Nyt just vituttaa!

  • 2 574 620
  • 12 172

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Nyt vituttaa niin paljon, että pelkät puheet jossain keskustelu palstalla ei riitä.

Omalta osaltani meni koko seura boikottiin siihen asti kun jokin punainen lanka tähän tekemiseen löytyy = Ville & Tobbari vittuun.

Tämä seura voi TODELLA huonosti tällä hetkellä. Ei vittu en ikinä olisi uskonut että enää huonommin voi mennä mut näköjään voi, kun katsoo viimeisiä pelaaja siirtoja.

Tobbari & Ville, haistakaa vittu ja painukaa jonnekin helvetin kauas mun rakkaasta seurasta sekoilemaan!
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Flunssa sen kun jatkuu ja tämän päivän uutinen ei todellakaan ole sitä mitä lääkäri määrää.

Tarjosin viikonloppuna henkisesti sitä rommia. Taidan tuoda kohta ihan fyysisesti pullon, otan mukaan myös itselleni.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai tässä joutuu vain itseään syyttämään, sillä olihan se nyt päivänselvää, että paukkupakkasilla faija käy hakemassa itselleen hieman lämmikettä ja sille tiellehän se aina jää.
Pakko olla niin, että Jallua on vedetty pullokaupalla. Ei saatana tätä hommaa. No tietysti p...lu tekee eka matseissa tehot 6+6 ja paitaa aletaan hilata hallin kattoon.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Kyllähän pillulla putki kulkee lähes vanhaan malliin, että paikoille kyllä ehditään. Se on sitten täysin eri asia että tapahtuuko siellä mitään, yleensä ei edes sitä vähää mitä 15 vuotta sitten.

No täällä taitaa kulkea ainoastaan joku muu putki. Ainakin muutaman pelin jälkeen kun pelitapa? iskostuu takaraivoon.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Kauden alla jo vitutti kun jengin teema vaikutti olevan jäähdyttelevät leijonat vahvalla narrihöystöllä. Nyt sitten molempaa laatua lisää vielä sisään ja vittu LUNDELL-nimeä kantava lupaus ulos. Tuulipukukansan vanhat mömmöm-suosikit Pihlström-Lehterä-Komarov siellä möyrii ja Mertsi vielä selostamaan siihen. Ville Ysiviis koutsaa. Den glider in, taivas lyö tulta ja aina ku mä lämmään aaaaaaaaaa ja päästä suonet katkee
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauden alla jo vitutti kun jengin teema vaikutti olevan jäähdyttelevät leijonat vahvalla narrihöystöllä. Nyt sitten molempaa laatua lisää vielä sisään ja vittu LUNDELL-nimeä kantava lupaus ulos. Tuulipukukansan vanhat mömmöm-suosikit Pihlström-Lehterä-Komarov siellä möyrii ja Mertsi vielä selostamaan siihen. Ville Ysiviis koutsaa. Den glider in, taivas lyö tulta ja aina ku mä lämmään aaaaaaaaaa ja päästä suonet katkee

Olet täysin ytimessä.

Sen lisäksi vielä Peltosen anti-lätkän kulmakivenä oleva epäviihdyttävyys niin kyllä - kansa diggailee olla Nordiksella.

Miten kauan nää saa jatkaa tätä seuran tuhoamista?

Everi - nyt kädet pois sieltä Gaerdenin montusta ja hommiin. Salmelaisesta on päästävä ensimmäisenä ja sillä on kiire, Peltosesta myös, mutta sillä ei ole kiire, tämä kausi meni jo.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Kauden alla jo vitutti kun jengin teema vaikutti olevan jäähdyttelevät leijonat vahvalla narrihöystöllä. Nyt sitten molempaa laatua lisää vielä sisään ja vittu LUNDELL-nimeä kantava lupaus ulos. Tuulipukukansan vanhat mömmöm-suosikit Pihlström-Lehterä-Komarov siellä möyrii ja Mertsi vielä selostamaan siihen. Ville Ysiviis koutsaa. Den glider in, taivas lyö tulta ja aina ku mä lämmään aaaaaaaaaa ja päästä suonet katkee
Jep, vielä kun saataisiin Kale Kummola mestoille pönöttämään ja Karhua hanoihin niin meininki olisi muy autentico. Arrghh.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Pihlström on laituri. Eli hankittiinko tässä nyt nelosen keskelle laituri?
Kyllä. Jos panettaa, syön suklaata. Jos on nälkä, juon vettä. Jos on kylmä, riisun vaatteet. Jos tarvitaan pakki, niin otetaan nelosen keskelle laituri. Ei vittu ihan oikeesti. Tai sitten tällä saadaan Åsten istutettua kakkoseen.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Onko vaikea ennustaa, että Seppälä on seuraava, joka ilmoittaa haluavansa pelata jääkiekkoa mieluummin kuin myyräpalloa?

Samaan aikaan toisaalla kaikista mahdollisista Liiga-valmentajista Jukka Rautakorven alaisuudessa Winberg puhkesi kukkaan. Ihan vaan kun sai pelisysteemistä selkeän raamin sekä vastuuta.

Ja mitäs siellä Jypissä nyt muuta, Lassila ykkösen keskellä, Pulkkinen kakkosparissa… ihan vaan kärkihepat mainitakseni. Kemell lähti sieltä jorpakon taakse hieman kokeneempana pelaajana miesten peleistä kuin Halttunen.

Ja kohta meillä on Espoossa Liiga-joukkue, joka ottaa mielellään vastaan peliaikaa hamuavia edullisella sopimuksella pelaavia nuoria.

Tällä kaudella on tultava mestaruus. Muussa tapauksessa Peltosen johtajuuden arpia ommellaan umpeen vielä pitkään.
 

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt kyllä Tobbarin ja Pelle Viltosen pelleilyt menny vitutus tasolle ja päätin olla uusimatta kausarieita poffeihin ja ensi kaudeksi.
Jokainen nuori pelikuntoinen lupaus on nyt annettu ilmaiseksi pois. Kiviharjukin varmaan lähtee heti kun tervehtyy ja voi lähteä.
Vaikka monta kymmentä kautta on kärsitty, niin yleensä jotain hyvää on ollut pelissä tai joukkueessa, mutta nyt ei sitä valoa näy.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee vähän pidempi kirjoitus, kun kävin suihkussa ja mietin asioita. Ei olisi pitänyt.

Olin varhaisaikuinen joskus ysärillä silloin kun Jokerit dominoi ja me vikistiin. Sormusen tekoa en anna edelleenkään anteeksi, tuli niin herkkään vaiheeseen. Samaan aikaan maajoukkue oli täynnä Jokeri-pelaajia ja pelityyli sen mukainen. Vaikka vuodet ovat kuluneet ja Jokereista on tullut yhtä paska urheilulliselta suoriutumiseltaan kuin IFK:sta ja minusta vanhempi, niin silti: en edelleenkään osaa suhtautua positiivisesti jokeri-maajoukkueeseen tai katsoa sen pelejä ihan joitain yksittäisiä matseja lukuunottamatta.

Tämä maajoukkue-asia vain esimerkkinä sille, että vaikka olisin kuinka vanha, niin jotenkin vaan sellainen junnuna opittu karsastus tiettyjä asioita kohtaan pitää. Syy siihen lienee se, että tällaisella asialla kuin urheilun seuraamisena viihteenä ei ole oikeasti mitään väliä.

Silloin se, että seuraatko sitä, pitää myydä katsojalle koko ajan uudestaan, ja usein nimenomaan niillä irrationaalisilla argumenteilla, jotka vetoavat siihen osaan ihmisessä, joka hellittelee sitä nostalgiaa. Sama on kaikessa viihteessä, taiteessa ja populaarikulttuurissa yleisesti, se mistä digattiin aikanaan on se mitä kulutetaan vielä 70-vuotiaina.

No - on snadisti nolostuttavaakin sanoa, mutta se miten pelataan ja ketkä sitä HIFK:n paita päällä pelaavat, on mulle tärkeää, jos kerran seison rivissä heidän takanaan.

Ymmärrän, että kaikille järkevämmin asiaa suhtautuville se ei ole niin, mutta mulle ei HIFK:n kannattamisessa ole kyse jääkiekosta lajina. Samoin se ei ole sitä futiksessa, sillä siellä jo koko laji jotenkin viistottaa. Kyse on HIFK:sta identiteettinä, joka myydään mulle ja josta saan erilaisia tunteita, ja joiden pitäisi olla pohjimmiltaan sellaisia, että voisin olla niistä ylpeä.

Kiffenin suht kuulussa historiikissa eräs sen seurajohtaja kirjoitti syyksi, miksi seura on ajautunut lähes olemattomiin (sillä on enää ikämiesjoukkueita eikä esim. yhtään junnujoukkuetta missään lajissa, vaikka aikanaan oli HIFK:n pahin ja suurin ja voimakkain kilpailija, kaikissa lajeissa): seura muutti lähiöön, hyväksyi suomenkieliset mukaan toimintaan ja yhtäkkiä se ei merkinnytkään enää kenellekään yhtään mitään.

Joku Pihlström nyt on vaan yksi pieni osanen, mutta osanen kuitenkin vastaavassa kehityksessä.

Jokainen voi listata itse niitä asioita, miksi käyttää aikaansa HIFK:n parissa. Niistä muodostuu se identiteetti. Mulla se on tuosta 90-luvun traumasta johtuen yhdeltä osaltaan "anti-jokerilaisuus". Toki vain yhdeltä osaltaan, mutta kuitenkin: yhä. Ja niin lapsellista kuin se onkin.

En edes hymähdä, kun kiekko menee jossain satunnaisessa runkosarjan matsissa meidän maaliin tai edes ynähdä, jos joku 4-2-maali syntyy meille. Urheilullisesti noita matseja tulee ja menee, se miksi kiinnostaa katsoa HIFK:ta, täytyy löytyä jostain syvemmältä.

Mutta missä menee sitten raja? Billebeino vaateyhteistyökumppaniksi? Selänne markkinointijohtajaksi? Säilynoja myyntiin? Harkimon Sipoonranta Oy paidan selkään? Katupoikien laulu sisääntulobiisiksi? Miksi jotkut tällaiset tuntuvat myös (liki) kaikista muistakin vähän vääriltä?

Tajuton määrä niitä raja-aitoja on jo ylitetty toki jo, mutta että pitäisi vielä hurrata omalle jengille, kun jälleen yksi uusi jokeripelaaja tekee HIFK:lle maalin? Pihlström? Vittu ei. Parempi kun ei tekis.

En ollut ihan niin jyrkkä kuin monet muut silloin kun Hirschovits tuli takaisin ja he nostivat kaikkialla metelin ja jaksoivat parjata pelaajaa katsomossa. En ole ollut Peltosestakaan kovin tiukkana. Nää on kuitenkin käyneet ja palanneet, mutta onhan tässä samaa fiilistä kuin silloin kun Jokerit rapautti oman kannattajakuntansa palkkaamalla näitä Karalahtia ja Ruutuja. Tietty ajat ovat muuttuneet ja Pihlström voi omaa narritatuointiaan näytellä ihan rauhassa missä vaan, eikä sitä tarvii Karalahden tavoin sutata piiloon, kun ei edes ole samankaltainen seuransa ikoni, mutta erikoiselta se tuntuu.

Mutta: siis, tiivistys. Yritän olla presidentillinen ja kommentoin: "Pitää nyt katsoa ihan rauhassa", jatkanko enää tän jengin kannustamista. Seuraamista varmaan kyllä, mutta en mä voi innostua mistään jokerijengistä, oli sillä billebeinot päällä tai ei.

Etenkään kun se pelaa tuollaista anti-kiekkoa - jos pelityyli olisi edes miellyttävä tai voittoja tulisi niin että olisimme sarjakärjessä, nämä jokeripelaajat olisi helpompi hyväksyä, mutta toisaalta: tuskin tän tason pelureita olisi jengissä saati noilla taustoilla, jos menestys olisi parempaa.

Kirjoitan vaan, että tämä seuran identiteetin rapauttaminen muun muassa Tobiaksen ja Villen sekä tietysti myös Markuksen toimesta saattaa olla fataalia.

En nyt kausaria polta, mutta vaikea on kuvitella laittavansa HIFK:n pelipaidan päälle tai kaulahuivin kaulaan, ainakaan ihan heti.
 
Viimeksi muokattu:

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mulle ei olisi tullut Pihlströmin narritausta edes mieleenkään jos ei siitä olisi täällä muistutettu. Kun ei yhtäkään KHL-narrimatsia katsonut niin eipä tuollaiset ole juuri koskettaneet. Sen muistan kun Pakarinen sinne teki diilin ja se harmitti. Ällötykseni on narreja kohtaan todella syvällä, mutta se juontuu niiltä ajoilta kun heillä oli mulle IFK:laisena vielä jotain merkitystä. Tuo koko KHL-pelleily menee aivojeni kategorioissa lähinnä politiikan puolelle ja siitä aiheutunut viha kumpuaa enemmänkin suomalaisuudestani, ei niinkään IFK:laisuudesta.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle ei olisi tullut Pihlströmin narritausta edes mieleenkään jos ei siitä olisi täällä muistutettu. Kun ei yhtäkään KHL-narrimatsia katsonut niin eipä tuollaiset ole juuri koskettaneet. Sen muistan kun Pakarinen sinne teki diilin ja se harmitti. Ällötykseni on narreja kohtaan todella syvällä, mutta se juontuu niiltä ajoilta kun heillä oli mulle IFK:laisena vielä jotain merkitystä. Tuo koko KHL-pelleily menee aivojeni kategorioissa lähinnä politiikan puolelle ja siitä aiheutunut viha kumpuaa enemmänkin suomalaisuudestani, ei niinkään IFK:laisuudesta.
No, enemmän mäkin muistan sen sieltä Jypistä, jota ei voitettu koskaan, mutta toisaalta: "narri mikä narri". Onhan se Ville Leinokin joku HPK kai juuriltaan vai mikä lie, mutta Jokereista mä sen muistan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Minulle Pihlström ei koskaan ole merkinnyt mitään. Ei edes maajoukkueessa. Ei tuo mitään jouukkueeseen. Siksi en ollenkaan ymmärrä tätä ja varsinkaan en, kun meni vaihtokaupaksi. Nyt on HIFK todella syvällä. Ensin futis. Sitten lätkä luopuu koko junioritoiminnastaan hölmöjen päätösten takia. Päästetään pois lupaavia nuoria edustusjoukkueesta, alemmissa joukkueissa on jo pelaajapako ja jopa valmentajat (ei ihan syyttä) vaihtavat maisemaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Muut joukkueet pystyvät vetämään kauden hyvin läpi huomattavasti pienemmällä sopimuspakkien määrällä. Jukureilla ja Ilveksellä 8 pakkia (nyt 9:s) ja Pelicansilla 9. Meillä on nyt ollut jo 11 reagointien myötä, eikä riitä sekään, vaan taas on ongelmat päällä siellä. On tää perkele työmaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leijonat
Tämä viesti on johtanut pelikieltoon.
Tulee vähän pidempi kirjoitus, kun kävin suihkussa ja mietin asioita. Ei olisi pitänyt.

Olin varhaisaikuinen joskus ysärillä silloin kun Jokerit dominoi ja me vikistiin. Sormusen tekoa en anna edelleenkään anteeksi, tuli niin herkkään vaiheeseen. Samaan aikaan maajoukkue oli täynnä Jokeri-pelaajia ja pelityyli sen mukainen. Vaikka vuodet ovat kuluneet ja Jokereista on tullut yhtä paska urheilulliselta suoriutumiseltaan kuin IFK:sta ja minusta vanhempi, niin silti: en edelleenkään osaa suhtautua positiivisesti jokeri-maajoukkueeseen tai katsoa sen pelejä ihan joitain yksittäisiä matseja lukuunottamatta.

Tämä maajoukkue-asia vain esimerkkinä sille, että vaikka olisin kuinka vanha, niin jotenkin vaan sellainen junnuna opittu karsastus tiettyjä asioita kohtaan pitää. Syy siihen lienee se, että tällaisella asialla kuin urheilun seuraamisena viihteenä ei ole oikeasti mitään väliä.

Silloin se, että seuraatko sitä, pitää myydä katsojalle koko ajan uudestaan, ja usein nimenomaan niillä irrationaalisilla argumenteilla, jotka vetoavat siihen osaan ihmisessä, joka hellittelee sitä nostalgiaa. Sama on kaikessa viihteessä, taiteessa ja populaarikulttuurissa yleisesti, se mistä digattiin aikanaan on se mitä kulutetaan vielä 70-vuotiaina.

No - on snadisti nolostuttavaakin sanoa, mutta se miten pelataan ja ketkä sitä HIFK:n paita päällä pelaavat, on mulle tärkeää, jos kerran seison rivissä heidän takanaan.

Ymmärrän, että kaikille järkevämmin asiaa suhtautuville se ei ole niin, mutta mulle ei HIFK:n kannattamisessa ole kyse jääkiekosta lajina. Samoin se ei ole sitä futiksessa, sillä siellä jo koko laji jotenkin viistottaa. Kyse on HIFK:sta identiteettinä, joka myydään mulle ja josta saan erilaisia tunteita, ja joiden pitäisi olla pohjimmiltaan sellaisia, että voisin olla niistä ylpeä.

Kiffenin suht kuulussa historiikissa eräs sen seurajohtaja kirjoitti syyksi, miksi seura on ajautunut lähes olemattomiin (sillä on enää ikämiesjoukkueita eikä esim. yhtään junnujoukkuetta missään lajissa, vaikka aikanaan oli HIFK:n pahin ja suurin ja voimakkain kilpailija, kaikissa lajeissa): seura muutti lähiöön, hyväksyi suomenkieliset mukaan toimintaan ja yhtäkkiä se ei merkinnytkään enää kenellekään yhtään mitään.

Joku Pihlström nyt on vaan yksi pieni osanen, mutta osanen kuitenkin vastaavassa kehityksessä.

Jokainen voi listata itse niitä asioita, miksi käyttää aikaansa HIFK:n parissa. Niistä muodostuu se identiteetti. Mulla se on tuosta 90-luvun traumasta johtuen yhdeltä osaltaan "anti-jokerilaisuus". Toki vain yhdeltä osaltaan, mutta kuitenkin: yhä. Ja niin lapsellista kuin se onkin.

En edes hymähdä, kun kiekko menee jossain satunnaisessa runkosarjan matsissa meidän maaliin tai edes ynähdä, jos joku 4-2-maali syntyy meille. Urheilullisesti noita matseja tulee ja menee, se miksi kiinnostaa katsoa HIFK:ta, täytyy löytyä jostain syvemmältä.

Mutta missä menee sitten raja? Billebeino vaateyhteistyökumppaniksi? Selänne markkinointijohtajaksi? Säilynoja myyntiin? Harkimon Sipoonranta Oy paidan selkään? Katupoikien laulu sisääntulobiisiksi? Miksi jotkut tällaiset tuntuvat myös (liki) kaikista muistakin vähän vääriltä?

Tajuton määrä niitä raja-aitoja on jo ylitetty toki jo, mutta että pitäisi vielä hurrata omalle jengille, kun jälleen yksi uusi jokeripelaaja tekee HIFK:lle maalin? Pihlström? Vittu ei. Parempi kun ei tekis.

En ollut ihan niin jyrkkä kuin monet muut silloin kun Hirschovits tuli takaisin ja he nostivat kaikkialla metelin ja jaksoivat parjata pelaajaa katsomossa. En ole ollut Peltosestakaan kovin tiukkana. Nää on kuitenkin käyneet ja palanneet, mutta onhan tässä samaa fiilistä kuin silloin kun Jokerit rapautti oman kannattajakuntansa palkkaamalla näitä Karalahtia ja Ruutuja. Tietty ajat ovat muuttuneet ja Pihlström voi omaa narritatuointiaan näytellä ihan rauhassa missä vaan, eikä sitä tarvii Karalahden tavoin sutata piiloon, kun ei edes ole samankaltainen seuransa ikoni, mutta erikoiselta se tuntuu.

Mutta: siis, tiivistys. Yritän olla presidentillinen ja kommentoin: "Pitää nyt katsoa ihan rauhassa", jatkanko enää tän jengin kannustamista. Seuraamista varmaan kyllä, mutta en mä voi innostua mistään jokerijengistä, oli sillä billebeinot päällä tai ei.

Etenkään kun se pelaa tuollaista anti-kiekkoa - jos pelityyli olisi edes miellyttävä tai voittoja tulisi niin että olisimme sarjakärjessä, nämä jokeripelaajat olisi helpompi hyväksyä, mutta toisaalta: tuskin tän tason pelureita olisi jengissä saati noilla taustoilla, jos menestys olisi parempaa.

Kirjoitan vaan, että tämä seuran identiteetin rapauttaminen muun muassa Tobiaksen ja Villen sekä tietysti myös Markuksen toimesta saattaa olla fataalia.

En nyt kausaria polta, mutta vaikea on kuvitella laittavansa HIFK:n pelipaidan päälle tai kaulahuivin kaulaan, ainakaan ihan heti.

Itsellä loppui (ansaitsematon) pelikielto palstalle parahiksi tänään, kun rakas seuraa pistää taas parastaan pöytään. Muutaman kerran näppäimistöltä meinasi jo painokelvotonta viestiä lähteä eetteriin, koska sellaisen vitutuksen uutiset sai aikaiseksi. Tästä syystä haluan kiittää sinua kauniista kirjoituksesta, joka tuntuu kumpuavan aika hyvin niistä samoista fiiliksistä, joita itse tunnen. Suurena erona tietty, että itse en ole ikinä peltoselle, karalahdelle tai hirsolle anteeksi antanut, enkä tule antamaan. Jos huoraksi heittäytyy, niin huorana myös kuolee. Ei mitään ihmisarvoa ole näillä janareilla jäljellä.

Joskus tämä seura on ollut itselle elämää suurempi asia. Nykyään sen toiminta lähinnä hävettää ja matsien katsominen aiheuttaa unetusta tai vitutusta, joskus jopa molempia. On todella sääli millaiseksi seuraksi Helsingin IFK on ajautunut. Ei tässä ole mitään arvokasta enää kohta jäljellä. Pitäisi suorittaa todellinen puhdistus läpi organisaation, jos seura halutaan pelastaa.

P.S. Ehkä sen syksyn mainoskampanjan kohdeyleisö nauttii tästä kehityksestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös