli pakko antaa kuin muillekkin annettiin. Tosin tämä on vain minun suuhuni jäänyt maku, ja voi olla että muistan väärin.

Juhaht kirjoitti
"Siksi kai ervatsalo saa jatkaa, että kaveri tosiaan osaa kirjoittaa ja hänellä on myös oma, viihdyttävä tyylinsä, toisin kuin 99% palstan kirjoittajista.
"

Viihdyttävästä tyylistä en tiedä, mutta en kyseenalaista etteikö hän osaisi kirjoittaa. En vain tajua miksi rivi käyttäjä saa pienemmistä provoista valituksia/varoituksia/pelikielto tms. kun "suurikirjoittaja" saa provota "viihdyttävän" tyylinsä ohella. Kun juuri kirjautunut käyttäjä ei saa tuoda omaa "viihdyttävää" tyyliään edes esille koska kirjoitusoikeudet otetaan pois.

Silti kiittäen hyvästä (ja ainakin vielä) mielenkiintoisesta palstasta.

Hasse
 
Viimeksi muokattu:

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Hasse
esim. Flonaldo tuntuu olevan suojattu pelikielloilta ja saa kirjoittaa mitä haluaa.
Sama pätee täysin myös nimimerkkiin JanJ. Itse en edes muista milloin tämä arvon moderaattori olisi kirjoittanut palstalle jotain muuta kuin 1-3 rivin chat- / pikkuprovoviestejä.

Enkä myöskään muista, että hän olisi ikinä pelikieltoa kärsinyt tai edes varoitusta saanut. Kuitenkin mm. eilisessä otteluketjussa on viestien taso sitä luokkaa, että vastaavanlaisista tuotoksista olisi varmasti pamahtanut vähintään varoitus jollekin vähemmän tunnetummalle nimimerkille.


Daespoon kirjoitteluakin tuolla espooblues.netissä on pakko kommentoida sen verran, että ainakin tämä seuraava lausahdus on kyllä niin totta kuin mikään voi ikinä olla:
Useampi mode kirjoittaa omalla nickillään todella lapsellista skeidaa mutta nimimerkin 'moderaattorit' alla kukaan ei uskalla tulla perustelemaan tehtyjä päätöksiä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Hasse

Juhaht kirjoitti
"Siksi kai ervatsalo saa jatkaa, että kaveri tosiaan osaa kirjoittaa ja hänellä on myös oma, viihdyttävä tyylinsä, toisin kuin 99% palstan kirjoittajista.
"

Viihdyttävästä tyylistä en tiedä, mutta en kyseenalaista etteikö hän osaisi kirjoittaa. En vain tajua miksi rivi käyttäjä saa pienemmistä provoista valituksia/varoituksia/pelikielto tms. kun "suurikirjoittaja" saa provota "viihdyttävän" tyylinsä ohella. Kun juuri kirjautunut käyttäjä ei saa tuoda omaa "viihdyttävää" tyyliään edes esille koska kirjoitusoikeudet otetaan pois.


Tuosta olen aivan samaa mieltä. Moderaattorin silmätikuksi joutuessaan voi tilanteesta olla hankala päästä pois. Olisi mielenkiintoista tietää esim. Daespoon taannoiseen tapaukseen liittyen tietää, kuinka paljon kirjoittajan persoona vaikutti moderaattoreiden päätökseen ja kuinka paljon kyseessä oli vain viime aikaisten kirjoitusten tyyli/taso.

Mutta turhahan tästä on kitistä, fakta on se ettei keskustelupalsta ole enää niin kiinnostava kuin se vielä vuosi sitten oli.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Hasse
Viihdyttävästä tyylistä en tiedä, mutta en kyseenalaista etteikö hän osaisi kirjoittaa. En vain tajua miksi rivi käyttäjä saa pienemmistä provoista valituksia/varoituksia/pelikielto tms. kun "suurikirjoittaja" saa provota "viihdyttävän" tyylinsä ohella. Kun juuri kirjautunut käyttäjä ei saa tuoda omaa "viihdyttävää" tyyliään edes esille koska kirjoitusoikeudet otetaan pois.
Tämän palstan tarkoitushan lopunperin on olla viihdyttävä. Jos joku antaa pientä, tai joskus vähän isompaakin, kuittia tehden sen viihdyttävällä tyylillä, niin en näe mitään syytä, miksi siitä pitäisi rangaista. Sen sijaan, jos joku kirjoittaa tarkoituksenaan ainoastaan mustamaalata jotakin tahoa perusteetta tai vain haastaa riitaa ilman mitään verbaaliakrobatiaa, ovat sanktiot täysin oikeutettuja, koska ko. kirjoitukset eivät tuo mitään viihdearvoa palstalle. Eikä kyse mielestäni ole todellakaan siitä, onko kyseinen kirjoittaja "suuri" vai "pieni."

Lähtökohta pitäisi olla se, että jos esittää mielipiteensä "tosissaan", saa myös perustella ne "tosissaan." Jos heittää jotain juttua vitsinä, se voidaan kuitatakin vitsinä. Tosin tässä tulee juuri se vaikeus, nimittäin asioiden tulkinta. Kaikki eivät voi olla samaa mieltä siitä, mikä on vitsiä ja mikä ei. Jos täällä kirjoittaa asiallista juttua, ja perustelee ne asiallisesti, ei nähdäkseni mitään hankaluuksia pääse syntymään. Toinen vaihtoehto on sitten kirjoittaa viihteellisesti, mutta se on hankalampaa, koska rajanvedot ovat usein tulkintakysymyksiä, ja tulkitsijoina ovat ihmiset.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Juhaht
Tuosta olen aivan samaa mieltä. Moderaattorin silmätikuksi joutuessaan voi tilanteesta olla hankala päästä pois.
Tältähän tämä vaikuttaa, mutta toisaalta en ole nähnyt yhtään tapausta, jossa silmätikuksi olisi kukaan joutunut kovinkaan kevyin näytöin.

Ehkä ongelma onkin se, että aluksi kirjoittelijoille annetaan anteeksi tietyt sääntöjen venyttämiset, ja sitten kun niistä aletaan huomauttelemaan onkin vastauksena ihmettelyä että näinhän kirjoittaja on kirjoittanut aina.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Johannes
Tästä keskustelusta tulee vähän sekava fiilis, kun ymmärtää molempien osapuolten näkökantoja aika pitkälle.

Miten voit ymmärtää molempien osapuolten näkökantoja, kun toinen osapuoli ei näkökantojaan tule kommentoimaan ?

Minä ottaisin tähän moderaattori-arvosteluun esimerkin toisesta rakkaasta sylkykupistamme, jääkiekon SM-liigan kurinpitoryhmästä ja sen päätöksistä. Kuinka paljon helpommalta tuntuu hyväksyä Muukkosen ratkaisut, kun hän ne julkisesti perustelee ?
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti Hasse
Itseäni naurattaa lähinnä HPK mafia tms. jutut, mutta en voi ymmärtää kuinka nimimerkki ervatsalo saa jatkaa kirjoitteluaan täällä, jos muita on pistetty pellolle. Tosin hän ei ole ainut, esim. Flonaldo tuntuu olevan suojattu pelikielloilta ja saa kirjoittaa mitä haluaa. Carlos jos tuo väriä mutta saa ainakin minut myös näkemään "vapaassa keskustelussa" punaista todella kärkevillä jutuillaan.

Vielä flonaldolle:
mitä väliä 100 000 rivikäyttäjän mielipiteellä on jos kaikki he kirjoittavat jees-jees-jees tekstiä yöt päivät putkeen chat muodoissa eg. "joo gösta oli jees". Itseäni ainakin kiinnosti lukea varjon&co juttuja, vaikka teksti oli raivostuttavan paljon omasta ajatusmaailmasta poikkeavaa ajoittain ja sitä kautta provosoivaa.

Case Flonaldosta vielä, että mielestäni hänen pelikieltonsa tuli pelikieltosumassa jossa moni muukin sai penaltin? Itselleni jäi maku että se oli pakko antaa kuin muillekkin annettiin. Tosin tämä on vain minun suuhuni jäänyt maku, ja voi olla että muistan väärin.

Viihdyttävästä tyylistä en tiedä, mutta en kyseenalaista etteikö hän osaisi kirjoittaa. En vain tajua miksi rivi käyttäjä saa pienemmistä provoista valituksia/varoituksia/pelikielto tms. kun "suurikirjoittaja" saa provota "viihdyttävän" tyylinsä ohella. Kun juuri kirjautunut käyttäjä ei saa tuoda omaa "viihdyttävää" tyyliään edes esille koska kirjoitusoikeudet otetaan pois.
Käsitellään nyt minut ensin. Yhden pelikiellon olen tosiaankin kärsinyt. Se tuli ihan aiheesta, kun Shammy Agitatorin kanssa väänsin - ja lipsahti sitten molemmilta henkilökohtaisuuksien puolelle. Pelikiellon aikaan tietysti mielestäni Shammy oli suurempi syyllinen, mutta kyllä se taisi lopulta olla niin, että Flonaldo oli se ensisijainen pelikiellon saaja ja Shammy keräsi samaisen viikon riidan toisena osapuolena. Ei tullut siis osana mitään isompaa sumaa eikä pakotettuna. Muistat siis väärin - mutta näinhän nämä kaikki urbaanilegendat HPK-mafiasta lähtien jäävät elämään.

Olisin erittäin kiinnostunut saamaan esimerkkejä niistä viesteistä, joista minulle pitäisi pelikieltoa antaa. Jos tosiaankin on niin, että minä saan kirjoittaa mitä haluan ja se on noinkin selvästi silmääsi tarttunut, niin tämän pitäisi olla helppo tehtävä.

Lisäksi olisin kiinnostunut myös noista ervatsalon rikkeistä, joista pitäisi penalttia jakaa. Kuten joku aiemmin totesikin, niin ervatsalo kertaalleen kuittaamassa sitä pelikieltoa ja on sen jälkeen ollut kiltisti kuin pyhäkoulupoika - joskin omaa tyyliänsä toki hylkäämättä.

En minä puhunut mistään joo-joo-chattailijoista. Minä puhuin siitä suuresta enemmistöstä, joka on kiinnostunut lukemaan vain ja ainoastaan asiallista jääkiekkopalstaa. Vapaa keskustelu on loppujen lopuksi aika harvojen pääasiallinen hiekkalaatikko, jääkiekkopalstalla suurin osa on kiinnostunut jääkiekkopalstoista.

Selaisin pikaisesti nuo ns. tuoreiden kirjoittajien oikeuksien poistot palstan ilmoituksista. Suosittelen sitä samaa sinullekin ennen kuin toteat, että joku ei ole saanut esitellä tyyliään ennen potkujaan. Noissa taitaa päinvastoin olla niin, että kirjoittajat ovat sen tyylinsä ehtineet esitellä - ja se on todettu sellaiseksi, että kaikki ovat varmasti yksimielisiä potkuista.
Viestin lähetti Shane
Daespoon kirjoitteluakin tuolla espooblues.netissä on pakko kommentoida sen verran, että ainakin tämä seuraava lausahdus on kyllä niin totta kuin mikään voi ikinä olla:
Et sitten jaksanut lukea esimerkiksi Muksun viestejä kuin vähän alusta. Löytyvät kyllä kaikki tästä samaisesta ketjusta.
Viestin lähetti Gags
Minä ottaisin tähän moderaattori-arvosteluun esimerkin toisesta rakkaasta sylkykupistamme, jääkiekon SM-liigan kurinpitoryhmästä ja sen päätöksistä. Kuinka paljon helpommalta tuntuu hyväksyä Muukkosen ratkaisut, kun hän ne julkisesti perustelee ?
Mihin päätöksiin Sinä vielä haluaisit perusteluja? Jos kyse on varjon pelikiellosta, niin eikös se ole jo aikoja sitten loppuun asti kärsittykin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Gags
Miten voit ymmärtää molempien osapuolten näkökantoja, kun toinen osapuoli ei näkökantojaan tule kommentoimaan ?

En ymmärrä mitä tarkoitat. Modejen pitäisi tulla komerosta esiin vai, kommentoimaan annettuja pelikieltoja.

Minä arvostan modejen vapaaehtoisen työn hyvin korkealle. Ilman sitä ei tänne jaksaisi kirjoitella.

Toisaalta on harmillista, että usea mielenkiintoinen kirjoittaja on lopettanut tänne kirjoittamisen vapaaehtoisesti tai niin, että oikeudet on poistettu. Itse en koe ja.comin ilmapiiriä ilmaisunvapautta liikaa rajoittavaksi, kuten jotkut henkilöt ovat kai sitten kokeneet.

Poistun tästä keskustelusta, kun en oikein ymmärrä mistä syystä kenkä niin kovasti puristaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Flonaldo
Mihin päätöksiin Sinä vielä haluaisit perusteluja? Jos kyse on varjon pelikiellosta, niin eikös se ole jo aikoja sitten loppuun asti kärsittykin.

Vastauksia niihin kysymyksiin joita vlad ketjun aloitusviestissä ja myöhemminkin esitti. Monen tähän ketjuun kirjoittaneen mielestä kysymys ei ole niinkään ollut moderaattoreiden päätösten oikeudenmukaisuudesta, vaan on perätty perusteluja. Olen myös ymmärtänyt että moderaattorit ovat valinneet linjan, jossa pelikieltoja ei perustella. Koska tämä ketju kuitenkin näinkin pitkä on, Sinun mielestäsi vain muutaman äänekkään kirjoittajan ansiosta toki, niin siksi heitin tuossa aiemmin vertauksen SM-liigan kurinpitopäätöksiin. Käsi sydämelle Flo ja kaikki muutkin, esitän kysymykseni uudestaan:
Kuinka paljon helpommalta tuntuu hyväksyä Muukkosen ratkaisut, kun hän ne julkisesti perustelee ?

Tämän kysymyksen esittäminen ei ollut minun taholtani mitään kritiikkiä modeja kohtaan, ihan rehellinen ajatuksenherättäjä ainoastaan. Jos minun kantani tämän palstan moderointiin on jäänyt joltakulta epäselväksi, todettakoon se tässä vielä kerran, olen tiukan moderoinnin puolestapuhuja ja hyväksyn täysin jokaikisen pelikiellon, tottakai, vaikka en niitä aina ymmärräkään. Ainostaan tämä syvä hiljaisuus niiden perustelujen suhteen minua hiukan ihmetyttää, siksi ehdotus ja esimerkki.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Gags
Ainostaan tämä syvä hiljaisuus niiden perustelujen suhteen minua hiukan ihmetyttää, siksi ehdotus ja esimerkki.
Nimimerkki Noosen pelikiellon syitä tiedustellaan ketjussa, jossa käsitellään uudistuksia palstan säännöissä ja moderoinnissa. Moderaattorit antavat siellä vastauksen, ja ensimmäinen perusteluihin tyytymätön kommentti on kirjoitettu neljä minuuttia tuon vastauksen jälkeen.
Saakohan muuten modeilta helpommin vastauksia joko tuossa ketjussa, tai sitten yksityisviesteillä?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ilmeisesti moni luulee ainakin tietävänsä, mitkä palstan nimimerkit ovat myös "moderaattorit"-nimen takana.

Millainenkohan itku muuten olisi, jos tämä tieto olisi julkista ja kaikken helposti nähtävillä?
Vaikka olisi hyvä tietää, luulen että tälläistä nimimerkkiä kyttäisivät monet muut käyttäjät yrittäen poimia kaikki sääntörikkomukset. Samaan tapaan kun itseäni ärsytti se liikkuvan poliisin maija, joka ilman hälytysajoa ohitti minut ylinopeudella kehä I:llä.
Voiko täälläkin "paikalliselta poliisilta" odottaa muita nuhteettomampaa käytöstä?

Viestin lähetti JanJ
Just keskustelua halusinkin.
Mitäs mulla nyt Bluesia vastaan ois. Käyn katsomassa melkein kaikki Bluesin kotimatsitkin.

Seurattiin vaan erityisen tarkkaan Tuomaista, ja tottahan tuo on mitä kirjoitin.

No en muuten olekaan kirjoittanut positiivista Bluesista pariin matsiin. Pitänee vaihtaa linjaa ja ryhtyä jees-mieheksi.
Tai pysyä pois Blues-ketjuista...

Eikös tuo viimeinen lauseessa ole juuri sellainen neuvo, jota uudistuneiden sääntöjen mukaan pitäisi noudattaa?
Ketju täällä:
http://www.jatkoaika.com./keskustelu/showthread.php?s=&threadid=14468

Itse ihmettelin enemmän sitä noottia, jossa aikoinaan kiellettiin menemästä ulkopuolisena toisiin ketjuihin kommentoimaan. Mutta jos sellainen on kielletty, niin voisi odottaa sen koskevan kaikkia.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
tummennetut flonaldoa


Olisin erittäin kiinnostunut saamaan esimerkkejä niistä viesteistä, joista minulle pitäisi pelikieltoa antaa. Jos tosiaankin on niin, että minä saan kirjoittaa mitä haluan ja se on noinkin selvästi silmääsi tarttunut, niin tämän pitäisi olla helppo tehtävä.


Itse en ole moderaattori ja en tiedä edes miten tarkalleen sääntöjen noudattamisesta on sovittu. Miten niistä annetaan varoitus/pelikielto. En välttämättä edes kannattaisi pelikieltoja, enkä vaatisi sinulle/kellekkään pelikieltoja mikäli sääntöjä ei noudatettaisi niin tarkasti kuin nyt, mutta mielestäni linja on todella epävakaa/tasainen.

Lisäksi olisin kiinnostunut myös noista ervatsalon rikkeistä, joista pitäisi penalttia jakaa. Kuten joku aiemmin totesikin, niin ervatsalo kertaalleen kuittaamassa sitä pelikieltoa ja on sen jälkeen ollut kiltisti kuin pyhäkoulupoika - joskin omaa tyyliänsä toki hylkäämättä.

Jos provoaminen on kiellettyä, niin miten jonkun provoava tyyli on sitten sallittua? Sinänsä minua ei häiritsisi todellakaan Ervatsalon viestit provoineen, mutta tuntuu että hänellä on erikoisoikeus niihin "tyylinsä takia". Tyyli jossa jokainen viesti on lähes provosoiva. Tämmöinen tyyli on muilta kielletty?
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Kahteen osaan koska HTV:n signaali on niin huono etten voi lähettää isona viestinä ..

tummennos flonaldoa

En minä puhunut mistään joo-joo-chattailijoista. Minä puhuin siitä suuresta enemmistöstä, joka on kiinnostunut lukemaan vain ja ainoastaan asiallista jääkiekkopalstaa. Vapaa keskustelu on loppujen lopuksi aika harvojen pääasiallinen hiekkalaatikko, jääkiekkopalstalla suurin osa on kiinnostunut jääkiekkopalstoista.


Itselläni ei ole paljoa valittamista jääkiekkopalstasta tai sen moderoinnista. Ketjut ovat suurimmaksi osaksi asiallisia, mutta en tiedä olenko ainut, mutta välillä alkaa nakertamaan tämä "huumorimielessä provaminen". Jos menen lukemaan HIFK - HPK ketjua, minua ei kiinnosta lukea 10 toinen toistaa huonompaa "huumori provoa" nappiverkkari hämäläisistä tai vastaavista johon Ervatsalo tulee kuittaamaan jotain, täysin turhaa/asiatonta?


Selaisin pikaisesti nuo ns. tuoreiden kirjoittajien oikeuksien poistot palstan ilmoituksista. Suosittelen sitä samaa sinullekin ennen kuin toteat, että joku ei ole saanut esitellä tyyliään ennen potkujaan. Noissa taitaa päinvastoin olla niin, että kirjoittajat ovat sen tyylinsä ehtineet esitellä - ja se on todettu sellaiseksi, että kaikki ovat varmasti yksimielisiä potkuista.Et sitten jaksanut lukea esimerkiksi Muksun viestejä kuin vähän alusta. Löytyvät kyllä kaikki tästä samaisesta ketjusta.Mihin päätöksiin Sinä vielä haluaisit perusteluja? Jos kyse on varjon pelikiellosta, niin eikös se ole jo aikoja sitten loppuun asti kärsittykin.


En kirjoittanut että näin olisi käynyt. Tarkoitin, että tuskinpa kauaa jaksettaisiin katsoa "nimetöntä" provoavaa kirjoittajaa. Jos viestit ovat yhtä pitkää provoa niin "tyyli tarkistetaan ja poistetaan yksimielisesti".


Voin lukea muksun viestit, eilen yöllä en todellakaan jaksanut lukea koko ketjua läpi, vaikka olisi pitänyt.



(vielä tarkennus, tämä viesti tulee kahdessa osassa koska linjani ulospäin on niin heikko, että en saa pitkää viestiä postattua)
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Hasse
Jos provoaminen on kiellettyä, niin miten jonkun provoava tyyli on sitten sallittua?

Lähes jokaisessa SM-liigan otteluketjussa on puolin jos toisin vittuilua hyvässä hengessä. Ei se ole mitään provosointia. Mitä taas tulee tuohon väitteeseen, että ulkopuolisena ei saa esim. otteluketjuihin kommentoida. Totta helvetissä sinne saa ja pitää kommentoida, jos on asiaa. Moderaattorien rima on vain tässä tapauksessa hieman matalammalla.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti sopuli
Lähes jokaisessa SM-liigan otteluketjussa on puolin jos toisin vittuilua hyvässä hengessä. Ei se ole mitään provosointia. Mitä taas tulee tuohon väitteeseen, että ulkopuolisena ei saa esim. otteluketjuihin kommentoida. Totta helvetissä sinne saa ja pitää kommentoida, jos on asiaa. Moderaattorien rima on vain tässä tapauksessa hieman matalammalla.

Tuoltahan voi provoketjusta käydä vilkaisemassa, minkälainen vittuilu ei ole toivottua. Ja tuosta olen samaa mieltä, että jos löytyy asiallinen mielipide/kommentti, voi ihan hyvin sen kirjoittaa ns. toisten hiekkalaatikkoon...

Että silleen...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti sopuli
Totta helvetissä sinne saa ja pitää kommentoida, jos on asiaa.

Jos kyseessä on Jan Caloun ja Blues-ketju, voidaan kai kaikkea negatiiivista oli se kuinka asiallisesti tai asiasta kirjoitettu pitää provosoivana?
Kirjoittaja varsin hyvin tietää kirjoituksensa suututtavan sinisten lasien takaa maailmaa katsovaa kanssakirjoittajaa.
Kuka sen määrittää mikä on asiaa ja mikä veren kaivamista nenästä?
Pitäsikö paheksua apinan raivolla negatiiviseen viestiin vastannutta sinisilmälasista espoolaista vaiko sitä kirjoittajaa joka tökkiessään tietää että kohta räjähtää?

Jos siis puhuttelen tukatonta maihinnousukenkiin ja pilottitakkiin pukeutunutta nuorta miestä nakkikioskijonossa Mauno Ahosen termein hei nutipää, just sä Kekkosen näkönen jätkä siinä, mitenköhän käy?

Muistaakohan kukaan erästäkin espoolaista kirjoittajaa, joka kiekkopesa.com:ssa oli tunteen palolla mukana? Täällä on tyyli ollut mielestäni hillitympää. Liekö syynä iän karttuminen vaiko joku muu?

Keski-ikäistyvänä vanhana pieruna lämmittää aina mieltä kun, joku vielä jaksaa todella tunteella suhtautua lajiin. Itsestä tuntuu kuin vajoaisi enää sananvapauden ja sisäpolitiikan suohon tälläkin palstalla.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti msg
Jos kyseessä on Jan Caloun ja Blues-ketju, voidaan kai kaikkea negatiiivista oli se kuinka asiallisesti tai asiasta kirjoitettu pitää provosoivana?

Pikkuriikkisen yleistettynä tämä on totta, koska mies kuitenkin on Espoossa jonkin sortin ikoni. Kirjoittajan pitäisi ymmärtää tämä.

Kuka sen määrittää mikä on asiaa ja mikä veren kaivamista nenästä?

Moderaattorit. Keksikää joku parempi vaihtoehto, jos ette muuhun pysty kuin haukkumaan e.m. nimimerkin takana pelkurimaisesti lymyileviä henkilöitä amatööreiksi, joita he ovat. Tämä siis yleisesti, ei kohdistettuna keneenkään.

P.S. Lopettakaa sanan 'provo' käyttäminen. Alkaa olemaan aika kulunut...
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hajahuomioita

Täällä tuntuu törmäävän välillä aika vahvasti kaksi maailmaa. Vähän tälläinen seestyneempi, vanhempi jengi ja sitten tuollaiset parikymppise älykkäät kuumakallet, joiden maailmankuva on lievästi sanottuna mustavalkoinen. Liekö ensimmäinen oire Jatkoajan ja jatkoaikalaisten vanhemman osan keski-ikäistymisestä. Toki molemmista ryhmistä löytyy toisen ryhmän piirteitä omaavia nikkejä, tämä oli tälläinen karrikoitu esimerkki.

Em. asian huomaa mm. siitä, että joidenkin "nuorempien" on todella vaikea erottaa provoa ja "provoa". Toisen provo on viatonta kiusantekoa ja keksustelun herättämistä kun taas toisen on ihan selkeää vihaa tiettyä ihmisryhmää tai joukkuetta kohtaan. Tietenkin näiden väliltä löytyy myös tyylejä. Erot saattavat olla hyvinkin hienovaraisia.

Ihmettelen, mutta toisaalta myös ymmärrän niitä ihmisiä, joiden maailmankuva on hyvin mustavalkoinen. Pyydetään, että kaikki provoilu ja vittuilu pitäisi kieltää. Ja silmittömästi syytellään toisen joukkueen faneja ja pidetään omia lähes pyhimyksinä. Eräässä ketjussa sanoin eräälle kirjoittajalle että "Mielestäni lain _orjallinen_ noudattaminen joka asiassa on naivia. Ihmiset, jotka eivät pysty ajattelemaan omilla aivoillaan tarvitsevat sääntöjä joka asiaan. Ihmisellä on oikeus ja velvollisuus vastata itse omista tekemisistään. "Mies tulee ja mies menee ja mies vastaa itse tekemisistään" vai miten siinä tuntemattomassa sanottiinkaan?"

Jokaisen kirjoittajan kannattaisi edelleen katsoa peiliin ja miettiä voisiko jonkun asian sanoa "livenä". Ja edelleen yrittää itse ottaa vastuuta omista tekemisistään eikä kokeilla moderaatoreiden rajoja. Ja ottaa hommat huumorilla. Täällä on aivan selkeästi osoitettavissa kirjoittajia, jotka kirjoittavat kaiken pilke silmäkulmassa, eivätkä loukkaannu, vaikka vastustajan kannattaja sanoisi mitä. Toisaalta on taas niitä, jotka ottavat kaiken pilkuntarkasti ja ilman pienintäkään huumorintajua. Jälkimmäisille kehoittaisin pientä peiliin katsomista. Kyllä se oma ego kestää pienet ja vähän isommatkin kuittailut, varsinkin näin "nimettömänä". Varsinkin, kun täällä harvemmin tarvitsee mitään todellisia ruokottomuuksia kuunnella.

Lopuksi vielä ihmetyksen sana niille, jotka vaativat moderaattoreita selittelemään tekojaan ja "tilille" teoistaa. Moderaattorit tekevät todella hyvää pyyteetöntä ja ilmaista työtä, jollaista näkee harvoin enään tehtävän. Mitäköhän tapahtuisi, jos jokaisesta pelikiellosta käytäisiin "oikeudenkäynti"? Puolustusta ja syytöksiä. Kohta täällä ei enää muusta puhuttaisikaan ja moderaattorit eivät muuta enää ehtisi tekemäänkään. "Vetoan siihen ja siihen viestiin. Sielläkin kirjoittaja X sanoi näin ja nyt kun sanon täysin samoilla sanoilla, saan pelikieltoa. Moderaattori: Niin sanoit, mutta sinulla oli aiemmin sanottuna" jne. jne. Tähän se lopulta johtaisi, kuten tästäkin ketjusta voi päätellä.

JA on hyvä palsta, joka on hyvin hoidettu ja joka ei toivottavasti "mene minnekkään". Huumoria ja huumorintajua messiin kirjoittajille maustettuna pienellä itsekritiikillä, niin eiköhän se siitä.

sopuli: anteeksi sanana "provo" runsas käyttö. En huomannut, että olit kieltänyt sen...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Hasse
Jos provoaminen on kiellettyä, niin miten jonkun provoava tyyli on sitten sallittua? Sinänsä minua ei häiritsisi todellakaan Ervatsalon viestit provoineen, mutta tuntuu että hänellä on erikoisoikeus niihin "tyylinsä takia". Tyyli jossa jokainen viesti on lähes provosoiva. Tämmöinen tyyli on muilta kielletty?
Joillekin tämä asia ei aukene sitten millään. Käykääpä ihan huviksenne katsomassa tätä ketjua: http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=18995

Siinähän nimimerkki muadibb syyttää HPK:ta veronkierrosta, muistuttelee ry-muodosta, ja vieläpä pilkkaa uskontoa. Pari kirjoitusta myöhemmin nimimerkki ervatsalo syyttää Tapparaa kahvaamisesta (myllynkivikiekko), pilkkaa Tapparan entistä valmentajaa sekä toimitusjohtajaa. Selvää provosointia puolin ja toisin, vai mitä? Kuinka moni oikeasti olisi jakamassa esim. näille kahdelle nimimerkille sanktioita? Ei varmasti vakavalla naamalla kukaan. Kyllä se tyyli ja viihdyttävyysarvo loppujen lopuksi ratkaisee. Vai luuliko joku, että esim. nämä kaksi kirjoitusta oli tehty viimeisen päälle tosissaan?

Itse asiasisältö on kuitenkin pääpiirteittäin sama kuin seuraavassa, kuvitteellisessa dialogissa:

- Helppohan sitä on pelata, kun ei tarvitse maksaa veroja ollenkaan
- Niin, mutta te pelaattekin kahvakiekkoa
- Mitä? Luuletsää että Vujtekki on joku jumala vai?
- Kyllä sitä ainakin mieluumin katselee kuin Rautakorven kahvakiekkoa
- No joo, mittailkaa te vaan mailoja
- Näillä säännöillähän pelataan. Tappara ei muuten olis mitään ilman JYPin junnuja
- No teidän ry:nne ei olis mitään ilman kaupungin avustusta. Menkää vaan korjailemaan traktoreitanne.
- Mepä johdetaan kuitenkin sarjaa
- Niin mutta muista viime kevät. Ei runkosarja meinaa mitää

jne, jne....
 
Olen seurannut JA:n keskustelupalstoja jo pidemmän aikaa sivusta ja suurimmaksi osaksi olen pitänyt lukemastani.

Alkukankeuden jälkeen huomioni alkoi kiinnittyä tiettyihin nimimerkkeihin, joiden teksti on lähestulkoon aina tahallisen provosoivaa. Suurin osa heistä kuitenkin tuntuu tajuavan, että "niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan". Mutta sitten on muutama - anteeksi vain - pikkusielu, joiden maailmankatsomus päättyy omaan nenänpäähän ja kaikenlaiset vastakkaiset mielipiteet aiheuttavat joko pienen, keskisuuren tai suuren porun, aiheesta riippuen. Sitten haukutaan kaikki periaatteella "en minä, mutta muut".

Jos kirjoittaja tietää olevansa a) helposti provosoituva, b) aihe, josta kirjoittaa, herättää itsessä "suuria tunteita" ja c) provosoiva, mutta helvetin huono ottamaan palautetta vastaan, niin kannattaisi miettiä muutaman kerran, kannattaako kirjoittaa. On nimittäin aivan turha itkeä, kun on paskat housussa. Ja täällä olen huomannut, että tietyistä aiheista lähtee liikkeelle "lumipalloilmiö", jota ei pysäytä kuin moderaattorit.

Ja jos joku koki loukkaantuvansa tästä kirjoituksesta, niin tämän nimimerkin takana oleva nainen osaa ottaa palautetta vastaan. Ilman porua.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Moderointiin en viitsi pelikiellon pelossa puuttua (vitsi), mutta yleisellä tasolla viestien taso/kirjoittajien huumorintaju tuntuu laskeneen. Joskus tuntuu siltä että tämä paikka kaipaisi pienen annoksen Futisforum-tyylistä anarkismia. Ko. paikassa kun harvemmin otteluketjut venyvät (maaotteluja lukuunottamatta) lähelle kymmentä sivua, kun taas täällä kinastellaan kaikenmaailman pikkuseikoista vielä pari viikkoa ottelun jälkeen vaikka ottelussa ei sinänsä olisi tapahtunut mitään maata mullistavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös